Servotronic-букси?
Модератор: Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Servotronic-букси?
Здравейте!Предстои ми слагане на сервотроник и нямам търпение защото единственото нещо което не ми допада в любимата Е34-ка е тежкия волан при маневри на място...За да избегнем коментарите ще добавя че кутията ми е чудна,без луфтове и т.н.Маслото е сменено както и казанчето с ново но няма тая лекота на волана като на другите коли които съм карал.Да съгласен съм че тази "тежест" на магистралата е супер но повече карам градско...Както и да е нека минем по темата.Ще взема кормилна кутия и модул без буксите и кабелите.Ще ми се наложи сам да ги подредя и ми се иска да го направя както е оригинално.Оригинално нещата които липсват изглеждат така:
Към тези жълти букси се присъединява това:
И в неговото гнездо се слага "модула" който си е живо реле.Та аз ще взема гнездо от обикновенно реле и ще ползвам шестте правилни места с жици(ако има други ще ги игнорирам) но не знам от къде да намеря тези цилиндричните букси които отиват към жълтите... Та ако имат някакво стандартно име да го споделите да знам какво да търся...
Другия проблем е при кутията.На нея има "кубче"-клапан с букса:
Въпросът е същия,черната букса с двата пина (изглежда ми стандартна и позната) и бялата цилиндрична в другия край...Какви са и под какво име да ги търся?
Към тези жълти букси се присъединява това:
И в неговото гнездо се слага "модула" който си е живо реле.Та аз ще взема гнездо от обикновенно реле и ще ползвам шестте правилни места с жици(ако има други ще ги игнорирам) но не знам от къде да намеря тези цилиндричните букси които отиват към жълтите... Та ако имат някакво стандартно име да го споделите да знам какво да търся...
Другия проблем е при кутията.На нея има "кубче"-клапан с букса:
Въпросът е същия,черната букса с двата пина (изглежда ми стандартна и позната) и бялата цилиндрична в другия край...Какви са и под какво име да ги търся?
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Servotronic-букси?
Аз имам модул с букси отрязан , но при мен в краката видях само празно легло за реле , имам спомен че имах букси за сервотрон ама ще се окаже че не съм запомнил.Има ли няакъде схема за тоя сервотроник , кой ккабел закво е ?и до кутията какво отива?
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Servotronic-букси?
Значи вероятно и при мен ще има празно легло за реле което прави нещата дори по-лесни. Само щракваме релето-модул в празното легло.Освен ако твоя модул не е от тия дето са като реле:
Ами е от преди фейса и изглежда така:
Но пак ще работи просто няма да стане Plug&Play.Относно жиците,според колега който успешно направи такава трансплантация:
"Има 5 кабела:червен ти е + ( аз го направих да идва след контакт ) , кафяв ти е маса ( може и от някой болт по купето да я хванеш ) , черно-бял отива към таблото са скоростта ( на таблото от заде пак е същия цвят и няма как да се обърка) и другите 2 кабела едни шарени бяха отиват към буксата на кутията."
Ако не се намери колега с оригинално сложен сервотроник да ни просветли,остава да разберем кое краче на релето-модул към коя жица се връзва...
Ами е от преди фейса и изглежда така:
Но пак ще работи просто няма да стане Plug&Play.Относно жиците,според колега който успешно направи такава трансплантация:
"Има 5 кабела:червен ти е + ( аз го направих да идва след контакт ) , кафяв ти е маса ( може и от някой болт по купето да я хванеш ) , черно-бял отива към таблото са скоростта ( на таблото от заде пак е същия цвят и няма как да се обърка) и другите 2 кабела едни шарени бяха отиват към буксата на кутията."
Ако не се намери колега с оригинално сложен сервотроник да ни просветли,остава да разберем кое краче на релето-модул към коя жица се връзва...
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Servotronic-букси?
Имам това долното ..демек трябва да търся реле такова серво.
Щото имам спомен че имам и свободна букса до кутията , ако не , ще си прекарам тва дето го имам и аре .Някой ако му се намира такова реле ще е супер .
предполагам по кабелите ще го разбера дали е то? все си мисля че не е баш обикновено реле.
Щото имам спомен че имам и свободна букса до кутията , ако не , ще си прекарам тва дето го имам и аре .Някой ако му се намира такова реле ще е супер .
предполагам по кабелите ще го разбера дали е то? все си мисля че не е баш обикновено реле.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Servotronic-букси?
Не ме разбра Ти имаш модула който се слага преди фейса.А това другото дето прилича на реле е същия модул ама се слага след фейса.Едно и също нещо са...Ами кормилна кутия от сервотроник имаш ли?Трябва ти само един от двата модула и кормилна кутия тип сервотроник.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Servotronic-букси?
Имам сичко комплект от М5 , кутия , помпа , модул с буски , хладител , казан . и легло за реле модул.
Номенклатурен номер : 32431162705
Описание : ЕЛ.БЛОК СЕРВОТРОНИК
Ед.цена (с ДДС) : 416.87 BGN
Мисля че ще вържа стария модул към новото легло на релето.
http://www.e34.su/forum/topic/49090-doo ... otronikom/
Даже май като гледам , пикливия модул ще го сложа при бушоните илитам някъде вънка и ще му пусна кабел за 3 мин .
като знам кво гъзене е да извадя колоните и пластамасите и ми мина пак мерака
Номенклатурен номер : 32431162705
Описание : ЕЛ.БЛОК СЕРВОТРОНИК
Ед.цена (с ДДС) : 416.87 BGN
Мисля че ще вържа стария модул към новото легло на релето.
http://www.e34.su/forum/topic/49090-doo ... otronikom/
Даже май като гледам , пикливия модул ще го сложа при бушоните илитам някъде вънка и ще му пусна кабел за 3 мин .
като знам кво гъзене е да извадя колоните и пластамасите и ми мина пак мерака
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Servotronic-букси?
Преди да орежеш кабелите напиши кой цвят жица на коя дупка на леглото отговаря...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Servotronic-букси?
Моя модул е с итрязани букси от купето,направо ще го вържа някъде директно.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Servotronic-букси?
Интересна тема Мар. Защо не проследиш кабелите по диаграма на инсталацията? Само М5 ли има тази екстра?
П.С. Коледа ще дойде скоро за теб, след около месец.
П.С. Коледа ще дойде скоро за теб, след около месец.
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Servotronic-букси?
Проследил съм повечето неща вече... Инсталацията я имам и почти ми е ясна.Но не е дошъл момента да го слагам.Като тръгна да монтирам ще опиша тук и ще сложа снимки.Сервотроника не е само при М5,на М5 кутията завива повече с по-малко въртене на волана-предавателните числа са други.Не знам обаче дали тия числа пак са различни когато е на М5+сервотроник или го има само при обикновенна кутия.
П.С. Коледа е любимия ми празник хахахах
П.С. Коледа е любимия ми празник хахахах
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Servotronic-букси?
Това реле е там свободно при мен , легло де. Са въппроса е дали е сервотроника или не е ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Servotronic-букси?
Изпревари ме със снимките...
Да това е леглото за сервотроник модул(който прилича на рече) от фейслифт кола,намира се зад говорителя в краката на шофьора.Това което измерих и съм си записал е:
Номер 4 и 2 отиват към кормилната кутия.Номер 2 е маса а 4 и 6 са + след контакт.Номер 4 и 2 правят верига с дясното краче на бялата двупинова букса която е до кормилната кутия Номер 6 отива към една жица в таблото от където взима сигнал за скоростта.
Бялата двупинова мъжка букса седи в един пластмасов държач близо до кормилната кутия,за нея трябва една педя кабел който от единия край да е двупинова женска букса която да се щракне към мъжката а от другия край букса тип като тази която се щраква към датчика за светлините на заден ход (или тия дето се щракват към дюзите) тя отива към "кубчето" на кормилната кутия.
Ето я бялата дето седи в държача:
И ето типа букса която се щраква към кормилната кутия:
Да това е леглото за сервотроник модул(който прилича на рече) от фейслифт кола,намира се зад говорителя в краката на шофьора.Това което измерих и съм си записал е:
Номер 4 и 2 отиват към кормилната кутия.Номер 2 е маса а 4 и 6 са + след контакт.Номер 4 и 2 правят верига с дясното краче на бялата двупинова букса която е до кормилната кутия Номер 6 отива към една жица в таблото от където взима сигнал за скоростта.
Бялата двупинова мъжка букса седи в един пластмасов държач близо до кормилната кутия,за нея трябва една педя кабел който от единия край да е двупинова женска букса която да се щракне към мъжката а от другия край букса тип като тази която се щраква към датчика за светлините на заден ход (или тия дето се щракват към дюзите) тя отива към "кубчето" на кормилната кутия.
Ето я бялата дето седи в държача:
И ето типа букса която се щраква към кормилната кутия:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Servotronic-букси?
То хубаво ...ама аз сега кат съм с друг матор тоя кабел за кутията отделен по купето ли върви ?
Имам спомен че има свободен кабел на рога някъде???
даже го извадих това легло вънка и ще вържа другия модул към него с кабелно обувки в релето направо.
Имам спомен че има свободен кабел на рога някъде???
даже го извадих това легло вънка и ще вържа другия модул към него с кабелно обувки в релето направо.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Servotronic-букси?
Погледни снимката де...Виж че излиза от сноп кабели увити с нещо като изолирблан.Демек заедно с инсталацията.
Мене друг въпрос ме мъчи...Това малкото краче най-тънкото на модула-реле(има го на снимките в началото на темата) то каква роля играе като няма конектор в леглото за него.. ?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Мене друг въпрос ме мъчи...Това малкото краче най-тънкото на модула-реле(има го на снимките в началото на темата) то каква роля играе като няма конектор в леглото за него.. ?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Servotronic-букси?
Пичове дайте да обсъдим сервотроника като екстра.Ходих при моя майстор да го запитам каква сума ще иска за конверсията...Той ме посъветва хубаво да разпитам преди това защото най-лесното е да ми вземе парите и да оакаме пейзажа.Според него има вариант да не остана доволен от получения резултат.Гледната му точка е че волана над 100км/ч се "изключва" и става прекалено твърд което е неприятно ако колата се заиграе в дадена ситуация.Също ми обясни за някакви сили,надлъжни-напречни (не ми стана ясно) които от самата скорост втвърдяват самия волан при обикновени коли без сервотроник.Та със сигурност искам волана да ми е лек при маневри на място в момента мога да го въртя с една длан на място но с доста голямо усилие на ръката... Но има ли вариант да стане неприятно тежък волана на извънградско каране след като сложим сервотроника?Нека ме насочат хора които са карали Е34 със сервотроник!Моя майстор прави някакви сравнения с някакъв ситроен,все се надявам немците да са го измислили както трябва дори и през тези далечни години... Не почвайте да плюете по човека той е на принципа 3 пъти мери преди да режеш и евала на това че обмисля както му е реда,както той каза "най-лесно е да ти взема парите но бъди сигурен че искаш тази екстра"!
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани