скоростна кутия от е30 на е36?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 446
Регистриран на: 5.12.2007
Местоположение: тухла в южните райони
Пол: Мъж
Кара: Diamantschwarz coupe

Мнение от gotcha » 10 Фев 2009, 13:39

Ето още един човек, който го е направил :
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1147316

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1147312

Пак с диф 3.91
Ето и таблиците с резултатите

В момента моята кола с диф 3.45 и кутия с предавателни числа -
4.23/2.52/1.67/1.22/1.00

Tyre Diameter = 1984.17 mm (205/55/16)
1st Gear = 53.03 km/h
2nd Gear = 89.01 km/h
3rd Gear = 134.31 km/h
4th Gear = 183.85 km/h
5th Gear = 224.3 km/h

Ако сложа getrag 260 (от е30 325) с предавателни числа 3.83/2.20/1.40/1.00/0.81 и сменя дифа с 3.91 положението е такова

Tyre Diameter = 1984.17 mm (205/55/16)
1st Gear = 51.67 km/h
2nd Gear = 89.96 km/h
3rd Gear = 141.36 km/h
4th Gear = 197.91 km/h
5th Gear = 244.33 km/h
6th Gear = Infinity km/h

Това са скоростите на 6500 оборота.

Излиза, че 3-та, 4-та и 5-та скорост стават по-дълги, а на първа и втора, колата ще си ускорява горе-долу както е сега.
С овърдвайва максималната скорост става с 20км отгоре друг е въпроса дали двг-то ще има сила да ги допута до там :)
В крайна сметка мисля, че ще се отрази добре на икономията и градско няма да се спъне...
Казвайте какво мислите колеги?
Mens sana in corpore sano

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 10 Фев 2009, 14:27

С диф 3.91 става и може би е по-добър вариант от стандартния за Е36, но е желателно да се тества и в натоварено състояние. Едва ли инженерите не са го правили преди да се спрат на този.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 10 Фев 2009, 14:41

А не е ли около 10 пъти по лесно да си смениш дифа с такъв от 325i :?:
Неговото число е 3.15 и общо взето максималната скорост дето я търсиш,ще я постигнеш само с тази операция :idea:
А иначе сменяваш скоротси +Дифа от Е30 неяма да влезне в Е36 туко-така и ще се наложи да сменяваш карантията на диф от Е30 в твоя диф :idea:
доста по скъпо ще е от колкото да смениш само един 25цов ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 446
Регистриран на: 5.12.2007
Местоположение: тухла в южните райони
Пол: Мъж
Кара: Diamantschwarz coupe

Мнение от gotcha » 10 Фев 2009, 15:10

Само с диф 3.15 ще се спъне колата 100% особено на 1-ва и 2-ра
Ето ти разликите с него:

Tyre Diameter = 1984.17 mm
1st Gear = 58.08 km/h
2nd Gear = 97.48 km/h
3rd Gear = 147.1 km/h
4th Gear = 201.36 km/h
5th Gear = 245.66 km/h
6th Gear = Infinity km/h
Mens sana in corpore sano

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 10 Фев 2009, 15:18

Не виждам смисъл от интервенцията,така или иначе без сериозен тунинг 20-ката неможе да добута до 250,тя едвам до 230 ше стигне с нейния си диф и преместен ограничител на 7200 да речем :mhihi:
Имай в предвид ,че това дето го виждаш на километряжа като 225 сега реално е 217км/ч това е за М50-М52Б20.
За високите скорости си трябват коне ,не е достатъчно само кутията да се смени.
А и все пак има значение за колко време ще ги достигаш тези скорости :idea:

А за икономията,едва ли ще постигнеш нещо ,при положение ,че ще излезнеш от диапазона на най добрия въртящ момент на мотора.
Аз досега не съм виждал по добре сметната предавателна система от тази на БМВ ,все пак дори 316 си обръща оборотомера на всяка скорот.
:mhihi:
А не като разни японки по 150 коня ,на 5-та 205 на километража и 4000об/мин. :mhihi: има още 3к на оборотомера ,ма нема никой все едно си закачил прицеп отзад :mhihi:
Май съм силно пристрастен 8)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 10 Фев 2009, 15:26

vld написа:А не е ли около 10 пъти по лесно да си смениш дифа с такъв от 325i :?:
Неговото число е 3.15 и общо взето максималната скорост дето я търсиш,ще я постигнеш само с тази операция :idea:
А иначе сменяваш скоротси +Дифа от Е30 неяма да влезне в Е36 туко-така и ще се наложи да сменяваш карантията на диф от Е30 в твоя диф :idea:
доста по скъпо ще е от колкото да смениш само един 25цов ;)

Много по-лесно е, разбира се. Но колегата желае да има овърдрайв. :mhihi: Сега направих изчисленията с диф 3.15 и стигнах до следните резултати, измерени на 6000 оборота в минута от втора до пета предавка: на втора скорост- 89 км/час, срещу 82 при 3.45; трета- 134-123 км/час; четвърта 185-169 и пета- 225-205.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 10 Фев 2009, 15:37

vld написа:Не виждам смисъл от интервенцията,така или иначе без сериозен тунинг 20-ката неможе да добута до 250,тя едвам до 230 ше стигне с нейния си диф и преместен ограничител на 7200 да речем :mhihi:
Имай в предвид ,че това дето го виждаш на километряжа като 225 сега реално е 217км/ч това е за М50-М52Б20.
За високите скорости си трябват коне ,не е достатъчно само кутията да се смени.
А и все пак има значение за колко време ще ги достигаш тези скорости :idea:

А за икономията,едва ли ще постигнеш нещо ,при положение ,че ще излезнеш от диапазона на най добрия въртящ момент на мотора.
Аз досега не съм виждал по добре сметната предавателна система от тази на БМВ ,все пак дори 316 си обръща оборотомера на всяка скорот.
:mhihi:
А не като разни японки по 150 коня ,на 5-та 205 на километража и 4000об/мин. :mhihi: има още 3к на оборотомера ,ма нема никой все едно си закачил прицеп отзад :mhihi:
Май съм силно пристрастен 8)

Напълно съгласен с теб за японките. Преди карах "нисан съни" 1600 кубика, 90 к.с. На старт не отстъпва изобщо на иса, или двайсетака, но изляза ли с него на дълъг път просто няма място за сравнение. Наистина на втора вдига над 100 км/час, но наложи ли се бързо ускорение в движение, все едно няма никой под капака. Първо нисана е с купе под 1000 кг. Второ е с предно предаване и на дино тест изкарва почти всичките си коне и въртящ момент от колелата. За сравнение 316is,М44 и 320i имат на динотест 9% по-ниска максимална мощност и 11% по-нисък въртящ момент. Отделно тежат с 300-350 кг повече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 446
Регистриран на: 5.12.2007
Местоположение: тухла в южните райони
Пол: Мъж
Кара: Diamantschwarz coupe

Мнение от gotcha » 10 Фев 2009, 16:31

Защо да не искам овердрайв?
Хората са го измислили и се ползва навсякъде за икономия...
Бмв само в е36 главно не го ползват. Натам са със 6 степенни кутии като 6-та е овердрайв.
Е36 сток - да кутията може да пасва на 90% от хората, но винаги ще има хора, които ще искат нещо друго...
Пратих ви 2 линка с хора, които са направили конверсията и са адски доволни.
С подходящия диф както виждате сами, плюсовете са повече от минусите, изредил съм ги по-горе.
Щом резултата е добър при ис-а, защо да не е добър при М50б20?
Имам някакви мераци и за нов мотор, но по натам :(
Mens sana in corpore sano

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от Zlobil » 10 Фев 2009, 16:55

Питаш и после си отговаряш сам.... ???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 446
Регистриран на: 5.12.2007
Местоположение: тухла в южните райони
Пол: Мъж
Кара: Diamantschwarz coupe

Мнение от gotcha » 10 Фев 2009, 17:44

Ами питам и през това време гледам и аз какво ще намеря като информация.
За сега само негативи чувам от вас.
Мерси за подкрепата все пак :D
Мисля, че темата е изчерпана и модовете да решат дали да я заключат.
Mens sana in corpore sano

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 11 Фев 2009, 0:57

gotcha написа:Не съм се изразил правилно за диф-а значи :)
Ами колата ми е 320-ка... и си мисля, че с една овердрайв предавка ще е добре за дълго...
Дизелите не са с овердрайв също...
Не знам къде си гледал, но аз само на 1 място видях такава кутия, за която до сега нямам доказателства, че съществува (виж ми темата за ск. кутия от 325тд). В реалоем всичките кутии за е36 са с 5-та скорост, която е директна.
Разбирам, че колата ще стане малко по-мудна, тъй като предавателните числа на кутията от Е30 са по-ниски, съответно въртящият момент на колелата ще падне. Ако наистина е толкова мудна ще търся диф с по-голямо число, но тогава вече ще си губи смисъла на идеята ми за икономичност на дълго :confused:
Очаквам отговор от Пенчев да ми каже как е при неговото комби положението, той е с моя двг и даже с по-тежка кола.

Явно си се запознал с доста подробности и си се позанимвал да изчислиш какво ще е положението при различни комбинации.Щом си с 320,то да,мисля,че с успех можеш да извлечеш по-добър резултат,променяйки трансмисията.Според мен не е нормално при 150к.с. максималната скорост да е 214км/ч,но......това е само за любители на високите скорости-някои предпочитат да имат по-добра еластичност(ускорение),отколкото по-висока максимална скорост.
Относно предавателните числа на ск.кутии при Е36-има ги в инструкцията за експлоатация,но не мога да ти го копирам тук,щото е PDF файл(или може,ама аз не зная как) :(

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 6.04.2007
Местоположение: София

Re: скоростна кутия от е30 на е36?

Мнение от Vince » 04 Ное 2009, 20:44

момчета едно въпросче кратко и ясно - е36 м40б16 с кой диф излиза на седана? какво е числото му ако е ръчна скоростната кутия и да кажем е getrag

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook