Сериозен проблем с климатроник

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Сериозен проблем с климатроник

Мнение от mitaka21 » 10 Май 2017, 16:23

Здравейте колеги. Изчетох каквото можах за климатроника, но имам чувството че при мен всичко накуп е счупено и даже не знам откъде да започна. Колата е 93 година с климатроник с този вид управление - http://media.snimka.bg/s1/5881/038005341-big.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/5881/038005340-big.jpg?r=0.
На прасето има следната лепенка - http://media.snimka.bg/s1/5881/038005345-big.jpg?r=0.
Проблема е, че нищо не работи. :| Като за начало най - лошото е, че вентилатора не може да бъде спрян. Тръгва още с контакта и започва да духа топло от духалките за предния прозорец. Каквото и да задам на управлението няма никаква промяна. (климатичната перка също тръгва с контакта, не знам дали има връзка). Четох в една тема, че може да е от релето. При мен релето е с 2 крачета - http://media.snimka.bg/s1/5881/038005350-big.jpg?r=0 , а на мястото му има 4 :?: :?: . Врътката за моторчето на управлението има само 2 степени, включено(докрай завъртяна) и изключено(пак докрай завъртяна само че в другата посока), като на изключено пак си работи. Гледах в друга тема, че това е от ножа под жабката. А за това, че духа само топло четох, че е от водните клапани под капака. Идва ток до тях това го замерих. Отделно на самото управление не му работят другите 2 врътки за температурите и копченцата за насочването на въздуха под тях. За врътките си мисля, че може да е пак от тези клапани под капака, а за копчетата разбрах, че е от моторчетата на прасето в купето. Доколкото успях да видя моите са изпочупени и липсващи(2 имам в жабката). Централната духалка също е с кабел(явно и тя има моторчета), отново нищо не върши. Копчето за насочване на целия поток към предния прозорец работи(на слух нещо се мести и става малко по силен потока, но нищо впечетляващо). Това за компресора, не съм го пробвал че беше откачен самия му кабел отпред на двигателя. А това за въртенето на въздуха в купето също не върши нищо. Подгрева за задния прозорец работи постоянно ако има значение не знам защо отново.

Какво съм проверил и направил:
Замерих дали идва ток до предните клапа под капака - Има ток!
Отворих и почистих управлението
Проверих дали се движат вътрешните моторчето до който имам достъп през централната конзола - Не се движат по никакъв начин

Въпроса ми е:
Искам като за начало да оправя моторчето да не върти постоянно и да не вкарва топло, и ако е възможно да се регулира силата му както си му е реда от врътката? Какво трябва да направя? Релето? Ножа? Искам да оправя това първо и после да продължа напред, защото е много наложащо - жегите са големи. Бих закарал колата на майстор но в моя град никой не се наема да я прави. :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от The Heartlistener » 10 Май 2017, 18:58

Явно някой доста е окалял нещата преди теб.
За вентилатора - плюса идва през релето на контакт, минава през бушон 19 и отива на моторчето. Минуса до моторчето се подава от ножа. Така че с него виж какво се случва, направо опитай с друг, а и това че моторчето работи само на макс е показателно.
Това реле на снимката е изтърбушено и навярно замостено, по каква причина - можем да гадаем :kuku: Но това не е релето за първа степен на перката, защото то трябва да е петпиново, с позиция 85b, а в цокъла виждаме само 4 пина. Слагай както трябва да е - стандартно четирипиново реле /може и с друг цвят да е/, 85-86-30-87.
За клапаните - това че се подава напрежение към тях не означава че работят, вече всичко е блокаж ако са оригиналните и колата е стояла. А и другите полюси към тях идват от компа на климатика. Виж и при него буксите включени ли са, какво става за да липсват основни функции... На фона на това че имаш свалени моторчета и какафонията е пълна, значи яко е бърникано. Всички трябва да са 10 броя.
На прима виста - това. Успех в борбата :)
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от mitaka21 » 11 Май 2017, 8:52

От това твое мнение - viewtopic.php?f=7&t=361601&p=3856449&hilit=%D0%90%D0%BA%D0%BE+%D0%BD%D0%B5+%D1%81%D0%B0+%D0%B1%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8%2C+%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D0%B5%3A#p3856449 изхождам, че може проблема да е в това реле дето съм снимал. Искаш да кажеш, че при мен не е това мястото или? Има ли някъде схема на релетата? Днес ще сваля и ножа за да видя, дали мога да го оправя или ще търся направо друг. За клапите в коша намерих темата за такива от е39 и направо пускам тема, че търся такива с помпа и ще ги сменям. Само ме притеснява дали ще са здрави. А за моторчетата, май ще трябва да сваля цялото табло.

И новия въпрос за днес - Самия компютър има ли вариант да го проверя дали работи коректно? :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от predel » 11 Май 2017, 11:26

За моторчетата не е необходимо да сваляш цялото табло, достатъчно е да разглобиш средната конзола и да "оголиш" отсека с изпарителите и радиаторите за парното. Всичко се вижда и е лесно за работа.... само трябват читави части... и друго, в тия коли много функции се управляват по "маса" а не чрез плюс... та внимавай ;)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от The Heartlistener » 11 Май 2017, 15:19

mitaka21 написа:От това твое мнение - viewtopic.php?f=7&t=361601&p=3856449&hilit=%D0%90%D0%BA%D0%BE+%D0%BD%D0%B5+%D1%81%D0%B0+%D0%B1%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8%2C+%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D0%B5%3A#p3856449 изхождам, че може проблема да е в това реле дето съм снимал. Искаш да кажеш, че при мен не е това мястото или? Има ли някъде схема на релетата? Днес ще сваля и ножа за да видя, дали мога да го оправя или ще търся направо друг. За клапите в коша намерих темата за такива от е39 и направо пускам тема, че търся такива с помпа и ще ги сменям. Само ме притеснява дали ще са здрави. А за моторчетата, май ще трябва да сваля цялото табло.

И новия въпрос за днес - Самия компютър има ли вариант да го проверя дали работи коректно? :roll:


Да, посоченото място от темата е за релето на вентилатора - това важи за ниска версия /520 и тдс/, при бензин В25 и нагоре имаше разлики в разположението на релетата. Също имаше разлики и в ниската версия между по-ранните Бош и Сименса после. С какъв мотор и електроника е колата за да ти дам схема на релетата?
Но ако колата е 20-ка Бош - посоченото на снимката място е релето на вентилатора на парното.
При липсата на някои моторчета, едва ли можеш да установиш как компа на климата си върши работата, това след като монтираш липсващите моторчета. Тия най-отпред и горе бяха точно за микс-клапите на дашборда - централните духалки.
П.П. При Бошовите релето на вентилатора - К4 е на еднакво място за ниска и висока версия.
http://picbg.net/pic.php?u=73192cDBXa&i ... &file=.jpg
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Сериозен проблем с климатроник

Мнение от mitaka21 » 11 Май 2017, 17:00

Колата е 20ка с сименс електроника. Днеска ходих да гледам един тдс и релето е същото(мост някакъв пак). Не можах да намеря тук такава на части с тоя климатроник. Свалих ножа, и спря да тръгва моторчето с контакта. Ще пробвам да го ремонтирам ако не стане ще търся здрав, което ми се струва трудно. Стойките за двете моторчета под жабката са здрави, едното го няма(имам го ама явно не работи). Има ли как да ги тествам с напрежение? На акумулатора примерно? Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от The Heartlistener » 11 Май 2017, 20:17

При Сименса и късните тдс-и е друга бира. Ето схема на релетата за Сименс и късните тдс-и от 94:
https://download.bmwland.ru/valera/ETM/ ... index.html
Релето на вентилатора е ъгловото долу вляво.
А това замостеното фабрично би трябвало да замества релето на стартера, което фигурира само при автоматите и хай-версията. Не го пипай тогава.
Пробвай моторчетата само включени в буксите, като използваш функциите на управлението. Ако реагират с движение, работят. Ето оттук за какво е всяко едно моторче при климатроника:
http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от mitaka21 » 12 Май 2017, 1:20

Утре пробвам с ремонта на ножа. Ако не стане ще търся здрав. Също така ще сваля и клапаните под капака да ги отворя, като най вероятно ще взема едни от е39 с помпичката направо. Ще видя и релето. Ако го посглобя ще пробвам моторчетата, но от копчетата под врътките за температурата не ставаше нищо както и от средните духалки. Дали може всички да са изгоряли? Или компа? Утре ще го сваля и него да го видя.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от The Heartlistener » 12 Май 2017, 12:25

Тези моторчета много трудно се прецакват, не ми се вярва. По-скоро компа е причината ако някои клапи не движат.
Преди да вземеш клапани с помпа тествай ги на 12 волта дали "тупкат" /всеки един/, както и помпата дали жужи.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Сериозен проблем с климатроник

Мнение от mitaka21 » 12 Май 2017, 15:43

А вентилатора и ножа дали имат връзка с тоя комп? Да не би да се окаже, че той е виновен за всичко? Ремонтирам ножа в момента, смених му транзисторите, ще презапоя буксата и ще понагрея платката за студени спойки. Почистих и сглобих управлението. Като направя ножа ще тествам. За клапите ще ги пробвам първо с ток да видим. :)

Едит: След ремонта на ножа, го пробвах без да го пъхам и не съм много доволен от резултата. Пак работи само на макс, ама на изключено не духа. Пробвах да движа моторчетата с копчетата ама без успех. Чудя се да купя ли един комп да пробвам какво ще стане

Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от The Heartlistener » 13 Май 2017, 14:01

Ако не си прегледал вече - само погледни бушон №27 да не е изгорял.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Сериозен проблем с климатроник

Мнение от mitaka21 » 15 Май 2017, 11:52

The Heartlistener написа:Ако не си прегледал вече - само погледни бушон №27 да не е изгорял.


Ще ги прегледам пак. Тия дни ще ходя да тествам с друг компютър и с друг нож да видим какво ще стане.

Ъпдейт: От компа беше! :ok: Вентилатора вече си се усилва плавно(даже е нямало нужда да разбутвам ножа), копчетата за моторчетата работят, даже и мога да избирам топло и студено. Е, трябва да сменя и клапите под капака, че от едната страна духа топло а от другата студено. :mrgreen: Момчето от Попово се оказа много печено и за страхотна сума взех цяло прасе с всички моторчета и модула като преди това тествахме всичко. Сега остава да намеря работещи клапани с помпичка от е39 и да сменя моторчетата дето не работят или ги няма и да видя дали фреона е до горе. Поръчал съм и филтъра на климатика. :driving: Искам да изкажа огромните си благодарности към колегите, който се включихте в темата - БЛАГОДАРЯ ЧЕ ВИ ИМА! Без вас нямаше да се справя :bowdown:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook