Много странен проблем големия борд?!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 5.08.2015
Пол: Мъж

Много странен проблем големия борд?!

Мнение от jorolino93 » 15 Май 2017, 23:36

Здравейте колеги! Днес се прибрах с моето 535i от Холандия и на връщане към Будапеща се появи много странен проблем със стрелките на бензина и температурата на охладителната течност. Преди това колата беше ОК, единствено от време на време излизаше на таблото DLS Reglet или нещо такова беше. Също така излизаше и паркинг лаит въпреки че и двете светлини за заден ход светят. Та проблемът е че както си карах стрелката на горивото почва да пада стремглаво, спрях да видя за теч и след като запалих отново беше залепена за дъното и не отлепяше. Същото беше и с стрелката на температурата. След като колата поседи малко като дам на контакт тръгват и двете стрелки и понякога веднага след като запаля или дори преди да запаля падат плавно и остават долу или по-късно по време на каране пак плавно и замръзват долу. Теста на таблото показва че всичко работи, смисъл стрелките стигат до край и се връщат както трябва, теста протича нормално. На бордовия компютър всичко работи разход среден, моментен, километри до зареждане, даже в скритото меню на тест 07 мисля че беше показва колко литра има в резервоара. Лампата на резервата работи адекватно на към 100км остващ пробег светва. Какъв може да е проблема ако някой се е сблъсквал с такова нещо или да я карам на жичкаджия, но не знам колко ще ми свърши някой работа. От Пловдив съм ако имате някой предвид приемам предложения. Прочетох за колега от чужд форум, че след подобен проблем му се е запалила инсталацията и почвам да се плаша. Благодаря предварително!

П.С. Отивам да откачам клемата!!!!!! :| :| :| Обичам си бебчето не искам да умира!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 5.08.2015
Пол: Мъж

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от jorolino93 » 18 Май 2017, 0:08

Здравейте отново! Днес след дългото седене без ток, закачих клемите и стрелките тръгнаха. Работят си както трябва, не карах кой знае колко много де, но всичко беше ОК. Все пак разкачам клемите когато спирам, дори и сега са разкачени. Някой може ли да каже дали има повод за притеснение от това да се запали инсталацията като на американския колега за който споменах? Може ли някък да проверя за късо в системата? Някъде бях чел че това ESD Reglet или каквото там подобно излиза, че означавало точно че има късо във системата някъде. Благодаря ако някой сподели мнение!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от KPETEH » 18 Май 2017, 7:27

аз имах подобно поведение на стрелката за температурата на е30-ка. Според мен има нещо общо с тока, тоест е добре да си премериш напрежението от алтернатора и да му провериш четките. При мен се оправи от самосебе си, но и аз го гледах странно 2 дни...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 5.08.2015
Пол: Мъж

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от jorolino93 » 20 Май 2017, 2:20

Здравейте отново колеги! Карах колата на един прочут пловдиски жичкаджия и каза че имало някакви батерии за смяна в самото табло и от там бил проблема. Тези дни карам по често служебната и въртя на Милото ми БМВ само по 10-15 километра дневно и стрелките работят адекватно само вчера в голямата жега ту спираха ту тръгваха. Правдоподобно ли ви се струва това с батериите, стрували 50лв. Но на лице си появи нов проблем на таблото. Преди 10 минути се прибирам, по пътя всичко си беше ОК. Гася колата и на дисплея пише ,,ойл прешър сензор'' и после да видя ръководството. Паля няма нищо всичко си е ок нито лампа за масло свети нито нищо. Някакви идеи защо излезе това предупреждение или да търся сензор, може ли някой диагностичен модул да е заминал и от там да идват всички проблеми?

П.С. Преди да тръгна на пътуването майстора ми сменя гарнитурата на картера, каза че ненамерил за този мотор и я направил със силикон мил е двигателя и е сложил масло Кофран 10в40. Струва ми се че тракат повече клапаните. Преди беше с Кастрол 10в60. Някое от тези неща имат ли значение?

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от The Heartlistener » 20 Май 2017, 6:35

Старите табла от ниска версия /с механичен брояч/ са с такива батерии. Моята беше с такова оригинално, помня че правеше такива мизерии навремето преди да мина на дигитално. Ти обаче си с чек табло. Не знам там как стоят нещата с наличието на батерии през годините. Свали таблото и го отвори, ще се види, 2 броя бяха.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от cod-cdbp » 20 Май 2017, 23:22

Има два варианта според мен:
1. Електролитните кондензатори са си заминали - тогава можеш да очакваш какво ли не от таблото като поведение.
2. Студени спойки на кодинга, което води до спиране на работата на оборотомера и температурата.

Има и трети вариант - спукана платка на самото табло, но той е слабо вероятен.

Като цяло първите два проблема се лекуват сравнително евтино, третият с друго табло, като е добре да се комбинира с решение на първите две точки.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 5.08.2015
Пол: Мъж

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от jorolino93 » 21 Май 2017, 19:55

Благодаря за споделените възможности! Утре ще откарам колата на човека да провери всичко горе споменато. Съмняваме че може и да има нещо във алтернатора защото зимата доста често оставах без ток, вчера пак неможах да запаля въпреки че карам всеки ден. Много странно върти бавно но явно и е слаб тока и не пали, като го зареда пали на четвърт. В скритото меню показва че волтаж на терминала и 13.81 и варира около това. Ще споделя мнение след като доктора излезе със становище :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от dan-dam » 21 Май 2017, 20:52


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от cod-cdbp » 22 Май 2017, 2:35

За да работи алтернатора, задължително трябва крушката за акумулатора на таблото да е здрава! 8)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 5.08.2015
Пол: Мъж

Re: Много странен проблем големия борд?!

Мнение от jorolino93 » 02 Юни 2017, 20:48

След дълго чакане при майстора, се установи че проблема е в таблото и ми каза за търся ново табло, че дори и да бъде оправено това не дава гаранции колко време ще изкара. :kuku: Има още един човек на когото ще го откарам да го погледне. За сега уредите работят, от време на време като паля ми излиза ESD Reglet и като гася Oil Sensor но иначе е ОК засега ще карам така но продължавам за търся решение. Но нещата вървят съм направи си сам :D За съжаление в България това е най-сигурният начин работата да бъде свършена качествено. Поздрави!

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook