Бензинова рейка, регулатор, лашкане, липса на мощност

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Бензинова рейка, регулатор, лашкане, липса на мощност

Мнение от BigMUZZY » 25 Сеп 2016, 19:09

Здрасти,

Не търся отговори, проблемите си ги реших. Споделям опита си и мненията си. Убеден съм, че тези неща ги има във форума вече описани, но по тези ключови думи в заглавията аз не си открих отговорите. Затова заглавието е такова.

И така: колата е Е34, моторът е близо до М50В20. Има газов инжекцион.
Проблемите се появиха полека-лека през последните месеци и се задълбочаваха, но не им обръщах внимание, докато не станаха фрапантни. Затова и ми отне време да установя причината.

Признаците: на бензин отначало имаше заглъхване при ускоряване около 2500-3000 оборота, нещо като турбо лаг, който след настъпване на педала се преодоляваше и след това изчезваше. През последния месец колата започна да пали трудно на бензин, да не закрепва обороти на момента, да иска няколко стартирания. След стартиране и закрепване на оборотите, на място се форсираше при подаване на газ, но както потеглях, под натоварване, нямаше мощност. Стигаше до около 2500-3000 оборота, след което забиваше муцуна. Двигателят заглъхваше, не достигаше мощност. При нощни опити на околовръстното вдигаше скорост и по-високи обороти, но ѝ отнемаше цялото околовръстно за засилка. Проблемите ги правеше САМО на бензин. Затова изключих всички глупости за прецакани датчици на колянов вал, разпределителен вал и дроселова клапа.

Решенията и описанията:
При изброените симптоми се насочих твърдо към горивоподаващата система и към недостиг на гориво. Първо смених горивния филтър профилактично ( сменям го при всяка смяна на масло). След това използвах ударна добавка за прочистване на дюзи. И двете подобриха работата на мотора, но пренебрежимо малко. След това се насочих към регулатора на налягане на гориво в рейката. И това не оправи нещата. Последно се обърнах към бензиновата помпа в резервоара и след смяната ѝ - ТЯ ОЖИВЯ!!!

Насочих се към помпата последно, защото не ми се беше случвало помпа да работи, но да си намалява налягането. Колата всеки път пали на бензин, затова знаех, че работи. ТОВА Е ПЪРВОТО, което научих: помпата може да работи и пак да е в нея проблемът!

ВТОРОТО е, как да си сменя регулатора на рейката. Стъпките са следните:
1. Свалят се декоративните кори на мотора и на всм. колектори с вложка №10
2. В предната част на главата се разкача пластмасовата щипка, която вкарва маркучите с картерни газове и се оставя да виси около масления филтър.
3. С отвертка се развиват скобите на захранващия с бензин маркуч при 1-ви цилиндър и на маркуча за излишното гориво при 6-ти цилиндър на рейката. Маркучите се изтеглят и се оставят да висят. ВНИМАНИЕ! Покрийте с парцали, защото ще изтече бензин, дори в началото ще пръска под налягане.
4. Самият регулатор е в края на рейката при 6-ти цилиндър. Стои в легло, подобно на обърната чаша. Разбрах, че има два типа захвати - със скоба и със зегерка. Тези със скобата може и да се свалят по-лесно. Аз описвам при модела със зегерка. И така: 4. изтегля се маркучето за вакуум, което влиза в регулатора.
5. С ключе №10 се развиват двете гайки, които прикрепват горивната рейка и шината с кабелите към мотора.
6. С умерено раклащане и люлеене се вади рейката с все дюзи на нея от всмукателния колектор. Изтеглят се накуп с шината с кабелите, не се разделят. Придържа се леко извита към капака на клапаните на кабелите за дюзите и се работи откъм колектора.
7. Със зегер клещи за вътрешна зегерка се сваля зегерката на регулатора; со кротце, со благо и со малко кьотек се сваля и регулаторът и се поставя новият. Профилактична смяна на долните О-пръстени/уплътнителни гумички на дюзите е препоръчителна.
8. Сглабянето е в обратния ред.

Регулаторите на М50 са два модела: bosch 0 280 160 567 на 3.0 bar - използва се за двулитровите мотори и bosch 0 280 160 597 на 3.5 bar - за по-големите обеми. О-пръстените на бензиновите дюзи са по bosch 1 280 210 752 и са пакетирани по 5 бройки в пликче. Цената им е към 2-2,50 на опаковка. Сумарните инструменти са вложка 10-ка, зегер клещи, ключе 10-ка, отвертка.

По преценка, модераторът може да заключи темата, целта ми е по ключови думи в заглавието да се намери лесно необходимата информация. И отново, не изключвам възможността да не съм успял да си намеря темата с търсачката.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Бензинова рейка, регулатор, лашкане, липса на мощност

Мнение от ивчо » 25 Сеп 2016, 19:15

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :bchug:
И при моята М20-ка беше така - помпата работи, дава налягане, обаче пък нямаше дебит !! :roll: :conf:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Бензинова рейка, регулатор, лашкане, липса на мощност

Мнение от dreadx » 26 Сеп 2016, 1:43

За да не пръска бензин при разглобяване, в сервизното на една друга кола бях чел препоръки при работещ двигател да се прекъсне захранването към помпата и да се остави двигателят да изгасне от липса на налягане.

Проблеми с налягане/дебит съм имал и не от лоша помпа, а от лошо уплътнение между помпата и фланеца -- помпата си прави налягане, но бензинът излиза и се стича обратно в резервоара. (при този случай имах и проблеми със сутрешното палене -> докато напомпа гориво в рейката 1-2 пъти пали като на 2-3 цилиндъра и гасне.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 2.08.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E39

Re: Бензинова рейка, регулатор, лашкане, липса на мощност

Мнение от Mario12345 » 10 Ное 2016, 15:19

колеги аз вчера го смених този регулатор за налягане на горивото...при загрят двигател всичко си е ок,но тази сутрин при изтинал след като запалих оборотите ми не останаха на 900 примерно както си е нормално а паднаха значително и така си стояха...покарах малко и се оправиха...каква може да е причината...и този проблем се появи пак казвам след като смених регулатора!

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook