Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 951
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от datchko » 30 Юли 2014, 0:14

Още с купуването на колата преди година и половина смених водата, която беше в радиатора, маркучите и двигателя. Сипах антифриз в отношение 50:50.

Проблемът е, че предишният собственик (и не само той) явно е карал само на вода и всичкото метал е ръждив. Преди да сменя антифриза, направих нещо като промивка на системата само с вода, за да се отмият по-едрите отлагания. Но дори и в момента при отворена капачка се вижда малко ръжда. Като махна някой от маркучите към радиатора, пак се виждат наслоявания.

Въпросът ми е - може ли да се изчисти радикално ръждата от двигателя? И как евентуално?
Засега не ми се иска да става механично, че не ми се разглабя..
Радиатор-клийнърите като този дали ще свършат работа?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от cod-cdbp » 30 Юли 2014, 2:35

Течност с киселинен характер - оцет и от сорта, да не е силно киселинен разбира се.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от Borymeckata » 30 Юли 2014, 8:02

Фосфорнаа киселина е основна съставка на преобразувателите на ръжда. Обаче не знам как ще се отрази на алуминиевите части и гумените съединиения. Трябва да се проучи...
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от ивчо » 30 Юли 2014, 8:07

Изображение

И ако не се сещаш - подсказвам :mhihi:

Изображение


И не се шегувам изобщо !
Мерцедес ползват това :

Изображение

Цената му е около 22-24 лв за 0.5кг опаковка, и се ползва за точно това !
Работим в сервиза с него, и последно на една гад с духнала г-ра го ползвахме и си чисти :)
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6214
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от zvetiko » 30 Юли 2014, 8:32

Щом е карана с вода, освен ръжда ще има задължително и сериозни отлагания от котлен камък. Мисля, че всеки опит за почистване, ще доведе до теч от някъде, дано да не е от радиатора за отоплението. Може би най-добрият вариант е, ако нямаш проблем с охлаждането, да не пипаш нищо. Антифриза трябва да е или оригинален или червен- ако си сложил син, най-добре го смени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от GecataBMW-E46 » 30 Юли 2014, 8:44

zvetiko написа:Щом е карана с вода, освен ръжда ще има задължително и сериозни отлагания от котлен камък. Мисля, че всеки опит за почистване, ще доведе до теч от някъде, дано да не е от радиатора за отоплението. Може би най-добрият вариант е, ако нямаш проблем с охлаждането, да не пипаш нищо. Антифриза трябва да е или оригинален или червен- ако си сложил син, най-добре го смени.

Абе ще има котлен камък ако е от чешмата,дестилираната вода няма никакви примеси,помисли малко преди да напишеш нещо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от ивчо » 30 Юли 2014, 9:54

Той сега като сложи антифриза и ще текне ;)
Гаранция !!!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от Хаос » 30 Юли 2014, 9:55

zvetiko написа:Антифриза трябва да е или оригинален или червен- ако си сложил син, най-добре го смени.

M-ката ми е със син антифриз (предполагам е оригинален, предстои ми смяната му заедно с термостат, маркучи и може би водна помпа) какво против него имаш?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от ивчо » 30 Юли 2014, 13:36

Нищо против него не трябва да има !
Просто в сравнение с червеният има по-малък живот !
Аз обаче ще препоръчам последното поколение на VW G13 !
Антифриза е съвместим с всички други, и е много силен концентрат !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от Митко Стоянов » 30 Юли 2014, 14:14

zvetiko написа:Антифриза трябва да е или оригинален или червен- ако си сложил син, най-добре го смени.
Ще се обосновеш ли?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1596
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от Jordana » 30 Юли 2014, 20:18

Първо се уточнете какво предпазвате с тия антифризи .Универсални препарати няма .Блока е чугун ,главата алуминий. Алуминия е силно чувствителен към основи /алкални препарати/ и оксидира в AL2O3 по повърхноста което е защитен слой - не ръждясва. Чугуна обратно киселините го морят ръждясва за часове .Отделно електрохимична корозия ,отделно галванична двойка желязо -алуминий ,отделно термичен катализатор на корозионните процеси.Отделно че алуминия не е баш алуминий в тия мотори а сплави с магнезий цинк и други разни легиращи и леярски примеси.
Отделно скапани антифризи с неизвестна реакция към двата метала и неизвестен разпад на продуктите във времето.Син зелен червен всичко е един дол дренки ако не се сменя на 2-3 години.Във всички продукти има вода или алкохоли /глицерина също е алкохол/така че забравете да няма ръжда в чугунен блок. За алуминиевите вече е съвсем друга работа защото метала е еднороден .Тоест може да се ползва специализиран препарат за защита на алуминий.Въпроса там е вече каква химия е вкарана. Дали се подържа някакво Ph ,нещо срещу електрохимичната корозия ,инхибитори на окислителните процеси и след колко време този препарат каталясва и губи предпазните си свойства.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 6.10.2013
Местоположение: Варна
Кара: винаги с кеф

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от Mironikolo » 31 Юли 2014, 17:35

Лики моли имат добавка за промиване на охладителни системи, при мен имаше огромен ефект.
Има две житейски правила: Правило 1 – Не се тревожи за дреболии. Правило 2 – Всички неща са дреболии.
Фридрих Ницше

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 21.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E34 520 Touring

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от Ivan4u » 02 Авг 2014, 9:45

Добавките за промиване имат същият ефект като добавките за спиране на теч - или ще си много доволен или ще те боли главата ..много .. Спираш до шахта , пъхаш маркуч с течаща вода в капачката на разширителният съд , развиваш пробката на радиатора и започваш голямото промиване . След няколко минути спираш , затваряш всичко , палиш да поработи МАЛКО /няколко минутки/ , помпата да повърти чорбата , после пак ... Котленият камък нито с добавки ще го махнеш , нито с промиване , идеята е да няма частици FeO , които да циркулират по системата и да правят бели . Това е най-безопасният начин , по който можеш да се отървеш от свободната ръжда. По същата схема се прави и промивката с добавка почистване на охладителната система - действа 10-15 минути/според предписанията на производителя/ в режим на празен ход , след което няколко пъти се промива с чиста вода , изпразване до максималният минимум и напълване с антифриз по предписание . Тва с червеният антифриз беше майтап предполагам :) Дано не е било насериозно ... щото е глупост .
Everyone fears time ... time fears E34 ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от MaxMeyer » 10 Авг 2014, 12:29

Да споделя как промих моята като я купих и исках да и сложа нов антифриз.Под изпускателния колектор на М50 има един болт който се отвива за да се източи всичко или почти всичко.Източих,завих го обратно и напълних с вода.Покарах 10-на километра по-спортно и загрях водата съответно.Отворих внимателно казанчето и пуснах една таблета Калгон против котлен камък за миялна машина,става и прахообразен калгон за пералня.От горещата вода това нещо се разтваря,после пак 10-на километра по-спортно каране да го завърти хубаво навсякъде.После пак пълно източване от болта и откачане на дебелите водни маркучи входен и изходен,след което ИЗЧАКВАНЕ изстине колата хубаво защото с тия съвети на горещ мотор да се вкара студена вода от чешмата ще стане "ПУК" :mhihi:Като е студен мотора завираш маркуча с усилената струя от мивката в дупката на входния маркуч и хубаво се промива като всичко излиза от другия изход...След което пълно източване от болта под колектора щото не искаме чешмяна вода а дестилирана+антифриз концентрат.Пълним после с антифриза обезвъздушаваме на голям баир с предницата нагоре и включено парно...И те така!Излизат много "интересни" неща от системата... :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 951
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Въпрос за премахване на ръжда в двигателя..

Мнение от datchko » 10 Авг 2014, 15:16

MaxMeyer написа:


Това с Калгон-а много ми хареса :mhihi:
Добра идея :yes:
Но дали ще махне ръждата от двигателя? Че моят двигател, преди да ми падне, е бил само на вода и вътре е боза :mhihi:
Чудя се само дали при промивката няма да заседнат метални частици във вътрешното радиаторче и да се запуши (малко или много).

П.П. -Въпреки, че съм за ново радиаторче и не ми пука особено за сегашното, така че може и да пробвам с Калгон :yes:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook