524тд-странен проблем със запалването
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
524тд-странен проблем със запалването
Здравейте колеги,
преди време колата взе да пали с много зор. Усъмних се, че проблема идва от горивото. Отворих резервоара и о чудо. Пясък колкото искаш плюс доста едри камъчета бонус. Скъсала се беше цедката на помпата
и съответно помпата беше започна да блокира. Смених я с нова, смених и горивния филтър, почистих и резервоара. Сега няма боклуци, но има моменти, когато върти да запали, а не подава гориво. Проверих да не смуче въздух-няма. Филтъра под купето е заменен с маркуч отдавна. Чудя се контактен ключ ли е, реле ли е, вече не знам??? Днес я запалих, поработи пет секунди и угасна. После я паля, никакви ядове няма. Иначе си върви, има мощност и не гасне в движение или по светофарите, което значи, че няма прекъсване на захранването на помпата в резервоара. Гнп е механична, напълно рециклирана. На маркуча от горивния филтър към гнп има монтиран някакъв клапан, който може би е за осигуряване на по-добро налягане. Вече ме хвърля в тотален шах тая кола....
Ако някой е брал подобни ядове, нека да изкаже мнение по въпроса...
преди време колата взе да пали с много зор. Усъмних се, че проблема идва от горивото. Отворих резервоара и о чудо. Пясък колкото искаш плюс доста едри камъчета бонус. Скъсала се беше цедката на помпата
и съответно помпата беше започна да блокира. Смених я с нова, смених и горивния филтър, почистих и резервоара. Сега няма боклуци, но има моменти, когато върти да запали, а не подава гориво. Проверих да не смуче въздух-няма. Филтъра под купето е заменен с маркуч отдавна. Чудя се контактен ключ ли е, реле ли е, вече не знам??? Днес я запалих, поработи пет секунди и угасна. После я паля, никакви ядове няма. Иначе си върви, има мощност и не гасне в движение или по светофарите, което значи, че няма прекъсване на захранването на помпата в резервоара. Гнп е механична, напълно рециклирана. На маркуча от горивния филтър към гнп има монтиран някакъв клапан, който може би е за осигуряване на по-добро налягане. Вече ме хвърля в тотален шах тая кола....
Ако някой е брал подобни ядове, нека да изкаже мнение по въпроса...
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
Re: 524тд-странен проблем със запалването
Тоз клапан някакъв не е за налягане , а възвратен. Или го смени с нов или го махни. Отвори и почисти клапан гориво , който е на гнп.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: 524тд-странен проблем със запалването
Смених маркуча заедно с възвратния клапан, но на следващата сутрин пак същотото. Имаше въздух между помпата и клапана. Следващото нещо, което ме усъмни бяха маркучите за обратната нафта. Оказа се, че всеки един от тях е в окаяно състояние под оплетката. Подмених ги всички и тази сутрин колата запали веднага, без нужда от подаване на газ и други магии.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: 524тд-странен проблем със запалването
След няколко дни безупречно палене, филмът продължава. Стартера върти, нафта-никаква. Откачих алармата, пак същото. Останаха контактния ключ и релето на помпата в резервоара, но за съжаление в книгата не намирам кое точно е. Някой ако знае, моля да сподели, че вече изтрвщяххххх.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: 524тд-странен проблем със запалването
При бензините Бош е в кутията на компа - три релета са там. При теб трябва да са две, евентуално. Ако са бошови - кафявото е.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: 524тд-странен проблем със запалването
Намерих три релета там- кафяво, зелено и червено. Зеленото е Сименс, на другите няма марка. Първо отворих кафявото, почистих го и после подкарах бабата, нямаше проблем. След това реших да почистя и другите две релета, за всеки случай. Контактните пъпки не бяха никак чисти, особено тези на кафявото реле. Надявам се проблема да е бил от това.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: 524тд-странен проблем със запалването
Погледни контактите на бушон №23, можеш и да го смениш. Той е на силовата верига между релето и помпата и може да прави мизерии.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: 524тд-странен проблем със запалването
Благодаря за съветите. Бушона е в отлично здраве, както и гнездото му. Колата пали безотказно, проблема е бил в релето.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани