Датчици-стойности-решение

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Датчици-стойности-решение

Мнение от BorisMW » 21 Фев 2010, 16:52

Колеги моля за помощ.Направих замервания на 3 датчика-буксата на дебитомера,стъпковото моторче,потенциометър дроселова клапа.Моторът е М40 92г,мотроник 1.7.
Проблемът е,че не съм сигурен коя стойност да гледам при дебитомера.На щекера,който влиза в буксата крачетата са номерирани от 1 до 5,от дясно на ляво.На 1 и 2 пин дава стойности от 13.9 Ком/13 900ома/.На 4 и 5 пин,стойността е 4900 ома,което според една таблица в руското ръководство е=на10 градуса,което е в момента в Пловдив.Кое да гледам? :roll:
Съпротивлението при стъпковото моторче е 7.8 ома.Дали е нормално?
Съпротивлението при ТПС-а,при 1-о и 2-о краче,на затворена клапа е 1250 ома.Така ли трябва да е?
Инсталирах си аутодата 3.18,но има не активни прозорци за М40.При М43,прозореца за тези стойности е активен.
Може ли някой да погледне за моят мотор стойностите??? :help:
Последна промяна BorisMW на 24 Фев 2010, 20:20, променена общо 1 път
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: Датчици-стойности

Мнение от nedbmw » 21 Фев 2010, 23:25

Не питай ами се поразрови из справочниците щом си решил сам да си правиш проверките.Там има всички данни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Датчици-стойности

Мнение от BorisMW » 22 Фев 2010, 19:35

неделчо янев написа:Не питай ами се поразрови из справочниците щом си решил сам да си правиш проверките.Там има всички данни.

Айде,да даваш ъкъли другаде и да четеш по-внимателно.
Никой ли няма тези стойности или точно на кои пинове се мери,особенно при дебитомера и ТПС-а.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Датчици-стойности

Мнение от PeReZ » 22 Фев 2010, 21:16

Потърси в руското ръководство за ремонти: http://bmw.newbg.net/BMW3_90-98ManualRus.rar
Там съм виждал подобни данни - какви трябва да са показанията на отделните датчици при определените условия, както и на кои пинове се мерят.
Ако не намериш това, което ти трябва в програмата autodata също ги има описани параметрите и показанията на различните датчици. Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Датчици-стойности

Мнение от metodi80 » 23 Фев 2010, 15:26

PeReZ написа:Ако не намериш това, което ти трябва в програмата autodata също ги има описани параметрите и показанията на различните датчици. Успех!


В аутодата няма информация за стойностите на дебитомера при М40 (Менюто , което отваря тези стойности не е активно при М40 , за разлика от М43 например.... лично съм се уверил ....).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Датчици-стойности

Мнение от BorisMW » 23 Фев 2010, 19:22

PeReZ написа:Потърси в руското ръководство за ремонти: http://bmw.newbg.net/BMW3_90-98ManualRus.rar
Там съм виждал подобни данни - какви трябва да са показанията на отделните датчици при определените условия, както и на кои пинове се мерят.
Ако не намериш това, което ти трябва в програмата autodata също ги има описани параметрите и показанията на различните датчици. Успех!

Руското ръководство си го свалих.Ако си гледал внимателно,ще разбереш,че стойностите за дебитомера са приблизителни-около+20 градуса,-10 градуса.Пиновете на картинката са 4,моите са 5 и т.н.....не върши работа.За стъпковото,видях някакви стойности-ок.За ТПС-а-също,въпреки,че там дават при затворена клапа 1000+-200 ома.Дали 1250 е ок :roll: Отвъртах и развъртах болта,стойностите се променят,но точно 1200ома не може да се нагласят.
Ако има колега с М40 да го замери ТПС-а,както и стъпковото,за сверка при мен ще съм му много благодарен.
Остава дебитомера.Трябва ми някой сигурен на кои пинове се мери,че при мен са номерирани от дясно на ляво на щекера,а не от ляво на дясно.И една малко по подробна таблица за съотношението омове-градуси.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Датчици-стойности

Мнение от Zlobil » 24 Фев 2010, 12:34

TPS-а на затворена клапа е точно 1250 ом.

Ето ти и за дебитомера, цитат на един колега:

KEF написа:Колеги ето какво е нужно да се направи за да се разбере дали дебиломерчето е в час.За целта ви е нужен уред за измерване на напрежение и съпротивление.
1.Проверка на захранването:на буксата на дебитомера има 7 пина,номерирани от 1 до 7.Между пинове 1 и 5 трябва да има напрежение около 5V.
2.Проверка на напрежението: (тук буксата трябва да е включена към дебитомера)
а)завъртете ключа на контакт и отново с уреда измервате м/у 2 и 5,трябва да е около 0,25V
б)при запален двигател на празен ход,отново м/у 2 и 5, имаме около 0,9V
в)при 3000 об/мин между 2 и 5 ,около 2V
3.Позиция на клапата: (тук се измерва съпротивлението)
а)при затворена клапа между 2 и 5 ,около 8 ом
б)при отворена клапа м/у 2 и 5 ,около 2500 ом

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Датчици-стойности-решение

Мнение от BorisMW » 24 Фев 2010, 20:34

Пояснението е за М40 двг. Мотроник1.7.
1.Стъпково моторче-между 5 и 10 ома(При мен показваше 7.8)
2.ТПС-а-при затворена клапа 1250 ома,при напълно отворена-4000,може и отгоре ома(При мен стожностите се покриваха,даже на отворена показваше 4300 ома)
3.Дебитомер-мерих само съпротивление.Гледат се показанията на 4и5 пин от буксата.На 1и2 пин стойностите са винаги много големи 11-13 Ком.Не ви интересуват.Ето и графиката,според руското ръководство,където стойностите се припокриват с тези на датчика за температурата на охлаждащата течност.
Debit-stojnosti.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Датчици-стойности-решение

Мнение от BiTurbo » 25 Фев 2010, 10:49

много добре :yes:

ама кво се оказа при тебе последно, датчика в дебитомера ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Датчици-стойности-решение

Мнение от BorisMW » 25 Фев 2010, 19:27

BiTurbo написа:много добре :yes:

ама кво се оказа при тебе последно, датчика в дебитомера ?

Не Владо,наред е.Продължавам нататък-свещи,температурен датчик,ако ли не-отваряне на двигателя.На 2-пъти ми се е запушвала маслената магистрала,като за 25 000км съм сменял 3 пъти масло.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Датчици-стойности-решение

Мнение от BiTurbo » 25 Фев 2010, 20:18

BorisMW написа:
BiTurbo написа:много добре :yes:

ама кво се оказа при тебе последно, датчика в дебитомера ?

Не Владо,наред е.Продължавам нататък-свещи,температурен датчик,ако ли не-отваряне на двигателя.На 2-пъти ми се е запушвала маслената магистрала,като за 25 000км съм сменял 3 пъти масло.



дерзай нататък тогава :yes:

само да ти кажа как ще ти е най-лесния вариант да си направиш диагностика сам без компютри и дори е по-ефикасно от колкото с диагностична апаратура.......
Отвори аутодатата и намери на едно място тряя да има как да замериш всичко на щекера на компютъра, в аутодатата ги има всички стойности, ламбда сонда, темп. датчик абе всичко. Имам предвид вадиш компа и така както е закачен тоя дългия щекер, май там се махаха некви пластмаси за да имаш достъп с мултицета и от там по Аутодатата пише на кои 2 пина кво се мери. Аз с Митко Ганчев така направихме на моята и така го хванахме тоя датчик, после го замерихме и на буксата на дебитомера и всичко се потвърди, пак ти казвам, не ти тряя диагностика :winky:

Айде успех !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: Датчици-стойности-решение

Мнение от nedbmw » 26 Фев 2010, 11:02

Така е и аз съм си правил диагностика на датчиците и контролерите като разкачих буксата на компа само трябва все пак малко от малко да вдяваш от електротехника.При мен установих че нямах хубав контакт м/у температурния датчик и буксата му,след почистване със специален спрей се оправи връзската.Молко по бавно става, а и търпение и съсредоточеност трябва,не е за нервни хора. :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Re: Датчици-стойности-решение

Мнение от BorisMW » 26 Фев 2010, 20:00


дерзай нататък тогава :yes:

само да ти кажа как ще ти е най-лесния вариант да си направиш диагностика сам без компютри и дори е по-ефикасно от колкото с диагностична апаратура.......
Отвори аутодатата и намери на едно място тряя да има как да замериш всичко на щекера на компютъра, в аутодатата ги има всички стойности, ламбда сонда, темп. датчик абе всичко. Имам предвид вадиш компа и така както е закачен тоя дългия щекер, май там се махаха некви пластмаси за да имаш достъп с мултицета и от там по Аутодатата пише на кои 2 пина кво се мери. Аз с Митко Ганчев така направихме на моята и така го хванахме тоя датчик, после го замерихме и на буксата на дебитомера и всичко се потвърди, пак ти казвам, не ти тряя диагностика :winky:

Айде успех !

Това което казваш го гледах в руското ръководство,но там така беше дадено,че все едно се мери при откачена букса на компа.Но от твоето пояснение стана ясно как е. :yes:
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook