Проблем със съединителя

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Проблем със съединителя

Мнение от bmwdriver » 25 Апр 2004, 12:28

Вчера,след дълго отлагане,дойде време за смяна на съединителя :!: След дълги перипетии и 12 часа бачкане(наложи се
да разглобяваме всичко 2 пъти) сменихме феродовия диск и лагера.Притискателя беше в добро състояние и не
го сменихме.След това естествено дойде ред на практическото изпитание.И тук вече забелязахме проблема.
На първа няма боксуване-колата прави 360 градуса от място,но на втора и трета се забелязва пребоксуване на
съединителя.Когато се прибирах ръчках през цялото време,за да го пробвам.Пред нас даже врътнах 2 пълни кръга
от място.И тогава съединителя направо изчезна.Отделя,но след като пуснеш педала и дадеш газ колата се форсира
и върви едва-едва.
Още в сервиза имахме съмнение,че цялата работа не е от съединителя,а от хидравликата.Налягане в системата
има,защото съединителят отделя и скоростите влизат без проблем.Но съмнението идва от друго-мисля че при обратното
действие-връщането на буталцето в хидравличния цилиндър,който е долу при съединителя,е затруднено :!: Така
феродовия диск не може да зацепи напълно и пребоксува.
Не знам дали го разбрахте,но давайте съвети от какво може да е :!:
Ето и схемата на въпросната система:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 25 Апр 2004, 13:25

Обратното действие (зацепването)ако не се лъжа не се извършва от хидравликата а от ламелите ,да не би да не сте сложили нещо както трябва или да са ти износени .. аз преди време сменях аксиалния лагер(съединителя ми се оказа добре но лагера шумеше) и след това не искаше да отделя изобщо .. при мен беше наистина от хидравликата коят дръпнала въздух ,обезвъздуши се от самосебе си след упорито помпене на педала при работещ мотор ,и от тогава е добре ,не съм имал проблеми.. а между другото устроиството при мене не беше съвсем същото както на картинката която си постнал ,за Е36 има 2 вида съединители.. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 25 Апр 2004, 16:43

Обратното действие действително не се извършва от хидравликата,но ако буталцето на цилиндъра(#7 на долната схема)
не се прибере,феродовия диск остава в полуизключено положение и не може да зацепи.Днес поне колата върви,
но съединителя боксува яко и стрелката на разходомера рядко слиза под 20 л.
П.С Sorry,това е картинката,която трябваше да постна :oops:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 25 Апр 2004, 23:09

Преди да смениш съединителя имаше ли същия проблем? Ако е имало много е възможно да е от претискателя, още повече че като си го подпалил съвсем е отказал. От температурата ламелите съвсем омекват.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 26 Апр 2004, 7:44

Занесте помпата на ремонт , и смени маркучето , имал съм случай когато спирачно маркуче пуска налягане на едната страна , а на обратната е като тапа , и става лошо тогава :!:
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 26 Апр 2004, 9:00

аз имам шум когато съм на свободна без натиснат съединител, кажи колко струва лагера и феродовия диск :?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 26 Апр 2004, 9:07

Дисковете варират от 110 до 150,а лагерите от 35 до 60 лв.Аз ги взех с
голяма отстъпка и ми излезнаха 135 лв(173 беше цената).
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 26 Апр 2004, 14:30

mitak_o написа:аз имам шум когато съм на свободна без натиснат съединител, кажи колко струва лагера и феродовия диск :?

Шума БЕЗ натиснат съединител не е от аксиалния лагер а най вероятно от лагера на първичния вал ,особено ако изчезва или намалява при натискане на съединителя.. аксиалния лагер - обратно ,шуми само при натиснат съединител(тои иначе не се и върти де) Говорим за номер 4 на картинката ,моя го взех за 48 лв. на Закс

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook