Голям борд- конверсия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Голям борд- конверсия

Мнение от izzzo » 01 Сеп 2008, 18:03

Пичове реших да напиша едно упътване за поставянето на големия борд, понеже 90% от тези в интернет са или неточни или непълни. В много от тях има стъпки от сорта "свържете бяло/жълтия кабел от пин11 с бяло/жълтия кабел дето се намира в краката на шофьора"... Само преди това си купете кристална топка, да ви покаже къде точно е шибания кабел.
Нещата, които ще напиша по-долу са тествани от мен, на мойта кола и всички функций без Чек-а работят, включително CODE и заключените функции.

Все пак правете конверсията на свой риск, не нося отговорност за изгоряли бушони и стопени кабели...Ако сте от хората дето пускат тема с въпрос "как да си сменя крушката на фара", по-добре не се захващайте сами с тази конверсия.

Инструментите, които ще ви трябват са:отверка-права и кръстата; еврейска звезда 25; ключе 10-най-добре някакво тръбно, че мястото е шибано; макетно ножче; изолирблант; няколко метра кабели.

Приемам, че знаете как се вади таблото с уредите и как се маха жабката. Ако не знаете и във форума и в нета има тонове информация по въпроса. Само да спомена, че не е нужно да се сваля волана за да се извади таблото, както се твърди на доста места. Достатъчно е да се завърти волана на 90 градуса наляво, таблото се издърпва надясно и излиза.
Също така приемам, че в момента сте със 7 или 11-бутонния борд, ако сте с аналоговия часовник ви чака повечко работа, но от схемите по-долу ще разберете какво да направите. Преди да почнете не забравяйте да откачите акомулатора!!!

От следващите две снимки ще ви стане ясно как се откачат буксите и как се разглобяват

А ето как се вадят самите пинове:

Ако с големия борд сте взели и двете букси бяла и черна- идеално, ако не сте-трябва да ги намерите. Ако в момента сте с малкия или средния борд, значи вече имате една черна букса която ще ползвате, а от другата черна букса ще извадите пинове ако ви трябват.
Ето означенията на самите букси:
х1070- черната букса на големия борд (малкия и средния борд са със същата букса)
х1071- бялата букса на борда
х16 - бялата букса на таблото с уредите
х17 - синята букса на таблото с уредите

Ето и самата схема на двете букси на борда:

х1070

пин1--- ->
пин2--- ->
пин3--- -> пинове от 1 до 6 са за чек модула, ако нямате чек не ви трябват
пин4--- ->
пин5--- ->
пин6--- ->
пин8--черно/зелен->---ZKE IV модул* -пин 12
пин9--зелен/син->-----х17- пин 4
пин10-бял/син->-------гонг(ако сте с малкия борд-той се намира в него-
пин11-бял/червен->----така че пин10 и пин11 не ви трябват)
пин12-кафяв/сив->-----темп сензор
пин13-черно/бял->-----х17 пин2
пин14-виолет/бял->----бушон 45
пин15-син/виолет/бял->--х17 пин24
пин16-сив/червен->----х16 пин2

*ZKE IV модула по информация от нета се слага след '94година( става въпрос за т.нар. Комфорт Модул). Нужен ни е за CODE функцията(борда се ползва като имобилайзер).Намира се зад жабката, модула който е най-горе, на него има 3 букси зелена, жълта и по-голяма черна:

Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.


х1071

пин1--черно/виолет->----ZKE IV модул пин15
пин4--черно/син->-------жълт/червен кабел pin 10 на лоста на мигачите(ако сте взели такъв с контрол на борда)
пин5--бял/виолет->------х16 пин12
пин6--бял/черен->-------х16 пин21
пин7--бял/жълт->--------х16 пин11
пин8--червен/жълт/сив->--х1070 пин18(12волта)
пин9--бял/сив->---------х17 пин10
пин13-кафяв->-----------х1070 пин17(маса)

Започнете първо с черната букса х1070.
1. Разглобете х1070, която до момента е била на вашия малък/среден борд. Повечето кабели вече са си на местата, извадете пин 17 и пин 18 от буксата и ги сложете съответно на пин 13 и пин 8 на бялата букса х1071. Това са масата и 12 волта.
2. Проверете дали има кабел на пин 9 на х1070, ако няма сложете един пин от резервната черна букса(ако имате резервна, ако не ще трябва да намерите някоя подобна букса с такива пинове) и го свържете с пин 4 на х17.
3. На мястото на пин 8 на х1070 най-вероятно няма никой, сложете един пин и го свържете с пин 12 на ZKE IV модула.
4. Проверете останалите кабели по схемата по-горе, би трябвало да са си на местата.
С това черната букса х1070 е готова, може да я сглобите и да я сложите настрани да не пречи.

Минаваме на бялата букса х1071. Свържете всички кабели по схемата която съм дал. Ако на някоя букса няма пин или кабел който ви трябва, тогава взимате един от резервните пинове и го слагате където е необходимо. Например: по схемата трябва да свържа пин 9 на х1071 с пин 10 на х17, обаче при мен пин 10 на х17 е празен- взех един пин от черната букса х1071, която ми е в повече, сложих го на мястото на пин 10 х17 и го свързах с пин 9 на х1071.

Ако сте взели лост за мигачите, който управлява борда сега е момента да го сложите. По информация от нета- има няколко вида лостове или по-точно няколко начина по които се "замасяват". Това което трябва да направите е да видите как е свързана масата на стария ви лост и да свържете новия по същия начин. Освен това трябва да се свърже жълто/червения кабел на пин 10 от буксата на новия лост, с пин 4 на х1071.

За гонга:

На него има две букси- една с 3 пина и 3 кабела:
пин1 кафяв- маса
пин2 черно/червен- отива към х17 пин 9
пин3 червено/жълт- 12V
другата букса е с 4 пина и два кабела:
пин2 бяло/червен- към х1070 пин 11
пин3 бяло/син- към х1070 пин 10

Сложете таблото на мястото му, свържете акомулатора и сте готови за проба.
Ако борда светне и изпише "CHECK CONTROL INACTIV"(ако нямате Чек) честито вече имате голям борд! Проверете все пак и останалите функции, но ако сте свързали всичко по указания начин не трябва да имате проблеми.
Хайде сега отивайте да почерпите.


За корекция на разхода вижте тази тема: viewtopic.php?t=79616

Ако нямате Чек и искате да се оттървете от досадния надпис "CHECK CONTROL INACTIV", след като сте отключили скритите функции, отивате на ТЕСТ № 11- EINHEIT 1 ХХ , като на мястото на хиксовете ще има BB, B6 или нещо от сорта. С помоща на бутони 1 и 10 сменете тези букви/цифри на BD и досадния надпис вече няма да го има, а като натинете CHECK ще светват всички пиксели на дисплея. Може да пробвате и други комбинации стига да имате време и желание, но тази съм я изпробвал лично и за това я споменавам.

Със сигурност има хора във форума, които са доста по-напред от мен на тема "Бордове", тъй че ако бъркам някъде моля да ме поправите.

Извинете за вниманието :mhihi:
Последна промяна izzzo на 22 Юни 2015, 16:30, променена общо 3 пъти

Obergruppenführer
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Враца,България
Кара: Е 36

Мнение от MOGY » 01 Сеп 2008, 19:13

Извинен си :mhihi: Браво за труда колега :clap:
ИзображениеИзображениеИзображение
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 01 Сеп 2008, 19:15

трябваше по рано да се включиш,браво много полезно,на лъчката ше му понамалее работата :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Мнение от m@rtin » 01 Сеп 2008, 21:14

KIM написа:трябваше по рано да се включиш,браво много полезно,на лъчката ше му понамалее работата :mhihi:


:mhihi:

едва ли,профито си е профи :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая

Мнение от devastator » 01 Сеп 2008, 21:30

нищо не спомена за опроводяването на гонга.За кво е черно-червената жица ,която оди до таблото?
Чекай да скиваш как скоро бацко ироничен флудър ,че стане старши ентусиаст,а в бъдеще може би и....!

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 01 Сеп 2008, 22:34

Много добра тема колега :yes: Задължително е за полезните теми свързани с Е36 :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 01 Сеп 2008, 22:42

SuPeR_FLY написа: Задължително е за полезните теми свързани с Е36 :D

От около 3 часа вече е там ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 01 Сеп 2008, 22:46

bmwdriver написа:От около 3 часа вече е там ;)

:uups: :uups:
А да попитам CODE функцията какво точно прави и аз като съм преди 94-та мога ли да я ползвам ако го няма тоя модул :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 01 Сеп 2008, 22:54

Ми моята е 91 г. и си я ползвам.Общо взето играе ролята на имобилайзер.
Докато не въведеш кода няма палене.Естествено при мен борда е заводски
вграден и има така наречената Anti theft system,която включва допълнителни
датчици на предния и задния капак и на вратите,двойно заключване
и допълнителна сирена.Ако въведеш грешен код 3 пъти и сирената почва
да свири.Тя се включва и ако се отвори врата или капак принудително.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Мнение от izzzo » 01 Сеп 2008, 22:58

devastator написа:нищо не спомена за опроводяването на гонга.

За гонга не съм споменал нищо, щото нямам никаква информация по въпроса. Знам само че пин10 и 11 от х1070 отговарят за него. Ако вземеш от някъде гонга с буксата и кабелите, няма да е много трудно да го вържеш.
devastator написа:За кво е черно-червената жица ,която оди до таблото?

Братле там има доста жици, коя по-точно имаш предвид?

Low Is A Lifestyle
Аватар
Мнения: 4262
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Пловдив, Сливен
Пол: Мъж
Кара: ниско на земята

Мнение от SuPeR_FLY » 01 Сеп 2008, 23:01

bmwdriver написа:...

Аха, значи няма да мога да я ползвам без допълнителни шукарийки :( Мерси за инфото ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 01 Сеп 2008, 23:04

Напротив .Няма да свири сирена,но пак няма да иска да запали без код.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 28.07.2008
Пол: Мъж
Кара: E90 320d M Sport

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от DaDurty » 02 Сеп 2008, 10:58

*ZKE IV модула по информация от нета се слага след '94година( става въпрос за т.нар. Комфорт Модул). Нужен ни е за CODE функцията(борда се ползва като имобилайзер).Намира се зад жабката, модула който е най-горе, на него има 3 букси зелена, жълта и по-голяма черна:
Изображение
Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.

смъкнал съм всичко, но се оказа че на комфот модула имам 2 букси отзад(бяла и черна), коя да разглобя за да я свържа с борда :?:
И още нещо... някои от пиновете на двете букси на таблото са ми заети.. трябва ли да ги прекусна или само да закача кабелите към вече съществуващите пинове :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 14.05.2008
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 330d touring
Мечтае да кара: РК-1

Мнение от ник » 02 Сеп 2008, 12:03

:yes:

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Re: Голям борд- конверсия

Мнение от Alexbmw » 02 Сеп 2008, 12:57

DaDurty написа:*ZKE IV модула по информация от нета се слага след '94година( става въпрос за т.нар. Комфорт Модул). Нужен ни е за CODE функцията(борда се ползва като имобилайзер).Намира се зад жабката, модула който е най-горе, на него има 3 букси зелена, жълта и по-голяма черна:
Изображение
Махнете зелената и жълтата букси и под зелената ще видите "закопчалката" на модула, натиснете я и издърпайте самия модул. Отзад ще видите още една букса, която е закачена за него, от нея свържете кабела от пин 12 към х1070 пин8; и кабела от пин15 към х1071 пин 1.

смъкнал съм всичко, но се оказа че на комфот модула имам 2 букси отзад(бяла и черна), коя да разглобя за да я свържа с борда :?:
И още нещо... някои от пиновете на двете букси на таблото са ми заети.. трябва ли да ги прекусна или само да закача кабелите към вече съществуващите пинове :?:


И аз много им се дзверих като видях, че някои пинове на таблото са заети :mhihi: но се оказа че си ходят оригинално до буксата на малкия борд (аз бях с малкия преди това), също и тези кабели които идват от бушоните трябва да ги имаш прекарани ;)
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook