e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 24 Фев 2017, 20:51

The Heartlistener написа:С Бош Мотроник 3.1 си. За тоя /нашия/ комп - от бмв софтуера - само с DIS, с ADS кабел, но през ком-порт, естествено че може. С най-масовите делфита и аутокоми също става, друг е въпроса колко са показателни данните от тях. Почти съм сигурен че няма да има нито една грешка записана :mhihi:, не питай откъде знам. Вижте на живи данни сензорите
От гняста във всмукателя и стъпковия няма отърване във времето, докато е закачена допотопната картерна вентилация на тоз мотор. А все пак годинките са му в повече, съответно хвърляното масло.
Колектора е лесен, тресчотката и отвиваш отгоре 6 двойки гайки, виждат се. Няма какво да повредиш.
И тъй като борбата с датчици, маркучляк, свещички, бобини и пр. може да се окаже безплодна и депресираща /не дай Боже :)/, добре е авансово да направиш това от PS2 :) Там вече ще си наясно за ресурса. Пресен опит и основен ремонт на коптора при мен, а уж не ми се вярваше :).


да, закачал съм го на диагностика разбира се, на 2 места (но не помня какви бяха точно диагностиките) - никакви грешки разбира се, всичко е наред... Един сервиз в надежда дето гледах мнения, че са невероятни, казаха че не могат да направат диагностика на тоя компутер, затова реших, че е възможно да е необходима някаква стара диагностика, която в БМВ евентуално може да имат, знам ли?? Най-много да ми земат парите и да кажат сичко е наред ..

Ще замеря компресията да, насока къде мога да го свърша това или някой да услужи с уред? :) :yes:

The Heartlistener написа:добре е авансово да направиш това от PS2 :) Там вече ще си наясно за ресурса. Пресен опит и основен ремонт на коптора при мен, а уж не ми се вярваше :).


викаш да знам дали да се оглеждам направо за 25-28 :mhihi:
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 24 Фев 2017, 21:22

За последното Змея ще те бутне с пълна сила :mhihi: . Малко останахме шашавите дето фърляме пари по тия мъртъвци.
За компресията - по сервизите, а и не само, сигурно някои колеги имат точен манометър и приспособление според гнездото. Преди да мериш извади бялото реле при компа, за да не хвърлят дюзите бензин.
За диагностиката - само DIS програма, ADS протокол. И през usb не става.
Последна промяна The Heartlistener на 24 Фев 2017, 21:39, променена общо 1 път
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от P1tbuL » 24 Фев 2017, 21:38

leTransporteur написа:...


Отиди при Ясен да ти оправи колата, колега.
Ако не знаеш кой е- пиши ми лс.
Един от много малкото останали хора, които ще ти свършат работа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от dan-dam » 24 Фев 2017, 22:01

убуу де, два дена пред блока ни 34-ка, ни ремонти. Минавам три пъти на ден от там. Де се скри та не съм те видял. Можеше да дам, малко акъл. Виждал съм по телевизора как се свалят стъпкови моторчета, дросели и колектори. Даже щеше датчика на коляновия вал да нацелим, а не тоя на разпределителния. В събота сменявах датчик колянов вал на едно М52 пред блока, и твоя щеше да нагласим.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от sixstraight » 24 Фев 2017, 22:10

Ела да ти дам неколко компа да тестваш моя оригиналния на колата беше давен поради мръсотия под чистачките и придърпваше от време на време и на газ и на бензин и аз като теб обикалях колата с мултицет като голям камък тия датчици к.в и р.в няма смисъл да ги сваляш и чистиш най-голямата профилактика е с мултицет да ги замериш ако не можеш да се ориентираш как пиши. Гофрето си е гофре остава си гумено и ще се разцепи пак след някво време ново е към 85лв ако не държиш на оригинален вид може да сложиш силикон при мен за 4г не мръдна при какви ли не натоварвания и горива но ако всичко ти е сток не ти препоръчвам става много искрящо и вади очите като дигнеш капака и всеки там гледа и вика ама защо ти е това с турбо ли е
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 24 Фев 2017, 22:10

P1tbuL написа:
leTransporteur написа:...


Отиди при Ясен да ти оправи колата, колега.
Ако не знаеш кой е- пиши ми лс.
Един от много малкото останали хора, които ще ти свършат работа.


Мисля, че съм чувал за него, но не го познавам. :yes: :yes: Ще се помъча още нещо да вида, да направа, каквото мога, защото има такива работи, но в крайна сметка сигурно ще отида до него! Ще ти пиша лично да ми дадеш контакт!

dan-dam написа:убуу де, два дена пред блока ни 34-ка, ни ремонти. Минавам три пъти на ден от там. Де се скри та не съм те видял. Можеше да дам, малко акъл. Виждал съм по телевизора как се свалят стъпкови моторчета, дросели и колектори. Даже щеше датчика на коляновия вал да нацелим, а не тоя на разпределителния. В събота сменявах датчик колянов вал на едно М52 пред блока, и твоя щеше да нагласим.


Е а де, аз съм си баш пред входа на блока паркирал, права малки почивки от време на време, мръдна до някъде, завърта некое кръгче, може тогава да сме се разминали. Знаех си,ч е съм объркал датчиците, не може да е толкова лесно :mhihi: :mhihi: :mhihi: , между другото с Тонката от Монтана сме колеги, разбрах че се познавате :) :yes:
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 25 Фев 2017, 11:01

sixstraight написа:Ела да ти дам неколко компа да тестваш моя оригиналния на колата беше давен поради мръсотия под чистачките и придърпваше от време на време и на газ и на бензин и аз като теб обикалях колата с мултицет като голям камък тия датчици к.в и р.в няма смисъл да ги сваляш и чистиш най-голямата профилактика е с мултицет да ги замериш ако не можеш да се ориентираш как пиши. Гофрето си е гофре остава си гумено и ще се разцепи пак след някво време ново е към 85лв ако не държиш на оригинален вид може да сложиш силикон при мен за 4г не мръдна при какви ли не натоварвания и горива но ако всичко ти е сток не ти препоръчвам става много искрящо и вади очите като дигнеш капака и всеки там гледа и вика ама защо ти е това с турбо ли е

Мога ли просто така да си разменям компютри? Или имаш предвид същия 3.1? Най-голямото постижение с мултицета ми е замерване на акумулатор :mhihi:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 25 Фев 2017, 11:53

Не можеш. Твоята кола е с климатик, не можеш да слагаш от кола без такъв, защото няма да ти тръгва климатика и ще шиба грешки. Има и други неща като разлики в епрома-ламбда/без, ръчка/автомат и т.н.Има си цвят на етикета и номер, естествено говорим само за 3.1 от М50В20 /без ванос!/, от 25 няма да работи добре. Твоят предполагам е зелен етикет с номер 0261200405...отвори кутията и го виж. Ако ще пробваш, търсиш само такъв. Намират се.
П.П.Ако се окаже 0 261 200 405 имам такъв, който не ми е необходим, ще ти го пратя.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от sixstraight » 25 Фев 2017, 14:48

Имам няколко от м50б20/25 без ванос с всичките пали дори и с един от е36 с червен етикет пали и работи но държи ниски обороти иначе инсталацията и компа на без ванус 2.0 и 2.5 е еднакво. Ако те притеснява дали е с клима на компа има вин от каква кола е бил ще разбереме много им се плашите на тея компове аз като си прехвърях чипа го сложих наобратно и колата просто не запали от къде да знам че има посока :mhihi:
IMG_0677.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 25 Фев 2017, 15:43

То че пали, пали, чак па да се плашиме :mhihi: Малко ли ги въртиме тия работи. Въпросът е евентуално колата да заработи пълноценно без компромиси, а най-масовия комп в Е34 с Бош без ванос и клима е 405, има го навсякъде. Инсталациите и разпиновката са еднакви от 90. В крайна сметка може и на друг нномер да се прехвърли само неговия чип, пет минути работа. Ма колегата само туй му е до главата :) .
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от sixstraight » 25 Фев 2017, 18:20

Имам един 402 от е36 работещ и два 405 единия гаранция работи и си го карам другия е резерва но може и да накъсва
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 25 Фев 2017, 23:12

Колеги, кажете ми моля как са сваля сега колектора, че утре няма да вали май, да действам.

Развивам 6те двойки гайки както каза heartlistener. Разкачам дросела предполагам. Маркучи жици що има свалям. Така ли е?

А как се чисти, с какво? Гледах в утуб един го напълни с препарат за печки (пак един вид обезмаслител) и на водоструйка на автомвика? Аз се наплаших с това мегльо, нещо друго ли да фъскам?

Кои гарнитури се сменят, но.2 от картинката?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4814

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Последна промяна leTransporteur на 26 Фев 2017, 0:21, променена общо 2 пъти
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от sixstraight » 26 Фев 2017, 0:16

Сваляш декоративния капак над дюзите отвиваш двата болта на рейката и я вадиш нагоре с дюзите при мен излиза без да откачам маркучите на рейката и не тече бензин отвиваш болтовете на колектора от главата отвиваш двата болта на колектора отдолу които държат колектора с метални планки към блока ако ги имаш де аз така и не ги сложих махаш буксата на темп датчик и маркуча за вакум в единия край на колектора и маркуча за сервото откачаш буксата на тпса и остава да дигнеш колектора нагоре за да се откачи маркуча на стъпковия мотор и дросела ако ще го отдалечаваш от колата обикновено дросела не го махам ами обръщам колектора наобратно и си лежи върху левия макферсон
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 26 Фев 2017, 0:22

Много мерси за подробното описание!!! Тамън да разгледам и другия маркуч към стъпковото. Мисля да го отдалеча от колата колектора за да го почиста добре.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 26 Фев 2017, 8:36

[quote="leTransporteur"]Колеги, кажете ми моля как са сваля сега колектора, че утре няма да вали май, да действам.

Развивам 6те двойки гайки както каза heartlistener. Разкачам дросела предполагам. Маркучи жици що има свалям. Така ли е?

А как се чисти, с какво? Гледах в утуб един го напълни с препарат за печки (пак един вид обезмаслител) и на водоструйка на автомвика? Аз се наплаших с това мегльо, нещо друго ли да фъскам?

Кои гарнитури се сменят, но.2 от картинката?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4814

Да, №2 сменяш, вземи си на В.Ренц или Елринг. Обърни внимание на малкото гофре под колектора и как влиза щуцера му към самия колектор: о-пръстен №10, както и щуцера на вакуума на бенз.регулатор - пръстенче №12.Трябва да е плътно, без да клапчат, смени о-пръстените ако се съмняваш че смуче. Смени тънкото маркуче на вакуума на регулатора, както и тънкия маркуч на картерната към малкото гофре. Това са нещата които остават отдолу и са трудно достъпни - веднъж го правиш. Уплътнението на дросела №4 по-трудно се намира вече, но пък и най-трудно се прецаква.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook