Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Milen123
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 19.06.2015
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 525 M50B25TU Diamondschwartz
- Мечтае да кара: е34 M5
Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
Привет колеги,
Това е първата тема която пускам във форума и моля да бъда извинен предварително ако въпросът ми се повтаря, но не успях да намеря никъде нужната ми информация.
Имам BMW e34 525i (M50B25TU) от 06/1993 с ОЕМ печка Webasto bw46.
Тъй като системата е фабрична има поставен втори акумулатор в багажника за да захранва печката.
Понеже акумулатора който беше в колата като я купих е стар и волтажа му падаше когато пусках печката, купих нов - 28 AH UniBat.
След 2-3 работни цикъла на печката обаче и той се разреди - оказа се, че всъщност втория акумулатор не се зарежда при запален двигател.
Разбрах, че системата при старт на двигателя ползва само големият акумулатор, който се намира под седалката, и след запуск започва да зарежда и втория акумулатор.
Проследих един дебел червен кабел който стига до следното реле в багажника под стойката на втория акумулатор:
http://photo.qip.ru/photo/wolf6/200299571/middle/202305775.jpg
На влизане в релето кабела има 12 V напрежение, от релето излиза втори дебел червен кабел който е и плюсът на втория акумулатор.
На втория дебел червен кабел няма напрежение дори при запален двигател.
Смених релето но проблема остава.
Към релето има закачени и два тънки кабела - кафяв и синьо-бял. Предполагам, че проблема ми е с връзването на тези кабели.
Много ще съм ви благодарен за всякакви съвети които могат да решат проблема.
Това е първата тема която пускам във форума и моля да бъда извинен предварително ако въпросът ми се повтаря, но не успях да намеря никъде нужната ми информация.
Имам BMW e34 525i (M50B25TU) от 06/1993 с ОЕМ печка Webasto bw46.
Тъй като системата е фабрична има поставен втори акумулатор в багажника за да захранва печката.
Понеже акумулатора който беше в колата като я купих е стар и волтажа му падаше когато пусках печката, купих нов - 28 AH UniBat.
След 2-3 работни цикъла на печката обаче и той се разреди - оказа се, че всъщност втория акумулатор не се зарежда при запален двигател.
Разбрах, че системата при старт на двигателя ползва само големият акумулатор, който се намира под седалката, и след запуск започва да зарежда и втория акумулатор.
Проследих един дебел червен кабел който стига до следното реле в багажника под стойката на втория акумулатор:
http://photo.qip.ru/photo/wolf6/200299571/middle/202305775.jpg
На влизане в релето кабела има 12 V напрежение, от релето излиза втори дебел червен кабел който е и плюсът на втория акумулатор.
На втория дебел червен кабел няма напрежение дори при запален двигател.
Смених релето но проблема остава.
Към релето има закачени и два тънки кабела - кафяв и синьо-бял. Предполагам, че проблема ми е с връзването на тези кабели.
Много ще съм ви благодарен за всякакви съвети които могат да решат проблема.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
Здравей, колега.
Щом си се убедил че проблемът не е в самото реле, по логика - кафявият кабел е постоянна маса на релето, а синьо-белия е активиращ плюс за това реле идващ от бушон с напрежение на пълен контакт или при запалване...който бушон с оглед ситуацията би трябвало да е изгорял, за да не се активира релето. Прегледай всички бушони - под задната седалка или в доп. кутия ако имаш. Или просто проследи кабела с този цвят, виж и масата къде отива и как е вързана.
Щом си се убедил че проблемът не е в самото реле, по логика - кафявият кабел е постоянна маса на релето, а синьо-белия е активиращ плюс за това реле идващ от бушон с напрежение на пълен контакт или при запалване...който бушон с оглед ситуацията би трябвало да е изгорял, за да не се активира релето. Прегледай всички бушони - под задната седалка или в доп. кутия ако имаш. Или просто проследи кабела с този цвят, виж и масата къде отива и как е вързана.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Milen123
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 19.06.2015
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 525 M50B25TU Diamondschwartz
- Мечтае да кара: е34 M5
Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
Колега много благодаря за отговора!
Успях да реша проблема. Както ти предложи вързах кафявия кабел (-) към минуса на акумулатора, а синьо-белият кабел който излиза от релето вързах към светлините на колата.
Така вторият акумулатор започва да се зарежда при включване на фаровете - не е точно ОЕМ решение на проблема, но би трябвало да върши работа.
Колкото до изгорелия бушон - самата печка има собствена кутия за бушони с 4 слота, която се намира до релето за зареждане в багажника.
Единият от бушоните липсваше - явно беше част от някаква допълнителна верига, която също минава през релето за зареждане.
Останалата част от веригата я нямаше, затова реших проблема по-първобитно.
Успях да реша проблема. Както ти предложи вързах кафявия кабел (-) към минуса на акумулатора, а синьо-белият кабел който излиза от релето вързах към светлините на колата.
Така вторият акумулатор започва да се зарежда при включване на фаровете - не е точно ОЕМ решение на проблема, но би трябвало да върши работа.
Колкото до изгорелия бушон - самата печка има собствена кутия за бушони с 4 слота, която се намира до релето за зареждане в багажника.
Единият от бушоните липсваше - явно беше част от някаква допълнителна верига, която също минава през релето за зареждане.
Останалата част от веригата я нямаше, затова реших проблема по-първобитно.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
Никак не е първобитно, рационално е, нали резултатът е същия! ОЕМ-а го остави, не на всяка цена .
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
Да не направиш беля с инсталацията на светлините Според мен ще е по-добре да възстановиш веригата.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
alchohol написа:Да не направиш беля с инсталацията на светлините Според мен ще е по-добре да възстановиш веригата.
Няма да направи защото оперативно е захранил релето.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Milen123
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 19.06.2015
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 525 M50B25TU Diamondschwartz
- Мечтае да кара: е34 M5
Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор
Здравейте колеги,
Искам само да доложа за резултата след интервенцията - вече 2 седмици ползвам печката без проблем.
За един пълен работен цикъл (30 мин.) печката загрява купето, размразява прозорците (вкл. и задния, пуска подгрева автоматично) и вдига температурата на антифриза до около 30 C.
Честно казано, мислех, че за един цикъл антифриза ще стигне оптимална работна температура - ако други колеги имат опит с подобни системи, ще съм благодарен да го споделят.
Единственият проблем, който срещнах, е при запуск на два цикъла на печката в интервал от 2 ч. на студено време, без да карам колата повече от 1-2 км.
Акумулаторът на печката не се беше заредил достатъчно за да може да довърши втория цикъл.
Искам само да доложа за резултата след интервенцията - вече 2 седмици ползвам печката без проблем.
За един пълен работен цикъл (30 мин.) печката загрява купето, размразява прозорците (вкл. и задния, пуска подгрева автоматично) и вдига температурата на антифриза до около 30 C.
Честно казано, мислех, че за един цикъл антифриза ще стигне оптимална работна температура - ако други колеги имат опит с подобни системи, ще съм благодарен да го споделят.
Единственият проблем, който срещнах, е при запуск на два цикъла на печката в интервал от 2 ч. на студено време, без да карам колата повече от 1-2 км.
Акумулаторът на печката не се беше заредил достатъчно за да може да довърши втория цикъл.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани