Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмяната

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.03.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E34 520i M20
Мечтае да кара: e28

Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмяната

Мнение от shadowstrike » 22 Юли 2018, 11:57

Здравейте ,в процес на стягане съм на колата - та от 2 седмици я подготвям за тенекиджия.По вин 88-ма март 20'ска -Италианка до 2006 .Глася я да я стягам и смяна на мотор с легализация и всичко искам да си е изпипано.Вчера след като махнах прасето на парното и климатика видях много побългарени неща(лепено мъжката със силикон около маркучите за климатика койтп излизат от купето,и други зверства) .Наложи се прасето да го дърпам заедно с маркучите през отвора който идва от коша.Моторчета са му счупени който затварят клапите и ,абе мъка .Управшението е IHKF (с 3 вертикални бутона от ляво подгрев на задния прозорец/климатика/вентилация на купето).Въпроса ми е възможно ли е да се подмени със същото, ако намеря такова разбира се,или с климатроника ihka от фейслифтово .Също така направи ми впечатление че отзад на прасето имаше бушониера с червени релета -произведени в Италия.Което ме навежда ,че допълнително е слаган климатика там.Благодаря ви за отделеното време.:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от cod-cdbp » 23 Юли 2018, 19:38

Възможно е да сложиш IHKA от донор, но ако климатика не е оригиналният, не знам колко още части ще ше наложи да подмениш.
Впрочем - задължително трябва да е от 34-ка с ляв волан.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.03.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E34 520i M20
Мечтае да кара: e28

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от shadowstrike » 24 Юли 2018, 10:07

А някой правил ли е тази интервенция ?С Инсталациите как се процедира- от къде до къде се взимат ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от cod-cdbp » 24 Юли 2018, 11:53

shadowstrike написа:А някой правил ли е тази интервенция ?С Инсталациите как се процедира- от къде до къде се взимат ?


Sent from my iPhone using Tapatalk



Тялото върви с окабеляването и стига до букса под таблото (или май бяха две като едната е с три пина например).
И голямата и малката букси са универсални за всички типове тела.

Както казах - разлики може да има в изводите за тръбите и разликите в телата за ляв и десен волан (евентуално).
Другото е плъх ен плау. :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от The Heartlistener » 27 Юли 2018, 22:20

shadowstrike написа:А някой правил ли е тази интервенция ?С Инсталациите как се процедира- от къде до къде се взимат ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


В общи линии ти написах на ЛС какво мисля. Съветът ми е да изхвърлиш всичко това което са сложили жабарите и да действаш от кола донор. Обикновено това е преправено парно в Диавия - демек климатик в най-опростен вид, с две релета и без компютър, което си е тяхна измишльотина и няма нищо общо с оем. А ти слагайки такъв ще се сблъскаш със задължителни несъответствия. Мисля че перката им имаше една степен, не се знае какъв кондензер с какви накрайници са сложили, вътре и отвън как са изпълнени връзките, ползвали са маркучи предполагам....водния радиатор има ли двустепенен датчик-шалтер както е оем? /съмнявам се/ и т.н....
Ти си със старото окабеляване за М20...при което климата се активира по-различно от М50 и тдс-ите. Така че най-добрия вариант е да свалиш релетата с кабеляка в коша от М20 с клима за да пасне при теб отведнъж. Иначе ще има малко кабелни заигравки.

П.П. Сега видях че ще сменяш мотора, не знам с какъв, М50 предполага се. В такъв случай първо смени него и после се занимавай с климата. Ще ти спести бъдещи преправяния по някои кабели.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.03.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E34 520i M20
Мечтае да кара: e28

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от shadowstrike » 30 Юли 2018, 2:56

Така имах напредък тези дни.Мотора ще е м52б28ТУ ,взимам го от е38 2001-ва юни.Автомат беше колата.Нужно ли ще бъде да взимам и компресора от донора ? Намерих прасе ихка управление (климатроник) обаче май е от тдс,не съм попитал момчето .И друго.Колата като е в момента в този видИзображение би ли пречело монтажа на двигателя и вече след това да се слага прасчо с все маркучи и каранти? ПС:Начинаещ съм,желание има-акъла куца.В друга техническа сфера съм учил и се развивам и тия топлотехнически проблеми ми идват хард,знам,че съм влезнал до шията ,но не мога да си оставя така работата.Изображение поздрави от Пловдив.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от cod-cdbp » 30 Юли 2018, 11:33

Мисля че няма да имаш особени проблеми, все пак мотора е доста близък до М50, като габаритни размери.
Компресора мисля, че ще ти е нужен заради крепежите на самия мотор. От там идват въпросите с пасване с маркучите на останалата инсталация.
Прасето няма значение от каква кола е в общи линии - различават се евентуално тръбите в моторния отсек.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от The Heartlistener » 30 Юли 2018, 12:16

Компресорът задължително от мотора който слагаш. Тука работата може да се усложни, защото тръбите за климата при всеки двигател /компресор/ имат специфичен захват към него, специфични кривки...може да се наложи презапресоване на накрайници и т.н. Или вземи тръбите от М52-ката и напасвай. Не е чак такъв проблем.
Няма проблем че прасето е от тдс, все тая.
Истинският проблем обаче ще дойде с инсталацията за клима отпред в коша. Rталианците са си сложили 2 релета вътре зад прасето и толкоз, а оем инсталацията на климатроника който си взел стои в бушониерата - там са релетата - 3 на брой /реле компресор, реле първа степен и реле втора степен на перката/. Тук ще дойде и голямото студио Х как да навържеш нещата като сбирщайн. Не може да вземаш инсталацията в коша от тдс, защото перката е с различна активация от бензините - там имаш първа степен при клима и втора при 101 гр.-толкоз. Няма инсталация за двустепенния шалтер при бензина - 91-99 гр.
Така че вариантите са да вземеш трите релета с кабелите от М50 с клима или да си я изградиш сам по схемите от етм.
При М52 еку-то включва климатика /релето на компресора/, освен това получава данни за налягането на фреона от датчика за налягане, също трябва да има сигнална линия между него и компа на климатика - предполагам че е същото като при М50. Така че трябва да правиш връзки там между инсталацията на новия мотор /съответните кабелчета/ и това което имаш в колата - като оем кабелна заготовка, елиминирайки изцяло италианското изпълнение.
Пак повтарям - ти си с инсталация от М20 периода до 09.90 - там климатичните кабели не минават през кръглата Х20 букса - демек щрак моторната инсталация и готово. М20 инсталациите имат кръгла щекер-букса с климатичните кабели оставена в коша отпред вляво като заготовка. Може би италианците точно оттам са връзвали, ако въобще са я ползвали - това не знам, провери го.
Освен това поне 2-3 кабела няма да дойдат по цветове и ще трябва да комбинираш.
С две думи - доста неясноти относно правилното функциониране на климата. Без да те плаша, но филма ще се усложни точно с кабелите, другото е монтажна дейност. С желание и упоритост ще стане обаче.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 31 Юли 2018, 16:35

Абе инсталация имам аз ..ама с двоен ванос ще имаш само оборотомери и температури. ЗАбрави за борд компа и за автопилота , водата малко има там преправяне . бензиновите маркучи ще ги пуснеш отделно , генерацията се препрвят изпускателите , климатик е наобратно единия се упр по плюс другия по минус . Слагаш си твоя компресор ..от м50. На хидравликата се прави преход за да минеш на твоя маркуч.
Общо взето си търси м52б28 един ванос. или м50б25. Или прави строкер някъде че пари за технотестове и тн край нямат а накрая ше се изнервиш.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от The Heartlistener » 31 Юли 2018, 17:31

Живко, ти съвсем сгъсти облаците :lol:
Между другото - човека е бил с М20. Оригинално М20-ковите компресори са с клиновиден ремък, пък за захват и пропорции към М52 - не вЕрвам. Не знам кво са турили талианците, де.

П.П. :OT: Разминахме се с тебе, пак да дойдеш 8)
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.03.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E34 520i M20
Мечтае да кара: e28

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от shadowstrike » 01 Авг 2018, 23:11

Тази седмица е много натоварена на работа и нямам никакво време да отварям гаража.В процес съм на търсене на тенекеджия,че мотора чака .Оглеждам се за някоя М20 с климатик ,още цяла- излезе един пич тук от Пловдив ,ще го видим.Дано е моя човек.Миш-маша е голям.Предистория:Като я купувах колата не гледах какво и как ,и защо подяволите беше със саден мотор.Та пусти мераци,младост и впрочие.Разкарах "мръсния мотор"(по документи М20-реално м52б28 единичен,търсил съм вратички да си го оставя ,но уви 2 години да караш и всеки път като видиш чингизи да ти се спича ф*шкията- мерси).Наливал съм в тая кола много и не мога да си я оставя.Отделно ,че и сантиментален статут има вече.Абе диагноза


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с прасето на климатика/парното и въпрос с подмян

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 07 Авг 2018, 9:43

The Heartlistener написа:Живко, ти съвсем сгъсти облаците :lol:
Между другото - човека е бил с М20. Оригинално М20-ковите компресори са с клиновиден ремък, пък за захват и пропорции към М52 - не вЕрвам. Не знам кво са турили талианците, де.

П.П. :OT: Разминахме се с тебе, пак да дойдеш 8)


Аз като човек минал по тоя път му казвам накратко филма. По добре би било м20б25 да метне или 27 да го направи и да кара колкото изкара ета бета кво беше там не помня.

1000 лева узаконяване 2 хил мотор със слагане и тн , отам скорости , кардани мостове спирачки генерации мамо мила е .
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook