Налягане в охл. система

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Налягане в охл. система

Мнение от ивчо » 05 Дек 2016, 10:42

Иска да мре таз кола, ама аз съм по-инат от нея ...
Не знам поради каква причина таз кола с тоА пусти тдс мотор си държи налягане ...
Нямам предвид да надува, а след престой пак си има налягане в системата ...
Е сега последно петък я оставих на паркинга, слизам днес сабахлем към нея и отвивам капачката и фЪссссс :evil:
Не много, но като стисна маркуча се усеща че има налягане ..
Капачката е нова оригинална :paranoid:
Не я стягам душмански - колкото да усетя че хваща ..
Не загрява, не прави никакви мизерии други ...
Мисля един термостат да и сложа друг ...
Маркуча от радиатора до казанчето веднъж го хванах че беше запушен и го пробих ... Оттогава си диша ...
Антифриза не мърда :shock: От лятото го следя и все на едно и също положение си седи ... Та чак почвам да се съмнявам ...
Казанче смених лятото, че се беше пукнало откъм тръбата :evil:
Другото което ме учудва е, че в повечето време радиатора е студен ... Дори и лятото съм и давал зор и долният маркуч си е студен .. Пък толкова да охляди се съмнявам :paranoid:
Какво да я правя ... Кое да и сменя отново ...
Ясно че ще има хейт, ама си я аресвам ... :roll: :winky:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Налягане в охл. система

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 05 Дек 2016, 10:48

С риск да се потретя - най хубавия ТДС е тоя за части и продадения.

Нъл не грее? И върви? Кво ти дреме не знам, карай и тва , като умре нов.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: Налягане в охл. система

Мнение от sixstraight » 05 Дек 2016, 10:54

Според мен трябва дадържи налягане нали това е идеята на системата ако не съска значи издиша от някъде съответно губи вода, никога не съм имал чак толко читава кола да не губи вода и налягане толкова продължително време, ако искаш дай ми твойта капачка аз ще ти намеря някоя която няма да имаш проблеми с фъссс :mhihi:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Налягане в охл. система

Мнение от vladobate » 05 Дек 2016, 11:10

Ами много добре , че имаш налягане , макар че тя и с подналягане пак съска . Зависи , или е супер изправно или някое клапанче капачка е в гъза. Ама ше го познаеш свит ли е маркуча или не . Тва лятото да студенее маркуча долен не е нормално , виж зимата е друга бира . Щом студенее термостат си вземи и карай , па 25 пари е да го ева.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Налягане в охл. система

Мнение от ивчо » 05 Дек 2016, 13:48

Неее, надув има ... Не е вакуум :mhihi:
Сега пак и отворих капачката ...
И взех да и стискам маркучите - все едно антифриза се наливаше в блока .. :shock: Точно така се чуваше - сякаш буквално изпусна един балон въздух и намести антифриза там ... Не знам какво не и харесва, ама ше я нарежа някак .. Сякаш има въздух някъде и не ще и не ще да го изкара ..
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Налягане в охл. система

Мнение от ~Мишо~ » 05 Дек 2016, 17:13

Ясно е че нямаш работа, а нещо ти се прави... Вземи си втора кола да човъркаш, а тая просто я карай.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Налягане в охл. система

Мнение от dreadx » 06 Дек 2016, 0:37

:yes: за втората кола.

Мисля, че налягането идва от вътрешния кръг, а когато при изстиването се затвори термостатът, външният кръг остава под малко налягане. За проба намери изтърбушен/повреден термостат и го сложи (ако трябва го пробий, за да не затваря). Загрей колата, а след това изчакай да изстине и виж дали пак ще има налягане.

Другият вариант за доказване дали е вярно моето предположение -> отвий капачката, за да изпусне налягането. След това остави двигателя да поработи, но го спри, преди да отвори термостата. Изчакай да изстине и виж дали пак ще има налягане. (не би трябвало да има)

-- колата 100% си работи идеално, ама са интересни научните ти наблюдения.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Налягане в охл. система

Мнение от cod-cdbp » 06 Дек 2016, 15:37

На мен маркучите ми се вдлъбват след като изстине мотора - какво да сменя? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Налягане в охл. система

Мнение от vladobate » 06 Дек 2016, 21:46

dreadx написа::yes: за втората кола.

Мисля, че налягането идва от вътрешния кръг, а когато при изстиването се затвори термостатът, външният кръг остава под малко налягане. За проба намери изтърбушен/повреден термостат и го сложи (ако трябва го пробий, за да не затваря). Загрей колата, а след това изчакай да изстине и виж дали пак ще има налягане.

Другият вариант за доказване дали е вярно моето предположение -> отвий капачката, за да изпусне налягането. След това остави двигателя да поработи, но го спри, преди да отвори термостата. Изчакай да изстине и виж дали пак ще има налягане. (не би трябвало да има)

-- колата 100% си работи идеално, ама са интересни научните ти наблюдения.

Физически не са разделени , това е чисто терминологично определение. Тъй че няма как в единия да има , а в другия да няма налягане. Налягането е вследствие затворената система , наличието на въздух ( в разширителни съд ) и температурните изменения на флуидите. Затова и капачката е снабдена с два клапана , за над и подналягане и съответно задейства единия или другия . Колегата над мен е дал пример за подналягане вследствие свиването на флуида при изстиване достатъчно да го причини. Демек лошо няма че съска , стига да са изправни компонентите в охладителната система. Малкото маркучле от радиатора към разширителни съд всъщност е обезвъзфушителния път на системата и той трябва да е проходим . Няма как да не се обезвъздуши ако е отворен освен да навлиза отнякъде въздух под налягане паразитен. И ако е така (дано не е ) това не е задължително или достатъчно условие да грее. С две думи и при спукана кратуна може да не прегрява , факт .....само съска :mhihi: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Налягане в охл. система

Мнение от dreadx » 06 Дек 2016, 22:04

Много си прав, защото при разсъжденията си не отчетох факта, че термостатът спира потока на водата, а не изцяло да разделя двата кръга.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Налягане в охл. система

Мнение от Митко Стоянов » 07 Дек 2016, 9:32

cod-cdbp написа:На мен маркучите ми се вдлъбват след като изстине мотора - какво да сменя? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
А лампата на маслото кога гасне? Към края на първата цигара или по средата на втората :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 21.04.2015
Местоположение: гр.Карлово
Пол: Мъж
Кара: 94' Е34 М51D25
Мечтае да кара: E32

Re: Налягане в охл. система

Мнение от NDNikolovv » 07 Дек 2016, 17:34

Колега за да не се притесняваш ще ти кажа,че и моята също при изстинала кола на другия ден при отваряне на капачката изсъсква.Мисля че си е напълно нормално и няма нужда да се панираш излишно.Моята никога не е загревала,като съм с нов радиатор капачка на казанчето-оригинална,нова водна помпа,виско,термостат,50/50 антифриз с ревизирана и проверена глава,нова гарнитура и никога не е губила антифриз.При изстинала кола маркучите са много меки,а след дълго пътуване се усеща леко налягане,но се стиска доста лесно маркуча отново. Дано съм помогнал да не го мислиш толкова тдс-а :mhihi: :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Налягане в охл. система

Мнение от cod-cdbp » 09 Дек 2016, 22:56

Митко Стоянов написа:
cod-cdbp написа:На мен маркучите ми се вдлъбват след като изстине мотора - какво да сменя? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
А лампата на маслото кога гасне? Към края на първата цигара или по средата на втората :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Според фазата на луната :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook