Демонтаж на радиатора на парното

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 21 Ное 2015, 15:27

Колеги, намерих няколко теми, но не вършат работа. Разглобих каквото трябваше и достигнах до кутията, в която стои радиатора. Няма капак, самата кутия е от две части, отстрани са въздуховодите, но въпреки че развих всички винтчета-не помръдва. През средата минават осите, които задвижват клапите и ми се струва, че по някакъв начин трябва да се махнат, но не знам как. Сандъка е Valeo, с жила, обикновено парно. Ето и малко снимки:

100_1093.JPG

100_1095.JPG

100_1096.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от cod-cdbp » 21 Ное 2015, 15:53

Това е едно парно, което трябва да се извади цялото, за да извадиш радиатора.
Просто е по-различно от стандартното :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от Jordana » 21 Ное 2015, 16:26

За кво да го вади цялото ? Двете части на корубата дето са хванати със едни метални клипси се разделят ,има и няколко винта .Радиатора е точно отпред .Малко гнусно се вади щото тръбите трябва да се откачат и отпред от коша .Има 3 вида радиатори по мои наблюдения , в зависимост от това и връзката с тръбите е различна .Ако вече не си избързал да купуваш радиатор ,не бързай :mhihi: аз така се прекарах - купих си втора употреба читав и се оказа че не същия .После си взех китайски чисто нов - оригинален нов е към 200лв китайския мисля 60 беше .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 21 Ное 2015, 17:27

Всичко развих, махнах металните щипки, но корубата не се разделя. Трябва ли да свалям отстрани панелите, които са за въздуховодите или да се опитвам така да го разделя? И трябва ли да се извадят металните оси, които местят клапите? Дано не се налага да свалям цялото табло...
Радиатор не съм купувал, че идея си нямам какъв точно е.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от The Heartlistener » 21 Ное 2015, 17:34

Радиаторите при Валео и Сименс отоплителите стоят хоризонтално. Подходът при разглабяне не е като с Беър - климатиците. Колега, може би тази снимка ще те ориентира как да подходиш - точно за Валео отоплител.
Изображение
Номерът на радиатора е 64 11 1 384 725.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 21 Ное 2015, 17:47

Мале, това не го очаквах :mhihi: , тия швабите са луди. Да нахакат тоя френски боклук в немска машина :shock: . До преди малко го напъвах, ама без успех. От дясната страна има следи от антифриз по мокета и яко измирисва, когато го пусна, после спира. Утре продължавам с борбата. Сякаш нещо я държи корубата, а ме е страх да не се престарая и да ми остане в ръцете заедно с радиатора :mhihi:

Ей, тоя "валката" много костелив ще се окаже, само как си е полегнал :mhihi:

Благодаря за снимката :bchug:
Последна промяна alchohol на 21 Ное 2015, 18:32, променена общо 1 път
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от The Heartlistener » 21 Ное 2015, 18:07

:mhihi: Това е нахакан вече.
http://media.snimka.bg/s1/5030/036303691.jpg?r=0
Малко кофти, нали? Откъм шофьора долу се плъзва настрани, като гледам и щангата е освободена отдолу до не пречи.
Аз моя "Сименс" /същата работа/ не съм го и гледал вътре, направо с прасето отиде в боклука. Само резистора, вентилатора и кабеляка си взех :mhihi:. Текъл е като лейка, та чак през задните въздуховоди антифриз излезе :lol:
Успех :bchug:
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от Jordana » 21 Ное 2015, 18:43

Има много винтове които не се виждат и откъм шофьора и от към пасажера , трябва всичко да е развито , както и тази вертикалната щанга и отдолу на корубата има едни тампони .Преди 2 години го сменях моя вече съм забравил някои моменти но не беше чак толкова невероятно да се извади .Имаше май и едни пластмасови шипки една в друга отстрани на двете части на корубата така че освен металните клипсове винтовете и тея трябва да щракнат .Аз лично не съм разглобявал напълно всичко , отстрани го изтеглих към шофьорското място и така пъхнах пак новия .Повече ме озориха тръбите щото имаше и едни о-пръстенчета и изобщо пипнива работа .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 21 Ное 2015, 18:49

И тампоните махнах, и щангата развих, ама нейсе. Тия железни пръчки дето местят клапите трябва ли да се махнат? Те държат панелите за въздуховодите и минават през цялата коруба, и сякаш от тях идва проблема.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от cod-cdbp » 21 Ное 2015, 19:09

самото парно се държи на едни болтове, които се развиват изпод чистачките - препоръчвам ти да бръкнеш там и да си извадиш цялото тяло :winky:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 22 Ное 2015, 10:55

Иии така, "Валката" се предаде и вече имам достъп до радиатора. Утре отивам за нов и се надявам да не протече скоро :mhihi: .
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от akula » 23 Ное 2015, 22:26

cod-cdbp написа:самото парно се държи на едни болтове, които се развиват изпод чистачките - препоръчвам ти да бръкнеш там и да си извадиш цялото тяло :winky:

ама как така, не се ли вади откъм таблото в купето?
днес си играх да слагам клапани от е39. само клапани бяха, без помпа- сложих си е34кова, макар, че май може и без нея. както и да е, навързах маркучите, без тоците, за тях не остана време. НО след като загря двг , в купето почна да пуши антифриз :banghead: :banghead: явно едната клапа е била отворена в някакво положение, щото от шофиорската страна духа топло и пуши, а от другата духа студено. и сега? радиатор за парно, ама като гледам колегата как се бори с това валео, лошичко ми става :ranting:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 23 Ное 2015, 22:45

Не е сложно, колега. Просто има няколко скрити винтчета. Не е нужно да вадиш корубата и да я разделяш на две. Радиатора се вади откъм педалите и може от дясно да не разчастваш. Измислили са го много удобно, но аз досега не бях разглобявал валео и затова останах изненадан, и пуснах темата.
Щом мирише значи ти избива антифриз, но не е задължително да е от радиатора. Може да са опръстени. А това, че не топли от едната страна- ами виж има ли напрежение на тази клапа, ако има и не реагира, значи е запекла в затворено състояние. Не е изключено да има прекъснат проводник на самите клапи, това може да се случи от невнимание при рециклирането им.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Шумен/В.Преслав
Пол: Мъж
Кара: e34
Мечтае да кара: BMWта
Детайли за колата: хубавелка

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от crazy_d » 24 Ное 2015, 9:18

cod-cdbp написа:самото парно се държи на едни болтове, които се развиват изпод чистачките - препоръчвам ти да бръкнеш там и да си извадиш цялото тяло :winky:

Не е истина :banghead: :banghead: ,....... че и препоръчваш, че и ''ще го хрускаш", пълни глупости,ако не си сигурен по-добре не пиши нищо,...че някой ще вземе да те послуша наистина! Утре някой ще попита как да си смени наклатките ти ще го накараш да си смъкне моста за по удобно :mhihi:
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от The Heartlistener » 24 Ное 2015, 13:56

akula написа:
cod-cdbp написа:самото парно се държи на едни болтове, които се развиват изпод чистачките - препоръчвам ти да бръкнеш там и да си извадиш цялото тяло :winky:

ама как така, не се ли вади откъм таблото в купето?
днес си играх да слагам клапани от е39. само клапани бяха, без помпа- сложих си е34кова, макар, че май може и без нея. както и да е, навързах маркучите, без тоците, за тях не остана време. НО след като загря двг , в купето почна да пуши антифриз :banghead: :banghead: явно едната клапа е била отворена в някакво положение, щото от шофиорската страна духа топло и пуши, а от другата духа студено. и сега? радиатор за парно, ама като гледам колегата как се бори с това валео, лошичко ми става :ranting:

Колега, няма страшно, нали си с климатроник, демек Беър. При нас с BEHR прасетата няма общо с това, всичко става отпред. Радиаторът е вертикален с фронтален достъп. Авансово се сваля туй-онуй, но се работи по-културно.
Ето ти тема и действай :) :
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... KA-content)
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook