Трик с климатроника
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- furnata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 sedan
- MARIO5
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 21.02.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Е-36 325/Е-38 740IA
- Мечтае да кара: Alpina B10
моят кломатроник с копчетата пък както си работи и гасме"спира да духа"и няма пускане.друг път пък копчетата светят но с по слаба светлина и духа слабо.Дали е от това кондензаторче,и даите читав сервиз за клима.Сам няма да мога да го сменя,затова ще си платя. Благодаря
Които не може да си позволи БМВ кара Мерцедес!!!!!!!
- Гост
-
MARIO5 написа:моят кломатроник с копчетата пък както си работи и гасме"спира да духа"и няма пускане.друг път пък копчетата светят но с по слаба светлина и духа слабо.Дали е от това кондензаторче,и даите читав сервиз за клима.Сам няма да мога да го сменя,затова ще си платя. Благодаря
от същото е сменяй го и трябва да проработи

- Gottlos
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 19.01.2006
- Местоположение: За сега в Сливен,скоро и в други градове!
- Пол: Мъж
Голямо БЛАГОДАРЯ,Индиана!
Искаха ми 300лв за тоя панел на климатроника(втора употреба)!Разглобих го по инструкциите и го занесох в един сервиз за климатици,където ме "пратиха"при тоя дето го свалил да го оправя!По пътя видях един телевизионен сервиз и едно момче ми смени тая джаджа за 2лв(с труда!).Сега си работи перфектно!Благодаря още веднъж!
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
ТУРБО написа:Тоя номер с климатроника само на моделите с големия борд. комютър ли става
няма връска борда с тея кодове .. просто треа да си с дигиталката

- avox76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 14.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: '95, 320i, Touring
Честно казано и моя климатроник правеше почти всички проблеми описани в този форум като `прецакан кондензатор`(гаснене, включване от време на време, блокиране докато работи и т.н.), обаче на мен някак си не ми се вярваше, че едно толкова малко елементче може да създава такива проблеми. Все пак си казах, че нищо не губя като го сменя... и след като го смених взе че се оправи. И СЕГА СИ БАЧКА КАТО ЧИСТО НОВ
Ето и малко помощ за тези които са решили да го сменят сами
за да не изпадате в моята ситуация, при която продавачката ме попита `Електролитен или не електролитен кондензатор?` и аз и отговорих `Кой са по хубави?`, при което продавачката за малко щеше да ми прасне един шамар
Правилния кондензатор е 0,47 nK (микрофарада) НЕ ЕЛЕКТРОЛИТЕН . Друго означение е к470N, което на практика е същото. Цената му е 14 ст. (поне аз за толкова го купих). Най-добре е да си купите повече...да има за всеки случай щото и не на всякъде ги има. То може и електролитен да стане, обаче там ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се спазва поляризацията. Ако се запои на обратно... ГЪРМИ ..., при добър късмет гърми само кондензатора.
Имам малък опит с поялника и самото разпояване на стария кондензатор ми отне около половин час, докато запояването на новия стана за 5 минути. Ако не сте на ТИ с поялника, обаче най-добре занесете панела в някой сервиз за електроника. Не вярвам за една спойка да Ви вземат повече от 2-3 лв., като се има в предвид, че нов панел е 600 лв. и да се учите на запояване върху него не е най-удачния вариант.
Дали ще сменяте сам кондензатора или ще го занесете в сервиз е Ваше решение, но в крайна сметка се оказва, че разрешаването на един мноooooго досаден проблем е въпрос на жълти стотинки...

Ето и малко помощ за тези които са решили да го сменят сами
за да не изпадате в моята ситуация, при която продавачката ме попита `Електролитен или не електролитен кондензатор?` и аз и отговорих `Кой са по хубави?`, при което продавачката за малко щеше да ми прасне един шамар

Правилния кондензатор е 0,47 nK (микрофарада) НЕ ЕЛЕКТРОЛИТЕН . Друго означение е к470N, което на практика е същото. Цената му е 14 ст. (поне аз за толкова го купих). Най-добре е да си купите повече...да има за всеки случай щото и не на всякъде ги има. То може и електролитен да стане, обаче там ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се спазва поляризацията. Ако се запои на обратно... ГЪРМИ ..., при добър късмет гърми само кондензатора.
Имам малък опит с поялника и самото разпояване на стария кондензатор ми отне около половин час, докато запояването на новия стана за 5 минути. Ако не сте на ТИ с поялника, обаче най-добре занесете панела в някой сервиз за електроника. Не вярвам за една спойка да Ви вземат повече от 2-3 лв., като се има в предвид, че нов панел е 600 лв. и да се учите на запояване върху него не е най-удачния вариант.

Дали ще сменяте сам кондензатора или ще го занесете в сервиз е Ваше решение, но в крайна сметка се оказва, че разрешаването на един мноooooго досаден проблем е въпрос на жълти стотинки...

Последна промяна avox76 на 10 Авг 2007, 8:40, променена общо 1 път
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Да-а-а-а. Това с уточняването на типа кондензатор наистина е полезно, а никъде не го пишеше. На мен като ми зададоха този въпрос в магазина си купих и двата и като се върнах в къщи се наложи да ползвам Google по въпроса за разликата между двата типа. Колегата по-горе го е обяснил съвсем точно. Та сега на мен поправката ми излезе двойно по-скъпа понеже си купих два кондензатора - 40ст 


10х
И на мен не ми се вярваше решението да е толкова лесно, но реших да го сменя пък каквото стане. Разглабянето и сглабянето е лесна работа, както на таблото, така и на самия контрол на климатика. Обаче смяната на кондензатора си е голяма играчка особенно ако нямаш подходящи инструменти, а и цялата платка е обилно полята с лак, което буквално е залепило всички елементи по нея.
Като цяло много благодарности ... това наитина реши проблема и се надявам да е за доста време ... поне още 10 години
и ако някой намери схема на платката ще е супер
Като цяло много благодарности ... това наитина реши проблема и се надявам да е за доста време ... поне още 10 години

Weso написа:Класика от скоро сам в саита преди 4-5 месеца имах проблем с климатроника разцепих го от огре до долу разпоих всички чипове върнах ги обратно не трагна предположих че е студена споика но не беше накрая случаино стигнах до !!!!!кондензаторчето!!!! маменцето му "мръсна" акио се бях светнал дапотърся в нета ама не мислех си че проблема е само мои![]()
отне ми около 1 месец а е можело да стане много лесно!!
ако имате нещо неясно около климатроника се обаждайте праглобих всичко от А ДО Я и мосля че сам в час.
Колега кажи ми моля те къде е точно е тази платка на климатроника и как се сваля.Мерси
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани