Климатроник - мистерия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 01 Дек 2017, 12:43

Лятото ходих за проверка и допълване с фреон на климатичната система. Всичко беше изрядно, долях 100 грама, духаше само от едната страна студено 12 градуса правеше, майстора, както и аз бяхме категорични, че клапаните парно са за боклука. Отворих ги единият беше забил, смених с работещ, тоя път се обърнаха там където духаше топло почна студено.. Сложих от е39 направих всичко, както трябва и сега само хладно духа и то клони към топло. Къде да търся проблема? Компресора работи, клапаните са чудни, няма теч на фреон... Парното иначе е брутално :д

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Jordana » 16 Дек 2017, 9:00

Най вероятно проблем има и в двете системи . При нормална работа трябва да ти изкара 6-8 градуса лятно време . Щом е обърнало топлото на другата духалка значи не затваря тоя клапан , при еднаква настройка на двете зони трябва да са с еднаква температура . Все пак това е климатроник и е възможен проблем със смесването на топлия и студения въздух но при тия ниски външни темпертури климатика изобщо не би трябвало да включва .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 06 Яну 2018, 15:55

Някой може ли да ми каже кои точно са Ел клапите които обръщат от топло към студено в таблото? Имам една която виси свободно всички други са със здрави стойки. Към лятото ще се занимавам иначе с тях Изображение

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от The Heartlistener » 06 Яну 2018, 17:52

Изображение
Миксиращите клапи за ляво и дясно са 6 и 3.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 13 Яну 2018, 2:54

Така номер 6 от снимката е счупен и то не както масово се чупи ами при мен степ мотора с корпуса са здрави, счупено е точно на съединението на черния корпус на мотора с предния капак и не измислих начин как да го захвана. Лепенето също не виждам как ще стане. Какво да правя? Друго което докато базиках климатроника забелязах е, че на контакт дори при изключение вентилатор почва да се движи лоста на този степ мотор. Така ли трябва да е?

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от The Heartlistener » 13 Яну 2018, 8:59

Според мен движението е нормално. При контакт компа на климатроника получава захранване и си "настройва" авансово смесителните клапи по зададената температура и отчета на температурните датчици.
Това със строшената стойка е най-неприятното в тия системи, точно тия актуатори /най-важните за коректната работа/ са много афив работа и най-често там се троши. Имаше една тема за крепеж с импровизирани планки, но ти прецени доколко е възможно спрямо счупването. Ей затова климатика си е сто пъти по-добре - там такова нещо няма как да се случи.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 26 Мар 2018, 14:55

Оказа се, че последният проблем е в управлението на климатроника. Пробвах с работещо от колега и всичко е ок. Та сега докато намеря здрав на добра цена отворих старият и го разгледах и се натъкнах на "тонове" боклуци по темп датчик на платката. Всичко останало по пистите изглежда наред. Възможно ли е от толкова мръсотия да прави тези проблеми, а именно да не пуска студено? ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от cod-cdbp » 26 Мар 2018, 19:32

Има шанс самият датчик да е заминал, но поне струва 1-2лв. :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 05 Апр 2018, 15:26

Смених управлението и си дойде студеното, но забелязах други оставащи два проблема, до красивия финал:
1. Струята въздух от шофьорската страна е по-слаба.
2. Перката на климатика не се пуска изобщо. Изкарах я днес извън града, пуснах климатика на максимум вентилатор и перката си седи.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от The Heartlistener » 05 Апр 2018, 16:22

По т.2 - първа степен на перката не тръгва - тя трябва да стартира с пускането на климата. Първо виж бушон 25. Ако е добре - извади релето за първа степен и замости между 30/87 крачета, ако перката тръгне - релето е. Ако пак не тръгва - резистора на самата перка е фира.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 05 Апр 2018, 17:35

къде се намира това реле ,под седалката ли?
Баварец вадя от гараж...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от The Heartlistener » 05 Апр 2018, 18:50

Не, в бушониерата е /ако си с 20-ка/ или в допълнителна кутийка на коша/ако е 25-ца/. Освен това е различно при Бош и Сименс. С какъв мотор и електроника си?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 05 Апр 2018, 18:56

Тдс съм 92ра междинна

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от The Heartlistener » 05 Апр 2018, 19:13

При тдс не знам редят ли се както при бензина, според моторите и инсталацията. Има ли в бушониерата комбинирани релета - по 2 малки в един цокъл на първия ред? Или всички са единични, големи /бошови/? Допълнителна кутийка на коша няма предполагам.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от The Heartlistener » 05 Апр 2018, 19:35

При старите /Бош/ниска версия го дават 2-ро на горния ред, отляво надясно.
При Сименс 94/ниска версия го дават 3-то на третия ред. При твоя тдс как е - знам ли.
За да не сбъркаш, най-добре вади релетата с цоклите и се ориентирай по цвета на кабелите. При тдс релето е четирипиново.
Търсиш тези цветове:
червен със зелена ивица-дебел
зелен със синя ивица и жълто-тънък
черен със сива ивица-тънък
черен със синя ивица-дебел
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook