e34 525tds проблем с горивото

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 16 Сеп 2016, 12:23

Здравейте, колеги. Карам си МПС-то от тая година, но ми се разтече ГНП-то... Смених всички гумички и гарнитурки.. направих и и центровка на разпределителния вал на ново, понеже веригите ми са се поотхлабили.. та запалих я, закачих я на диагностика, всичко беше в рамките на допустимото, но когато реших да я пробвам - направих 100 метра и колата изгасна... установих, че помпата в резервоара не работи и имам под 15 литра нафта, отворих я - цедката беше запушена и скъсана.. изчистих цедката и купих 2 алуминиеви цедки за кафе машина, изрязах ги точно и всичко пасна, помпата е на мястото си и подкачва нафта, обаче ГНП не подава гориво на дюзите, а преди това си запали и работеше като часовник :( някакви идеи какво може да е станало с ГНП-то? Може ли клапана на ГНП да се е повредил? Когато дам на контакт си цъка клапанчето, но лампата за умната дюза не спира да свети. С диагностицирането(номера с педала за газта) ми дава код 3 - Верига на регулатор за количество гориво – напрежение под допустимата стойност. Моля ви дайте някакъв съвет, че от една седмица съм в гаража в масло и нафта до лакти :@ :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от vladobate » 16 Сеп 2016, 21:43

Отвиваш клапана и му махаш котвата с пружината и пак завиваш , за да си сигурен че гориво до гнп ще има. Само че ще гасиш от предпазителя на гнп , вече , колкото за пробата . Лампата свети заради сто неща и едното е липса на захранващо гориво към гнп , колкото и странно да е , само че грешките които дава са разни непряко свързани с тоз клапан примерно.б Ако няма сигнал от датчик кол.вал пак няма да има сигнал към гориво-регулатора в гнп и няма да пали. Направи гореописаната проба и ако имаш гориво докато въртиш ще пуши отзад макар и непалеща , ако да проблема е електрически...евентуално :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 20 Сеп 2016, 4:02

Колеги, не знам как и защо, но вътре гнп-то беше скъсало остта си, искат ми 250-300 лв за ремонта. Аз обаче се изтарикатих, но не изцяло. Сега имам друг проблем, попадна ми двигател от е39 1997-ма година, разлика почти няма в двигателя, само дето новия е по-запазен, със всичката си компресия и винаги обслужван в сервиз. Та всички казваха, че не е възможно да го сложа... Да, но с малко препратки всичко пасна идеално, но сега проблема пак допря до гнп... На дюзите отново няма гориво, а двигателя е работил до скоро. Взех и управляващия блок за гнп-то от е39-ката, сложих и него и пак няма гориво горе... Клапана работи. Може ли някой от вас който е правил такъв експеримент да ми сподели електрониката на помпите дали са различни и как да го подкарам? Всичко напаснах, остана пак проблема с помпата - няма гориво на дюзите. Още нещо да спомена - изолирал съм дибитомера, има още 2 датчика за маслото, единия е за температура ако не се лъжа, другия не го знам.. :D на филтъра за маслото седи. Дали може някой от тях да прави проблем? И на умната дюза малко и тунинговах буксата, да сложа ли от стария мотор моята дюза? Стария мотор беше абсолютно изправен и редовен :) ? Благодаря ви за отделеното време и се извинявам, ако въпросите ги има в други теми.. доста литература изчетох и няма резултат със запалването на новия мотор в
старото купе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от vladobate » 21 Сеп 2016, 17:44

Малко филм е станал от тарикатлък май . Мисля управлението на помпата и еку-то от Е39 си вървят заедно иначе не става , ама ей така да бочнеш нов комп пак не е хава той си търси дебитомери и т.н. и евс-и , други колеги знаят повечко . Има теми по тоз въпрос търси...чадо . :mhihi: ПС: Е сега с тоз двг по-евтинко от 300 пари ли излезе ?

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 23 Сеп 2016, 12:38

първо да кажа, че не е тарикатлък.. Тарикащини не обичам, просто мотора ми излезе почти БЕЗ ПАРИ, окомплектован, с документи със всичко... по оферта ми е да взема цял мотор, от колкото да давам 300 лв на някой уж разбирач, за да ми закачи помпата на компютър, който имам и аз... старата помпа сам си я бях рециклирал и нагласил, работеше като часовник, разбрах и рейката как се е скъсала... Та за "тарикатлъка" за който ми говориш, сега имам резрвна турбина, нова помпа и цял мотор за части за същите пари, а тях само от главата и турбината ще ги избия ;) Другото заради което взех мотора, е че е в пъти по-добър и запазен, компресията си му е на мястото, нямаше капка масло по него.. Имаше само ръждица :D Та стига сме гадали, обадих се в главния сервиз на БМВ в Русе, познавам единия от механиците, той ми каза, че колата ще запали с моето ЕДЦ и новия мотор, но в случая моята не пали пак, защото помпата около 4-8 месеца е седяла суха и е залепнала вътре, това ми го каза човек, който миналата седмица е сменял помпа на е39 и новата помпа не е работила. Помпаджия му е взел 80лв за да я обслужи... И понеже на мен не ми се занимава да я разглобявам за хиляден път, пък и на работа ходя... помпаджията си знае работата(пак казвам, че мога и сам да го направя, но над 20 пъти смъквах и слагах помпата и нямам нерви да се занимавам повече!) :D надявам се да не съм се изказал грубо, но изречения от вида на тарикатлък да спестя пари да не съм чул, колата я купих за 1000 лева, над 3-4 бона съм дал още за части, като сметнеш, че всичко съм купувал ново и е най-висок клас. Колата не е с тунинг, просто я реставрирам. Харесвам старите машини и парите никога не са били проблем за да осъществя някаква мечта. Моля темата да бъде заключена или изтрита, ако стане това с помпата и колата запали, ще пусна тема как се монтира и подкарва е34 с е39 мотор, ако вече няма такава някъде, макар, че за дългите безсънни нощи в търсене на информация тук, почти нищо не намерих, освен темите на колегите за помпите. Извинявам се и за информацията която пиша за помпата, ако нещо е грешно, казвам каквото са ми казали "майсторите" в Русе на дизелови тдс-ки. А най-важното е, че никой не се хвана от тях да я направи, а за разбирачи се водят.. само единия ми говореши в някакви цифри, че му се изсмях и си тръгнах :D Не се доверявайте на разни спецове, че дори и да е малък проблема(както при мен сега с помпата) ще ви одерат кожите :bang: тоя младеж взе да ми развива теории за смяна на инсталацията(вече е сменяна) ново зацепване на разпр. вал и още куп небивалици :D :lol: :mhihi: Гладен народа, като те видят с парче хляб(пари) в ръцете, ще ти отхапят пръстите... :censored:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от vladobate » 24 Сеп 2016, 13:25

muto написа:...... Аз обаче се изтарикатих, .......

Ти го каза .

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 26 Сеп 2016, 10:43

На теб,колега, как би ти било по-добре? Да дадеш 350лв за рециклирана помпа с дюзите или за 500лв за вземеш същата помпа, обаче с целия мотор както е зацепен? Казвам същата помпа, защото и двете бяха за е39. Според мен си е чиста печалба да взема целия мотор и да го разпродам :) 8) За момента не се продава все още нищо де, нека запаля е39-ковия мотор в 34-ката и останалите чаркалаци ги пускам за продан :) :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от Пресиян Василев » 03 Окт 2016, 20:51

Toooo мотора си е все м51.Колегата Владо се опита да помогне,обаче бързо го сряза.Стискам палци да се оправиш бързо и да пишеш,че аман от майстори.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 06 Окт 2016, 15:53

намерих 2-ма нечувани от мен спецове, по сменяне на двигатели и се занимавали само с БМВ-та. Утре съм при единия, после при другия, ако и с тях не стане, продавам 2 мотора 2,5 на части, е39-ковия е цял, другия няма само гнп :) купето на вторични и си решавам проблема, затворих много пари за кола, която явно няма да тръгне да върви :banghead:

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 11 Окт 2016, 18:33

Момчета, говорих и с двамата, всичко съм направил както трябва, проблема е, че помпата не е работила от 5-8 месеца и двамата ми казаха, че помпата е залепнала.. или да я нося на помпаджия - или да ме дърпа някой, докато не отлепи - препоръчаха ми варианта с дърпането :D Тия дни ще видя кой да ме влачи да видя дали ще запали :D първо да и досъбера частите и да я напълня с водица :3 ако запали - веднага ще се похваля :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от D_U_D_E_ » 13 Окт 2016, 8:45

Дали има някакво развитие колега, накарахте ли го да запали?

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 25 Дек 2016, 18:57

Момчета, Весела Коледа! :) Днес запалих колата, с е34 електроника, колата върви добре, но електрониката ми е износена и малко се колебае. Давам просто обяснение, понеже не мога дословно да покажа всичко и нямам нужния снимков матерял.. За да сложа мотора, прехвърлих лапите, картера и ламбда сондата от е34-ковия мотор, на е39-ката, нямат никаква разлика и гарнитурата е същата. Тампоните на лапите са е39-кови, нови. Махнах дебитомера и сложих е34-ковата филтърна кутия - пасва перфектно. Всички датчици (предимно топлинни) от е34-ковия мотор ги прехвърлих, защото електрониката ги изисква - пасват идеално (е39-ковия има само 2 топлинни датчика, а е34-ковия има 5, ако не се лъжа, но са повече. Насадихме мотора, всичко пасна, влезе в коша. Смъкнах помпата ГНП и я занесох на рециклиране и да я надуят с оригиналната е39-кова електроника. След цялостен ремонт(рециклиране) беше като нова (услугата струваше 200лв в Русе при Иво, на бай Цанко синът му, лека му пръст.. много добър помпаджия, взех я като нова, после ще публикувам снимки). Монтирах я на мотора, сложих я на белязките които бях направил преди това завих всички винтове за да я застопоря и сглобих отпред всичко, сложих и ремъка. Така, искам да кажа, че на умната дюза на е39-ката, отрязах пина отзад на буксата, за да я сложа на моята електроника, инъче не пасва, взех и всички други дюзи от е34-ковия мотор и ги сложих на е39-ковия, понеже знам, че работят, само умната дюза е от е39-ката. Връщам се на помпата - от страната на преден ляв калник позиция - отвих долен ляв торк и 3-те по втори ред торкове с поглед отгоре срещу капака(горните отварят капака на електрониката, но не я кахат от корпуса). Махнах е39-ковата електроника и сложих електроника от 993 (995 също стават за нашата електроника) с графитени писти. Обезвъздушаване дъъъълго време, две зареждания на нов акомулатор 110А :mhihi: по време на запалване избутвате електрониката към купето(към волана) на максимум, за да може да запали на пълна гас. След като запали, връщате на половината и палите на пълна гас, на мен ми запали на 1280 оборота, напълних системата с антифриз, запалих пак колата, закачих я на компютъра и нагласих помпата да подава 4мг/т (по информация изчетена из нета) колата работи на 800обр. и пали добре, малко е мудна заради електрониката, но като намеря кой да я оправи или да си купя евтина електроника(понеже нямам повече пари за колата) ще напиша дали върви добре с тоя двигател :D :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от vladobate » 25 Дек 2016, 22:32

Весела е да :mhihi: , живи и здрави . Няма ламбда тоз двг , някой да не си помисли че има , нееее , няма и 5 датчика , и 4-ри няма топлинни. Та всичко на всичко трички са , даже единия не е датчик , а термоключ . И защо аджеба рециклира помпа и кво и рециклира , нали затова смени цял двг уж хубава била новата , пък и що с нейния си ел. блок па после тури друг . А това дето да я "надуят" с електрониката на Е39-ката е пълна фантастика , поне така звучи , какво и надуха , от любопитство само . Иначе поздравления за занимавката и успех. ПС: С каква програмка го четеш тоз архаизъм ?

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: e34 525tds проблем с горивото

Мнение от muto » 26 Дек 2016, 12:05

Както бях споменал - мотора не беше пален дълго време, помпата беше залепнала и не подаваше никакво гориво, надуването става на стенд със компютър, който пуска електрониката да работи и подава гориво. Рециклирах я, за да съм сигурен, че в следващите няколко години няма да ми се налага да я свалям :mhihi: Това, което смятах за сонда, щом не е сонда, е всмукващата тръба за маслото, понеже 39-ковата не става с картера на 34-ката. Помпата като я носих, я закачат с нейния компютър(не знам защо) и след това аз се занимавах с останалото, идеята беше да тръгне да дава гориво. Тази интервенция не я правят по сервизите за помпи, по простата причина, че не се занимават с експерименти и не носят отговорност ако някой като мен иска да си прави от нищо - нещо.. е39-ковата електроника се чете САМО С НЕЙНО ЕКУ, а за тази цел, трябва да се смени и инсталацията на електрониката от е39-ка, не е сложна операцията, просто на моя е39 му беше отрязана буксата за ЕКУ-то... :D Настройката на помпата я направих с Делфи 2013, кабелите и четеца вървяха в комплект с диагностичната програма, тях си ги купих, за да мога да направя сам колата :D :kuku: Купих и таблет с уиндолс, за да мога да помагам на запалянковци като нас :lalala: общо взето всичко от е34 мотора е на 39-ковия + датчика на маховика(те май са същите, ама аз заложих на сигурните части :smoke: Цяла помпа от е34 не може да се сложи на 39-ков мотор, понеже е с по-малък диаметър отпред(не съм сигурен с колко е разликата, за това ползвах тялото от е39 и сложих е34 електрониката. Надявам се да съм бил точен с описанието и ако има нещо друго - питайте, ще обясня какво, как и защо :D :bchug:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook