ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
BMW.VIPERA написа:shlosera написа:BMW.VIPERA написа:ceco_kd написа:Еми смени и накрайниците така и така ги имаш, че да ги изключиш от уравнението(или пък ако имаш късмет да се окаже, че е от тях точно). И ако не са те то освен лагер-тампоните и рейката да смениш друго май не остана. Успех и със здраве!BMW.VIPERA написа:Здравеите колеги!
Колата е е36 компакт.
Смених общо 4те шарнира на носачите + двата тампона с полиуретанови.
Двете биаледки и двата тампона на стаб щанга.
4 нови амортисьора
2та задни тампона на амортисьорите
Взел съм и двата вътрешни и външни накрайника, но не съм ги монтирал... ( защото външните са читави, обаче вътрешните ме съмняват... има лек луфт във волана)
Всичко е ново и културно сложено и стегнато...
Обаче тропа отпред, когато карам по неравност (като примерно черен път) и не знам, дали са накрайниците или тампон\лагери на предни амортисьори
Някакви предположения ?
Изпратено от моят G3121 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Е то така леко по леко се хвърлиха 6 "гущера" пари накрая ще се окажат тнампон макферсон на предни амортисьори, защото при смяната на предните амортисьори на пръв поглед ми се видяха читави и не съм ги сменял...
А от Самата кормилна рейка има ли как да го се получи тропане като седно разпокъсани нампони на носачи или скъсана биаледка ????
Има заминала рейка тропа лошо подобно на биалетка и има лифтове във волана. Понеже в момента съм пред подобна дилема като твойта май ще взимам нова рейка. Най-лесно натегни я малко и виж ще има ли промяна, но наистина малко, че ако я натегнеш повече започва да затяга волана и не се връща сам.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Точно рейката нямам представа как да я натегна ??? Лошото, е че май е натягана някога защото волана не се изправя бързо сам като го пусна... ( Иначе масло не губи )
Слизаш в канала и от шофьорската страна има една гайка (не тази отдолу голямата) отгоре към капака се пада , камък 16 или 17 беше , натяга се много леко 1/6-1/8 оборот и пробваш волана как е, ако е натягана може да я натегнеш с още една идея, но това е временно. При мен рейката е рециклирана при предния собственик , но гребена май е тотал щета. Беше намазано грес обилно, обаче стопли времето греста умекна и вече не обира луфтовете
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Срещу кормилния прът точно долу на рейката има една гайка(капачка) от там се натяга. Но не е хубаво да натягаш повече, защото както ти написаха ще спре да се връща волана, а и при теб може и вече да е било закърпено положението чрез натягане вече. По-скоро смени и накрайниците, все пак си ги купил и те съмняват явно вътрешните. Ако не смени тампоните горе на амортисьорите и ако продължи значи е рейката.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
ceco_kd написа:Срещу кормилния прът точно долу на рейката има една гайка(капачка) от там се натяга. Но не е хубаво да натягаш повече, защото както ти написаха ще спре да се връща волана, а и при теб може и вече да е било закърпено положението чрез натягане вече. По-скоро смени и накрайниците, все пак си ги купил и те съмняват явно вътрешните. Ако не смени тампоните горе на амортисьорите и ако продължи значи е рейката.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Точно това ще направя !
Други въпроси,,,??
НА тия макферсон тампони за предните амортисьори проблема май им идва от разбити лагери защото най - често са такива със съчми. - Та въпроса е не мога ли да си го поправя с лагер без съчми ?
И ако взимам нови такива макферсон тампони какви да са - Ауминиеви или Стоманена отливка ???
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
BMW.VIPERA написа:ceco_kd написа:Срещу кормилния прът точно долу на рейката има една гайка(капачка) от там се натяга. Но не е хубаво да натягаш повече, защото както ти написаха ще спре да се връща волана, а и при теб може и вече да е било закърпено положението чрез натягане вече. По-скоро смени и накрайниците, все пак си ги купил и те съмняват явно вътрешните. Ако не смени тампоните горе на амортисьорите и ако продължи значи е рейката.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Точно това ще направя !
Други въпроси,,,??
НА тия макферсон тампони за предните амортисьори проблема май им идва от разбити лагери защото най - често са такива със съчми. - Та въпроса е не мога ли да си го поправя с лагер без съчми ?
И ако взимам нови такива макферсон тампони какви да са - Ауминиеви или Стоманена отливка ???
Алуминиевите са след фейса. Стоманените преди.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
shlosera написа:BMW.VIPERA написа:ceco_kd написа:Срещу кормилния прът точно долу на рейката има една гайка(капачка) от там се натяга. Но не е хубаво да натягаш повече, защото както ти написаха ще спре да се връща волана, а и при теб може и вече да е било закърпено положението чрез натягане вече. По-скоро смени и накрайниците, все пак си ги купил и те съмняват явно вътрешните. Ако не смени тампоните горе на амортисьорите и ако продължи значи е рейката.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Точно това ще направя !
Други въпроси,,,??
НА тия макферсон тампони за предните амортисьори проблема май им идва от разбити лагери защото най - често са такива със съчми. - Та въпроса е не мога ли да си го поправя с лагер без съчми ?
И ако взимам нови такива макферсон тампони какви да са - Ауминиеви или Стоманена отливка ???
Алуминиевите са след фейса. Стоманените преди.
Мойта е 95 год преди фейса е. дефакто трябват стоманени иначе другите няма да паснат нали така ?
И друг въпрос така да си знам... Кормилна рейка от друг модел пасва ли ? 318 318is\ti 320 и т.н ??? на 1.6 (поне докато намеря M52 B25
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
95 си на границата май не съм 100% сигурен. Ако си с алуминиеви и колата не е щръкнала като щъркел ще станат, но ако си със стоманени и сложиш алуминиеви предницата скача много разликата мвжду тампоните е близо 2см на око. Рейките са еднакви, но ти втора ръка си имаш вече. Взимаш друга (да кажем си късметлия и вземеш с читав гребен, но заминали семеринги, щото пълно щастие няма едното ще е за смяна поне) рейка 60-100лв читава рециклиране на уплътненията 150-200 (в сервиз) сваляне качеване, еконт, гориво, разправии и подминава цената на нова....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
shlosera написа:95 си на границата май не съм 100% сигурен. Ако си с алуминиеви и колата не е щръкнала като щъркел ще станат, но ако си със стоманени и сложиш алуминиеви предницата скача много разликата мвжду тампоните е близо 2см на око. Рейките са еднакви, но ти втора ръка си имаш вече. Взимаш друга (да кажем си късметлия и вземеш с читав гребен, но заминали семеринги, щото пълно щастие няма едното ще е за смяна поне) рейка 60-100лв читава рециклиране на уплътненията 150-200 (в сервиз) сваляне качеване, еконт, гориво, разправии и подминава цената на нова....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Производител: BOSCH
Парт номер: K S01 000 818
Цена: 1 260.00 лв.
Едва ли...
Но ще видим утре ще ги сменя накрайниците и ще пиша г.д по същото време за резултата.
Ако не се оправи проблема ще сменя и тампоните на амортисьорите ще пусна снимки тук за да ми кажете дали са ауминиеви или стоманени - ( макар, че сигурно и на външен вид и на грамаж си се подразбира коии какви са..)
Не разбрах иначе дали подлежат на "рециклиране" на самият лагер - да го заменя от такъв със сачми за такъв без - нормален.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Лагери не съм мъчил да сменям стоманен тампон е 20-30лв. Относно рейката тая цена е много преувеличена около 400-500лв е стига да знаеш къде да търсиш
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
shlosera написа:Лагери не съм мъчил да сменям стоманен тампон е 20-30лв. Относно рейката тая цена е много преувеличена около 400-500лв е стига да знаеш къде да търсиш
Sent from my iPhone using Tapatalk
Добре де разликата межу ауминия и стоманата каква точно е ?
Казвате колата се повдигала ? ( на височина? ) аз искам за сега да е по - висока
мисълта ми е дали пасва в легалото там бомбето... и дали ще стане проблем ако съм с стоманени, а пък сложа другите
сложил съм bilstein b4 навсякъде и бяха с по дебело стабло от предишните ми KYB
Някой да пдредпоръча марка преден тампон макферсон ?
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
От мойта 93г извадих алуминиеви и сложих стоманени пасва си всичко, но просто растоянието между гума и калник става голямо и стои гадно. Алуминиеви lemfoderer стоманени swag (май само те ги правят) Питай laviatan
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
имам на ум да сменя всички вакуумни линии по мотора (вече съм сменил маркуча на сервото и този за празен ход и на дебитомера бутуша) , моля някой колега ако знае на какво фи (колко мм диаметър) са маркучите да пише - ясно, че като разглобя колекотра ще ги видя , но ако мога да ги купя предварително предпочитам да съм направо готов
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
r19 написа:Колеги от известно време имам електрически проблем с Е36 компакт.
Ел. стъклата започнаха да работят само когато е отворена някоя от вратите , централния плафон вътре остава да свети повече време спрямо преди като се затворят вратите, не работят страничните плафончета и лампите над огледалцата на сенниците когато се отворят щоричките
Някой имал ли е подобен проблем? Всички предпазители са здрави. 2 пъти ми горя предпазителя на ел. стъклата.
Някакви идеи ?
Решението на проблемите се оказаха два изгоряли предпазителя 5А и 7,5А
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Здравеите.
Някой може ли да ме светне по една тема...
На компакт е36 1,6i по каталог излизат само плътни спирачни дискове (предни), а гледам от другите модели, като е36 компакт 318ti 323ti са с предни вентилирани дисове.
Предстой ми смяна на дисове и накладки - и въпроса е...?!
Ще паснат ли дисове от по горен модел ? Те подчти всичките са 286мм - но гледам дебелината на плътните е 12 на вътрешновентилираните е 22мм.
Смяна на спирачните апарати ще се наложи ли ?
И като цяло какво може да се обърка или какво да правя така, че да си купя едни нови дисове и накладки от 320i нагоре Вътрешновентилирани 286мм и всичко да си пасне без проблеми..
Някой може ли да ме светне по една тема...
На компакт е36 1,6i по каталог излизат само плътни спирачни дискове (предни), а гледам от другите модели, като е36 компакт 318ti 323ti са с предни вентилирани дисове.
Предстой ми смяна на дисове и накладки - и въпроса е...?!
Ще паснат ли дисове от по горен модел ? Те подчти всичките са 286мм - но гледам дебелината на плътните е 12 на вътрешновентилираните е 22мм.
Смяна на спирачните апарати ще се наложи ли ?
И като цяло какво може да се обърка или какво да правя така, че да си купя едни нови дисове и накладки от 320i нагоре Вътрешновентилирани 286мм и всичко да си пасне без проблеми..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
BMW.VIPERA написа:Здравеите.
Някой може ли да ме светне по една тема...
На компакт е36 1,6i по каталог излизат само плътни спирачни дискове (предни), а гледам от другите модели, като е36 компакт 318ti 323ti са с предни вентилирани дисове.
Предстой ми смяна на дисове и накладки - и въпроса е...?!
Ще паснат ли дисове от по горен модел ? Те подчти всичките са 286мм - но гледам дебелината на плътните е 12 на вътрешновентилираните е 22мм.
Смяна на спирачните апарати ще се наложи ли ?
И като цяло какво може да се обърка или какво да правя така, че да си купя едни нови дисове и накладки от 320i нагоре Вътрешновентилирани 286мм и всичко да си пасне без проблеми..
Дискове и адаптори за кола с вентилиран диск. Апаратите са еднакви по спомен, наскоро го правих на 16ка е36, но смених и апаратите защото имах рециклирани.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани