TDS-a вдига градуси

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от stony1 » 03 Авг 2016, 14:43

KPETEH написа:
Голяма част от тези датчици сработват при температура 92-93 градуса. По този начин се покучава голяма температурна разлика между течността в радиатора и тази в двигателя.

Кво ти пука колко е градуса водата в радиатора, при положение, че термостата ти я излива навъднъж когато той каже, некъде около 80-тия градус ако е оем.


Пука ми защото от двете страни на термостата ще има температурна разлика. В блока при 5 и 6 цилиндър температурата ще е 100 градуса, при 1 и 2 около 86 градуса, а в радиатора ще е малко по-висока от 60 градуса и термостатът няма да е напълно отворил. Така ще има недостатъчна циркулация на охлаждаща течност и при натоварване на двигателя темературата при 5 и 6 цилиндър ще правишава 101 градуса.
Сега се почеши по главата и сметни при тези температурни различия, какво ще е температурното разширение на алуминиевата глава. Като следсвтие какво изкривяване на материала ще се получи и колко време ще издържи мотора на това преди да се предаде я гарнитурата я главата.

Стойностите на температурата, които съм посочил по-горе са реално измерени при М51 със симптоми описани от автора в първия пост.
Въпросният М51 беше с помпа с метална турбина, чиято геометрия се различаваше от тази на ОЕМ помпата. Резултатът - недостатъчна циркулация при натоварване на мотора и високи обороти, на тихи обороти всичко беше Ок. Датчикът за температурата сработваше на 86 градуса. Разултат - яко обдухване от ел. перката и ниска температура на охлаждащата течност в радиатора, в следствие на което - полузатворен термостат и постоянно повишаване на температурата на охлаждащат течност в областта на 5 и 6 цилиндър. Виско - алтернативно, не ОЕМ - при темпераури около 80 градуса слабо обдухваше двигателя, а след включване на ел. перката, виското почти "изключваше". Резултатът - много слабо обдухване на двигателя и продължително поддържане на температура на охлаждащата течност при 1 и 2 цилиндър в рамките на 86 градуса, а при 5 и 6 цилиндър над 100 - 105 градуса.


Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от KPETEH » 03 Авг 2016, 15:03

Аз се почесах, преди да пиша, щот знаех, че ще има некви теории на вероятностите... Въпреки това...
Трябва да знаеш, че термостата тряя да е отворил, много преди перката или виското да започнат да работят, а тфа на кой цилиндър колко градуса му идва е само от архитектурата на мотора(пътя на водата). Тъй че, 80 градуса термостат, 88 виско, и 94-96 градуса датчици. Времето не е същото като преди 25 години. ОЕМ не е религия, ти просто не си се чесал достатъчно :yes:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от ивчо » 03 Авг 2016, 21:05

stony1 написа:
Няколко неща ми се губят от профилактиката на охладителната система:
1. Каква точно е водната помпа? Ако е сменена с алтернативна, която има метална турбина, но профилът и броя на витлата на турбината се различават от тези на ОЕМ помпата, циркулацията на охлаждащата течност във високите обороти е по-слаба отколкото при ОЕМ помпа.
2. Какъв е термостатът? Някои от алтернативните термостати "отварят" с една идея по-малко от ОЕМ термостата, а това не се "харесва" особено М51 моторите.
3. Радиаторът мит ли е вътрешно? Дали няма някои запушени тръбички?
4. Виско Закс, но ако при описаното поведение на мотора, самото виско не вие като витлов самолет преди излитане, може спокойно да го изхвърлиш.
5. Датчикът за температурата на охлаждащата течност е по-ското ключ, който сработва при температура 101 градуса и подава маса към релето за втората степен на перката. Ако датчикът е алтернативен, а не ОЕМ, вероятността да не работи коректно е 70%. Голяма част от тези датчици сработват при температура 92-93 градуса. По този начин се покучава голяма температурна разлика между течността в радиатора и тази в двигателя.


1 - Помпата е Kolbenschmidt ! Както и с Заядливата гад стигнахме до извода, че всички метални и т.н. отливки не са подходящи !
ОЕМ си е добро решение, алтернативана с пластмасова пак е добре ! Но според мен и лично мое наблюдение - последните няколко които поръчах и бяха с някаква отливка, бяха супер зле, нищо че бяха маркови !
2 - Термостат не съм сменил :( Купел съм Wahler, 80 градусов !
3 - радиатора е както и цялата система са минати с добавка, като мисля още веднъж и аз да го направя !
4 - Не е Закс ! Погледнах и е Behr/Hella ! Работата му е повече от перфектна, чувам се от доста далеч и виското смуче и зацепва доста стабилно !
5 - Ето това не знам ... Вероятно има шанс да е оригинал, но :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от cod-cdbp » 03 Авг 2016, 23:28

Мамин, а дифузьор нали си имаш ? :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от sixstraight » 04 Авг 2016, 8:33

Радиатора отвътре гледал ли си го при мен се оказа че от 24 тръби само през 5 минава шомпола а колата си грее като я настъпиш и по принцип винаги седеше стрелката след средата след кратко търсене на втора употреба и безумни цифри се сетих че вече си имам един втора употреба и взех нов сега при работещ двигател стрелката не може да стигне средата и перката върти 15-20 секунди на външен вид е доста свеж стария радиатор обаче става само за декорация :mhihi:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от Митко Стоянов » 04 Авг 2016, 10:19

Ще се наложи да свикнеш с греенето, Ивчо, и мотора да му смениш с нов, пак ще е същата работа. Стопля, щото са му дълги скоростите и се натоварва повече от шалтгетрибето при ускорение, особено по баир нагоре. Правил съм показно с перфектен ТДС автомат как стопля на кикдаун за по-малко от километър.Та нищо ново под слънцето, ти си караш, оно си грее :winky:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от stony1 » 04 Авг 2016, 11:35

KPETEH написа:Аз се почесах, преди да пиша, щот знаех, че ще има некви теории на вероятностите... Въпреки това...
Трябва да знаеш, че термостата тряя да е отворил, много преди перката или виското да започнат да работят, а тфа на кой цилиндър колко градуса му идва е само от архитектурата на мотора(пътя на водата). Тъй че, 80 градуса термостат, 88 виско, и 94-96 градуса датчици. Времето не е същото като преди 25 години. ОЕМ не е религия, ти просто не си се чесал достатъчно :yes:


Далеч си от истината и щом едно обосновано обяснение не ти е достатъчно, за да ти светне сигналната лампа на втория етаж по-добре не се напъвай.
Това, което написах не е никаква теория на вероятностите, а чиста истина. Пак повтарям - Няма никаква теория, а чист емпиричен материал, събиран в продължение на една година.
И времето не е като преди 25 години, по-лошо е!
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от stony1 » 04 Авг 2016, 11:40

Митко Стоянов написа:Ще се наложи да свикнеш с греенето, Ивчо, и мотора да му смениш с нов, пак ще е същата работа. Стопля, щото са му дълги скоростите и се натоварва повече от шалтгетрибето при ускорение, особено по баир нагоре. Правил съм показно с перфектен ТДС автомат как стопля на кикдаун за по-малко от километър.Та нищо ново под слънцето, ти си караш, оно си грее :winky:


Аз пък съм правил показно как перфектен tds със сменена скоростна кутия, шестстепенна от Е46, и каране от 1ва до 4та включително на прекъсвач не грее. Температурата стига до 95 градуса и там заковава. Пета и шеста не ги пробвах, защото свърши пътя :mhihi:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от stony1 » 04 Авг 2016, 12:00

ивчо написа:
stony1 написа:
Няколко неща ми се губят от профилактиката на охладителната система:
1. Каква точно е водната помпа? Ако е сменена с алтернативна, която има метална турбина, но профилът и броя на витлата на турбината се различават от тези на ОЕМ помпата, циркулацията на охлаждащата течност във високите обороти е по-слаба отколкото при ОЕМ помпа.
2. Какъв е термостатът? Някои от алтернативните термостати "отварят" с една идея по-малко от ОЕМ термостата, а това не се "харесва" особено М51 моторите.
3. Радиаторът мит ли е вътрешно? Дали няма някои запушени тръбички?
4. Виско Закс, но ако при описаното поведение на мотора, самото виско не вие като витлов самолет преди излитане, може спокойно да го изхвърлиш.
5. Датчикът за температурата на охлаждащата течност е по-ското ключ, който сработва при температура 101 градуса и подава маса към релето за втората степен на перката. Ако датчикът е алтернативен, а не ОЕМ, вероятността да не работи коректно е 70%. Голяма част от тези датчици сработват при температура 92-93 градуса. По този начин се покучава голяма температурна разлика между течността в радиатора и тази в двигателя.


1 - Помпата е Kolbenschmidt ! Както и с Заядливата гад стигнахме до извода, че всички метални и т.н. отливки не са подходящи !
ОЕМ си е добро решение, алтернативана с пластмасова пак е добре ! Но според мен и лично мое наблюдение - последните няколко които поръчах и бяха с някаква отливка, бяха супер зле, нищо че бяха маркови !
2 - Термостат не съм сменил :( Купел съм Wahler, 80 градусов !
3 - радиатора е както и цялата система са минати с добавка, като мисля още веднъж и аз да го направя !
4 - Не е Закс ! Погледнах и е Behr/Hella ! Работата му е повече от перфектна, чувам се от доста далеч и виското смуче и зацепва доста стабилно !
5 - Ето това не знам ... Вероятно има шанс да е оригинал, но :roll:


Водната помпа, което е с метална турбина и е 1:1 с оригиналната, като геометрия и брой на лопатките е AIRTEX. Цената и е повече от добра, около 80 лв. Самата турбина се разбира, че е метална като чукнеш по не я с ключ или друг метален предмет. Иначе прилича на черна пластмаса и човек може лесно да се заблуди, че е такава. Та тази помпа определено е подходяща. Аз смених помпа Kolbenschmidt именно с AIRTEX.
ОЕМ термостатър отваря по-бързо от останалите. Не говоря за това на колко градуса отваря, а за това колко време му трябва на самия термостат, за да отвори на 100%. Времето в случая е решаващия фактор.
Под измиване на системата, визирам нейното разглобяване и миене на отделните компоненти. Ако само е добавен химикал е системата и след известна работа на мотора охлаждащата течност е източена, вероятността за отлагане и запушване на тръбички от радиатора е много голяма.
Датчикът, намира се между 5ти и 6ти цилиндър е добре да се провери.
При обслужена система съм откачал датчика между 5ти и 6ти цилиндър и така карах колата от Варна до Бургас, виското се чуваше доста добре дори в купето, а температурата на охлаждащата течност не превиши 98 градуса.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от Митко Стоянов » 04 Авг 2016, 14:34

stony1 написа:
Митко Стоянов написа:Ще се наложи да свикнеш с греенето, Ивчо, и мотора да му смениш с нов, пак ще е същата работа. Стопля, щото са му дълги скоростите и се натоварва повече от шалтгетрибето при ускорение, особено по баир нагоре. Правил съм показно с перфектен ТДС автомат как стопля на кикдаун за по-малко от километър.Та нищо ново под слънцето, ти си караш, оно си грее :winky:


Аз пък съм правил показно как перфектен tds със сменена скоростна кутия, шестстепенна от Е46, и каране от 1ва до 4та включително на прекъсвач не грее. Температурата стига до 95 градуса и там заковава. Пета и шеста не ги пробвах, защото свърши пътя :mhihi:
И къде е общото между 6-степенна кутия в Е36 и 5-степенен автомат в Е34, дето на втора вдига 120? По тази логика да ти пусна клипче с 310км/ч на шеста на магистралата за Шумен, а не температурата не минава 93 градуса?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 04 Авг 2016, 15:15

Митко Стоянов написа:
stony1 написа:
Митко Стоянов написа:Ще се наложи да свикнеш с греенето, Ивчо, и мотора да му смениш с нов, пак ще е същата работа. Стопля, щото са му дълги скоростите и се натоварва повече от шалтгетрибето при ускорение, особено по баир нагоре. Правил съм показно с перфектен ТДС автомат как стопля на кикдаун за по-малко от километър.Та нищо ново под слънцето, ти си караш, оно си грее :winky:


Аз пък съм правил показно как перфектен tds със сменена скоростна кутия, шестстепенна от Е46, и каране от 1ва до 4та включително на прекъсвач не грее. Температурата стига до 95 градуса и там заковава. Пета и шеста не ги пробвах, защото свърши пътя :mhihi:
И къде е общото между 6-степенна кутия в Е36 и 5-степенен автомат в Е34, дето на втора вдига 120? По тази логика да ти пусна клипче с 310км/ч на шеста на магистралата за Шумен, а не температурата не минава 93 градуса?


Не че нещо ама нямаш клипче.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от Митко Стоянов » 05 Авг 2016, 7:45

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:
Митко Стоянов написа:
stony1 написа:
Митко Стоянов написа:Ще се наложи да свикнеш с греенето, Ивчо, и мотора да му смениш с нов, пак ще е същата работа. Стопля, щото са му дълги скоростите и се натоварва повече от шалтгетрибето при ускорение, особено по баир нагоре. Правил съм показно с перфектен ТДС автомат как стопля на кикдаун за по-малко от километър.Та нищо ново под слънцето, ти си караш, оно си грее :winky:


Аз пък съм правил показно как перфектен tds със сменена скоростна кутия, шестстепенна от Е46, и каране от 1ва до 4та включително на прекъсвач не грее. Температурата стига до 95 градуса и там заковава. Пета и шеста не ги пробвах, защото свърши пътя :mhihi:
И къде е общото между 6-степенна кутия в Е36 и 5-степенен автомат в Е34, дето на втора вдига 120? По тази логика да ти пусна клипче с 310км/ч на шеста на магистралата за Шумен, а не температурата не минава 93 градуса?


Не че нещо ама нямаш клипче.
Дали нямам?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от ивчо » 05 Авг 2016, 13:40

Дай да го видим ... :mhihi:
Иначе - Дани вчера ми прати ето тази тема viewtopic.php?f=7&t=264899&hilit=%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BD, където същият автомобил прави същите номера :no:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от vladobate » 05 Авг 2016, 17:47

И аз може ли...за клипа де ....да го гледаме. Иначе Иве , на тдс малък на Е36 ( писал съм го и преди ) кат му беше махната чотурата се загледах в блока и леко-полеко измъкнах оттам шепа парчета от перка на водна помпа , седяли там кой знае откога . Тия парчутии не могат преминат през отворите в главата и седят там от дебита на охлаждащата течност се вдигат и позапушват тия отвори , особено на 6-ти цилиндър , там си бяха направили спявка. Само механично могат да се издърпат , та иди му прави анализи на тдс-а що така. Само като вариант и то доста често срещан кат се има предвид колко изревават от натрошена перка. Та туй чудо се сменя на 100-на хилядарки щото явно пластмасата му старее и сдава . ПС:Ти си карък , кат ти четох темата и мойта взе да прави такива магарии ама май от друго , изгорял предпазител ел. перка , съответно няма кой да разбере , клима градско , загрява , и антифриза беше изфирясал литър и кусур , та на магистралата си показа рогцата....със 240км/ч....ама май нямам клип :mhihi: . Трябва да черпиш много , да прекъснеш лошата карма :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: TDS-a вдига градуси

Мнение от vladobate » 05 Сеп 2016, 11:31

Абе каръче си майна и тва е :mhihi: , повлече крак дет се вика . И мойта удари на камък...подводен , хем го знам , ама....Ей го на , оригинална водна помпа на 120000км , много доволен .....досега .
WP_20160905_12_17_11_Pro.jpg

Менкайте ги на 80-100 хил.км. за да сте усмихнати и щастливи. ПС: Така се кара от близо месец , на ниски обороти няма проблем макар да е напълно превъртяла ...ама съвсем кат на коча онея се клати. Демек охлажда си пущината доволно ама си иска поддържка . Пак слагам такваз помпа ( не оригинал , ама е копие ) щото се вижда на снимката всяка лопатка колко е дълга и как има значение профила , изчислено си е да прави дебит и тва е . Другите с металните прещипнати ламелки не стават , както и други ляти метални с не толкоз дълги лопатки .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook