e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от dan-dam » 22 Фев 2017, 20:48

без меглио :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 1.07.2012
Местоположение: София

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от 4iko » 22 Фев 2017, 22:21

Rubbing alcohol, на български имена колкото искаш. В клипчета и чужди форуми им е любимо средство за почистване. А освен това е основа на De-Icer спрейовете.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 22 Фев 2017, 22:55

Изопропиловия алкохол си е изопропилов алкохол . Мегльото оставя петна , бих препоръчал обезмаслител на медикс . Напръскване и изчакваме 5 минути , подсушаване и забърсване с мека кърпа .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 23 Фев 2017, 19:05

Момци днеска:
Смених масла и филтри най-накрая. Че не го бях свършил това покрай висенето в сервизите. Разлика в работата 0. Хубаво редко черно масло изтече :mhihi:

Купих спрей за чистене дебитомер. Изпръсках го целия на няколко пъти. Резултат 0.

Дросела е отвратително мръсен и черен и жълт и кафяв. Утре ще го свалям и ще си проверя темата, бяхте казали че кисне в бензин 1 нощ ако не се лъжа.

Минах и през климатик майстери, пробойната е някъде отпреде или радиатора или някоя свръзка, но трябва да се сваля броня за да се види. Поне знам вече де е проблема.

Утре ще свалям дросел, стъпков мотор и датчика колянов вал, ако ми стигне времето и уменията :)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e 34 със субтитри !!!
Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от chiko » 23 Фев 2017, 21:48

Датчик колянов вал ако сваляш си подготви нов след това да сложиш.Защото от топлината изолацията на кабелите е станала на сол с годините ,дори само ако го размърдаш после може и да не запали....
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 23 Фев 2017, 23:30

Хм.... еми не знам. Тва е основното предположение за проблема дококкото чета мнения! Трябва да го проверя. Ако се преебе ще търся друг.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ивчо » 24 Фев 2017, 13:43

А ако е Сименс, ич и не го пипай !!! :mhihi: :banghead:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 24 Фев 2017, 13:49

Изчистох го . Лепено е са силикон там. Зачистих енимателно квото можах. Няма промяна. Сеалям стъпковия мотор в момента. Извадих буксата. Но не виждам как се сваля от гумения ринг. Приплъзва ли се по него за да де извади или има винтове някъде. Нищо не не напипвам?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от dan-dam » 24 Фев 2017, 14:15

leTransporteur написа:Изчистох го . Лепено е са силикон там. Зачистих енимателно квото можах. Няма промяна. Сеалям стъпковия мотор в момента. Извадих буксата. Но не виждам как се сваля от гумения ринг. Приплъзва ли се по него за да де извади или има винтове някъде. Нищо не не напипвам?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Тоя гумения ринг, за който говориш се държи на една метална скоба, доколкото си спомням. От там го извади.

А защо не свалиш направо колектора. Да го измиеш, да почистиш дросела, да видиш какво е положението отдолу, да смениш гарнитурите. И така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Фев 2017, 16:59

dan-dam написа:
leTransporteur написа:Изчистох го . Лепено е са силикон там. Зачистих енимателно квото можах. Няма промяна. Сеалям стъпковия мотор в момента. Извадих буксата. Но не виждам как се сваля от гумения ринг. Приплъзва ли се по него за да де извади или има винтове някъде. Нищо не не напипвам?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Тоя гумения ринг, за който говориш се държи на една метална скоба, доколкото си спомням. От там го извади.

А защо не свалиш направо колектора. Да го измиеш, да почистиш дросела, да видиш какво е положението отдолу, да смениш гарнитурите. И така.


Нещял , щял да се помъчи така :)
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 24 Фев 2017, 17:05

Не е чак такава драма, вади се, ма треа да си сигурен, че всички маркучи и връзки към гофрата, колектора и стъпковия мотор са наред. Ако са сцепени, ма не ги виждаш щот са отдолу, никва не си я свършил.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 24 Фев 2017, 19:06

така ей сега се прибирам, нервиран разбира се..

Първото, което направих е да сваля датчика и да го почистя, прикачвам снимка какво съм почистил, щото да не земе да се окаже, че друго съм чистил :mhihi: :mhihi: , та след свалянето, чистенето и качването - никаква промяна.

Изображение


Сетих се да разкача дебитомера при запален двигател за да видя, дали ще има някаква промяна в работата на мотора. Интересното е, че понякога няма промяна, понякога се усеща осезаемо. Давам линк към видео с операцията. Да не би дебитомера да е прецакан? (това го правих, преди почистването на стъпковия)

https://www.dropbox.com/s/ogah6zg5bkanl ... 5.mp4?dl=0


След това свалях стъпковия мотор, приплъзнах го по гумения ринг, но в посока стъклото. отдолната страна маркуча, който ходи към гофрето зад дебитомера, беше хванат за стъпковото със скоба(без винт), съответно не можах да сваля маркуча отдоле и го вадих заедно със стъпковото моторче. не видях да е нацепен. почистих го, както и моторчето. То беше в отвратителна гняз и не хлопаше въобще. Чистих го с ВД, докато не лъсне и не се разхлопа при поклащане. Сложих го, като че ли в началото ми се сртуваше, че се поуспокои на място, но сега вечерта, като я припалих отново, все едно нищо. Играят си оборите на място. Почвам да се чуда дали съм закачил добре маркучите ..... :banghead: :banghead: :banghead:

Изображение

Изображение


И накрая тръгнах да свалям дросела, но не можах да разкача жилото на газта. С полуразглобено жило(откъм щипката) и разкачен дросел, реших, че ще чистя на място. Покрих дупката откъм двигатела с найлон, да не влиза гняз и добре окъпах клапата с ВД, парцал, ВД, парцал, някрая го опръсках и с спрея за дебитомер. Сега има осезаема промяна в поведението на мотора, но не от страна на моите проблеми. Вибрациите между 2 и 3000 оборота си остават.

Има ли вариант тампоните на мотора да са заминали или тогава ще тресе във всякакви обороти?

А на въпроса защо не съм свалил колектора, веднага обяснявам. Не съм сигурен, че знам какво правя. Просто не съм чел и не съм гледал. Предпочитам да съм подготвен, като тръгна да правя нещо, че иначе ме е страх :)

PS: виждате ли ги тея, клипчета във дропбокс, които качвам? че не съм наясно много как функционира тоя шкаф за снимки видео :)

PS2. все още не съм замервал компресията в цлинидрите. И също така обмислям да отида до дару да ми направят диагностика, защото почвам да се изнервям. Имате ли идея дали имат необходимата апаратура да го хванат моя компютър? Защото няколко човека ми казаха да забрава за диагностика за моя компютър-забравих бошовия или сиеменеския е - по тъпия от двата, който е :)
Последна промяна leTransporteur на 24 Фев 2017, 19:29, променена общо 1 път
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 24 Фев 2017, 19:28

То филмите се гледат в дропбокса , ама с това нацепеното гофре какви тестове на дебитомер стават не е истина :lol:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 24 Фев 2017, 19:56

Jordana написа:То филмите се гледат в дропбокса , ама с това нацепеното гофре какви тестове на дебитомер стават не е истина :lol:


В тази връзка, моля, ако някой има излишно гофре за продаване да ми каже. Пък ще поразтърся и във ФБ-то :)
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 24 Фев 2017, 20:42

С Бош Мотроник 3.1 си. За тоя /нашия/ комп - от бмв софтуера - само с DIS, с ADS кабел, но през ком-порт, естествено че може. С най-масовите делфита и аутокоми също става, друг е въпроса колко са показателни данните от тях. Почти съм сигурен че няма да има нито една грешка записана :mhihi:, не питай откъде знам. Вижте на живи данни сензорите
От гняста във всмукателя и стъпковия няма отърване във времето, докато е закачена допотопната картерна вентилация на тоз мотор. А все пак годинките са му в повече, съответно хвърляното масло.
Колектора е лесен, тресчотката и отвиваш отгоре 6 двойки гайки, виждат се. Няма какво да повредиш.
И тъй като борбата с датчици, маркучляк, свещички, бобини и пр. може да се окаже безплодна и депресираща /не дай Боже :)/, добре е авансово да направиш това от PS2 :) Там вече ще си наясно за ресурса. Пресен опит и основен ремонт на коптора при мен, а уж не ми се вярваше :).
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook