въпроси за парно и климатик

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

въпроси за парно и климатик

Мнение от akula » 14 Ное 2015, 23:18

искам да изкормя целия климатик и да си оставя само парното. надявам се не е проблем ако махна компресора и другите боклуци от "студения" кръг?
на каква температура се включва ел. перка пред радиатора и къде се намира датчика , който я включва?
средната конзола дето духа на задните пасажери всъщност не духа, или поне аз не мога да я накарам. някакви първоначални идеи и напътствия?
колата е 92 година, климатроник с хоризонтални врътки
благодаря.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от red_bull92 » 15 Ное 2015, 0:29

Колега, аз на скоро имах подобен казус с климатика, но няма смисъл от разкачане на частите, защото като откачиш компресора трябва да сложиш по-къс ремък който е един чувал с пари...
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от The Heartlistener » 15 Ное 2015, 8:32

Компресорът е с отделен ремък, няма проблем с това.
Елперката е с двустепенен датчик - 91гр. - първа, 99гр. - втора степен. Датчикът се намира на водния радиатор горе вдясно.
Захватът на перката обаче е на климатичния радиатор отпред, тъй че как ще го махаш и пригаждаш перката - твой избор... /ако въобще я запазваш като опция/, в случая ако махнеш всичко си оставаш само на виско, като колите без фабричен климатик.
Духалката на централната конзола за отзад е само с охладителна функция - там парно няма да дочакаш.
Общо взето нямаш никакъв проблем с махането на тръби, компресор, радиатор...можеш да извадиш и изпарителя на климатика в купето, за по-добро обдухване на вентилатора :lol:
Странен избор, колега...Хората се трепят да си сложат клима, ти махаш фабрична :roll:...
/Какво не му бачка на климатроника, та се нави на тая стъпка?/
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от datchko » 15 Ное 2015, 10:09

Може бегачка да прави и да олекотява :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от akula » 15 Ное 2015, 14:58

да, знам че масовия потребител умира за климатик, ама аз го ненавиждам, климатроник е, т.е. приемлив, но основно аз се возя, та не ми трябва, освен това е разхермртизиран и празен, а не ми се дават пари да го оправям, ако бачкаше, щях да го оставя. компресора е разкачен така и така от ремъка..
при всички случай мисля да си оставя ел. перката, че виското не се знае кога какво ще му скимне.
това лято беше бая жега, а ел перката не се включи нито веднъж, верно, че и стрелката на температурата седи твърдо на 12 часа, ама знам ли? 91 градуса ми се вижда ниско, би трябвало да включи?
наистина ли отзад не духа топло? на е23 духа :dunno: проблема обаче е, че въобще не духа- нито топло нито студено, няма струя
благодаря за инфото
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от The Heartlistener » 15 Ное 2015, 15:59

При добре работещи виско и термостат, няма и да я чуеш...поне не в нормален режим на мотора и с този датчик. Щом не я чуваш, значи нещата са добре. Аз съм я чувал само веднъж, но при 2 км баир на първа при 35 гр....е, ама и с термостат на 80гр.
Има като опция и датчик за тропически климат - 80-88, но тогава ще фучи постоянно.
На таблата с електронен километраж това "12 часа" покрива известен температурен диапазон. По тая снимка претендират да са точни:
http://media.snimka.bg/s1/5020/036283918.jpg?r=0
Може да се сметне лесно от Фаренхайт в Целзий.
А щом не духа нищо отзад - разкачен от прасето въздуховод под конзолата най-вероятно...провери връзките.
И да, така е. Оттам духа или въздух отвън /при невключен климатик/ или студен при включен.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от akula » 15 Ное 2015, 22:37

излиза , че на 12 часа е 83 градуса :shock: :shock: мислех, че м50 е доста по топъл двг, над 90 работна температура :dunno: що така си меслех нз, още съм с нагласите на м10 и м30 :lol: . благодарско колега, много ми беше полезен :bchug:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от intention » 16 Ное 2015, 22:06

Колеги аз имам подобен проблем - централната духалка двойната отпред спря да духа при пуснато парно?!?!?

Пусна ли климата на студено духа...

Пак едната дуа студено а другата леко топло но само при пснат климатик...

Педполаам че проблем има и при клапите и сега търся такив от е39 да оправя нещата при тях, но толкова радикално в централната духалка нищо да не гъкне при пускане на парно не бях виждал...
Дайте идея какво се разглобява всичко ли трябва да свалям за да чекирам нещата...?
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от The Heartlistener » 16 Ное 2015, 22:38

Ако става дума за климатик, смесителната клапа топло/студено е една и обслужва точно въздуховодите за централната духалка, но има разлика в начина на задвижване. При колите до края на 92 /IHKR 2/ за това отговаря моторче вдясно на прасето - откъм пасажера, единствено е тая страна и достъпът до него е лесен, сваляш жабката и пластмасата отляво на жабката. И аз брах ядове с това моторче, вадеше се от жлебовете. Но на някои от следващите IHKR 3 това моторче го няма и клапата се отваря/затваря от потенциометъра на духалката чрез жило.
С кой потенциометър си на централната духалка? Само една бяла точка на врътката в средата или със сини и червени дребни по целия и корпус?
А това че на пуснат климатик с врътка "на синьо" едната част на духалката духа по-топло, е заради това че съответният воден клапан /шофьорски или пасажерски/ не затваря напълно и пуска топъл антифриз в прилежащата му камера на водния радиатор.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от intention » 17 Ное 2015, 18:10

The Heartlistener написа:Ако става дума за климатик, смесителната клапа топло/студено е една и обслужва точно въздуховодите за централната духалка, но има разлика в начина на задвижване. При колите до края на 92 /IHKR 2/ за това отговаря моторче вдясно на прасето - откъм пасажера, единствено е тая страна и достъпът до него е лесен, сваляш жабката и пластмасата отляво на жабката. И аз брах ядове с това моторче, вадеше се от жлебовете. Но на някои от следващите IHKR 3 това моторче го няма и клапата се отваря/затваря от потенциометъра на духалката чрез жило.
С кой потенциометър си на централната духалка? Само една бяла точка на врътката в средата или със сини и червени дребни по целия и корпус?
А това че на пуснат климатик с врътка "на синьо" едната част на духалката духа по-топло, е заради това че съответният воден клапан /шофьорски или пасажерски/ не затваря напълно и пуска топъл антифриз в прилежащата му камера на водния радиатор.


:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Аз добре съм си решил да сменям клапите с такива от е39 както е описано в темата няколко под тази...

Духалката ми е с една бяла "линийка" по средата. Климатроника е 3 хоризонтални врътки...
Колат е 91ва.

Отварял съм в ляво от жабката за да сменям филтър на климатика.
Сравнително ми е познат отсега. Някой може ли да извади снимка на въпросното моторче да знам ккво точно да търся.
Директна смяна или има начин да се почисти/ревизира?
За това ли тава дума? - > Изображение

или е друго?
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: въпроси за парно и климатик

Мнение от The Heartlistener » 17 Ное 2015, 18:55

Не, не, колега. Това ти е вентилатора и той няма нищо общо с проблема. Моторчетата /актуаторите/ на клапите са друго. Но доколкото разбрах си с климатроника, а там нещата не са като в климатика, повече клапи, доста по-усложнено е - имаш всичко на всичко 10 актуатора, при климатика са само 3, даже само 2 в най-опростените последни версии...
Чакай да намеря една тема със снимки на прасето на климатроника - Klimaautomat, кое моторче за кое отговаря и въобще всичките елементи на системата. Там по-добре ще се ориентираш. Причинителя може и да е компа на климатроника, той командва всички актуатори, централната духалка е с елпотенциометър, също пряко свързан с компа и пр...
Ето го материала, на първите три снимки са оградени актуаторите на клапите и са описани функциите на всеки един, а по-надолу и всички компоненти.
http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook