От ел. към механично ГНП(M21D24)
Модератор: Технически модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- golov_bg
- ентусиаст
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
От ел. към механично ГНП(M21D24)
Здравейте,след 8 години безотказна служба онзи ден гнп-то ме изостави (М21D24 мотора) носих помпата на един помпажия каза да си търся друго втора употреба,та се насочих към варианта с механичното гнп.Така въпроса ми е какво друго ми е нужно да премина от ел. към механично гнп,освен самото гнп и жилото за газта и помпата разбира се?
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Нужни са ти инструменти, сръчност и 1 свободен ден Тука бях слагал на една ТДС-ка механично ГНП преди 7 години
https://www.youtube.com/watch?v=cK-21DSC0no
https://www.youtube.com/watch?v=cK-21DSC0no
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Евала за избора, моята бабичка е преработена по този начин и нямам никакви оплаквания. Моят съвет е да рециклираш помпата преди да я поставиш. Все пак ще е поне на 25 години, а вечни неща няма. Аз купих колата с вече сменена гнп и си покапваше помалко, но след време си протече харабийската. И гледай да е наличен и механизма, който държи по-високи оборотите при запалване, че зимата трябва да припомпваш газта при палене и да поддърваш оборотите на 1000 собственокрачно около 30-40 секунди.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- golov_bg
- ентусиаст
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Така снощи я качих помпата дадох и директен ''+'' на клапана и я запалих на дърпане на 2рия метър,след това пали на стартер,но иска малко заигравка напред назад...И имам няколко въпроса в долната част на ГНП-то има също някакъв клапан който нз за какво е и как се управлява?Има и един тънък маркуч(в най-горната част на главата на помпата) който си мисля,че е вакуум и съм го закачил на вакумната магистрала на сервото или бъркам?И най-същественото какво жило да взема от къде и как се закача за педала на газта защото там има потенциометър?
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
golov_bg написа:Така снощи я качих помпата дадох и директен ''+'' на клапана и я запалих на дърпане на 2рия метър,след това пали на стартер,но иска малко заигравка напред назад...И имам няколко въпроса в долната част на ГНП-то има също някакъв клапан който нз за какво е и как се управлява?Има и един тънък маркуч(в най-горната част на главата на помпата) който си мисля,че е вакуум и съм го закачил на вакумната магистрала на сервото или бъркам?И най-същественото какво жило да взема от къде и как се закача за педала на газта защото там има потенциометър?
Този клапан отдолу на помпата маи е авансатор, аз не съм го закачал, пробвал съм с плюс към него но не виждам някаква разлика.
Този маркуч отгоре трябва да го закачиш на смукателния колектор да не е на вакуум, на мястото на МАП сензора, тои отпада тъи или иначе.
Жило вземаш от едно М50 примерно, потенциометъра не го бараш, вземаш една тръбичка, 5-6см която да влиза почти плътно на върха на педала както легнеш
под таблото и се вижда, тази тръбичка я сплескваш половината а другата половина я надяваш на педала и на сплесканата част правиш само един прорез, за да закачиш жилото и после
като я нагласиш с ЦО слагаш две (точки) заварки да не мърда, има си една квадратна дупка на купето за жилото където преминава само маи е затапена. дано си ме разбрал от това обяснение
- golov_bg
- ентусиаст
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Да разбрах те..значи и аз снощи подавах + на тоя клапан ама нищо,а ония маркуч ще го преместя
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Колега, гледай ъгъла на помпата, че иначе треска като трактор.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- golov_bg
- ентусиаст
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Такаааа,проблемите се задълбочиха малко ,след смяна на помпата същата работа,не пали,като запали с много въртяне трака,пуши и неще да откъне,замерих му компресията много кофти работа,на 2 от цилиндрите по 15 компресия,намерих друг блок с бутала комплект компресията се появи,снощи я зацепвам пак на белези пак върти и не пали,на дърпане запали работи много мазно тракането го няма.Та искам да попитам тъй като механичната помпа ми дойде без шайбата и си сложих моята има ли някаква вероятност белезите на механичното и ел.гнп-то да се разминават?
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Помпата ти не е зацепена както трябва. При мен един зъб беше размината и беше чудо. Димене, палене с триста зора, тракане. Според мен с тая шайба си се наиграл и проблема идва от нея.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- golov_bg
- ентусиаст
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
ем ся ше почвам да я въртя зъб по зъб,то се е видяло,че ще е играчка
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
При мен бягаше с един зъб напред и имаше симптомите, които си ги описал. Ъгъла на помпата, предполагам си го нагласил.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Шайбите са еднакви, прегледай центровката да не бъркаш нещо. и аз така се замотах един ден се побърках.
Шаибата има две дупки където се блокира, да не ги бъркаш, мисля че беше през по голямата.
Шаибата има две дупки където се блокира, да не ги бъркаш, мисля че беше през по голямата.
- golov_bg
- ентусиаст
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
пак неще до одеве си играх зъб напред назад мамицата и... Стамбо гърбиците на 1ви да гледат нагоре(вляво и вдясно)и помпата на голямата дупка ако я сложа на малката върти все едно няма компресия това го усетих преди бая време...Накрая ме съмнява,че ще играе 3та литра...
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
Долу белега на вала беше на този алуминиевия капак които закрива ремъка, докарваш на белег бележиш с някаква боя и тогава сваляш капака.
Помпата я блокираш на голямата дупка, мърдаш я максимално към двигателя от трите болта където се държи самата помпа и я стягаш,
гледаш шайбата дали е сложена както трябва в шпонката, на 2.4 трудно се бърка ама на тдс бях я замазал веднъж, горе разпределителния вал има
един квадрат още в началото около 1ви цил тои трябваше да застане наравно с главата (не знам как да го обясня )
пускаш 12в директно да си сигурен че аз бях взел веднъж от един кабел където като почнеш да въртиш и изчезва , нафта да пръска на дюзите
И трябва да запали, аз като слагах на моята едно време ей така ми се разказа играта на дърпане пали, тракане пушеци гасне и накрая като я направих както трябва и на точка запали
аз бърках дупките на шайбата, един познат и те същата работа две седмици не могат да я запалят ама беше преди бая години и съм ги позабравил тези неща
Помпата я блокираш на голямата дупка, мърдаш я максимално към двигателя от трите болта където се държи самата помпа и я стягаш,
гледаш шайбата дали е сложена както трябва в шпонката, на 2.4 трудно се бърка ама на тдс бях я замазал веднъж, горе разпределителния вал има
един квадрат още в началото около 1ви цил тои трябваше да застане наравно с главата (не знам как да го обясня )
пускаш 12в директно да си сигурен че аз бях взел веднъж от един кабел където като почнеш да въртиш и изчезва , нафта да пръска на дюзите
И трябва да запали, аз като слагах на моята едно време ей така ми се разказа играта на дърпане пали, тракане пушеци гасне и накрая като я направих както трябва и на точка запали
аз бърках дупките на шайбата, един познат и те същата работа две седмици не могат да я запалят ама беше преди бая години и съм ги позабравил тези неща
- golov_bg
- ентусиаст
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: От ел. към механично ГНП(M21D24)
баш баш само,че аз имам щифт за коляновия вал,квадрата ми е наравно на разпределителния вал с главата,и 10мм бургия на помпата(другата 9мм) утре като се прибера от работа продължавам да я ровя..
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани