Клапан за наляганито на дюзите
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Клапан за наляганито на дюзите
Здравейте! Може ли някой да ми обясни за какво служи клапана за налягане на дюзите! Като извадя вакумчето му работата на двигателя не се променя. Възможно ли е да е повредено, защото колата забива като я запаля след като е загряла. Ходих на диагностика на 2 места и всичко на колата си е ОК.
Re: Клапан за наляганито на дюзите
В системата за впръскването на гориво при инжекторните двигатели, налягането на горивото се поддържа сравнително постояно с помоща на регулатора на налягането на горивото. Той поддържа константно налягане като връща част от горивото което е подадено в повече от горивната помпа в резервоара. Принципа на работа на този регулатор е една мембрана която от едната страна се натиска от тарирана пружина а от другата страна е приложено налягането на горивото. След като налягането оказвано от горивото превиши усилието на пружината мембраната се премества и отваря клапан за връщане на гориво в резервоара, което пък води до намаляне на налягането от горивото. По този начин това налягане се установява на някаква нормална за работата стойност. При отваряне на дюзата част от горивото минава през нея, което води до намаляване на налягането в горивната тръба. Мембраната на регулатора за налягане се откланя в другата посока като частично затваря клапана за връщане на горивото в резервоара и по този начин компенсира налягането. Но този процес не е моментален а изисква някакво време. Величината с колко се е била преместила мембраната за да компенсира намалянето на налягането при отваряне на инжектора зависи от количеството преминало гориво през дюзата. При затваряне на дюзата започва обратния процес, мембраната се откланя в обратна посока за да компенсира възникващото по голямо налягане на горивото което постъпва от горивната помпа. Именно тези постояни колебания на мембраната при нормалната работа на двигателя могат да се визуализират на екрана на осцилоскопа.
За различните марки автомобили формата на графиките могат силно да се различават. По-долу изброените фактори оказват значително влияние на формата:
• Оборотите на двигателя
• Продължителноста на импулсите които се подават за отваряне на дюзите (топъл/студен двигател)
• Дължината и формата на горивната рейка
• Конструкцията на горивната помпа
• Наличието на гасител на пулсациите (демпфер)
• Конструкцията и обема на вакуумната камера на регулатора на налягането на горивото
• Площа на мембраната на регулатора на налягането на горивото
• Дължината на тръбата съединяваща регулатора на налягането на горивото с датчика за пулсациите
• Налягането на горивото в системата
За различните марки автомобили формата на графиките могат силно да се различават. По-долу изброените фактори оказват значително влияние на формата:
• Оборотите на двигателя
• Продължителноста на импулсите които се подават за отваряне на дюзите (топъл/студен двигател)
• Дължината и формата на горивната рейка
• Конструкцията на горивната помпа
• Наличието на гасител на пулсациите (демпфер)
• Конструкцията и обема на вакуумната камера на регулатора на налягането на горивото
• Площа на мембраната на регулатора на налягането на горивото
• Дължината на тръбата съединяваща регулатора на налягането на горивото с датчика за пулсациите
• Налягането на горивото в системата

- revenger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: varna/silistra
- Пол: Мъж
Re: Клапан за наляганито на дюзите
здр колеги, имам въпрос относно този регулатор когато е затворена си-мата оборотите падат и се покачват след това за момент остават постоянни и отново падат и се вдигат.когато извадя маркучето и го оставя да взима въздух оборотите се нормализират,при запушване на трабичката с пръст почва отново позатото играене на оборотите.та има ли възможност този регулатор да е запушен и затова да се получава това с оборотите?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Клапан за наляганито на дюзите
revenger написа:здр колеги, имам въпрос относно този регулатор когато е затворена си-мата оборотите падат и се покачват след това за момент остават постоянни и отново падат и се вдигат.когато извадя маркучето и го оставя да взима въздух оборотите се нормализират,при запушване на трабичката с пръст почва отново позатото играене на оборотите.та има ли възможност този регулатор да е запушен и затова да се получава това с оборотите?
Има, завий един монометър на рейката и то ще си покаже.
Ревгулатора от 316 до 320 трябва да поддържа налягане между 2.5 и 3 бара., на по големите мотори 3.0 и 3.5.

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Клапан за наляганито на дюзите
ivoo написа:В системата за впръскването на гориво при инжекторните двигатели, налягането на горивото се поддържа сравнително постояно с помоща на регулатора на налягането на горивото. Той поддържа константно налягане като връща част от горивото което е подадено в повече от горивната помпа в резервоара. Принципа на работа на този регулатор е една мембрана която от едната страна се натиска от тарирана пружина а от другата страна е приложено налягането на горивото. След като налягането оказвано от горивото превиши усилието на пружината мембраната се премества и отваря клапан за връщане на гориво в резервоара, което пък води до намаляне на налягането от горивото. По този начин това налягане се установява на някаква нормална за работата стойност. При отваряне на дюзата част от горивото минава през нея, което води до намаляване на налягането в горивната тръба. Мембраната на регулатора за налягане се откланя в другата посока като частично затваря клапана за връщане на горивото в резервоара и по този начин компенсира налягането. Но този процес не е моментален а изисква някакво време. Величината с колко се е била преместила мембраната за да компенсира намалянето на налягането при отваряне на инжектора зависи от количеството преминало гориво през дюзата. При затваряне на дюзата започва обратния процес, мембраната се откланя в обратна посока за да компенсира възникващото по голямо налягане на горивото което постъпва от горивната помпа. Именно тези постояни колебания на мембраната при нормалната работа на двигателя могат да се визуализират на екрана на осцилоскопа.
За различните марки автомобили формата на графиките могат силно да се различават. По-долу изброените фактори оказват значително влияние на формата:
• Оборотите на двигателя
• Продължителноста на импулсите които се подават за отваряне на дюзите (топъл/студен двигател)
• Дължината и формата на горивната рейка
• Конструкцията на горивната помпа
• Наличието на гасител на пулсациите (демпфер)
• Конструкцията и обема на вакуумната камера на регулатора на налягането на горивото
• Площа на мембраната на регулатора на налягането на горивото
• Дължината на тръбата съединяваща регулатора на налягането на горивото с датчика за пулсациите
• Налягането на горивото в системата
Иво,
евала
така се пише във технически форум
- revenger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: varna/silistra
- Пол: Мъж
Re: Клапан за наляганито на дюзите
а ако е от това играенето в оборотите какви пари да приготвям за нов? 

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Клапан за наляганито на дюзите
цената не беше розова за нов...
скоро някои постна някъде... и се шокирах
скоро някои постна някъде... и се шокирах
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Клапан за наляганито на дюзите
110 при официалните дилъри, в БОШ е 140
Имаше и някакъв аналог около 90лв., но не му запомних марката.
Аз реших въпроса с оригинал на 3.5 бара
чисто нов за 80лв.

Имаше и някакъв аналог около 90лв., но не му запомних марката.
Аз реших въпроса с оригинал на 3.5 бара


- revenger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: varna/silistra
- Пол: Мъж
Re: Клапан за наляганито на дюзите
колеги проблема ми е решен след като смених и този регулатор и стана ясно че проблема не е от него реших да посетя една диагностика,та проблема беше в дебитомера,просто майстора го отвори и регулира опъна на пружината която е на накаква пласмасова като запчатка и всичко влезе в норми. 

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани