подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя-м50
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- borovina
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 61
- Регистриран на: 18.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E34,E38,E70
- Мечтае да кара: Eleanor
подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя-м50
Здравейте,
предполагам повечето от вас знаят за това колко се спъват м50-двигателите от климатика. Та питането ми е следното : дали има алтернативен вариант за компресор ,който по-малко да тормози двигателя и да става за монтаж на м50.
предполагам повечето от вас знаят за това колко се спъват м50-двигателите от климатика. Та питането ми е следното : дали има алтернативен вариант за компресор ,който по-малко да тормози двигателя и да става за монтаж на м50.
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Колега, това което написа е почти за някой тунек бисер раздел ... Имаше по спомен едни компресори за малолитражки, ама те са колкото чаша за кафе
Не ти е виновен компресора, а мотора ! То реално и няколко консуматора повече също биха оказали влияние на товара за мотора ...
По-добре си смени филтър дехидратора, защото ако системата работи на да речем 25 бара, може и да угасне мотора
Нещо което би улеснило малко двигателят е лек маховик ! Но тогава "инерцията" ще се загуби ! Иначе казано ще се развърта по-лесно, но и бързо ще падат оборотите !
Не ти е виновен компресора, а мотора ! То реално и няколко консуматора повече също биха оказали влияние на товара за мотора ...
По-добре си смени филтър дехидратора, защото ако системата работи на да речем 25 бара, може и да угасне мотора
Нещо което би улеснило малко двигателят е лек маховик ! Но тогава "инерцията" ще се загуби ! Иначе казано ще се развърта по-лесно, но и бързо ще падат оборотите !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
И като сложи лек маховик ще цъфне и ще върже... Ще се наиграе яко във високите, не ме питай откъде знам...
Две неща са право пропорционални на купето на автомобила - маховика и водния радиатор
Две неща са право пропорционални на купето на автомобила - маховика и водния радиатор
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Земи от корса, тогава ще се чудиш имаш ли нямаш ли, изпаднал ли е някъде из пътя.
Tires are evil - destroy them all ...
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
В една климатична система всичко е сметнато, особено, когато става въпрос за серийно производство. Конкретен обем, при конкретни условия, изисква определена мощност, за да се постига желаната температура вътре. След като е сметната мощността, след това се подбира компресорът. При смятането се презапасява така, че да достига лесно желаната температура, за да се изключва периодично с цел избягване на претоварване. От там насетне, основните компоненти по системата - кондензатор(радиаторът отпред), ресийвъра и филтър дехидратора(в случая са в едно), ТРВ или капилярка и изпарителя(вътрешното тяло) са подбрани според него. Ако сложиш по-слаб компресор, който ще товари по-малко, първо-няма да ти охлажда добре, второ-ще започнат проблемите.
Това е все едно да си купиш за в къщи голям фризер, да му махнеш компресора и на негово място да сложиш компресор от мини фризерче, за да ти харчи по-малко ток и да очакваш всичко да е наред.
Това е все едно да си купиш за в къщи голям фризер, да му махнеш компресора и на негово място да сложиш компресор от мини фризерче, за да ти харчи по-малко ток и да очакваш всичко да е наред.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Слага се компресор от м54 ,препрчвяш маркучи тръби и ще му олекне.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Това за да се случи, при една и съща хладилна/климатична мощност и фреон, консумираната мощност, трябва да е доста по-малка, за да има явен ефект, а имайки предвид, че са един и същи тип компресор, мен лично силно ме съмнява. Могат да им се сравнят данните предварително и ще стане ясно.
- borovina
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 61
- Регистриран на: 18.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E34,E38,E70
- Мечтае да кара: Eleanor
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Слага се компресор от м54 ,препрчвяш маркучи тръби и ще му олекне.
Може ли малко инфо как да се направи цялата манипулация :шайбата еднаква ли е ,монтажа на компресора за блока изисква ли някаква допълнителна планка или нещо подобно. И ще се усети ли осезаемо разлика ,защото ако е едва доловимо може би просто няма да си заслужава занимавката и все пак не очаквам чудеса де. При мен като се включи климатика се осеща все едно че возя 10 човека в колата, толкова се спъва.Давам го за пример понеже с 5 човека без климатик върви много повече от колкото празен с климатик.
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Пак ти пиша - за да има толкова осезаем "ефект" има нещо по системата ! Виж някъде където правят климатици какви налягания ще обади системата, че и с нов компресор може да е същото !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Ако компресора е роторен Seiko-Seiki, еле па за R12 фреон, ще пръдне рано или късно. Denso му е майката, след 94-та - за R134 фреон. Захватите и щуцерите са едни и същи за М50.
Явно товарът на компресора върху мотора не е баш нормален.
Явно товарът на компресора върху мотора не е баш нормален.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- borovina
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 61
- Регистриран на: 18.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E34,E38,E70
- Мечтае да кара: Eleanor
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
The Heartlistener написа:Ако компресора е роторен Seiko-Seiki, еле па за R12 фреон, ще пръдне рано или късно. Denso му е майката, след 94-та - за R134 фреон. Захватите и щуцерите са едни и същи за М50.
Явно товарът на компресора върху мотора не е баш нормален.
колега нищо не разбрах от това което си написал.изказвания от сорта ( " ако е такъв ще пръдне ,а другия му е майката" ) не ми изясняват нищо . Може ли малко по конкретно да напишеш какво имаш предвид.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Исках да кажа че Сейко са по-калпавите компресори в Е34/роторни са и греят/ и повечето се слагат до 93 - мисля. Първоначално бях с такъв за R-12, който започна да товари и вие след едногодишна работа - това при идеално изчистена с-ма и нов дехидратор. И това не е само мое мнение. Денсо /бутален/е за предпочитане, от по-късните - за фреон R-134, на всеки компресор го пише на табелката. Смених го с такъв и работата е чудесна. Не съм забелязал чак такова усилие за мотора, което описваш ти. Не знам твоят какъв е и не е гарантирано че какъвто и да е, не може да има проблем. При даване на газ от място с пуснат климатик чува ли се едно глухо виене отпред?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Днес идва наш клиент, който се занимава с хладилно и климатично оборудване от доста години и през последните се занимава основно инсталации при транспортни средства. Използвах случая да го попитам за натоварванията и той ми разясни някои неща. Основното е, че се бях подвел, че спада в мощността се дължи на консумираната мощност на компресора. В същност натоварването се поражда от високото налягане в системата. Колегата по-горе е прав, че по-старите БМВ-та са с роторни компресори, а по-новите с бутални. Моята е с бутален от М50. Предполагам е такъв, защото е от по-късните модели. Беше ми обяснено, че на по-новите коли, компресорите не зацепват изведнъж и не спират изведнъж както нашите, а имат електронен клапан, съответно всичко става плавно и разликата в спада на мощността се усеща много по-малко. Например, на служебната Дачия Докер 1,5dci 90hp, разликата е много по-малка от колкото на 2,8-цата. Трудно се забелязва разлика от със и без климатик, но освен електронния клапан, голямо влияние оказва и големият въртящ момент още от съвсем ниски обороти.
Не знам дали на М54 компресорът на климатика е с електронен клапан, но ако няма, със сигурност няма как да има разлика в усещането за натоварване. Това трябва да се провери в някой каталог.
Не знам дали на М54 компресорът на климатика е с електронен клапан, но ако няма, със сигурност няма как да има разлика в усещането за натоварване. Това трябва да се провери в някой каталог.
- borovina
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 61
- Регистриран на: 18.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E34,E38,E70
- Мечтае да кара: Eleanor
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
колата ми е 1991г , и предполагам е със стария компресор. Ще потърся такъв на Дензо и ще видя какъв ще е резултата.
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя
Колега моята беше 91в и беше с Denso - провери преди да търсиш, на самия компресор мисля че имаше табелка.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани