След смяна на диф. мотора умря

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

След смяна на диф. мотора умря

Мнение от bavar4o.70 » 08 Авг 2011, 23:08

Здравейте колеги!Преди месец си сложих шпер без табела с пр. число.Мотора е м52в20 и беше с 3.45 диф. Още с първата порция понички усетих мотора по муден.Реших ,че шпера го натоварва повече.Миналата седмица пътувах по познат маршрут и се оказа ,че омалява на баири и на 5-та ,които съм минавал десетки пъти с по голяма скорост.При тест на 3-та прекъсвача удари на 6700 об. на 137 км. Не мога да си спомня с предния диф на колко изключваше.Ако някой знае на колко изключват 3.45 или 3.38 моля да пишат!Следващия ход е да мерна компресията ,да не би мотора е почнал да издиша.Благодаря предварително.

Е36 Fanatic!
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 27.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i; E30 316i; E38 740i; E36
Детайли за колата: M52B28; M40B16; M62B44; M43B16

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от ///Leonix » 08 Авг 2011, 23:24

Колега, използвай този калкулатор. В калкулатора въвеждаш размера на гумите, предавателните числа на скоростите (от 1 до 5) и на дифа.
Ползвай и тази таблица за предавателните числа, като за дифа (Final drive) пишеш предавателно число 3.45 или 3.38 :arrow:
Изображение

Отдолу вече въвеждаш оборотите (Engine speed) и ти изчислява с каква скорост се движиш на първа, втора и т.н. ;)
Изображение Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Авг 2011, 7:27

Да не си сложил 3.15, макар че не знам дали става без преправяне или сменяне на нещо друго. Но за да има такава разлика, дифа ти очевидно е по-дълъг от стария. Шпера не натоварва мотора повече. Виж на 1ва и 2ра примерно колко прави. За тоя мотор с тая скоростна кутия и 3.45 диф 1ва е 50, 2ра е 90. А на дифа чете ли какво пише?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от bavar4o.70 » 09 Авг 2011, 20:32

Leonix според калкулатора ,разликата на 3-та м-у 2-та дифа при 137 км. е около 150 об.,която аз не мога да засека точно нито км. нито об. Явно за толкова близки числа трябва да удари прекъсвач на 5-та ,което на магистрала тракия с този мотор е трудно постижимо.М5 driver,нямаше табела на дифа .Нь 1-ва и 2-ра не долавям разлика,но на 3-та мисля,че преди изкл. на 134, а сега на 137, което казва и калкулатора.Днес свалих бобините и свещите,но стана късно и не можах да взема компресомера.Утре сутрин преди работа ще мерна компресията и довечера ще пиша.Иначе свещите бяха чисти и побелели. :wave:

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от vladi_a_i » 09 Авг 2011, 20:53

Влизаш под колата на подемник и почваш да въртиш като преди това бележиш от към кардана и от към едната полуоска това до дифа..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от michev » 09 Авг 2011, 21:51

По този калкулатор верни ли са сметките, като заложа моите данни, а именно диф 3.38 /така излиза по ВИН в програмата/, гуми 225/45/17, предавателно отношение на 5-та 1.00 и ограничител на 6500рпм /там си е/, излиза , че с М43В18 вдигам 228 км, че то за кво ми е 28-ца примерно тогава :mhihi: . Само за протокола, при ограничител на 5-та скоростомера сочи точно 220, а като сложим допустимия толеранс от 5-10 процента /който си е винаги в +/, тогава си идва и реалната скорост на колата по заводски данни т.е. 200 км. Извинявам се на колегата за отклонението от темата :oops: .
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от bmw325tds » 10 Авг 2011, 15:37

vladi_a_i написа:Влизаш под колата на подемник и почваш да въртиш като преди това бележиш от към кардана и от към едната полуоска това до дифа..
:yes: Да, тогава ще се разбере какво е отношението.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от uCnaHeTcA » 10 Авг 2011, 17:28

michev написа:По този калкулатор верни ли са сметките, като заложа моите данни, а именно диф 3.38 /така излиза по ВИН в програмата/, гуми 225/45/17, предавателно отношение на 5-та 1.00 и ограничител на 6500рпм /там си е/, излиза , че с М43В18 вдигам 228 км, че то за кво ми е 28-ца примерно тогава :mhihi: . Само за протокола, при ограничител на 5-та скоростомера сочи точно 220, а като сложим допустимия толеранс от 5-10 процента /който си е винаги в +/, тогава си идва и реалната скорост на колата по заводски данни т.е. 200 км. Извинявам се на колегата за отклонението от темата :oops: .

Не е важно колко вдига, а колко бързо ги вдига :!:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от DirtySouth » 10 Авг 2011, 18:30

Варянта да си сложил по-дълъг диф е само от дизел другите са големи прасета и няма как без полуоски и кардан да смениш ... 2.65 от дизел си сложил според мен
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от (bubsa) » 10 Авг 2011, 18:36

DirtySouth написа:Варянта да си сложил по-дълъг диф е само от дизел другите са големи прасета и няма как без полуоски и кардан да смениш ... 2.65 от дизел си сложил според мен

С 2.65 няма да вдига 13* км на 3-та ;)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от DirtySouth » 10 Авг 2011, 18:37

Аз за километрите не му вервам моя залог го направих
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от bavar4o.70 » 10 Авг 2011, 20:19

vladi_a_i написа:Влизаш под колата на подемник и почваш да въртиш като преди това бележиш от към кардана и от към едната полуоска това до дифа..
Нямам подемник под ръка.Днес замерих компресията-на1-ви и 6-и 14 ,на останалите -16.Явно не е от мотора ,а дифа е 3.38.По-добре,защото до 2 месеца ще сменя вала с тдс-ов,или от 2.5 ,зависи дали ще е надеждно скъсяването на биелите от м20 в20,които ще сваля в събота от една 520 е28.След строкването този диф,мисля ще е перфектен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от slatanic » 10 Авг 2011, 20:24

Сега значи мотора е умрял,обаче не е умрял щото ще съживи след ъпгрейда ти евентуално.Както се казва "Краля умря,да живее краля!" :mhihi:
В крайна сметка извода е не купувай дифове без да знаеш с какво число са или ако не знаеш поне брой зъбите,че да разбереш. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от uCnaHeTcA » 11 Авг 2011, 1:43

Е от 3.45 на 3.38 и спря да върви, така ли :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: След смяна на диф. мотора умря

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Авг 2011, 7:11

uCnaHeTcA написа:Е от 3.45 на 3.38 и спря да върви, така ли :shock:


И аз се чудя. Би трябвало разликата да е едва осезаема, та даже и да не се усети.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook