Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Не,че съм спец ама тия говорители от началото на темата надали имат 60 и 100 вата рмс.По скоро около 25 - 30 и 40 до 60в. Каквото и да им сложиш , ще ги свири, колко ще ти е чист звука зависи от говорителите и настройката ти. И 500 лв за усилвател да дадеш, Ако не са читави говорителите Няма да имаш добър саунд.
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Еми уж са хубави Jbl не са лоша марка...
Имам един проблем обаче с новото сд.
Когато позагрее колата особено като съм включил и парното - сд то изключва...! От какво може да е? Прегрява ли добре Ли ще е да го изолирам от топлината в таблото или ще го "запаря"? Възможно ли е и много ток да му идва -
На режима да показва тока от акумулатора ли нз... Когато работи колата на радиото показва 14,0w 13,9w
Когато не работи колата показва 13-12,5....
Някой???
Имам един проблем обаче с новото сд.
Когато позагрее колата особено като съм включил и парното - сд то изключва...! От какво може да е? Прегрява ли добре Ли ще е да го изолирам от топлината в таблото или ще го "запаря"? Възможно ли е и много ток да му идва -
На режима да показва тока от акумулатора ли нз... Когато работи колата на радиото показва 14,0w 13,9w
Когато не работи колата показва 13-12,5....
Някой???
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Не мисля, че парното би го загряло до такава степен.
По скоро цд-то ти е претоварено, или има лоша връзка някъде. Повече ток не му идва дори 13.9 14 е леко ниско.
По скоро цд-то ти е претоварено, или има лоша връзка някъде. Повече ток не му идва дори 13.9 14 е леко ниско.
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Mpower94 написа:Не мисля, че парното би го загряло до такава степен.
По скоро цд-то ти е претоварено, или има лоша връзка някъде. Повече ток не му идва дори 13.9 14 е леко ниско.
Какво означава "претоварено"?? Или лоша връзка..? На какво?
Да добавя че бушончето на новото сд е 10а на старото ми беше 15 и то не правише тоя проблем.. Възможно ли е от него да е?
Някакви предположения? Зш грее и изключва само когато е топло в купето....
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Новото цд е със 10а защото е по слабо, а това че е топло само допринася към иначе горещия радиатор на цд-то ти. Ако са ти наставяни кабели някъде по цд то и има не добре вързани кабели допринася за прегряването. До сега не съм имал проблем с изключване от прегряване, но единя ми усилвател прегряваше заради лошо кримпната кабелна обувка на захранването му.
Не съм много напред във сметките но, 4 канала по 55w са 220w 220/14 = 15а което означава, че бушона би трябвало да изгори ако усилиш. Друг е случая, 55 вата на канал няма да изкара, но все пак, пробвай със 15 или 20а бушон. Обикновенно ако е някакво подобие на бушон започват да се топят, виж го дали си е наред.
Нещото което бих направил аз е да го вържа през бушон директно за акумулатора, ако ти се занимава опъни една жица и го пусни някллколко минути усилен малко над половината и виж колко ще загрее.
Между другото цд то вади около 30в на канал ако бушона му е оригинален.
Не съм много напред във сметките но, 4 канала по 55w са 220w 220/14 = 15а което означава, че бушона би трябвало да изгори ако усилиш. Друг е случая, 55 вата на канал няма да изкара, но все пак, пробвай със 15 или 20а бушон. Обикновенно ако е някакво подобие на бушон започват да се топят, виж го дали си е наред.
Нещото което бих направил аз е да го вържа през бушон директно за акумулатора, ако ти се занимава опъни една жица и го пусни някллколко минути усилен малко над половината и виж колко ще загрее.
Между другото цд то вади около 30в на канал ако бушона му е оригинален.
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Ами на новото цд си имаше бушонче 10а.
Усилвал съм на 80-90% от максималното за период 15тина минути и не изпушил наред си е бушона...
Проблема ми е когато колата загрее... Закове 90градуса пускам си парното все пак сега е зима и след около има няма 5мин радиото почва да вкл/изк
Минава в авариен режим даже понякога ако не изгася колата не иска да тръгне....
Усилвал съм на 80-90% от максималното за период 15тина минути и не изпушил наред си е бушона...
Проблема ми е когато колата загрее... Закове 90градуса пускам си парното все пак сега е зима и след около има няма 5мин радиото почва да вкл/изк
Минава в авариен режим даже понякога ако не изгася колата не иска да тръгне....
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
В упътването пише, че ако няма допълнително захранване към плеъра (обикновено се захранва от жълт и червен кабел) от инструментите (осветление на таблото например) т.е. още едни 12в. при стартирал двигател е възможно да се изключва само. Това се настройва в менюто.
По отношение на амперите на бушона 10А е нормална стойност имайки предвид, че реално отиват малко повече от 6-7 ампера за говорителите/усилвателя а останалите са за електрониката, която е "олекотена" откъм CD. Т.е. бушона е разчетен според консумацията.
За усилвателя бих посъветвал да се пробва предварително, ако не може - да е 4 канален с поне 45W RMS и добро охлаждане. Нека се има предвид, че разликата между 50w RMS и 100w RMS е маргинална и субективно може и да не се усети. Също така е важно е да се видят импедансите на говорителите. В случая усилвател, който "свири" и на 2 Ома е по-добра опция, най-вече ако се сменят говорители по-нататък. На Мултимедията тон корекциите не са много гъвкави и остава субективния фактор. Може да се окаже, че комбинацията звучи най-добре с някой от предварително зададените режими. Хубаво е усилвателя да има някакви честотни филтри High Pass & Low Pass, за да се "премахнат" най-ниските честоти, които излишно товарят говорителите, без да има особена разлика в звученето имайки предвид честотната лента на самия говорител. Примено под 60 херца говорителя само раздвижва въздуха, без да се чува нещо в случая с купето на Е36. За дълбок/нискочестотен/Съб бас задължително отделен басов елемент, но тогава е нужен 5-канален усилвател. Тогава и цената става по-висока също.
По отношение на амперите на бушона 10А е нормална стойност имайки предвид, че реално отиват малко повече от 6-7 ампера за говорителите/усилвателя а останалите са за електрониката, която е "олекотена" откъм CD. Т.е. бушона е разчетен според консумацията.
За усилвателя бих посъветвал да се пробва предварително, ако не може - да е 4 канален с поне 45W RMS и добро охлаждане. Нека се има предвид, че разликата между 50w RMS и 100w RMS е маргинална и субективно може и да не се усети. Също така е важно е да се видят импедансите на говорителите. В случая усилвател, който "свири" и на 2 Ома е по-добра опция, най-вече ако се сменят говорители по-нататък. На Мултимедията тон корекциите не са много гъвкави и остава субективния фактор. Може да се окаже, че комбинацията звучи най-добре с някой от предварително зададените режими. Хубаво е усилвателя да има някакви честотни филтри High Pass & Low Pass, за да се "премахнат" най-ниските честоти, които излишно товарят говорителите, без да има особена разлика в звученето имайки предвид честотната лента на самия говорител. Примено под 60 херца говорителя само раздвижва въздуха, без да се чува нещо в случая с купето на Е36. За дълбок/нискочестотен/Съб бас задължително отделен басов елемент, но тогава е нужен 5-канален усилвател. Тогава и цената става по-висока също.
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: Конкретно питане за усилвател спрямо тонколоните. JBL
Благодаря за мнението. Ако може и примери за такъв усилвател.?
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани