От ел. към механично ГНП(M21D24)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от golov_bg » 08 Ное 2015, 19:53

Здравейте,след 8 години безотказна служба онзи ден гнп-то ме изостави (М21D24 мотора) носих помпата на един помпажия каза да си търся друго втора употреба,та се насочих към варианта с механичното гнп.Така въпроса ми е какво друго ми е нужно да премина от ел. към механично гнп,освен самото гнп и жилото за газта и помпата разбира се?
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от stambo_81dg » 13 Ное 2015, 22:30

Нужни са ти инструменти, сръчност и 1 свободен ден :idea: Тука бях слагал на една ТДС-ка механично ГНП преди 7 години

https://www.youtube.com/watch?v=cK-21DSC0no
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от alchohol » 14 Ное 2015, 18:06

Евала за избора, моята бабичка е преработена по този начин и нямам никакви оплаквания. Моят съвет е да рециклираш помпата преди да я поставиш. Все пак ще е поне на 25 години, а вечни неща няма. Аз купих колата с вече сменена гнп и си покапваше помалко, но след време си протече харабийската. И гледай да е наличен и механизма, който държи по-високи оборотите при запалване, че зимата трябва да припомпваш газта при палене и да поддърваш оборотите на 1000 собственокрачно около 30-40 секунди.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от golov_bg » 15 Ное 2015, 17:57

Така снощи я качих помпата дадох и директен ''+'' на клапана и я запалих на дърпане на 2рия метър,след това пали на стартер,но иска малко заигравка напред назад...И имам няколко въпроса в долната част на ГНП-то има също някакъв клапан който нз за какво е и как се управлява?Има и един тънък маркуч(в най-горната част на главата на помпата) който си мисля,че е вакуум и съм го закачил на вакумната магистрала на сервото или бъркам?И най-същественото какво жило да взема от къде и как се закача за педала на газта защото там има потенциометър?
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от stambo_81dg » 15 Ное 2015, 19:02

golov_bg написа:Така снощи я качих помпата дадох и директен ''+'' на клапана и я запалих на дърпане на 2рия метър,след това пали на стартер,но иска малко заигравка напред назад...И имам няколко въпроса в долната част на ГНП-то има също някакъв клапан който нз за какво е и как се управлява?Има и един тънък маркуч(в най-горната част на главата на помпата) който си мисля,че е вакуум и съм го закачил на вакумната магистрала на сервото или бъркам?И най-същественото какво жило да взема от къде и как се закача за педала на газта защото там има потенциометър?


Този клапан отдолу на помпата маи е авансатор, аз не съм го закачал, пробвал съм с плюс към него но не виждам някаква разлика.
Този маркуч отгоре трябва да го закачиш на смукателния колектор да не е на вакуум, на мястото на МАП сензора, тои отпада тъи или иначе.
Жило вземаш от едно М50 примерно, потенциометъра не го бараш, вземаш една тръбичка, 5-6см която да влиза почти плътно на върха на педала както легнеш
под таблото и се вижда, тази тръбичка я сплескваш половината а другата половина я надяваш на педала и на сплесканата част правиш само един прорез, за да закачиш жилото и после
като я нагласиш с ЦО слагаш две (точки) заварки да не мърда, има си една квадратна дупка на купето за жилото където преминава само маи е затапена. дано си ме разбрал от това обяснение :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от golov_bg » 15 Ное 2015, 19:13

Да разбрах те..значи и аз снощи подавах + на тоя клапан ама нищо,а ония маркуч ще го преместя
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от alchohol » 15 Ное 2015, 21:30

Колега, гледай ъгъла на помпата, че иначе треска като трактор.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от golov_bg » 17 Дек 2015, 20:10

Такаааа,проблемите се задълбочиха малко :mhihi: ,след смяна на помпата същата работа,не пали,като запали с много въртяне трака,пуши и неще да откъне,замерих му компресията много кофти работа,на 2 от цилиндрите по 15 компресия,намерих друг блок с бутала комплект компресията се появи,снощи я зацепвам пак на белези пак върти и не пали,на дърпане запали работи много мазно тракането го няма.Та искам да попитам тъй като механичната помпа ми дойде без шайбата и си сложих моята има ли някаква вероятност белезите на механичното и ел.гнп-то да се разминават? :banghead: :banghead: :banghead:
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от alchohol » 17 Дек 2015, 20:29

Помпата ти не е зацепена както трябва. При мен един зъб беше размината и беше чудо. Димене, палене с триста зора, тракане. Според мен с тая шайба си се наиграл и проблема идва от нея.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от golov_bg » 17 Дек 2015, 20:39

ем ся ше почвам да я въртя зъб по зъб,то се е видяло,че ще е играчка
:banghead: :banghead:
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от alchohol » 17 Дек 2015, 20:53

При мен бягаше с един зъб напред и имаше симптомите, които си ги описал. Ъгъла на помпата, предполагам си го нагласил.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от stambo_81dg » 17 Дек 2015, 21:36

Шайбите са еднакви, прегледай центровката да не бъркаш нещо. и аз така се замотах един ден се побърках.
Шаибата има две дупки където се блокира, да не ги бъркаш, мисля че беше през по голямата.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от golov_bg » 17 Дек 2015, 23:30

пак неще до одеве си играх зъб напред назад мамицата и... Стамбо гърбиците на 1ви да гледат нагоре(вляво и вдясно)и помпата на голямата дупка ако я сложа на малката върти все едно няма компресия това го усетих преди бая време...Накрая ме съмнява,че ще играе 3та литра... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от stambo_81dg » 18 Дек 2015, 0:17

Долу белега на вала беше на този алуминиевия капак които закрива ремъка, докарваш на белег бележиш с някаква боя и тогава сваляш капака.
Помпата я блокираш на голямата дупка, мърдаш я максимално към двигателя от трите болта където се държи самата помпа и я стягаш,
гледаш шайбата дали е сложена както трябва в шпонката, на 2.4 трудно се бърка ама на тдс бях я замазал веднъж, горе разпределителния вал има
един квадрат още в началото около 1ви цил тои трябваше да застане наравно с главата (не знам как да го обясня :mhihi: )
пускаш 12в директно да си сигурен че аз бях взел веднъж от един кабел където като почнеш да въртиш и изчезва :mhihi: , нафта да пръска на дюзите
И трябва да запали, аз като слагах на моята едно време ей така ми се разказа играта на дърпане пали, тракане пушеци гасне и накрая като я направих както трябва и на точка запали
аз бърках дупките на шайбата, един познат и те същата работа две седмици не могат да я запалят :mhihi: :mhihi: ама беше преди бая години и съм ги позабравил тези неща :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)

Мнение от golov_bg » 18 Дек 2015, 0:50

баш баш само,че аз имам щифт за коляновия вал,квадрата ми е наравно на разпределителния вал с главата,и 10мм бургия на помпата(другата 9мм) :bchug: утре като се прибера от работа продължавам да я ровя..
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook