E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шайба
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шайба
Добър ден, все си мислех, че ще хвана проблем с този двигател, но ето, че ще трябва да пиша за помощ или идеи.
Имаше повредена демпферна шайба. Колата си вървеше чудесно, но на празен ход имаше странни звуци. Смяна с чисто нова шайба (не китайска, но не и оригинална, а италианска с бмв номер на нея). Заедно с нея сменена и водна помпа (Kolbenschmidt с лята турбинка) поради лек теч от оста на старата. След смяната на тези компоненти, автомобила има липса на мощност. Преди това беше по-рязък и набираше много добре, след смяната все едно е сложен парцал след въздушния филтър. Върви, но не както преди. На диагностика порцията си е както беше нагласена последно (2 мг.), ъгъл на впръскване 2.8-2.9градуса и почти без колебание между тези стойности. Проверени турбо пътища и според майсторът, има съвсем леко омазняване при едната сглобка на интеркулера, но било старо и ако има загуба там, то била страшно малка. Пиково налягане от 1.5 бар достига при или над 3000 об/мин, но колата не я усещам както преди. Проверих и МАП сензор с мултицет. Дава коректни според мен стойности.
Двигател: м51 с масло 5w40 Тотал кварц пълна синтетика сменено преди 3 месеца.
Скорости: автоматик
Предстои смяна на горивен филтър и ако не се оправи нямам идеи вече какво може да е. Двигателя работи равномерно, не мени обороти или други подозрителни симптоми. На диагностика не излизат никакви грешки. Според мен лично прилича на недостиг на въздух/налягане или на гориво. Просто не искам да тръгвам по пътя на проба и грешка с частите, защото не съм ги надиплил пачките (за жалост).
Имаше повредена демпферна шайба. Колата си вървеше чудесно, но на празен ход имаше странни звуци. Смяна с чисто нова шайба (не китайска, но не и оригинална, а италианска с бмв номер на нея). Заедно с нея сменена и водна помпа (Kolbenschmidt с лята турбинка) поради лек теч от оста на старата. След смяната на тези компоненти, автомобила има липса на мощност. Преди това беше по-рязък и набираше много добре, след смяната все едно е сложен парцал след въздушния филтър. Върви, но не както преди. На диагностика порцията си е както беше нагласена последно (2 мг.), ъгъл на впръскване 2.8-2.9градуса и почти без колебание между тези стойности. Проверени турбо пътища и според майсторът, има съвсем леко омазняване при едната сглобка на интеркулера, но било старо и ако има загуба там, то била страшно малка. Пиково налягане от 1.5 бар достига при или над 3000 об/мин, но колата не я усещам както преди. Проверих и МАП сензор с мултицет. Дава коректни според мен стойности.
Двигател: м51 с масло 5w40 Тотал кварц пълна синтетика сменено преди 3 месеца.
Скорости: автоматик
Предстои смяна на горивен филтър и ако не се оправи нямам идеи вече какво може да е. Двигателя работи равномерно, не мени обороти или други подозрителни симптоми. На диагностика не излизат никакви грешки. Според мен лично прилича на недостиг на въздух/налягане или на гориво. Просто не искам да тръгвам по пътя на проба и грешка с частите, защото не съм ги надиплил пачките (за жалост).
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- wladio
- младши ентусиаст
- Мнения: 681
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
а майстора ти надежден ли е,познат ли ти е,приятел???той нещо е оцапал нещата.........
знам за подобни случки-отива колата на майстор ,освен всичко друго,майстора вземе та избуши катализатора(за да го продаде) и набута некви боклуци вътре,и се получава нещо подобно запушване.
не че нещо,но погледни отдолу и ще познаеш пипано ли е там.
ако не е там питай го къде е пипал още.от тези неща дето ти е сменил,няма как да има тези симптоми дето казваш.
успех
знам за подобни случки-отива колата на майстор ,освен всичко друго,майстора вземе та избуши катализатора(за да го продаде) и набута некви боклуци вътре,и се получава нещо подобно запушване.
не че нещо,но погледни отдолу и ще познаеш пипано ли е там.
ако не е там питай го къде е пипал още.от тези неща дето ти е сменил,няма как да има тези симптоми дето казваш.
успех
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
wladio написа:а майстора ти надежден ли е,познат ли ти е,приятел???той нещо е оцапал нещата.........
знам за подобни случки-отива колата на майстор ,освен всичко друго,майстора вземе та избуши катализатора(за да го продаде) и набута некви боклуци вътре,и се получава нещо подобно запушване.
не че нещо,но погледни отдолу и ще познаеш пипано ли е там.
ако не е там питай го къде е пипал още.от тези неща дето ти е сменил,няма как да има тези симптоми дето казваш.
успех
Майстора е надежден и няма да направи някоя глупост.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
Виж сега - няма как всичко да е наред и да не върви !!!
Или си въобразяваш, или водиш кочин при майстор и обясняваш ..
Знам че искаш 2500Е заплата, ама
Или си въобразяваш, или водиш кочин при майстор и обясняваш ..
Знам че искаш 2500Е заплата, ама
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
ивчо написа:Виж сега - няма как всичко да е наред и да не върви !!!
Или си въобразяваш, или водиш кочин при майстор и обясняваш ..
Знам че искаш 2500Е заплата, ама
Начи, ти да мълчиш, че те чака помпане на гуми с велосипедна помпа. Не разводнявай темата. Някой ако има идеи да ги казва моля. От празни коментари не виждам смисъл.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
Аз наскоро лекувах турбото и понеже в същия ден нямаше как да купя въздушен филтър го оставих така. Докато не го смених колата беше доста по-зле от сега с новия. А за горивния филтър, на мен ми се е случвало да не върви колата, хем беше на 5 хил. км някъде, ама то с тая нафта дето я наливаме....
Едно приятелче си монтира отделно малък прозрачен филтър на маркуча, който отива към помпата и по него определя какво е горе-долу положението на големия филтър.
Едно приятелче си монтира отделно малък прозрачен филтър на маркуча, който отива към помпата и по него определя какво е горе-долу положението на големия филтър.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
Тъпото е, че всичко това се случва след смяната на демпферната шайба и водна помпа. След 2 дни ще го сменя филтъра и ще видим, какво ще стане.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
Може просто да е съвпадение.
Успех
Успех
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- jogr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
Аз имам въпрос, къде държахте контра за развиването и респективно завиването на шайбата? Момента е доста голям и е на етапи, моята дори не можах да я стегна точно по спецификациите... Според мен има не лош шанс да се промени газоразпределението... може би положението на разпределителния вал (там все пак е на конус). Все пак ако не се оправи от филтъра не е лошо да провериш!?0
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
100Nm + 150 градуса по спецификация !!!
Предполагам само че там където е ходил това го знаят !!!
Предполагам само че там където е ходил това го знаят !!!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
Що си мисля, че не трябва да се развива централния болт за да се смени таа шайба.... Там нещо не я ли гледа как се върти?! Може ли да е сложена погрешно?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- jogr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
KPETEH написа:Що си мисля, че не трябва да се развива централния болт за да се смени таа шайба.... Там нещо не я ли гледа как се върти?! Може ли да е сложена погрешно?
Реално болта държи демпферната шайба- изключено е да я демонтираш без да развиеш болта! Позицията на шайбата реално не може да бъде объркана- има водещ пин! Не е лошо да се подмени този болт, поради дължината му и момента, като цена не беше скъп!
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
Че то там има ли датчик който да чете нещо по таз шайба ?!
То лесно ще го подмени, ама аз си мисля че просто двете неща нямат общо ...
Или монтиращият шайбата да сподели какво е правил освен това ..
Няма логично обяснение всичко да е ток и жица, и кочин да не върви ...
То лесно ще го подмени, ама аз си мисля че просто двете неща нямат общо ...
Или монтиращият шайбата да сподели какво е правил освен това ..
Няма логично обяснение всичко да е ток и жица, и кочин да не върви ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
jogr написа:KPETEH написа:Що си мисля, че не трябва да се развива централния болт за да се смени таа шайба.... Там нещо не я ли гледа как се върти?! Може ли да е сложена погрешно?
Реално болта държи демпферната шайба- изключено е да я демонтираш без да развиеш болта! Позицията на шайбата реално не може да бъде объркана- има водещ пин! Не е лошо да се подмени този болт, поради дължината му и момента, като цена не беше скъп!
Аз не съм съгласен. Шайбата се маха само от 6-те болтчета м8. Свалял съм на м21 и на м40 имам и м50 и съм убеден, че този болт не трябва да се развива. Пин има, ама ако е махал назад, то там има шпонка... Разни майстори, разни методи, разни резултати...
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4821
ивчо написа:Че то там има ли датчик който да чете нещо по таз шайба ?!
То лесно ще го подмени, ама аз си мисля че просто двете неща нямат общо ...
Или монтиращият шайбата да сподели какво е правил освен това ..
Няма логично обяснение всичко да е ток и жица, и кочин да не върви ...
Ако имах м51 щях да знам кво има и къде.... М21 има датчик който влаа при маховика. Ама ако са бутали веригата, сигурно центровката на помпата е отишла... Той Иво да си каже...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- jogr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: E34 525 tds липса на мощност след смяна на демпферна шай
KPETEH написа:jogr написа:KPETEH написа:Що си мисля, че не трябва да се развива централния болт за да се смени таа шайба.... Там нещо не я ли гледа как се върти?! Може ли да е сложена погрешно?
Реално болта държи демпферната шайба- изключено е да я демонтираш без да развиеш болта! Позицията на шайбата реално не може да бъде объркана- има водещ пин! Не е лошо да се подмени този болт, поради дължината му и момента, като цена не беше скъп!
Аз не съм съгласен. Шайбата се маха само от 6-те болтчета м8. Свалял съм на м21 и на м40 имам и м50 и съм убеден, че този болт не трябва да се развива. Пин има, ама ако е махал назад, то там има шпонка... Разни майстори, разни методи, разни резултати...
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4821ивчо написа:Че то там има ли датчик който да чете нещо по таз шайба ?!
То лесно ще го подмени, ама аз си мисля че просто двете неща нямат общо ...
Или монтиращият шайбата да сподели какво е правил освен това ..
Няма логично обяснение всичко да е ток и жица, и кочин да не върви ...
Ако имах м51 щях да знам кво има и къде.... М21 има датчик който влаа при маховика. Ама ако са бутали веригата, сигурно центровката на помпата е отишла... Той Иво да си каже...
Не си съгласен защото м51 няма много общо с м50 и прочие Казал съм ти го от опит, ако отвориш оем-а за м51 ще ти стане ясно, или ако на живо го огледаш! Няма никакви датчици - проста немска инженерна мисъл
П.С. Ако искаш да свалиш само шайбата(за климата) съм съгласен, но за демпферната шайба задължително болтът!
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани