датчик външна температура - ефтино решение + снимки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
датчик външна температура - ефтино решение + снимки
Има много писано по въпроса, но за да не съживявам стари теми, реших да пусна нова, нагледно обяснено със снимки, за основа ползвах ето тази тема: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 0&start=45, спецялни благодарности към колегата swh_bmw, чиято е идеята, аз просто съм заснел начина по който го направих:
1. отидох в магазин за ел части и потърсих: термистор;HT502D1;5kohm NTC B25/100, в магазина нямаха 5kohm и затова го направих с 4.7kohm, който също стана, ето как изглежда:
2. тъй като нямах букса, заголих кабелите и ги подготвих за спойка:
3. усуках краищата не термистора около вече заголените кабели (няма никакво значение кой кабел с кой ще вържете и в двата вариянта работи, не е на принципа + -)
4. след това с поялника, калайдисах вече усуканите кабелчета:
5. получи се ето това:
6. тук възникна въпроса за закрепването и изолирането от влага, отначало мислех да го поставя в нещо подходящо за монтаж, но просто главата ми не измисли нищо и реших да го направя с изолирбанд и бишоп (и двете са гъвкави и при евентуален удар на бронята, няма опасност да се повреди, освен това бишопа има много добри влагоизолиращи качества)
7. изолирах спойките една от друга с изолирбанд:
8. умотахвсичко открито първо с изолирбанд, после повторих отгоре с бишоп, за да запечатам от влага:
9. така вече е готово за монтаж, тъй като нямам въздуховод, му намерих място в един процеп на гумата, която се намира до липсващият въздуховод:
10. ето и резултата след похарчването на 1.50лв и 15 минути работа:
Препоръчително е преди да започнете работа да разкачите акумулатора!!!
1. отидох в магазин за ел части и потърсих: термистор;HT502D1;5kohm NTC B25/100, в магазина нямаха 5kohm и затова го направих с 4.7kohm, който също стана, ето как изглежда:
2. тъй като нямах букса, заголих кабелите и ги подготвих за спойка:
3. усуках краищата не термистора около вече заголените кабели (няма никакво значение кой кабел с кой ще вържете и в двата вариянта работи, не е на принципа + -)
4. след това с поялника, калайдисах вече усуканите кабелчета:
5. получи се ето това:
6. тук възникна въпроса за закрепването и изолирането от влага, отначало мислех да го поставя в нещо подходящо за монтаж, но просто главата ми не измисли нищо и реших да го направя с изолирбанд и бишоп (и двете са гъвкави и при евентуален удар на бронята, няма опасност да се повреди, освен това бишопа има много добри влагоизолиращи качества)
7. изолирах спойките една от друга с изолирбанд:
8. умотахвсичко открито първо с изолирбанд, после повторих отгоре с бишоп, за да запечатам от влага:
9. така вече е готово за монтаж, тъй като нямам въздуховод, му намерих място в един процеп на гумата, която се намира до липсващият въздуховод:
10. ето и резултата след похарчването на 1.50лв и 15 минути работа:
Препоръчително е преди да започнете работа да разкачите акумулатора!!!
changethegame написа:.... отидох в магазин за ел части и потърсих: термистор;HT502D1;5kohm NTC B25/100, в магазина нямаха 5kohm и затова го направих с 4.7kohm......
не знам доколко ще е полезна тая тема ................ все пак не всеки разбира от цитираните обозначения ........................ и един такъв датчик струва 30-40лв (в ebay може и по-евтино да се намери) ............... 30лв. според мен си е съвсем приемлива цена, все пак с тия пари и 15кила бензин не можеш да си купиш!!!
Страхотна тема, извода е че БМВ темп.датчика е обикновен термистор. Темата е за "полезни". На никой не му трябва да разбира означенията. Да си ги запише на листче и в първия магазин на "Княз Борис".
P.S. Под бишоп, колегата има предвид термофит шлаух.
P.S. Под бишоп, колегата има предвид термофит шлаух.
Последна промяна kdl на 30 Юли 2009, 15:24, променена общо 1 път
- Deliriumz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 25.05.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: 92' e36 318is
- Мечтае да кара: e46 330ci
Евала за темата на колегата... и защо дасе дават 20-30 лева като можеш за 2лв даго направиш а е и по сладко сам като си го правиш 

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
liloff написа:На никой не му трябва да разбира означенията. Да си ги запише на листче и в първия магазин

- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
- vaskess
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 4.02.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: 318tds Touring , e46 330xd Touring
Denev написа:changethegame написа:.... отидох в магазин за ел части и потърсих: термистор;HT502D1;5kohm NTC B25/100, в магазина нямаха 5kohm и затова го направих с 4.7kohm......
не знам доколко ще е полезна тая тема ................ все пак не всеки разбира от цитираните обозначения ........................ и един такъв датчик струва 30-40лв (в ebay може и по-евтино да се намери) ............... 30лв. според мен си е съвсем приемлива цена, все пак с тия пари и 15кила бензин не можеш да си купиш!!!
няма нищо сложно....който не разбира пита в магазина за такъв термистор и после има само да свърже две жички-елементарно

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
liloff написа:P.S. Под бишоп, колегата има предвид термофит шлаух.
А ти под термофит какво имаш в предвид


P.S. Темата е за полезните.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
Бишопа се използва за изолация на кабели средно и ниско напрежение, представлява гумена лента, без лепило, издържа на топлина, както и на студ и най-важното не пропуска влага, една ролка струва около 15-20лв., но за целта ви трябва лентичка около 15см, иначе една ролка ще стигне за изолация на инсталацията на целият автомобил...
Термошлауха представлява тръбичка на силиконова основа, която при нагряване се свива и запечатва плътно, мислих си първо този вариант, но ме достраша при нагряването да не стопя самият термистор...
Термошлауха представлява тръбичка на силиконова основа, която при нагряване се свива и запечатва плътно, мислих си първо този вариант, но ме достраша при нагряването да не стопя самият термистор...
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
liloff написа:Aaaaa мерси за уточнението. Винаги съм се чудил как се нарича това, с което се увива... От къде го купи, да си взема една ролка.
Няма драма с термофит. Пробвано е. На форда ми е така изолиран датчика и години наред си отчита коректно.
Ами всъшност не съм го купувал, работата ми е такава,че понякога остава по една ролка за резерва, но иначе в повечето магазини за ел. матеряли би трябвало да има. Термофита също е добър вариант, кой каквото намери по лесно

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Denev написа:changethegame написа:.... отидох в магазин за ел части и потърсих: термистор;HT502D1;5kohm NTC B25/100, в магазина нямаха 5kohm и затова го направих с 4.7kohm......
не знам доколко ще е полезна тая тема ................ все пак не всеки разбира от цитираните обозначения ........................ и един такъв датчик струва 30-40лв (в ebay може и по-евтино да се намери) ............... 30лв. според мен си е съвсем приемлива цена, все пак с тия пари и 15кила бензин не можеш да си купиш!!!
Ми купи си от ибей и не ни занимавай с глупости, след като смяташ че по-добре да се дадат 40лв за нещо което е същото за 2

И по темата - от къде го намери тоя термистор, аз обърнах София и никъде нямаха...
- C8699HX
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
стан написа:Denev написа:changethegame написа:.... отидох в магазин за ел части и потърсих: термистор;HT502D1;5kohm NTC B25/100, в магазина нямаха 5kohm и затова го направих с 4.7kohm......
не знам доколко ще е полезна тая тема ................ все пак не всеки разбира от цитираните обозначения ........................ и един такъв датчик струва 30-40лв (в ebay може и по-евтино да се намери) ............... 30лв. според мен си е съвсем приемлива цена, все пак с тия пари и 15кила бензин не можеш да си купиш!!!
Ми купи си от ибей и не ни занимавай с глупости, след като смяташ че по-добре да се дадат 40лв за нещо което е същото за 2
И по темата - от къде го намери тоя термистор, аз обърнах София и никъде нямаха...
Както пише в другата тема ето тук го има: http://electroninvest.com/shop/search.p ... EC%EF&ot=0
До сега бях там и съм малко разочарован,отидох до другия край на софия и ми казаха,че го нямат в наличнос та за тва колкото да оправдая разкарването купих един който е 10kohm но не вярвам да стане ........

44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани