e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 01 Дек 2017, 12:33

П.П. От това което описваш....единственото което се сещам е окъсяване в самите клапани, заради което модула спира да работи, затова не работят и копчетата. Почвам да си мисля че пораженията в стария ти модул не са случайни. Остави тези клапани, изчакай новите, за да не тръгне и този модул. Изключи ги от буксата и карай така, парно ще има.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 01 Дек 2017, 12:43

Информация оттуко що:

Маса зех от рогата на предния капак, не намирам по подходящо място с гол метал.
На контакт и врътки на топло
- и 3те кабела показват 0.

На контакт и врътки на студено - само големия жълт кабел показва 12в и то ги дига постепенно 5 - 7 - 11 -12 след кеото леко играят между 11-12v

днес при изваден ток на клапаните, бутоните на климатика и вътрешния въздух отново не работеха ....... както е било досега ..

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 01 Дек 2017, 12:54

...Нали не забравяш, че за да светват копчетата, врътката на вентилатора трябва да е отделена от 0?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 01 Дек 2017, 12:56

Аз не съм ги ползвал никога как да забравя :D ще тестна пак да видим.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 01 Дек 2017, 22:30

Ето какво се случва сега, видео как клапаните цъкат ( и двата) без контакт без ключ без нищо:

https://www.dropbox.com/s/vufvuz8pc7rgd ... 3.mp4?dl=0

Измерих тока на всички кабели докато са вкарани в буксата (оголих ги много леко) , докато са извън буксата, докато са на контак, с врътки на топло и врътки на студено резултат винаги е един и същ: жълтия е 12v, пасжерския е на 12v, шофьорския е на 1v.

Изображение

Напрежението на пиновете на самите клапани между два съседни пина са 14 на 14 на 28.

Изображение

В момента ги извадих от тока и маркучите са топли. Докато си играх както по време на видеото маркуча на шофьорската страна също се затопли. Клапаните от сутринта както съм отишал на работа до края на деня бяха горещи, без да съм ползвал колата ( в закрит гараж сравнително топъл). Шофьорския клапан е толкова горещ че не дава да го пипнеш. Вътре в колата в момента духа много топло и силно на стъклото и в краката и студено и силно в средната линия.

Бутоните на климата и вътрешния въздух не работят.

Единственото нещо което направих сутринта след 1вото измерване беше да напръскам и буксите с контактен спрей, нямам идея дали това е причината сега да показват други резултати и да цъкат като ги втъквам в тока.

Аз се предавам, не знам какво да направя, обърках се.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 01 Дек 2017, 22:55

Тия клапани не работят ли с PWM сигнал ? Тоест те трябва да отварят и затварят в някаква степен според врътката на таблото а не просто on/of.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 01 Дек 2017, 22:58

Врътката на таблото не им действа по никакъв начин.

Също така обръщам внимание, че клапаните цъкат при вкарване тока без ключ в колата. А в момента в който се запали и мотора позагрее, маркуча за шофьорската страна остава студен. Т.е 1 клапан се затваря при запалване на автомобила, а другия остава отворен.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 02 Дек 2017, 8:38

Да обобщим. Значи бутоните пак не работят. Смесителната клапа за центъра остава затворена и оттам духа само студено, демек модула не управлява моторчето. При включена букса на клапаните волтаж не се променя там независимо от позицията на врътките. Тия неща автоматически означават че и тоя модул не работи /вече/ :) .
А като изключиш клапаните копчетата тръгват ли?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 02 Дек 2017, 9:18

В момента съм с изкллючени клапани. Копчетата не работят. вчера незнам как стана това чудо да проработят замалко. Тая жица дето сочи 1в май не е нормално или някой дава грешна информация да пуска 1в?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 5.08.2015
Пол: Мъж

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от jorolino93 » 02 Дек 2017, 10:40

Най-вероятно, както спомена колега по-горе, имаш окъсяване в клапаните, може и другаде да е. Вследствие на това и новия модул е заминал.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 02 Дек 2017, 16:00

Не се знае как управлява клапаните , през минуса с постоянен плюс или обратно конкретно в тая кола . Поне аз не знам как е точно , тия 12 в спрямо ламарината може да са си нормални там .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ивчо » 02 Дек 2017, 18:48

Jordana написа:Тия клапани не работят ли с PWM сигнал ? Тоест те трябва да отварят и затварят в някаква степен според врътката на таблото а не просто on/of.

Мии, рАботят на тупкащ :mhihi: принцип .. Импулсно един вид ..
Щото и аз си мислех че отварят на някакъв %, но реално отварят и затварят на различен интервал и съответно пропускат различно количество топло към радиатора ...
Иначе по темата - затова мразя ел проблеми ..
Ся някое кецано кабелче някъде за момент окъси, и после се махне, после пак се допре :ranting: :ranting:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 03 Дек 2017, 12:44

Замръзявам работата по клапание, докато не пристигнат новите. В момента имам доволно топло + бонус стъудено от средите. Като пристигнат ще продължавам тестовете.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Zubcho » 30 Дек 2017, 22:18

67 страници тема, барем некоя снимка няма ли да видим реставрацията до къде е стигнала?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 31 Дек 2017, 10:30

Зъбчо всичко става отвратително бавно. Не съм направил снимки, защото още не смятам че е във вид за снимки :)



ИзображениеИзображение

Остават ми:
Проблема с парното
Лайсните на предното и задно стъкло
Ръчна спирачка
Задните врати да ги облека
Музиката да вържа
Смяна и реглаж на фаровете
Да си запоя датчика за външната температура и жиците на единия халоген
Смяна на стаб щанга и тампони (просто имам нова)
Малко напасване на калници и капак и вратите отдясно
Задната броня дето си ударих пластмасата
Боядсиване на предна броня ужулена след второто боядисване на бояджиите

.. както казах край няма
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Последна промяна leTransporteur на 31 Дек 2017, 10:49, променена общо 1 път
Карай бързо
Стигни 'пръв

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook