Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 15.02.2019
Пол: Мъж

Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от hristo_k » 15 Фев 2019, 8:51

Здравейте на всички, имам проблем с Е34 520 150кс автомат, който вече повече от година и над 1000лв за грешни диагнози от поне 10 майстора никой не може да реши. Колата е с газов инжекцион сложен преди 10000км и винаги е работила перфектно на газ. Проблема е само и единствено на бензин, а именно отначало докато е студена работи нормално на място, но в движение не поема газта, дави се и работи все едно сместа и е сбъркана, просто не върви. Това е докато вдигне температура около 40 градуса след което се оправя и малко след това обръща на газ. След това работи перфектно и на газ и на бензин. Това е проблема и следните ремонти не помогнаха:
На диагностика със всякакви софтуери не излиза никаква грешка, включително на живи данни.
Чистени дюзи два пъти на ултразвук и няколко пъти с добавка.
Карана е известно време само на бензин с изключена газова уредба и пак прави проблема докато не вдигне температура.
Сменени части високо качество : лули, свещи, бензинова помпа, ламбда сонда, двата термодатчика, термостат, ДЕБИТОМЕР, чистена дроселова клапа, премахнат катализатор

Моля за съвет или координати на хипер-компетентен механик, който да я излекува, защото иначе е слънце. Благодаря ви много предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от cod-cdbp » 17 Фев 2019, 14:24

Да не би да смуче въздух от някъде?
Прегледахте ли всички гумени маркучи по входящият тракт?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 15.02.2019
Пол: Мъж

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от hristo_k » 18 Фев 2019, 14:49

cod-cdbp написа:Да не би да смуче въздух от някъде?
Прегледахте ли всички гумени маркучи по входящият тракт?


Благодаря за съвета. Още утре ще влезе да и разгледат маркучите наистина, че не съм сигурен дали са го гледали това.
Ще пиша какво е станало.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от The Heartlistener » 23 Фев 2019, 8:43

Колега, на практика ти си сменил почти всичко. Провери за паразитен въздух и ако няма такъв, можеш да направиш следния опит - изключи ламбдата от буксата /при Е34 поне е лесно, отгоре става/, извади минусовата клема на акумулатора и остави колата една нощ. По този начин се ресетват старите мотроници /ако става дума за Бош/. След това запали и покарай да видиш ще ги има ли симптомите.
Казвам това защото имам негативни впечатления от работата на М50 в Е34 с избит кат и действаща ламбда. Ако се окаже така, ще обясня моята версия. Три нови оригинал ламбди смених /с избит катализатор/, а колата все не вървеше, тресеше и пушеше бяло. При изключване на ламбдата нещата се променяха. Накрая смених чипа на компа със записан безламбдов /безкатов/ софт и приключих с филма.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 5.08.2015
Пол: Мъж

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от jorolino93 » 24 Фев 2019, 2:39

Паразитният въздух при м50 може да дойде от мното места: гарнитури на смукателния колектор, о-пръстени на дюзите' о-пръстен на стъпковия мотор, провери всички вакумни маркучи. Смученето на въздух се проверява най-лесно като вземеш спрей за почистване на спирачки и пръскаш на всякъде където има вакумен маркуч или уплътнени като избягваш филтъра. И едновременно гледаш на диагностиката времето на дюзите, но трябва обновяването на данните в диагностиката да става бързо(INPAта невърши работа, с Делфито ще стане) ако като пръскаш инжекторното време пада, занчи смуче от там където пръскаш.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от P1tbuL » 20 Юни 2019, 6:27

Аз си мисля, че ако е въздух, то проблема ще е постоянен. На мен ми се струва, че ще си заминава скоро датчика на разпределителния вал. Съвета ми е да отидеш отново на диагностика, но на такава, където могат да следят импулсите на датчика и да се следи за прекъсване. Номера е да се види когато прекъсва колата дали датчика спира импулс.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 13.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от anatoll_ » 25 Юни 2019, 10:23

Също да се проверят температурните датчици, този на колектора и на главата, който е за компютъра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 27 Юни 2019, 9:17

Намери кой да ти настрои газта като хората и почни да слагаш 100 октана. И я направи на 40 45 градуса най малко да прехвърля. Колата върви супер на газ или ти така си мислиш?
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 27 Юни 2019, 9:19

И си сложи нова бензинова помпа... не ме питай защо! Просто я смени :)
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от Hip-hopotam » 28 Юни 2019, 22:24

Износени дюзи с почистване или каране ако ще с марково уиски в резервоара не се поправят :)

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 30.06.2019
Местоположение: София
Кара: е34 520iA
Мечтае да кара: e34 с S50B30 под капака
Детайли за колата: M50TUB20 + ZF 5HP19

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от CH024 » 30 Юни 2019, 22:34

Въпросната кола вече е моя. Проблема реално е в първите 20-30 секунди след палене, ако е напълно изстинала. Дави се и не върви, за 200-300 метра се оправя, или ако се изчака 20-30 секунди да поработи на място проблема не се появява. Все още не съм тръгнал по майстори и аз, но ще видим какво ще излезе евентуално. Възможно ли е по някаква причина да остава газ в колекторите, която да дави мотора, докато изгори?

Едва ли е свързано с този проблем, но колата студена работи перфектно, мазно и без никакви шумове. Като загрее се чува чукане като от повдигач в диапазона от празен ход до към 1500об/мин, след тези обороти шума или изчезва, или намалява значително - аз поне спирам да го чувам. При напълно загряла кола чукането се засилва и пак е само между празен ход и 1500об/мин. Споменаха ми че такова чукане може да е било и от прецакан инжектор. Маслото е 5W40.

Иначе колата и на бензин, и на газ върви много добре, няма никакви колебания или други признаци за проблеми. Разхода на газ е 20/100 софийско градско и 11-12/100 извънградско с леко спортен стил на шофиране, ако това може да е някакъв признак за работата на газ.

Тази или следващата седмица ще посетя някой от форумните сервизи, да видим какво ще кажат по въпроса. За чукането ще пробвам с кастрол 10W60, за давенето, ще го мислим.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от P1tbuL » 15 Сеп 2019, 5:56

CH024 написа:Въпросната кола вече е моя. Проблема реално е в първите 20-30 секунди след палене, ако е напълно изстинала. Дави се и не върви, за 200-300 метра се оправя, или ако се изчака 20-30 секунди да поработи на място проблема не се появява. Все още не съм тръгнал по майстори и аз, но ще видим какво ще излезе евентуално. Възможно ли е по някаква причина да остава газ в колекторите, която да дави мотора, докато изгори?

Едва ли е свързано с този проблем, но колата студена работи перфектно, мазно и без никакви шумове. Като загрее се чува чукане като от повдигач в диапазона от празен ход до към 1500об/мин, след тези обороти шума или изчезва, или намалява значително - аз поне спирам да го чувам. При напълно загряла кола чукането се засилва и пак е само между празен ход и 1500об/мин. Споменаха ми че такова чукане може да е било и от прецакан инжектор. Маслото е 5W40.

Иначе колата и на бензин, и на газ върви много добре, няма никакви колебания или други признаци за проблеми. Разхода на газ е 20/100 софийско градско и 11-12/100 извънградско с леко спортен стил на шофиране, ако това може да е някакъв признак за работата на газ.

Тази или следващата седмица ще посетя някой от форумните сервизи, да видим какво ще кажат по въпроса. За чукането ще пробвам с кастрол 10W60, за давенето, ще го мислим.


Колега тая сага ще стане много дълга. Затова ако искаш от раз да ти оправят колата без да се чудиш кво що отиваш ей тука "ул. „Медникарска“ 1'' при Ясен и готово. Ей това му е телефона:088 877 7117

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от Jordana » 20 Сеп 2019, 8:47

Проверявайте си свещите преди палене на студен двигател при такива проблеми с нестабилна работа на празен ход . В маса от случаите това са проблеми по запалването или натичане на вода в цилиндрите от издухана гарнитура . Ако свещите са омаслени , опушени , неподходящи за мотора , с увеличена хлабина , с натекло гориво , износени , с конденз по електродите не се чудете защо не работи нестабилно при палене на студен двигател .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Нерешим проблем с 520i 150ps. Моля за помощ !

Мнение от dokie » 28 Ное 2019, 20:28

А като е студена има ли гърмежи в колекторите. След рестарт на компа оправят ли се нещата до следващото студено палене. От личен опит с много мъки установих, че неправилната настройка на газта води до промяна в работата на бензин (основно студена) и ставаше страшно (сименсова беше моята)... След няколко рестарта проблемът изчезваше до следващото изстиване на колата.
За чукането на повдигачите (ако е такова, разбира се) при мен се появи след сипване на 15w40 след голямо убеждаване от разбирачи... Естествено смених си пак на полусинтетика, но проблем се появяваше след като новото масло поостарее и особено след държане на колата в лютеницата :mhihi:... После тракаше като разтропана алфа докато не изстине... Добавка в маслото на всяка смяна и изкара близо 100к км до заветния й миг (ПТП - двигателя си беше здрав)..

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook