Изгорял "таралеж"
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Изгорял "таралеж"
Здравейте колеги. Търся изгоряло това устройство, целта на търсенето е смяна на електрониката с разработена и частично тествана схема за управление на вентилатора на парното. Голямата цел е спестяване на доста $$$, ако се окаже действащо и без проблемно разработеното устройство.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Изгорял "таралеж"
Ники , убеден съм , че ще работи без проблем... (ти ми я праща тази схема ...)
Айде колеги , ако някой има изгорял таралеж ...., да "свирка" ,за да може колегата Ники да го пробва с тази схема и да се види как ще работи ...
Ако след теста всичко стане добре , обещавам да разчовъркам и да накарам тази схема да раобти с дигиталното управление .....
Айде колеги , ако някой има изгорял таралеж ...., да "свирка" ,за да може колегата Ники да го пробва с тази схема и да се види как ще работи ...
Ако след теста всичко стане добре , обещавам да разчовъркам и да накарам тази схема да раобти с дигиталното управление .....

- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Изгорял "таралеж"
Таралежа се ремонтира.
Моя като изгоря го разглобих (по лека, леко и го изчоплих
)
Вътре има една платка и два транзистора BUZ100. Но на платката има място и за трети.
Като погледнах на таралежа пише BEHR, made in France. Французите са спестили по транзистор на таралеж и затова горят толкова, иначе немеца го е сметнал.
Като се сменят тези транзистори таралежа заработва.
Но аз за по сигурно си взех за 100лв. оригинал и сега карам с него.
Само като се слагат новите транзистори може като вариант да се завият с винтчета и задължително да се намажат с топлопроводята контактна паста.
Цената на ремонта 2 * 2.65лв. и много занимавка.
Моя като изгоря го разглобих (по лека, леко и го изчоплих

Вътре има една платка и два транзистора BUZ100. Но на платката има място и за трети.
Като погледнах на таралежа пише BEHR, made in France. Французите са спестили по транзистор на таралеж и затова горят толкова, иначе немеца го е сметнал.
Като се сменят тези транзистори таралежа заработва.
Но аз за по сигурно си взех за 100лв. оригинал и сега карам с него.
Само като се слагат новите транзистори може като вариант да се завият с винтчета и задължително да се намажат с топлопроводята контактна паста.
Цената на ремонта 2 * 2.65лв. и много занимавка.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Изгорял "таралеж"
bmw325tds написа:Таралежа се ремонтира.
Информацията е много полезна !!! Даже ако го оформиш като тема , може за полезни... !
Какъв е бил проблема , след като си изчоплил "заливката" на таралежа и си сменил транзисторите , после пак да го залееш с нещо и да си го ползваш ...?
Дай ако имаш повече снимки на самата платка , че от тези , дето си постнал , не се вижда много ясно какво друго има на нея (а ми е интересно да видя

Re: Изгорял "таралеж"
metodi80 написа:Информацията е много полезна !!!
...
Дай ако имаш повече снимки на самата платка , че от тези , дето си постнал , не се вижда много ясно какво друго има на нея (а ми е интересно да видя)
Ами колега нямам много добри снимки към момента:
Платката има предимно съпротивления, с които се осигурява пад на напрежението. Има и един два транзистора.
Плюс-а влиза в платката и веднага излиза към мотора както е показано на моята схема и на схемата на колегата по-горе.
Аз измислих следната схема:
Схемата на платката е същата, само мощните транзистори са BUZ100 (които се намират трудно!).
metodi80 написа:Какъв е бил проблема , след като си изчоплил "заливката" на таралежа и си сменил транзисторите , после пак да го залееш с нещо и да си го ползваш ...?
Аз направих моя таралеж, но при положение, че за 100лв. взех нов Germany, просто оставих стария за играчка. Може да регулирам нещо друго с него

Който се наема да ремонтира таралеж трябва да внимава да не прекъсне платката при разглобяването. Най-добре е да се нагрее таралежа с газова горелка или на газов котлон и да се издърпа цялата платка като се дърпа самата букса. Буксата е запоена много здраво за платката.
metodi80 написа:Даже ако го оформиш като тема , може за полезни... !
Нека колегата, който е създал темата да промени заглавието. Например: "таралеж - ремонт", за да излиза лесно в търсачката. Няма нужда само теми да създаваме.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Изгорял "таралеж"
bmw325tds написа: само мощните транзистори са BUZ100 (които се намират трудно!).
Па , това да е проблема ...., от сега мога да измисля минимум 2 заместителя .... Всеки транзистор с ток над 30 А може да се ползва ...., в случая просто е хубаво да са в корпус ТО-220, за да се съберат и да са MOS-FEТ заради режимите на превключване , а пък и не е задължително да е МОS-FET , обикновен биполярен транзистор също ще свърши работа ...
Re: Изгорял "таралеж"
metodi80 написа:bmw325tds написа: само мощните транзистори са BUZ100 (които се намират трудно!).
Па , това да е проблема ...., от сега мога да измисля минимум 2 заместителя .... Всеки транзистор с ток над 30 А може да се ползва ...., в случая просто е хубаво да са в корпус ТО-220, за да се съберат и да са MOS-FEТ заради режимите на превключване , а пък и не е задължително да е МОS-FET , обикновен биполярен транзистор също ще свърши работа ...
Ами със заместител трудна работа.
Трябва да е със същите параметри, защото в противен случай няма да се получат 9-те степени. Управячващата подва напрежение от 0 до 8V. Но чрез платката това напрежение се редуцира така че да отговаря на въпросните BUZ100 и при 8V от управляващата на базата на транзисторите ще се подаде такова напрежение при което се отпушват на 100%.
Като потърсиш ще намериш същите транзистори и дори може да сложит 3 броя на платката.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Изгорял "таралеж"
Тия дни ще получа 1 "таралежче", ще бъде разглобено - изчоплено да се види какво има вътре. Не е задължително да монтирам схемката ми след като казвате, че може да бъдат подменени чарковете вътре. Намерих доста подходящи MOS-N-FET транзистори с нужните и по-мощни параметри като цените им започват от 2 лв. до може би 5 лв. на брой. Никакъв проблем не е да не са оригинални транзисторите, все пак са възрастни оригиналните. Като заключение: след ремонта на "таралежа" който очаквам, вкл. снимков материал, темата ще бъде трансформира и модерирана както пожелахте с помощта на модераторите на раздела. Поздрави и внимавайте в снега.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Изгорял "таралеж"
bmw325tds написа:metodi80 написа:bmw325tds написа: само мощните транзистори са BUZ100 (които се намират трудно!).
Па , това да е проблема ...., от сега мога да измисля минимум 2 заместителя .... Всеки транзистор с ток над 30 А може да се ползва ...., в случая просто е хубаво да са в корпус ТО-220, за да се съберат и да са MOS-FEТ заради режимите на превключване , а пък и не е задължително да е МОS-FET , обикновен биполярен транзистор също ще свърши работа ...
Ами със заместител трудна работа.
Трябва да е със същите параметри, защото в противен случай няма да се получат 9-те степени. Управячващата подва напрежение от 0 до 8V. Но чрез платката това напрежение се редуцира така че да отговаря на въпросните BUZ100 и при 8V от управляващата на базата на транзисторите ще се подаде такова напрежение при което се отпушват на 100%.
Като потърсиш ще намериш същите транзистори и дори може да сложит 3 броя на платката.
Колега , моите уважения , но не съм съгласен с някои от горе казаните неща ... !
Първо категорично може да стане с друг транзистор - заместител ... Не е необходимо да е със същите параметри .... Единственото , което трябва да се съобрази е този транзистор да носи на тока и да се съобразят параметрите Rgs i Rds... , за да може подаваните от платката напрежения към транзисторите , да ги отпушват правилно ... А и както Ники каза тези транзистори са стари , има по съвременни заместители , а също и SMD вариянти на същите ...! Няма смисъл да го превръщаме в спор за това -става или не става еди кой си транзистор , все пак това не е форум за електроника , а автомобилен форум , но просто исках да уточня това (за колегите , които не знаят и се съмняват ....)
В крайна сметка информацията , която си дал за таралежа е много полезна ! Желанието и усилията , които си положил за това да разкапсуловаш таралежа и да го възстановиш са похвални и ти благодаря за което !
Re: Изгорял "таралеж"
metodi80 написа:...

Колега, казах че е трудно да се намери заместител, а не невъзможно.
Ако разбираш от електроника (а ти явно разбираш) със сигурност ще намериш заместител.
И ако намериш ще е добре да го напишеш за да се знае. Че тия BUZ100 в четири магазина ми вдигат рамене.
Успех на всички, които се захванат с ремонта на таралежа.

- krumovvv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: kostinbrod
- Пол: Мъж
- Кара: чужди коли и жени
- Мечтае да кара: две коли едновременно
Re: Изгорял "таралеж"
моят тарележ спря да работи свалихме го с едно приятелче и го напръскахме с преобразувател за ръжда и до ден днешен нямам проблеми с таралежа и това е вариант без да се разглобва
Re: Изгорял "таралеж"
krumovvv написа:моят тарележ спря да работи свалихме го с едно приятелче и го напръскахме с преобразувател за ръжда и до ден днешен нямам проблеми с таралежа и това е вариант без да се разглобва
Буксата е много стегната по принцип, защото минава ток около 17А.
Ако буксата не е включена както трябва се окислява, нагрява и е възможно да спре да дава контакт.
Много колеги се оплакват, че като буксата и тя им остава в ръцете на парчета при опит за изваждане, което е следствие от прегоряла букса.
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани