Пичове дайте съвет...!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Пичове дайте съвет...!

Мнение от M_Kuzev » 14 Сеп 2003, 23:44

Здравейте...искам да ми дадете съвет, ако сте се сблъсквали с проблема. Случва ми се следното - един приятел ми звъни и ми вика "Браточка, колата не върви!"..."как не върви бе?"..."е така, треска нещо яко, не може да мръдне"...аз понеже не знаех с какъв мотор е (Е34 е колата, мислех че е с М20), отивам при колата - М50. А на него следното му се случило: искало му се е да си кара петака без пари...и сложил газ (това отдавна де). Пробва да запали - сместа се пали във всмукателния колектор!!!...и понеже той е пластмасов газаджиите са сложили една там клапа, която при подобен случай (повишаване на налягането в колектора) се отваря (звука е нещо като от anti lag system на wrc-тата :twisted: ). А той пича понеже не разбира много преди това беше свалил дебитомера и една друга клапа, която стои пред него и го предпазва (от евентуалното възпламеняване в колектора...пак заради газта се слага...BMW Power и АГУ са несъвместими!), та монтирах ги аз. А той вика "дай да ми видиш свещите", казах му че самия проблем не от свещите, обаче ше ги видя все пак как са. Свалям свещите, абе тая на 5-ти цилиндър беше омаслена обилно (не влажна от много богата смес...), даже по лулата имаше масло!...и първото което ми идва на акъл е механичен проблем...голям при това! Един друг приятел ме кара до нас, взимам компресомера, да разбереме все пак колко сме зле. Абе мера аз (на студен двигател, нямаше как да го загрееме, стойностите по принцип идват с около 1-2 бара по-големи)...1ви - 13; 2ри - 13,5...5ти - 13...я...мислех че ше е към 16 тука, заради якото масло, което ше уплътнява...ама не. 2 пъти даже мерих...ама то толкова си е. Ясно ми беше, че проблема със запалителната с-ма идва от грешка в компютъра (отново заради газовата уредба...не слагайте газ на БМВ-то си!!!)...ама това масло от къде??? такова количество може ли да е от износване на бутална група/цилиндър (според мен няма как чак толкова, а пък и само на 5ти да е това износване, толкова голямо...). друго - гарнитурата м/у главата и капака на клапаните (което също ми се вижда слабо вероятно, щото свещта беше омаслена отдолу (електродите), а и лулата беше омаслена само в долната част...). Та по тоя метод на изключване стигнах до следния извод - гумичките на клапаните са "абандоле", демек брак (това само на 5-ти, моторното масло беше по мин!). Доста възможно ми се вижда да е имало някоя дефектна от всичките 4 за тоя цилиндър! Имате ли някакъв опит от подобна случка?...ако някой има друго предположение за проблема - приемам и мнения, и критики...а иначе ECU-то ше се reset-ва, това е ясно. Предварително ви благодаря 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: Пичове дайте съвет...!

Мнение от ludiagsm » 15 Сеп 2003, 0:26

на4и моя мотор гръмна стария М42 на вси4ки цилиндри бе6е 12,5 атм , с изклю4ение на 2-ри 11,5 атм и то4но на него ми цапа6е све6тта, не просто от бедна смес или богата а яко масло дори и по резбата и има6е!!!
смених гуми4ките на клапаните , ни6то пак су6тото, 1л приблизително на 1000км яде6е, е вярно 4е постоянно се кара6е в 7000 об преди превклю4ване на по висока предавка, но все пак не бе6е нормално!!!
правех си сметка за сигменти да сменям,но преди да се усетя го изпуснах без масло, тогава карах с МОТУЛ15w50 300v full sintetic и бе6е 23лв литъра, гледам пръ4ката суха и викам малее требва да долея ама айде следобяд и 2 часа по-късно се заядох с едно 320 Е30, наказах го , и наследва6тия светофар идва ония спира зад мен и дава яко газ, викам я и аз да му дам малко и дадох :)) стигна до 7000 на празен ход и бум и тва бе6е , буталото на втори на салата долу в картера биелата се показа през блока!!!!

моя съвет е да смени едни гуми4ки 4е е по евтино и ако продължи да цапа све6та да си смени и сегментите 4е ина4е цял мотор аз съм 1500 лева назад от това отлагане

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 24.07.2003

Мнение от Фиката » 16 Сеп 2003, 12:05

Щом си измерил налягането в цилиндрите и на 5-ти показва толкова, значи не е от компресията, а тя се получава от уплътнението между бутала,сегменти и цилиндри и плътно затварящи клапани. Тогава остава само едно-гумичките са за смяна.Смятам че ще се оправи.А това за газта е само за ядове...уж по-ефтино, а ти излиза през носа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 16 Сеп 2003, 13:23

M_Kuzev,проблема със све6та е от гарнитурата на капака.Просто пространството над све6та се пълни с масло и при самото ра3въртане маслото се улива по самата све6т и електродите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: Кюстендил

Мнение от Tony » 16 Сеп 2003, 20:44

Не разбрах мотора оправил ли се е след монтажа на клапите?

Мой приятел с м50 има газова уредба. При него се беше получил следния проблем: Клапана който се намира на самия изпарител на газта пропуска и не може да спре веднага газта при гасене на двигателя и двигателя му "гармеше" .Макар че поставят предпазна клапа за тези случай на него от гърмежа бе изпаднал маркуч на всмукателните траби ,който се намира под дроселната клапа. Неговата кола се даржеше по същия начин, както го описваш. Прекасваше, гармеше и никакъв вървеж.
Провери този маркуч, той трудно се вижда,но е достатачно да се е подвадил и нарушава вакуума в всмукателните траби и това насмита запалителната система.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 17 Сеп 2003, 16:57

Благодаря ви на всички!...ECU-то вече е ресетнато, на бензин работи колата, обаче не съвсем...5-ти пак не работи, защото не е отстранен проблема с маслото :idea: Breyton, това което казваш и аз си го мислих оня ден като бях при колата. Обаче свещта е така умазана, че не изглежда точно като от гарнитура - лулата не беше съвсем мазна, ами беше покрита с нещо като маслена мъгла. Ако маслото изтича от гарнитурата, то все пак ще се събира над свещта и доста масло ще има там. Утре ще разбера със сигурност какво е, но според мен (а и според ludiagsm :yes: ) е от гумички, най-вероятно от някоя от двете на всмукателните клапани...сигурно се е разрушила внезапно, иначе щеше да се вижда белия дим от ауспуха...като установя причината ще ви кажа 8)

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook