Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.06.2015
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: е34 525 M50B25TU Diamondschwartz
Мечтае да кара: е34 M5

Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

Мнение от Milen123 » 10 Яну 2016, 19:26

Привет колеги,
Това е първата тема която пускам във форума и моля да бъда извинен предварително ако въпросът ми се повтаря, но не успях да намеря никъде нужната ми информация.
Имам BMW e34 525i (M50B25TU) от 06/1993 с ОЕМ печка Webasto bw46.
Тъй като системата е фабрична има поставен втори акумулатор в багажника за да захранва печката.
Понеже акумулатора който беше в колата като я купих е стар и волтажа му падаше когато пусках печката, купих нов - 28 AH UniBat.
След 2-3 работни цикъла на печката обаче и той се разреди - оказа се, че всъщност втория акумулатор не се зарежда при запален двигател.
Разбрах, че системата при старт на двигателя ползва само големият акумулатор, който се намира под седалката, и след запуск започва да зарежда и втория акумулатор.
Проследих един дебел червен кабел който стига до следното реле в багажника под стойката на втория акумулатор:
http://photo.qip.ru/photo/wolf6/200299571/middle/202305775.jpg
На влизане в релето кабела има 12 V напрежение, от релето излиза втори дебел червен кабел който е и плюсът на втория акумулатор.
На втория дебел червен кабел няма напрежение дори при запален двигател.
Смених релето но проблема остава.
Към релето има закачени и два тънки кабела - кафяв и синьо-бял. Предполагам, че проблема ми е с връзването на тези кабели.
Много ще съм ви благодарен за всякакви съвети които могат да решат проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

Мнение от The Heartlistener » 11 Яну 2016, 18:40

Здравей, колега.
Щом си се убедил че проблемът не е в самото реле, по логика - кафявият кабел е постоянна маса на релето, а синьо-белия е активиращ плюс за това реле идващ от бушон с напрежение на пълен контакт или при запалване...който бушон с оглед ситуацията би трябвало да е изгорял, за да не се активира релето. Прегледай всички бушони - под задната седалка или в доп. кутия ако имаш. Или просто проследи кабела с този цвят, виж и масата къде отива и как е вързана.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.06.2015
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: е34 525 M50B25TU Diamondschwartz
Мечтае да кара: е34 M5

Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

Мнение от Milen123 » 11 Яну 2016, 23:58

Колега много благодаря за отговора!
Успях да реша проблема. Както ти предложи вързах кафявия кабел (-) към минуса на акумулатора, а синьо-белият кабел който излиза от релето вързах към светлините на колата.
Така вторият акумулатор започва да се зарежда при включване на фаровете - не е точно ОЕМ решение на проблема, но би трябвало да върши работа.
Колкото до изгорелия бушон - самата печка има собствена кутия за бушони с 4 слота, която се намира до релето за зареждане в багажника.
Единият от бушоните липсваше - явно беше част от някаква допълнителна верига, която също минава през релето за зареждане.
Останалата част от веригата я нямаше, затова реших проблема по-първобитно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

Мнение от The Heartlistener » 12 Яну 2016, 20:32

:yes: Никак не е първобитно, рационално е, нали резултатът е същия! ОЕМ-а го остави, не на всяка цена :lol:.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

Мнение от alchohol » 14 Яну 2016, 21:22

Да не направиш беля с инсталацията на светлините :!: Според мен ще е по-добре да възстановиш веригата.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

Мнение от Пресиян Василев » 19 Яну 2016, 8:30

alchohol написа:Да не направиш беля с инсталацията на светлините :!: Според мен ще е по-добре да възстановиш веригата.

Няма да направи защото оперативно е захранил релето.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.06.2015
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: е34 525 M50B25TU Diamondschwartz
Мечтае да кара: е34 M5

Re: Проблем със зареждането на допълнителния акумулатор

Мнение от Milen123 » 27 Яну 2016, 13:16

Здравейте колеги,
Искам само да доложа за резултата след интервенцията - вече 2 седмици ползвам печката без проблем.
За един пълен работен цикъл (30 мин.) печката загрява купето, размразява прозорците (вкл. и задния, пуска подгрева автоматично) и вдига температурата на антифриза до около 30 C.
Честно казано, мислех, че за един цикъл антифриза ще стигне оптимална работна температура - ако други колеги имат опит с подобни системи, ще съм благодарен да го споделят.
Единственият проблем, който срещнах, е при запуск на два цикъла на печката в интервал от 2 ч. на студено време, без да карам колата повече от 1-2 км.
Акумулаторът на печката не се беше заредил достатъчно за да може да довърши втория цикъл.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook