Настройка газов инжекцион

3-та серия ('91-'98)

Модератори: ///Leonix, vld, bum_bum, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 09 Ное 2019, 12:23

Колеги, имам проблем с настройката на газов инжекцион тамона на БМВ е36 м52б20.
Правя си картите на бензин и на газ както му е реда, съпвадам диаграмите и реално колата върви перфектно, обаче разхода е с 5л повече от бензиновия. На автоматична настройка също не ставаИзображениеИзображение

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 9.09.2009

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 09 Ное 2019, 14:05

Не знам какъв е изпарителя, но налягането му ми се види малко високо. Адаптациите какво казват по въпроса гледано ли е?
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 09 Ное 2019, 14:07

cerberus написа:Не знам какъв е изпарителя, но налягането му ми се види малко високо. Адаптациите какво казват по въпроса гледано ли е?
Изпарителя е r-due до 250к.с.
От къде се гледат, не съм много запознат

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 9.09.2009

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 09 Ное 2019, 14:15

Адаптациите се четат с диагностика, колега. Довечера ще опиша по-подробно идеята за груба настройка на ГИ, че сега съм малко зает.
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 09 Ное 2019, 14:17

cerberus написа:Адаптациите се четат с диагностика, колега. Довечера ще опиша по-подробно идеята за груба настройка на ГИ, че сега съм малко зает.
Добре колега, ще съм ти много благодарен, а относно диагностика, разполагам само с INPA, но предполагам е достатъчна

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от ceco_kd » 09 Ное 2019, 16:22

На моята диференциалното го гласим да е към 1.15 да речем. А и виждам, че имаш голяма разлика във времената на газ и бензин(4.62мс към 2.79мс). Трябва да са почти еднакви времената, ако е настроена както трябва.
На колко са ти разпробити дюзите? Струва ми се, че трябва да са малко по големи, но някой по-компетентен да се изкаже.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 09 Ное 2019, 16:37

ceco_kd написа:На моята диференциалното го гласим да е към 1.15 да речем. А и виждам, че имаш голяма разлика във времената на газ и бензин(4.62мс към 2.79мс). Трябва да са почти еднакви времената, ако е настроена както трябва.
На колко са ти разпробити дюзите? Струва ми се, че трябва да са малко по големи, но някой по-компетентен да се изкаже.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
За времената и аз знам че трябва да са почти еднакви, но каквото и да правя не намаля газовите, само ги увеличава. А не знам как да нулирам цялата газова и да я настроя от начало. Подробности покрай размера на дюзите немога да кажа защото не съм я поставя аз, а един майстор от др град, и няма как да ида при него, сега съм в Стара Загора и няма кой да я оправи. А преди ми гореше 10-11 газ, а сега 15-16 постоянно, дори при извънградско с 90. Общо казано с 30л газ минава макс 200км

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2446
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 2003г М54Б25 автомат

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от vladobate » 09 Ное 2019, 17:45

Много богата смес , затова ти дига и разхода. Превключи на бензин и виж какви трябва да са ти времената . След това от корекциите за газовите времена почваш да ги мениш докато постигнеш бензиновите. Общо взето е това. Имаш заводски настройки , активирай ги и започваш отначало. Налягането ти е добро даже може и по-високо около 1.4 диференциално . Тая гърбица в графиката не я прави , важно е да си оправиш времената .
..За неин късмет обаче сервиза е специализиран,защото на един шперплат пише с блажна боя “СМЯНА МАСЛА”..
..появи ми се едно омазняване от горната страна на двигателя..Майсторите ми казаха,че няма смисъл да го пипам викали му технологично запотяване..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 09 Ное 2019, 17:51

vladobate написа:Много богата смес , затова ти дига и разхода. Превключи на бензин и виж какви трябва да са ти времената . След това от корекциите за газовите времена почваш да ги мениш докато постигнеш бензиновите. Общо взето е това. Имаш заводски настройки , активирай ги и започваш отначало. Налягането ти е добро даже може и по-високо около 1.4 диференциално . Тая гърбица в графиката не я прави , важно е да си оправиш времената .
Тоест графиката да я оставя заводска права по диагонал? А корекциите от къде се правят, аз това не мога да го намеря в настройките на инжекциона

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2446
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 2003г М54Б25 автомат

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от vladobate » 09 Ное 2019, 21:14

Във F2 конфигуриране. Има доста опции по вертикал , като ги обходиш ще ти излезе една таблица. Хоризонтално -обороти , вертикално -времената. Всичко ще е единици , демек 100% , ако искаш да намалиш задаваш примерно 0,95 и гледаш пак данните какво се случва с времената бензинови и газови само че това е за всяко квадратче (времена-обороти ) . Малко играчка е .
..За неин късмет обаче сервиза е специализиран,защото на един шперплат пише с блажна боя “СМЯНА МАСЛА”..
..появи ми се едно омазняване от горната страна на двигателя..Майсторите ми казаха,че няма смисъл да го пипам викали му технологично запотяване..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 09 Ное 2019, 21:16

vladobate написа:Във F2 конфигуриране. Има доста опции по вертикал , като ги обходиш ще ти излезе една таблица. Хоризонтално -обороти , вертикално -времената. Всичко ще е единици , демек 100% , ако искаш да намалиш задаваш примерно 0,95 и гледаш пак данните какво се случва с времената бензинови и газови само че това е за всяко квадратче (времена-обороти ) . Малко играчка е .
Тоест трябва да гледам бензиновите времена за всички работни обороти на двигателя и да ги настройвам същите и за газовите със помощта на таблицата

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 9.09.2009

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 09 Ное 2019, 22:07

Здравей, пак. :wave:
Първо и основно трябва да си много сигурен, че дебитомер, ламбди, свещи, лули, бубини, алтернатор, акумулатор, въздушен филтър, картерна вентилация и вакуумите на мотора са в идеално работно състояние. Сиреч, колата не трябва да има грешки по двигателя (смесообразуването и запалването). Което ще рече, че е хубаво да започнеш с една диагностика на двигателя.
Второ основно, е монтажа на газовата и компонентите й да са съобразени с двигателя. Изпарител, дюзи, сечения на тръби и т.н. Разпробивките на дюзите и налягането на изпарителя също. Твоето ми се струва малко височко, но пък като гледам времената на празен ход, може да е заради малки разпробивки на дюзите, което не е драма стига да може да се компенсира софтуерно. :yes:

Ако до тук всичко е ок, гледаш адаптациите. За твоя мотор в INPA би трябвало да изглеждат горе-долу така:
(това са адаптациите на моя двигател М52B20 :yes: )

IMG_20190816_161147.jpg


Левите са за едната тройка цилиндри, десните за другата. (така и не запомних кои за кои цилиндри точно се отнасят) Но това би имало значение само, ако имаш големи разлики между лявата и дясната страна. Сега да обясня какво точно значат.

Първо да уточня, последващите обяснения са само за М52 двигатели, при други двигатели логиката и стойностите може да са различни.

Първия ред (oxigen sensor voltage), най-горния, са текущите показания на ламбда сондите. При нормално работещи ламбди, на запален и сгрят двигател, би трябвало да варират от малки до големи показанията. Сиреч визуално да... подскачат от около минимум до около максимум. Ако едно от двете показания не се променя, независимо дали е на минимум, максимум, по средата или другаде, то най-вероятно имаш проблем със съответната ламбда сонда. Но това би излязло като грешка още при диагностиката.

Втория ред (fuel control integrator). - Горивния интегратор, показва колко е отклонението на текущата горивна смес от... идеалната. Като отрицателните стойности означават богата смес, положителните - бедна. Нормално трябва да варира около нулата, с малки отклонения в двете посоки (около плюс-минус 10-15 за този мотор). Ако интегратора варира в много по-големи граници, то най-вероятно има проблем или с дебитомер, или с дюзи, вакууми, датчици температура, и т.н. Това може и да не излезе на диагностика, така че е хубаво да погледаш едно известно време дали интегратора... не "играе" прекалено много. И сега идва интересното :lol:

Третия ред (adaptation value add) или адитивни адаптации. Това са горивните адаптации, които мотора записва, при горивоподаване според DME-то под 223 милиграма за такт, или грубо казано, при работа на празен ход и много малки натоварвания на мотора. Лично за себе си съм установил, че тези адаптации касаят работата на двигателя при затворен дросел, или при връщане на газта, сиреч (deceleration). Тук логиката е като на интегратора - отрицателни стойности - богата смес, положителни стойности бедна смес. При идеална горивна смес стойностите на адитивните адаптации трябва да са нули. Принципно адитивните адаптации се мерят в милисекунди и лимита им е от -0,38 милисекунди до +0,38 милисекунди. Незнайно защо INPA са решили да ги показват в някакви незнайни единици от -100 до +100, които отговарят на -0,38мс. до +0,38мс. Малко е объркано, дано да съм го обяснил добре... :oops:

Четвъртия ред (adaptation value multiply) или мултипликативни адаптации. Това са адаптациите, които мотора записва при малки, до средно високи натоварвания. Записват се в диапазона над 1250 оборота, горивоподаване над 234 милиграма за такт според DME-то и до 250 кг/ч от дебитомера. Човешки казано - мултипликативните адаптации касаят работата на двигателя във всеки един момент между празния ход и газ до ламарините. Още по-просто казано, касаят почти цялото вървене на колата, с изключение на пълна газ. (при пълна газ, или по точно над 250кг/ч. според дебитомера, не се записват никакви адаптации).
Мултипликативните адаптации се мерят в проценти, и лимита е от -8% до +12%. И тук INPA са решили да ги показват в незнайни единици, от -40 до +40. Като -40 по INPA отговаря на -8%, а +40 по INPA отговаря на +12%.

На таз картинка съм си рисувал, за да мога визуално да си обясня кога и кои адаптации са в сила:

adaptations.jpg


Целта на адаптациите е да държат по всяко време горивната смес близка до идеалната. (В случая имат за цел да я държат на Ламбда=1 сиреч в стехиометрична смес, ама да не навлизаме в подробности :D ). Например:
На празен ход, на идеално настроен двигател, добавяме към времената на дюзите +0,10 милисекунди, (повече време отворени дюзи, означава повече гориво), респективно се получава по-богата смес. Лабдите веднага започват да отчитат по-богатата смес. Интегратора веднага започва да прави в отрицателни стойности, сиреч да намалява времената на дюзите, и така докато ламбдите не върнат информация, че сместа отново е идеална. Когато се установи с колко милисекунди интегратора е намалил времената, за да се нормализира сместа, тези милисекунди се записват като адитивни адаптации (в случая -0,10мс. или около -30 INPA единици). От там на сетне, двигателя работи по времената които са му заложени заводски, като ги събира с тези записани в адаптациите (в конкретния случаи адитивните). Така сместа с която работи двигателя винаги е константа. При мултипликативнте адаптации принципа е същия, но не се събират а се умножават по съответните проценти, за това са и мултипликативни.

Ако горивната смес, която се подава към двигателя е идеална (независимо дали газ или бензин), то адаптациите, (адитивни и мултипликативни), би следвало да са 0,00. Това е целта и на настройката на газ, да направим сместа идеална, сиреч да направим адаптациите колкото е възможно по-близки до 0.

За целта, аз лично, си разделям мисловно газовата графика на четири равни части. Първата четвърт на графиката (малките милисекунди, където е празния ход) касае предимно адитивните адаптации. Променям стойностите там, докато адитивните се доближат колкото е възможно по-близко до 0. Според мен, ако варират плюс-минус 30 INPA единици, може да се каже, че имаш доста добра настройка на първата четвърт на графиката. Лично аз следя адаптациите поне 50-тина километра след промяна, за да съм сигурен, че са в диапазона +-30. (по INPA).

Следващите две четвъртини от графиката касаят мултипликативните адаптации. Отново целта е да се доближиш максимално до 0. Но отклонение от плюс-минус 15-20 INPA единици което е около 3-4% реално, отново не мисля, че е особена драма за динамиката на автомобила.

И последната четвъртинка е за максималното натоварване на двигателя. Там адаптации няма, така че се настройва единствено опитно, докато ти хареса как върви колата в големите натоварвания.

Това е грубата част на нещата, с INPA като диагностика. С по-прецизна настройка няма да усетиш разлика, нито в динамиката на автомобила, нито в разхода. Но ако "ти е влязла мухата" :D , някъде бях описал в една тема как се прави с точност до около 1%. :yes:
Дано да съм бил полезен и успех :yes:

П.П. Започни наистина с диагностика, защото каквато и настройка на газ да имаш, няма как, хем да правиш 5 литра разход над бензиновия, хем колата да върви добре, освен ако няма някаква грешка и/или нещо неработещо правилно. :idea:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна cerberus на 10 Ное 2019, 1:17, променена общо 2 пъти
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 09 Ное 2019, 23:23

cerberus написа:Здравей, пак. :wave:
Първо и основно трябва да си много сигурен, че дебитомер, ламбди, свещи, лули, бубини, алтернатор, акумулатор, въздушен филтър, картерна вентилация и вакуумите на мотора са в идеално работно състояние. Сиреч, колата не трябва да има грешки по двигателя (смесообразуването и запалването). Което ще рече, че е хубаво да започнеш с една диагностика на двигателя.
Второ основно, е монтажа на газовата и компонентите й да са съобразени с двигателя. Изпарител, дюзи, сечения на тръби и т.н. Разпробивките на дюзите и налягането на изпарителя също. Твоето ми се струва малко височко, но пък като гледам времената на празен ход, може да е заради малки разпробивки на дюзите, което не е драма стига да може да се компенсира софтуерно. :yes:

Ако до тук всичко е ок, гледаш адаптациите. За твоя мотор в INPA би трябвало да изглеждат горе-долу така:
(това са адаптациите на моя двигател М52B20 :yes: )

IMG_20190816_161147.jpg


Левите са за едната тройка цилиндри, десните за другата. (така и не запомних кои за кои цилиндри точно се отнасят) Но това би имало значение само, ако имаш големи разлики между лявата и дясната страна. Сега да обясня какво точно значат.

Първо да уточня, последващите обяснения са само за М52 двигатели, при други двигатели логиката и стойностите може да са различни.

Първия ред (oxigen sensor voltage), най-горния, са текущите показания на ламбда сондите. При нормално работещи ламбди, на запален и сгрят двигател, би трябвало да варират от малки до големи показанията. Сиреч визуално да... подскачат от около минимум до около максимум. Ако едно от двете показания не се променя, независимо дали е на минимум, максимум, по средата или другаде, то най-вероятно имаш проблем със съответната ламбда сонда. Но това би излязло като грешка още при диагностиката.

Втория ред (fuel control integator). - Горивния интегратор, показва колко е отклонението на текущата горивна смес от... идеалната. Като отрицателните стойности означават богата смес, положителните - бедна. Нормално трябва да варира около нулата, с малки отклонения в двете посоки (около плюс-минус 10-15 за този мотор). Ако интегратора варира в много по-големи граници, то най-вероятно има проблем или с дебитомер, или с дюзи, вакууми, датчици температура, и т.н. Това може и да не излезе на диагностика, така че е хубаво да погледаш едно известно време дали интегратора... не "играе" прекалено много. И сега идва интересното

Третия ред (adaptation value add) или адитивни адаптации. Това са горивните адаптации, които мотора записва, при горивоподаване според DME-то под 223 милиграма за такт, или грубо казано, при работа на празен ход и много малки натоварвания на мотора. Лично за себе си съм установил, че тези адаптации касаят работата на двигателя при затворен дросел, или при връщане на газта, сиреч (deceleration). Тук логиката е като на интегратора - отрицателни стойности - богата смес, положителни стойности бедна смес. При идеална горивна смес стойностите на адитивните адаптации трябва да са нули. Принципно адитивните адаптации се мерят в милисекунди и лимита им е от -0,38 милисекунди до +0,38 милисекунди. Незнайно защо INPA са решили да ги показват в някакви незнайни единици от -100 до +100, които отговарят на -0,38мс. до +0,38мс. Малко е объркано, дано да съм го обяснил добре... :oops:

Четвъртия ред (adaptation value multiply) или мултипликативни адаптации. Това са адаптациите, които мотора записва при малки, до средно високи натоварвания. Записват се в диапазона над 1250 оборота, горивоподаване над 234 милиграма за такт според DME-то и до 250 кг/ч от дебитомера. Човешки казано - мултипликативните адаптации касаят работата на двигателя във всеки един момент между празния ход и газ до ламарините. Още по-просто казано, касаят почти цялото вървене на колата, с изключение на пълна газ. (при пълна газ, или по точно над 250кг/ч. според демитомера, не се записват никакви адаптации).
Мултипликативните адаптации се мерят в проценти, и лимита е от -8% до +12%. И тук INPA са решили да ги показват в незнайни единици, от -40 до +40. Като -40 по INPA отговаря на -8%, а +40 по INPA отговаря на +12%.

На таз картинка съм си рисувал, за да мога визуално да си обясня кога и кои адаптации са в сила:

adaptations.jpg


Целта на адаптациите е да държат по всяко време горивната смес близка до идеалната. (В случая имат за цел да я държат на Ламбда=1 сиреч в стехиометрична смес, ама да не навлизаме в подробности :D ). Например:
На празен ход, на идеално настроен двигател, добавяме към времената на дюзите +0,10 милисекунди, (повече време отворени дюзи, означава повече гориво), респективно се получава по-богата смес. Лабдите веднага започват да отчитат по-богатата смес. Интегратора веднага започва да прави в отрицателни стойности, сиреч да намалява времената на дюзите, и така докато ламбдите не върнат информация, че сместа отново е идеална. Когато се установи с колко милисекунди интегратора е намалил времената, за да се нормализира сместа, тези милисекунди се записват като адитивни адаптации (в случая -0,10мс. или около -30 INPA единици). От там на сетне, двигателя работи по времената които са му заложени заводски, като ги събира с тези записани в адаптациите (в конкретния случаи адитивните). Така сместа с която работи двигателя винаги е константа. При мултипликативнте адаптации принципа е същия, но не се събират а се умножават по съответните проценти, за това са и мултипликативни.

Ако горивната смес, която се подава към двигателя е идеална (независимо дали газ или бензин), то адаптациите, (адитивни и мултипликативни), би следвало да са 0,00. Това е целта и на настройката на газ, да направим сместа идеална, сиреч да направим адаптациите колкото е възможно по-близки до 0.

За целта, аз лично, си разделям мисловно газовата графика на четири равни части. Първата четвърт на графиката (малките милисекунди, където е празния ход) касае предимно адитивните адаптации. Променям стойностите там, докато адитивните се доближат колкото е възможно по-близко до 0. Според мен, ако варират плюс-минус 30 INPA единици, може да се каже, че имаш доста добра настройка на първата четвърт на графиката. Лично аз следя адаптациите поне 50-тина километра след промяна, за да съм сигурен, че са в диапазона +-30. (по INPA).

Следващите две четвъртини от графиката касаят мултипликативните адаптации. Отново целта е да се доближиш максимално до 0. Но отклонение от плюс-минус 15-20 INPA единици което е около 3-4% реално, отново не мисля, че е особена драма за динамиката на автомобила.

И последната четвъртинка е за максималното натоварване на двигателя. Там адаптации няма, така че се настройва единствено опитно, докато ти хареса как върви колата в големите натоварвания.

Това е грубата част на нещата, с INPA като диагностика. С по-прецизна настройка няма да усетиш разлика, нито в динамиката на автомобила, нито в разхода. Но ако "ти е влязла мухата" :D , някъде бях описал в една тема как се прави с точност до около 1%. :yes:
Дано да съм бил полезен и успех :yes:

П.П. Започни наистина с диагностика, защото каквато и настройка на газ да имаш, няма как, хем да правиш 5 литра разход над бензиновия, хем колата да върви добре, освен ако няма някаква грешка и/или нещо неработещо правилно. :idea:
Благодаря за изчерпателната информация колега, тия дни съм в отпуска и ще се разровя в настройките, даже си нямах идея за какво са тия стойности на инпа, та сега ще ги разгледам, и дано се справя. Ще пиша какво съм успял тука. Още веднъж благодаря

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 9.09.2009

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 09 Ное 2019, 23:34

Малко е сложна материята, и няма никаква информация из интернет по темата, за съжаление. Това инфо съм го синтезирал години и е доста омотано, но като го сханеш веднъж, не е голяма философия :yes: Ако някъде... "зациклиш" ще помагаме :yes:
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2446
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 2003г М54Б25 автомат

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от vladobate » 10 Ное 2019, 12:49

Не от краката за главата Първо , колегата си има вече адаптации повлияни от карането на газ . Трябва си нулиране на адаптациите , каране на бензин известно време , да се види след това колко са му бензиновите времена по дефоулт и това да е една отправна точка за да започне настройка на ГИ. След като настрои газовите времена близки до бензиновите и почти ги изравни може да пристъпи към по-фина настройка с показания от ламбди определящи сместта , демек да си гледа вече адаптивните ( корекционни ) таблици от Инпа . Само уточнение , ламбди да гледа при ненастроена система и то на газ е несъстоятелно щото ще е лудница понеже бензиновия комп се чуди кое какво да коригира за да постига правилна смес. Друго , зависи дюзите с какви характеристики и възможности са . По-добри дюзи поемат и по-високо налягане и повече дебит и по-бързо реагират.
..За неин късмет обаче сервиза е специализиран,защото на един шперплат пише с блажна боя “СМЯНА МАСЛА”..
..появи ми се едно омазняване от горната страна на двигателя..Майсторите ми казаха,че няма смисъл да го пипам викали му технологично запотяване..

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook