Много проблеми накуп - 325тдс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Zubcho » 26 Сеп 2011, 8:51

vladobate написа:
Zubcho написа:Вече е 99% сигурно, че проблема е помпа и по-точно не достатъчен дебит. Др. седмица купувам помпа HEPU и ще има смяна. Ще напиша какво е станало.

Към всички колеги избягвайте подмяната на помпата с Колбеншмидска. Ще има снимки на помпата която не трябва да се слага.

Това откъде доде тая сигурност и защо въпросната помпа не върши работа .Имам предвид как се диагностицира така конкретно проблема след толокоз мъки или по метода на изключването стана , че и мен ми интересно ( аз още не съм я сменил мойта ).


След като се смениха виско, термостат, датчик, реле и се разглобиха и продухаха всички маркучи по колата единственото което остана е самата помпа. Но температурата си я има в главата, но не и на таблото.

Помпата е с по-малко лопатки и за това няма достатъчно дебит. Отново казвам, ще снимам HEPU-то и после колбеншмита. Ако можеш и една снимка на оригиналната помпа (преди да я сложиш) да постнеш тук ще е супер. По-точно снимай турбинката й.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от ~Мишо~ » 27 Сеп 2011, 1:22

Да,това с помпата е много тънък момент не само за TDSа. Всеки вика "слагай с метална турбина" а в същност не е важно каква е турбината (щото пластмасовата си кара 15г така или иначе) а да е добра помпата... Има помпи с двойно по-малко лопатки от оригиналната,и после следва "след ремонта грее...".

п.с. Преди доста време имаше тема на колега който беше прегрял мотора заради такава помпа,мисля в Е39 раздела беше.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.07.2009
Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
Мечтае да кара: E46 М3CSL

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от 5ър » 27 Сеп 2011, 9:04

Zubcho написа:Вече е 99% сигурно, че проблема е помпа и по-точно не достатъчен дебит. Др. седмица купувам помпа HEPU и ще има смяна. Ще напиша какво е станало.

Към всички колеги избягвайте подмяната на помпата с Колбеншмидска. Ще има снимки на помпата която не трябва да се слага.


Аз смених с Мейле, даже от форума я поръчах. Няма грижи, при положение, че виското ми не е в много добро състояние, не ми се е включвала втората степен на перката за климатроника. Струва ми се доста качествена и цената беше около 60-70 лв.
Still Speedin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от ShibinG » 27 Сеп 2011, 9:31

при мен оригиналната правеше по-силна струя от тази която взех после с лята турбина , дори на празен ход правеше буря в казанчето а с новата едва църцори :yes:
6>4

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Zubcho » 27 Сеп 2011, 18:57

Ето и обещаните снимки на новата помпа. Скоро и на старата ще пусна снимки на турбинката.

Изображение

Изображение

Изображение

Сравнявах тази помпа с помпа за tds на SWAG. Единствената разлика в турбинките е, че от снимката е лята, а SWAG e някаква много странна композитна нито метал, нито пластмаса. И двете помпи са с по 7 лопатки. По спомен и оригиналната беше същата турбинка като форма, само броя на лопатките не знам. Нека някой колега, на който му се намира оригинална помпа за тдс, да я снима да видим кое колко и как. Скоро ще следва смяна и ще кажа как е с новата и дали грее.

Цена на закупуване 65лв. Същата на SWAG ~100лв., БМВ оригинална (според мен не различима от SWAG) 180лв.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325TDS Touring Automatik
Мечтае да кара: много коне
Детайли за колата: С много гъдели :)

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от pazo02 » 27 Сеп 2011, 22:30

em1l написа:На всяка дюза влиза по 1 маркуче около 5-9 см.То е за обратната нафта.

Аз питам за маркуча от помпата/ГНП/ назад към резервоара?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от vladobate » 28 Сеп 2011, 0:11

pazo02 написа:
em1l написа:На всяка дюза влиза по 1 маркуче около 5-9 см.То е за обратната нафта.

Аз питам за маркуча от помпата/ГНП/ назад към резервоара?

Ми той с по-голям диаметър пък и някъде още в коша преминава в тръбичка тъй че огледай де свършва и прецени колко метра да си вземеш макар че и 1.5м пак са много , по-важен е диаметъра който не знам :oops: . А за помпите ( водните ) нищо общо няма тая от снимката с оригиналната на която лопатките са поне два пъти по-дълги , просто са извити доста и така самата лопатка е с огромна дължина ( според мен поне 1/3 от дължината на окръжността . И точно в това се крие загадката в повишения дебит и в друга тема го бях писал защото дотогава и аз смятах , че няма как да е с по-голям дебит оригиналната ама явно можело. Разбира се това не е единственото важно звено в охладителната система , но пък дет се вика овцата си сака пръч та наистина е добре този елемент да е оригинал щото с него е смятано . Тази помпа на снимката я смъкнах последно ( е вярно друга марка ма пак така лята горе долу същата геометрия ) , че нещо не ми хареса пък и кат видях лопатките как са толкоз късички в сравнение с пластмасовата турбинка направо я отметнах настрана . Ще снимам оригиналната помпа да се види и ще постна тука за сравнение пък кой квото му е на сърце да решава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от ShibinG » 28 Сеп 2011, 8:07

Колега , Zubcho тази помпа на която си постнал снимки марка bugatti ли е ? Ако да ,дебита и няма нищо общо с този на оригиналната :yes:
6>4

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Zubcho » 28 Сеп 2011, 9:43

ShibinG написа:Колега , Zubcho тази помпа на която си постнал снимки марка bugatti ли е ? Ако да ,дебита и няма нищо общо с този на оригиналната :yes:


Забравих да уточня помпата е Doltz. Исках HEPU, но самата изработка на турбинката хич не ми вдъхва доверие (ламаринена с точкови заварки). Принципно най-добрия вариант е оригинална помпа от БМВ с композитна турбинка. Проблемът е цената от 180лв., които нямам в момента, а ми се иска да взема такава.

Аз все още се надявам производителите на водни помпи да са тествали продуктите си и да спазват зададените от производителя данни (дебит). Не знам дали спестяването на още 100гр. пластмаса или чугун или каквото ще да е като материал дали е в полза на потребителите. Става въпрос за оскъпяване от сорта на 10лв или евро като цяло. Защо да не се изкопира турбинката на БМВ и да се отлива така? За мен е пълна мистерия цялата работа :dunno:

Ако проблема се окаже в помпата и с тази се реши, поне ще знаете за напред каква помпа да си купувате. А и ако знеах, преди че има значение каква ще е турбинката направо щях да си купя оригинална водна помпа. Не за друго, но с втората която вече купих цената си стъпи колкото да си бях купил 1 оригинална.

Пак повтарям ако някой има проблеми със загряване при високи скорости най-вероятно проблемът е във водната помпа и нейния не достатъчен дебит.

Стискайте ми палци и днес по-късно ще се разбере какво се случва и има ли решение на проблемите.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от ShibinG » 28 Сеп 2011, 11:05

и аз гледах хепу-то ама с тия заварки и ламарина :confused: купих си бугати ,която изглежда 1 към 1 с твоята долз на празен ход спадна дебита ,преди с оригиналната църцореше яко от маркучето в казанчето а сега е видимо по слабо , надявам се във високите обороти да наваксва, иначе проблеми със загряване нямам никакви
6>4

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Zubcho » 28 Сеп 2011, 12:01

ShibinG написа:и аз гледах хепу-то ама с тия заварки и ламарина :confused: купих си бугати ,която изглежда 1 към 1 с твоята долз на празен ход спадна дебита ,преди с оригиналната църцореше яко от маркучето в казанчето а сега е видимо по слабо , надявам се във високите обороти да наваксва, иначе проблеми със загряване нямам никакви


Щом нямаш проблеми с темп. не барай нищо. Просто следващата помпа си я взимай оригинална и това е.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от sa_hellrot » 28 Сеп 2011, 14:45

Zubcho написа:Ето и обещаните снимки на новата помпа. Скоро и на старата ще пусна снимки на турбинката.

Изображение

Изображение

Изображение

Сравнявах тази помпа с помпа за tds на SWAG. Единствената разлика в турбинките е, че от снимката е лята, а SWAG e някаква много странна композитна нито метал, нито пластмаса. И двете помпи са с по 7 лопатки. По спомен и оригиналната беше същата турбинка като форма, само броя на лопатките не знам. Нека някой колега, на който му се намира оригинална помпа за тдс, да я снима да видим кое колко и как. Скоро ще следва смяна и ще кажа как е с новата и дали грее.

Цена на закупуване 65лв. Същата на SWAG ~100лв., БМВ оригинална (според мен не различима от SWAG) 180лв.


Изображение
Ето оригинална

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от arr0gance » 28 Сеп 2011, 18:04

И колбеншмитд е 1към1 с тази, която си закупил.2г + и ноу проблем :yes:
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.07.2009
Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
Мечтае да кара: E46 М3CSL

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от 5ър » 28 Сеп 2011, 18:15

Zubcho написа:Ето и обещаните снимки на новата помпа. Скоро и на старата ще пусна снимки на турбинката.

Изображение



Meyle - то изглежда по същия начин. Лята е, немска.

Дано вече нямаш проблеми. :yes:
Still Speedin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Много проблеми накуп - 325тдс

Мнение от Zubcho » 28 Сеп 2011, 18:38

sa_hellrot написа:Изображение
Ето оригинална


Мдам значи купувайте си само оригинална.

Иначе кутията отдолу е на DOLTZ :mhihi: под строшената помпа. Дано приключи тази драма при мен, че вече не знам какво ще правя.

Скоро ще ви снимам и старата колбеншмит, която не е като тази която съм снимал. Със сигурност не е като тази от снимките по-горе.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook