Отказал регулатор -> високи обороти -> криви клапани

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Отказал регулатор -> високи обороти -> криви клапани

Мнение от Dido_stz » 18 Мар 2014, 9:49

Здравейте колеги, ейтъй да ви споделя мъката си, пък вие да кажете някакво мнение. Мотора е М50В25 с ванус фабрично, от три години насам без ванус.

В петък забелязах, че пробката на радиатора се беше счупила-частта с резбата се беше отделила от по-широката с кръстчето отгоре. Вчера отивам сутринта купувам нова, сменям, тръгвам, карам, колата след 2-3 км започна да загрява. Гася, спирам, отвъртам пробката и почва да свири въздух яко. Долния маркуч на радиатора беше студен при загряла кола. Изчаках да спре да излиза въздух, затворих пробката, долния маркуч стана топъл-явно е станала въздушна възглавница при термостата, той не отваря и затова тръгна да загрява. Всичко 6, тръгвам и отивам до газаджиите на настройка да превключва по-рано на газ. Направиха я и викам дай да и раздам една газ да завърти хубаво водата и да я обезвъздуша пак. Разходих се на обороти, спрях,дадох и газ до прекъсвач, обаче както си беше 1 секунда на прекъсвач, оборотите се вдигнаха до 7100 някъде, изчатка нещо и отзад излезе що-годе малко дим. Колата започна да работи като В8мак :). Отивам до познат майстор, свалям свещите, мерим компресия(главата е заваряна,шлайфана и всичко както трябва преди 20000-25000 км) - на 2,3,4,6 - 14, на 1 - 10, на 5 - 0 :( . Ясно е, че най-вероятно е срещнала някой клапан на 5-ти цилиндър. Главата ще се сваля и ще се прави, то ясно.
Интересното е, че като свалих свещта на 5-тия керамиката се беше отделила от металната резба и се движеше свободно нагоре-надолу, свещите са на 4000 км - бош каквито са за модела.
Чудно ми е, тази свещ защо е станала така и как регулатора някак си не сработи и позволи на мотора да стигне тези обороти, а до сега бая пъти е виждала прекъсвача и е сработвал както трябва.
Последна промяна Dido_stz на 20 Мар 2014, 17:38, променена общо 1 път
the project is ready....
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Май кривна клапани

Мнение от GecataBMW-E46 » 18 Мар 2014, 10:09

Пичага кефиш ма,дано няма други поражения вътре оправяй я и пак в лютеницата. :ok: тоя мотор с конусни пружини на клапаните ли беше?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: Май кривна клапани

Мнение от EnimEn » 18 Мар 2014, 20:12

електрода на свеща там ли е? дано да имаш бутало, че ми се струват малко обороти за valve floap
отделно, тва на газ ли стана?
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Май кривна клапани

Мнение от Dido_stz » 18 Мар 2014, 20:56

там е да, на газ стана тая работа.
днес тръгнах да разглабям, като свалих дросела вътре в колектора има малко на дъното, това нормално ли е?
the project is ready....
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Май кривна клапани

Мнение от Boyadjiev » 18 Мар 2014, 21:19

Я сложи друга свещ на тоя цилиндър с 0 компресия и пак замери, щото може да имаш изтичане на компресия от въпросната свещ... Не знам дали съм те разбрал правилно, но ако съм може и да е това ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Май кривна клапани

Мнение от Dido_stz » 18 Мар 2014, 21:44

пробвах брат със старите свещи пак същата работа, а пък и нали компресията я мерим с уред който се слага на мястото на свещта... и аз се надявах да е тоя малкия дявол, но уви...
the project is ready....
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 513
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Май кривна клапани

Мнение от streetz » 20 Мар 2014, 10:21

От приятелите ми с газови уредби знам, че на газ няма прекъсвач - двигателя се развърта до откат :) Но пък 7100 са малко да срещне клапан. Като се отвори ще стане ясно.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Май кривна клапани

Мнение от Biogame » 20 Мар 2014, 10:55

streetz написа:От приятелите ми с газови уредби знам, че на газ няма прекъсвач - двигателя се развърта до откат :) Но пък 7100 са малко да срещне клапан. Като се отвори ще стане ясно.

Незнам колегата с ГИ ли е или обикновена газова,но аз имам прекъсвач и на газ.С ГИ съм вече 6 години и досега не ми се е случвало да не удари прекъсвача.
:driving: :dunno: :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 27.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i vanos 1995г.

Re: Май кривна клапани

Мнение от valdez7 » 20 Мар 2014, 11:14

Когато колата е с ГИ има прекъсвач,защото на прекъсвач бензиновия комп. спира дюзите=> спира и газовите дюзи=>спира горивото.Когато е с обикновена АГУ прекъсвач няма ,защото и да спре бензиновите дюзи,двигателя се развърта докато му стигне горивото т.е. газта.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Май кривна клапани

Мнение от maxpower » 20 Мар 2014, 11:57

Да не забравяме, че старите табла с дългите стрелки(а тази кола би трябвало да е с преди фейслифтовото табло) са доста бавни от към оборотомера и това, че е показвала 7100 на таблото, не значи , че не са били повече. :roll:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Май кривна клапани

Мнение от Dido_stz » 20 Мар 2014, 17:37

Така... свалих главата - видимо на 1-ви и 5-ти има по един изпускателен който не затваря... дано да е само това.

Въпроса е защо регулатора отказа така, с газов инжекцион фобос съм, досега бая прекъсвачи е видяла на газ и не е отказвал така. Механиката ще я оправя, ама ме е страх пак да не стане така да откаже регулатора и филма отначало.

Главния въпрос е защо не сработи регулатора?
the project is ready....
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: Отказал регулатор -> високи обороти -> криви клапани

Мнение от EnimEn » 20 Мар 2014, 19:54

масло харчила ли е?
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Отказал регулатор -> високи обороти -> криви клапани

Мнение от Dido_stz » 20 Мар 2014, 21:01

колата отзад не пуши, губи по-малко масло, но целия ми мотор е омаслен от капака на клапаните и мисля, че оттам го изхвърля. Днес като го източих изтече 6литра +/- 100 мл. В каква връзка е въпроса за маслото :roll:
the project is ready....
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Отказал регулатор -> високи обороти -> криви клапани

Мнение от hell's angel » 21 Мар 2014, 0:14

Газаджиите отнасят сериозна доза съмнение, точно след настройки ...На какъв режим го кара ? Не знам дали чак толкова може да се ошашка ЕКУ-то, та чак да си забрави прекъсвача, ама ...
Ubi dubium, ibi libertas

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Отказал регулатор -> високи обороти -> криви клапани

Мнение от Jordana » 21 Мар 2014, 0:34

Интересното е, че като свалих свещта на 5-тия керамиката се беше отделила от металната резба и се движеше свободно нагоре-надолу, свещите са на 4000 км - бош каквито са за модела
.
Детонации и прегряване та този цилиндър от некоректни смеси.Проблем е при газов инжекцион калпавите газови инжектори .На някой цилиндър може да се случи да пуска малко газ на друг повече и няма как да се хване .Единственото до някъде спасение е на 10 000км или един път годишно сваляне и реглаж на газовите инжектори от специалист а над 35-40 к км замяна с нови най добре.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook