БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термостат!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 4.04.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ е34 2.0 130
Мечтае да кара: е34 М5
Детайли за колата: Мноу бега.

БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термостат!

Мнение от bmwfan_93 » 16 Сеп 2016, 23:21

Здравейте колеги и колежки.
Притежавам е34 520 без газ. :kuku: :kuku:
След смяна на термостата и обезвъздушаването на мотора, колата дигна оптимална температура и парно дойде и всичко окей.
Обаче днес след доливане на нужното количество, и карането и из града и бавно и бързо.. :lol: температурата на уреда седи по средата но което ми направи впечатление че спрях на светофар и стрелката мръдна една идея надясно, съвсем леко...
Което малко ме наплаши че ще е склонна да прегрее, дали е така оставих я след това да работи на място.. не няма яд и не клони към прегряване като я зоря също не клони обаче това леко отнасяне след средната стрелка при все още незнайни причини ме притеснява..
Ето снимка на уреда като го хванах, може би една стрелчица по натам е отивало до сега..
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/14355678_1194885750575234_6956588779187587572_n.jpg?oh=e72f2483e2dbb1dce7d1f89e522f9ed9&oe=5838BDC8
Съжалявам за линка но нямам как в момента да го дам по-друг начин.
Притеснявам се, не знам кога трябва да си чуя виското в режим хеликоптер, щото до сега не съм я карал в работна температура..
Отделно дали водната помпа може да е яда, ама пък щеше да прегрява на място?!
Дали не е датчика за таблото нещо от времето да създава яд някакъв хм?!
Дали е останал малко въздух в радиатора и тряя да го дообезвъздуша?!
М20Б20 ..
Мерси предварително за хелпа:)
НЕКА СПРЕМ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА! :yes:


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от Хаос » 18 Сеп 2016, 11:14

ако ти се занимава свали радиатора и му промий ламелите внимателно, ще си потресен от мръсотията, която е събрал
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 4.04.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ е34 2.0 130
Мечтае да кара: е34 М5
Детайли за колата: Мноу бега.

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от bmwfan_93 » 18 Сеп 2016, 19:00

Радиатора ми е на 2 години, и не мисля че може да е събрал кой знае колко мърсотия въпреки това те послушах до колкото може да се каже, и измих радиатора... отвън хубаво с маркуча с водата..
Следващия ми тест е с вестника и виското.. Предполагам че ако виското не ми работеше то щеше да прегрявам и на празен ход и въпреки това до ся не съм чувал, оня хилекоптерския звук от виското..
Чудя се може ли датчика от времето му постоянно потопен в течноста да е хванал нещо като котлен камък или нещо и да не отчита коректно..

На някой друг колега, м20 ката такива аномалий имала ли е и от какво е било.
НЕКА СПРЕМ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА! :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 4.04.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ е34 2.0 130
Мечтае да кара: е34 М5
Детайли за колата: Мноу бега.

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от bmwfan_93 » 20 Сеп 2016, 12:57

Днес разгледах книгата която имам за БМВ а тя е ръководство за ремонти и експлотация на колата.
Интересното е че видях че термостата има посока, в смисъл спрямо часовникова гледна точка а не .. щото то на обратно предполагам че няма и да можеш да го сглобиш, но това за стрелката на термостата не съм го забелязъл и ..
Може ли от това че не помня или по-скоро не съм следил тая стрелка да е така както е бил стария и да кажем съм го завъртял ... и сега от това да е тая аномалия с лекото изместване, или не е възможно?! Изображение
Заслужава ли си да го отварям пак, само за да го завъртя леко накъдето трябва и реално ще има ли промяна.. въпреки че щом е сложена стрелка има някаква мисъл не смукано от пръст... е така извадих и моя ... Изображение
Ще се отваря май то се видяло щом има посока с цел е ..
Мисля да използвам момента и да сменя и датчика за таблото.. и се надявам да закове средата брутално точно и да няма и грам шаване..
Някой да ме подсети нещо щом така и така ще отварям системата нещо което мога да свърша полезно докато няма вода?!
:):)
НЕКА СПРЕМ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от vladobate » 21 Сеп 2016, 9:11

От водна помпа може и да не прегрява на място или в града . Покарай с над 80км/ч малко и ще си покаже .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от cod-cdbp » 21 Сеп 2016, 9:38

Новият ти термостат има ли дупчица? :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 21 Сеп 2016, 9:40

като за начало почни да караш с антифриз от Скъпия :). Вземи 1 2 таблетки за миялна , разтвори ги в шише вода излей ги вътре и покарай 40 50 100км .После промий системата добре и слагай антифриза. То е пълно с ръжда вътре. Мърдането на стрелката е понякога е от лоша маса на мотора . Има един кабел на лапата ,прегледай го или го развий и го почисти с шкурка.

тая дупчица може да я иа може и да я няма.ако няма може да си я боднеш и ти.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 4.04.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ е34 2.0 130
Мечтае да кара: е34 М5
Детайли за колата: Мноу бега.

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от bmwfan_93 » 21 Сеп 2016, 10:03

Така колеги, значи аз на термостата не забелязах да има дупчица не знаех че щом няма трябва да правя. О.о Не че съм много сигурен дали не е имало ;д Просто не съм обърнал внимание дали има, предполагам че ако е трябвало е имало.
АКо говорите за тази малка дупка Изображение предполагам я е имало, тя е такава незначителна че не съм и обърнал внимание..
Отделно преместихме термостата както трябва да бъде.. Обезвъздуших я колата достигна работната си температура (средата на уреда) и не мръдна добре я "изтествах" да кажем само че задните ми гуми не са същите вече :lol: :lol: :lol: и няма яд после я оставих да работи на място няма грижи...
За момента всичко е както трябва, колегата ми каза да видя да си почистя масата на лапата това и ще направя, тия дни.. :)
Колкото до скъпия антифриз смятам да го сипя като си сменя водната помпа, а по въпроса за промивката аз и преди да сложа термостата сега "промих" буквално системата с маркуча с водата сума ръжда си излезна.. антифриза беше станал един такъв кафяв.. докато не се избистри водата .. не го заебах.. После налях антифриз.. веднага ... и я обезвъздуших :):):)
НЕКА СПРЕМ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от akula » 21 Сеп 2016, 11:12

е само на мен ли ми изглежда че снимката е правена не централно срещу уреда, леко наляво? но щом колегата е забелязал разлика сигурно има нещо.
термостата да не е некое менте? сичките профилактики на охладителната система са си ок и е хубаво да се направят, обаче щом със стария е било така, а с новия иначе... най вероятно проблема е термостата, а не в затлачена ситема. :dunno:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 4.04.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ е34 2.0 130
Мечтае да кара: е34 М5
Детайли за колата: Мноу бега.

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от bmwfan_93 » 21 Сеп 2016, 19:38

Ами колега снимката е малко настрани и все пак си имаше отклонение да може да е малко, но за мене е притеснение защото от както съм взел колата 5 месеца.. хвърлих над 700-800 лв в нея и гледам всичко да й е наред. Сиреч като проектче съм го зел. И понеже ми я дадоха с отворен термостат аз не съм я виждал да загрява напълно или пък съм я виждал но в жегата и след много каране ..
Сега аз знам че трябва да се закове с средата и да не мръдне от там при никви обстоятелства а като купих колата мои авери, ми казаха че тия мотори са капризни само на прегряване, всичко друго го носат по много особено М20 ката ми казаха че е неразрушим ако не се прегрее..
Не искам да го прегрявам тоя мотор е бил и е само на бензин дърпа много добре за годините си, и за идеята че няма ламбда сонда../търся за М20Б20 ламбда сонда РАБОТЕЩА!/
Идеята е нали ся да съм спокоен че утре няма да стане някъде фал и да прееба мотора от глупост че съм бил безхаберен че стрелката се е колебаела..
Все пак аз си имам друга кола, НЕ Е БМВ :D :D и тя си ми е ежедневка така че нямам зор да я карам тая преди да съм сигурен че съм проверил възможни фалове.. след слагане на термостата..
Към момента всичко е точно няма яд парно яко температура чук в средата. Ще покарам малко и ще видим дали ще има промяна :)
НЕКА СПРЕМ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от Jordana » 24 Сеп 2016, 18:10

Колега , имам Е34 с М20 от 10 години и че и май повече . Термостата ти е напълно в ред , не се вкарвай излишно във филми . Стрелката рядко но мърда малко в дясно от центъра - така си е но може да бъде и признак за неизправност . Обаче прегряване може да има в два случая - ако виското заминава , и ако помпата заминава . Не знам с кой тип помпа си , пласмасовата или металната турбина но и в двата случая е добре да се смени . Ако е старата чугунената вече е половината изядена . Ако е пластмасовата също не е зле да се смени .
Ако искаш гарантирано да няма проблем , намери си читав радиатор от е36 с големите мотори 2.5 или 2.8 - там радиатора е големия . Влиза точно на мястото в Е34 без преправяне на нищо , всичко си съответства само петите са на долните дупки .
Типичен признак за заминаваща помпа е отслабването на парното при работа на обороти в студено време .
Признак за заминаващо виско е мърдане стрелката в дясно при работа на място в горещо време .
И не се плаши толкова , ще го прегрееш най вероятно докато му хванеш цаката :D Досега рядко съм виждал читава глава с добър вал и кобилици та не е лошо да ги огледаш и тях .
Мотора не е кекав и не се прегрява лесно ако периферията е в изправност . Има конструктивен недостатък който е слаба циркулация на охладителната течност в главата при 5 и 6 цилиндър , това е отстранено с по големи отвори в гарнитурата . Аз за други фабрични недъзи в охладителната система не съм чувал при този мотор .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 4.04.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ е34 2.0 130
Мечтае да кара: е34 М5
Детайли за колата: Мноу бега.

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от bmwfan_93 » 30 Сеп 2016, 20:23

Колата се кара вече 2 дни интензивно и няма никакви проблеми, парно си има температура си държи, като цяло нямам яд за момента. КОлата се държи отлично :yes:
По този казус нямам вече оплаквания или поне не за момента :mrgreen: и така ще е.
Мерси на включилите се в проблема ми и дали идеи за отстраняването му.
НЕКА СПРЕМ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 10.12.2010
Местоположение: в кучешката колибка
Кара: таралясник

Re: БМВ е34 520 2.0 129к. притеснение след смяна на термоста

Мнение от Pisobella » 08 Окт 2016, 18:39

Моята стрелка си стои почти постоянно така :) по някое време мръдна леко надясно с 1-2 минути, зависи как го гледаш, аз се филмирах по същия начин. Оттогава си е все така. Драма няма никаква. Въпросът е да не ти мърда повечко и да не трепка стрелкичката, че тогава нещо се случва :)

Случвало се е температурата да е червеното също, не прегря :mhihi: :mhihi: А беше останала без антифриз.
Наскоро пак се беше случило да загрее и да подмине повечко, пак имаше драма с антифриза.
Изображение
Аз умирам и светло се раждам ... за всяка спам тема!!! xD
click me !!! ---> http://z0r.de/63

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook