Претапициране на кори Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Претапициране на кори Е36
Здравейте,
плюша на моето Е36 1997г.седан беше се отлепил. По-скоро дунапрена беше изгорял от слънцето и така плюшът и залепената основа бяха се отделили. Реално лепилото
с което е лепен плата беше здраво и трудно се махна. Подхотвил съм няколко снимки, ако са полези на някои ентусиаст като мен. Спроцедурата не е сложна но е доста
продължителна. Започнах сутринта от към 10 и в 19ч сложих последната кора. ( с кратко прекъсване на обяд
, мога да отбележа че имам известен тренинг, до сега
съм сменявал таван на Seat Ibiza 6k1 и на BMW e36. Работата по корите е доста по-лесна и може и без помощтник, както и в моя случай.
Ако имате кой да ви помага с шкуренето на "легенчетата" ще спестите значително време. Това беше по- трудоемката и неприятна част от занаятието
Първо прилагам необходимите интсруменити и материали, нямам самочувствие че са станали невъобразимо добре, но са 101% по добре отколкото бяха....
1. Купих плат за тавани и кори с дунапрен.

2.Използвах този инструмент за сваляне на корите ( щипките ги хваща идеално). Бях си купил 18 нови, но за късмет не чупих или скърших нито една.

3.Необходими са и тези неща:

-ножица остра!
-поялник (с плоска глава за предпочитане)
-макетен нож
-хартена лента
-рапидки 3х 12 мм ( предните кори са с 13х2 и 17х2 за задните) общо 52 броя
- шайби 8 мм пак 52 броя
-зехерки от най-дребните пак 52 броя
-лепило което използвам винаги, подобно на хелметекс, но топлоустойчиво ,гръцко
-полоска отвертка
-приставка "еврейска звезда" ( нз кой номер)
-приставка "+"
-клещи
-разредител
-шкурка
-четка за нанасяне на лепило, не много широка!
4. Кората е съставена от 2 части. Основна кожена и пластмасово "легенче" което дефакто е залепен плата. Хванати се едно за друго с разтопени пластмасови нитове

по ектикетчето установх, че кората е правена 22.02.1997......бая време е имал дунапрена да стане на прах и се е справил идеално със задачата си
5. след като с поялника сме "разлепили нитовете" и се сваля дръжката пак с 2 болта звезда и метална шина, се избутва легенчето и то изпада от основната кора
ето и старият отлепен плат:


Тук вече съм отделил старият изорял плюш. Остава неприятната част, почистване и подготвяне на основата за лепило и новият плат.
Аз постъпих така :
с гъбичка и разредител или AMB хубаво намазах старите остатъци и оставих за около 30 мин . След това с шкурка започнах да отделям и то започна да става като
валци докато не се изчисти и придоби вид готов за нов плат. Около 40 минути търкане.
Преди нанасяне на лепилото - пак минавате с разредител основата трябва да е чиста и суха.
6. Малко за лепенето. Маже се с четката хубаво и навсякъде и най вече по ръбовете и частите където ще има "напрежение". Изчаква се около 5-7 мин да започне да се
"влачи" да става като на "косми" като го пипнеш. Тогава е готово за лепене.
Отрязаното парче плат се налага и се започва отвътре навън. В никакъв случай не се натиска, за да не попие лепило през дунапрена и да излезе на плата!
С мега кърпа леко-леко се прикарва и се остава да се подгъне отзад. Отзад пак се мазва и се прегъва плата, като там където са нитовете с макетния
нож резнах дупки и го промуших и стана адски здраво. Аз започнах от моята, предна лява, ако нещо не стане както трябва, нея най- малко я виждам
, внимавах много с предна дясна и като цяло с всичките бях внимателен, защото корите бяха нещо ново за мен. Като цяло внимавате да не се появи по някакъв начин лепило или "паяжина" . Ако стане и е малко , не се паникьосвайте,
веднага със скоч или силно тиксо лепкате и дърпате и така докато не го изтегли. В никакъв случай не го бършете с пръст или кърпа, защото се замазва и
плата заминава. При мен за радост нямаше такива неща. Внимателно работете с лепилото, ако ще се заемате.
7. След като вече е залепено, изчаквате ( в моя случай налепих 1-2-3-4) и после започнах да ги слагам на основната кора пак по ред 1-2-3-4.

преди да ги съберете пак, прочиствате дупките на основната кора, където ще влязат обратно остатъка от нитовете. Като паснат и леко протиснете се чува едно
"клъц" и двете части се събират и то доста здраво без да ги държи нищо освен полу-нитовете.
8. Отзад, нитовете са на нивото на основната кора. Стволовете им са здрави и плътни. Аз използвах тънки рапидки с по големи глави, шайба и зегерка. Зегерката я сло
жих да не се развие случайно някога.

9. Тъй като са много рапидки и се опасявах, въпреки че хванаха яко и им сложих и зегерки че може да се развие някоя и да падне в вратата ги минах с една лента
хартиено тиско. То така яко ги лепна, че направо се очудих ..

10. Внимавайте при монтирането, все пак е ново лепилото не е стегнало веднага и напъвлно, не натискате плата много, много. Монтирах ги обратно внимателно и с усмивка
че най накрая вече ги няма овисналите стари кори. Аз си оценявам постигнатото на 5 от 6 .
Плата е податлив на опън, така че където се налага си опъвайте здраво без притеснение.
Ето малко финални снимки:




За въпроси съм нареща. Плата и лепилото ги купих от магазин за тапицерии и дамаски в Панчарево. В случай че някой има интерес, мога да му обясня къде е на ЛС, за да не
става реклама .
Дано съм полезен на някой колега. Това е от мен .
плюша на моето Е36 1997г.седан беше се отлепил. По-скоро дунапрена беше изгорял от слънцето и така плюшът и залепената основа бяха се отделили. Реално лепилото
с което е лепен плата беше здраво и трудно се махна. Подхотвил съм няколко снимки, ако са полези на някои ентусиаст като мен. Спроцедурата не е сложна но е доста
продължителна. Започнах сутринта от към 10 и в 19ч сложих последната кора. ( с кратко прекъсване на обяд

съм сменявал таван на Seat Ibiza 6k1 и на BMW e36. Работата по корите е доста по-лесна и може и без помощтник, както и в моя случай.
Ако имате кой да ви помага с шкуренето на "легенчетата" ще спестите значително време. Това беше по- трудоемката и неприятна част от занаятието

Първо прилагам необходимите интсруменити и материали, нямам самочувствие че са станали невъобразимо добре, но са 101% по добре отколкото бяха....
1. Купих плат за тавани и кори с дунапрен.

2.Използвах този инструмент за сваляне на корите ( щипките ги хваща идеално). Бях си купил 18 нови, но за късмет не чупих или скърших нито една.

3.Необходими са и тези неща:

-ножица остра!
-поялник (с плоска глава за предпочитане)
-макетен нож
-хартена лента
-рапидки 3х 12 мм ( предните кори са с 13х2 и 17х2 за задните) общо 52 броя
- шайби 8 мм пак 52 броя
-зехерки от най-дребните пак 52 броя
-лепило което използвам винаги, подобно на хелметекс, но топлоустойчиво ,гръцко
-полоска отвертка
-приставка "еврейска звезда" ( нз кой номер)
-приставка "+"
-клещи
-разредител
-шкурка
-четка за нанасяне на лепило, не много широка!
4. Кората е съставена от 2 части. Основна кожена и пластмасово "легенче" което дефакто е залепен плата. Хванати се едно за друго с разтопени пластмасови нитове

по ектикетчето установх, че кората е правена 22.02.1997......бая време е имал дунапрена да стане на прах и се е справил идеално със задачата си

5. след като с поялника сме "разлепили нитовете" и се сваля дръжката пак с 2 болта звезда и метална шина, се избутва легенчето и то изпада от основната кора
ето и старият отлепен плат:


Тук вече съм отделил старият изорял плюш. Остава неприятната част, почистване и подготвяне на основата за лепило и новият плат.
Аз постъпих така :
с гъбичка и разредител или AMB хубаво намазах старите остатъци и оставих за около 30 мин . След това с шкурка започнах да отделям и то започна да става като
валци докато не се изчисти и придоби вид готов за нов плат. Около 40 минути търкане.
Преди нанасяне на лепилото - пак минавате с разредител основата трябва да е чиста и суха.
6. Малко за лепенето. Маже се с четката хубаво и навсякъде и най вече по ръбовете и частите където ще има "напрежение". Изчаква се около 5-7 мин да започне да се
"влачи" да става като на "косми" като го пипнеш. Тогава е готово за лепене.
Отрязаното парче плат се налага и се започва отвътре навън. В никакъв случай не се натиска, за да не попие лепило през дунапрена и да излезе на плата!
С мега кърпа леко-леко се прикарва и се остава да се подгъне отзад. Отзад пак се мазва и се прегъва плата, като там където са нитовете с макетния
нож резнах дупки и го промуших и стана адски здраво. Аз започнах от моята, предна лява, ако нещо не стане както трябва, нея най- малко я виждам

веднага със скоч или силно тиксо лепкате и дърпате и така докато не го изтегли. В никакъв случай не го бършете с пръст или кърпа, защото се замазва и
плата заминава. При мен за радост нямаше такива неща. Внимателно работете с лепилото, ако ще се заемате.
7. След като вече е залепено, изчаквате ( в моя случай налепих 1-2-3-4) и после започнах да ги слагам на основната кора пак по ред 1-2-3-4.

преди да ги съберете пак, прочиствате дупките на основната кора, където ще влязат обратно остатъка от нитовете. Като паснат и леко протиснете се чува едно
"клъц" и двете части се събират и то доста здраво без да ги държи нищо освен полу-нитовете.
8. Отзад, нитовете са на нивото на основната кора. Стволовете им са здрави и плътни. Аз използвах тънки рапидки с по големи глави, шайба и зегерка. Зегерката я сло
жих да не се развие случайно някога.

9. Тъй като са много рапидки и се опасявах, въпреки че хванаха яко и им сложих и зегерки че може да се развие някоя и да падне в вратата ги минах с една лента
хартиено тиско. То така яко ги лепна, че направо се очудих ..

10. Внимавайте при монтирането, все пак е ново лепилото не е стегнало веднага и напъвлно, не натискате плата много, много. Монтирах ги обратно внимателно и с усмивка
че най накрая вече ги няма овисналите стари кори. Аз си оценявам постигнатото на 5 от 6 .
Плата е податлив на опън, така че където се налага си опъвайте здраво без притеснение.
Ето малко финални снимки:




За въпроси съм нареща. Плата и лепилото ги купих от магазин за тапицерии и дамаски в Панчарево. В случай че някой има интерес, мога да му обясня къде е на ЛС, за да не
става реклама .
Дано съм полезен на някой колега. Това е от мен .
Последна промяна silverstone на 09 Юни 2014, 21:46, променена общо 1 път

- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Претапициране на кори Е36
А как си оправил жабката да не зее, би ли споделил 

Tires are evil - destroy them all ...
Re: Претапициране на кори Е36
cmdkick написа:А как си оправил жабката да не зее, би ли споделил
Сваляш я напълно. После оглеждаш частта с духалките дали хубаво е щракнала с долната част с капака. Като са защипани чрез едни пластмасови чопчета една към друга - трябва двете да се усещат все едно е цяла част без да мърдат.
След това преди монтажа, подлагаш парчента от двойно залепяща лента на духалките отзад само където преминават най-горните винтовете. Парченцата ги режеш във формата на квадратчета от по 2см и лепиш едно върху друго. Наставяш така, че дебелината да ти дойде поне сантиметър. Колкото по-дебела лента, толкова по малко наставяния едно върху друго. Прекарваш винта откъм гръб да направи дупка в лентите, така че при монтажа да може да мине отпред навътре към крепежа с резбата.
Връщаш жабката и почваш да стягаш от средните винтове към горните и после тези под средните и най-долните при краката. Горните винтове ги въртиш по бавно да не избяга подложката от лентата. Но като са слепени хубаво и притиснати - няма къде да ходят.
Идеята е горната част да се избута напред и така се обира луфта на вратичката. Когато жабката е сглобена добре както писах в началото - се отваря много приятно и без лентите, горните ъгли при духалката потъват доста навътре в таблото и точно това е идеята на подобни подложки там.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- silverstone
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i N46 седан
- Мечтае да кара: чисто ново BMW
- Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46
Re: Претапициране на кори Е36
втрешната част на жабката има две "зъбчета" точно горе в среда дето е бравичката. Те трябва да са НАД пластмасовата шина, като влязът където трябва се усеща иначе е под напрежение самата пластмаса. Като наместиш тези зъбчета , няма начин да има фуга.
Дано съм го обяснил добре. Всичко идва от тези две зъбчета, просто масово при сваляне не се наместват на мястото им и се получава по широка и неприятна фуга.
Трябва да свалиш долните 2 болта дето са в духалките и лекичко да наместиш детайла. С пръст опипай докато не се чуе "Щрак"
Дано съм го обяснил добре. Всичко идва от тези две зъбчета, просто масово при сваляне не се наместват на мястото им и се получава по широка и неприятна фуга.
Трябва да свалиш долните 2 болта дето са в духалките и лекичко да наместиш детайла. С пръст опипай докато не се чуе "Щрак"


- seeya
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 5.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: г/д най дъртия е36 320i седан
- Мечтае да кара: е36 328 турбо купе
Re: Претапициране на кори Е36
Искам да попитам ако тази част която съм заградил е скъсана така да се каже или не се държи и отгоре самта кора е "раздърпана" може ли да се оправи ?

Ако може споделете как ,че направо няма намиране на читави задни кори за е36 седан..

Ако може споделете как ,че направо няма намиране на читави задни кори за е36 седан..
- burnou7
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 18.02.2009
- Местоположение: СА
- Кара: без гражданска
- Мечтае да кара: e36 ///M
Re: Претапициране на кори Е36
А има ли кожа с дунапрен или се използва по-дебела кожа? 

- kostaka
-
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 7.05.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323и
- Мечтае да кара: мерцедес 190 coswort 2.5 evo
Re: Претапициране на кори Е36
колега какъв дунапрен си използвал , от къде се взима .
цели парчета дунапрен ли слагаш под плата .
и каква марка точно е лепилото.
поздрави
6 от 6 -оценка !!
цели парчета дунапрен ли слагаш под плата .
и каква марка точно е лепилото.
поздрави
6 от 6 -оценка !!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани