Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Модератор: Технически модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- krustev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Така колеги идвам от гаража, днес всичко стана по бързо защото не бях сам, а и си набавих нужния инструмент.
Днес отдясно свалих, спирачен апарат,диск,горе и долен носач,кормилни накрайници, стабилизираща щанга и кормилна щанга тоест цялото предно окачване.
ДО ВСИЧКИ КОЛЕГИ, КОИТО КАТО МЕН НЕЗНАЕХА КАК СЕ ВАДЯТ ШАРНИРИТЕ ОТ ЛЕГЛАТА ИМ- БИЕ СЕ С ЧУК НЕ ПО БОЛТА. НЕ ПО ГАЙКАТА А СЕ БИЕ ОТСТРАНИ, ПОНЕЖЕ СА КОНУСОВИДНИ ТЕЛА И КАТО БИЕШ ОТЛЯВО И ОТДЯСНО НЕ ПО БОЛТА А ПО ЛЕГЛАТА, БОЛТОВЕТЕ СЕ ОТЛЕПЯТ И ПАДАТ.
Много голям ама мноооогооо голям зор видях докато извадя кормилната щанга, докато я откача от паразитния хебел и опашката на секторната кутия.Махнах гайките, пръсках с спрей, дърпах надоло, натисках с дълга щанга по метода на Архимед, нагрявах, вдигах с крик щангата да избута надоло от леглата болтовете и да падне няма и няма....
Докато не дойде съседа ми на няколко бири взе два килограмовия чук и като почна едно млатене отстрани не по болтовете а до леглата... всичките 6 шарнира които се чудех как да извадя хвръкнаха един по един като коркови тапи... е идеше ми да го разцелувам... сигурно още щях да се мъча да ги вадя.... да е жив и здрав Обещах му безплатна бира от мен до края на живота му!
Пиша този пост да спестя на незнаещите като мен много мъки и ядове!
Така след като всичко е свалено, за смяна:
2 тампона на кривите носачи
4 шарнира на кривите+правите носачи за рециклиране
2 шарнира на кормилната щанга -за рециклиране
2 нови кормилни накрайника
2 кормилни накрайника за рециклиране
Паразитния хебел е добре, движи се "мазно" няма луфтове,няма блъскане,чукане- няма да го сменям.
Биалетките са на около 500 км новички не са мръднали няма да ги сменям и тях.
Тампоните на стабилизиращата щанга нямат никаде скъсано, спукано или каквото и да е няма да ги сменям.. можеби вътрешния отвор на тампоните от където минава щангата е малко поразширен в посока нодоло, защото тя натиска надоло, но не мисля да ги сменям.
С оглед на тая цялата гимнастика... си мисля защо е тресяло.... заради разбитите шарнири на крив и прав носач и заради тръгналите (сцепените) тампони на кривите носачи. Таа надявам се да съм бил полезен с информацията която давам, така както всички вие сте ми полезни на мен с мненията и идеите, които давате...нали за това е форум
Христос Возкресе приятели!!
Днес отдясно свалих, спирачен апарат,диск,горе и долен носач,кормилни накрайници, стабилизираща щанга и кормилна щанга тоест цялото предно окачване.
ДО ВСИЧКИ КОЛЕГИ, КОИТО КАТО МЕН НЕЗНАЕХА КАК СЕ ВАДЯТ ШАРНИРИТЕ ОТ ЛЕГЛАТА ИМ- БИЕ СЕ С ЧУК НЕ ПО БОЛТА. НЕ ПО ГАЙКАТА А СЕ БИЕ ОТСТРАНИ, ПОНЕЖЕ СА КОНУСОВИДНИ ТЕЛА И КАТО БИЕШ ОТЛЯВО И ОТДЯСНО НЕ ПО БОЛТА А ПО ЛЕГЛАТА, БОЛТОВЕТЕ СЕ ОТЛЕПЯТ И ПАДАТ.
Много голям ама мноооогооо голям зор видях докато извадя кормилната щанга, докато я откача от паразитния хебел и опашката на секторната кутия.Махнах гайките, пръсках с спрей, дърпах надоло, натисках с дълга щанга по метода на Архимед, нагрявах, вдигах с крик щангата да избута надоло от леглата болтовете и да падне няма и няма....
Докато не дойде съседа ми на няколко бири взе два килограмовия чук и като почна едно млатене отстрани не по болтовете а до леглата... всичките 6 шарнира които се чудех как да извадя хвръкнаха един по един като коркови тапи... е идеше ми да го разцелувам... сигурно още щях да се мъча да ги вадя.... да е жив и здрав Обещах му безплатна бира от мен до края на живота му!
Пиша този пост да спестя на незнаещите като мен много мъки и ядове!
Така след като всичко е свалено, за смяна:
2 тампона на кривите носачи
4 шарнира на кривите+правите носачи за рециклиране
2 шарнира на кормилната щанга -за рециклиране
2 нови кормилни накрайника
2 кормилни накрайника за рециклиране
Паразитния хебел е добре, движи се "мазно" няма луфтове,няма блъскане,чукане- няма да го сменям.
Биалетките са на около 500 км новички не са мръднали няма да ги сменям и тях.
Тампоните на стабилизиращата щанга нямат никаде скъсано, спукано или каквото и да е няма да ги сменям.. можеби вътрешния отвор на тампоните от където минава щангата е малко поразширен в посока нодоло, защото тя натиска надоло, но не мисля да ги сменям.
С оглед на тая цялата гимнастика... си мисля защо е тресяло.... заради разбитите шарнири на крив и прав носач и заради тръгналите (сцепените) тампони на кривите носачи. Таа надявам се да съм бил полезен с информацията която давам, така както всички вие сте ми полезни на мен с мненията и идеите, които давате...нали за това е форум
Христос Возкресе приятели!!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Айде и другия теоритичен майсторzvetiko написа:krustev написа:Здравейте отново колеги. Карам с нормални 15-ки лети модел на бвм. Не са ламаринените.
Сега решил съм да сменя тампоните на ляв и десен горен грив носач, тампоните ляв и десен на долен прав носач, да рециклирам накрайника на десния долен прав носач и да мина реглаж.
Виждам, че колега във форума изработва полиуретанови тампони и си мисля да взема комплект 2 за кривия и 2 за правия носач.
Мнения за полиуретана!? Или да заложа на льомфьодер. Ползвам 30% отстъпка от ауто+ и мисля че ще дойде добра за цена за льомфито.
Но сякаш повече клоня за полиуретана... а вие как мислите?!
Колега, сложи си льомфьордер, изчислен за твоята кола, за да ти е мирна главата. Това, което признават производителите на полиуретановите тампони е, че окачването се втвърдява, при лошо гресиране почват да скърцат, здравината им се доближавала до тази на оргиналните, но е малко по-лоша от нея. А това, което не признават...
Ти на колко коли сложи полиуретан, колко от тях се втвърдиха, колко се разскърцаха? Мери кръвното с осцилоскопа и кротувай
Автора, за българските ментета доста се изписа, вземи попрочети и тогава си давай парите. Да не се окаже само, че си платил пауърфлекса наполовина, а нямаш нищо...Не лош вариант е Лемфьордера, цената е сравнително приемлива, но на рециклирани носачи си е като на сбръчкана баба еротично бельо
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Колата ти е тресяла, щото предницата ти е тотална щета и няма здраво място, а не заради определени неща.
Не се занимавай да пълниш кормилните накрайници, цената им като нови е колкото за рециклаж.
Не се занимавай да пълниш кормилните накрайници, цената им като нови е колкото за рециклаж.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- krustev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Хмм.... тампоните мисля да ги купя от колегата ферарист от форума...уж все хубави мнения има за продаваните от него артикули.
А за рециклирането... не можах да те разбера добре ли е зле ли е!?
Него ще го правя при един майстор от Варна на ул.Манош войвода 5, циганската махла е това. Имам двама познати които са доволни как работи...
А сега де... льомфедер или полиуретана... до вторник ще го мисля....тва..
А за рециклирането... не можах да те разбера добре ли е зле ли е!?
Него ще го правя при един майстор от Варна на ул.Манош войвода 5, циганската махла е това. Имам двама познати които са доволни как работи...
А сега де... льомфедер или полиуретана... до вторник ще го мисля....тва..
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
- krustev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
За кормилните и аз си мислех същото, така че нови ще са! Притеснява ме това, че новите издържат по малко от рециклираните и скоро да не ми се налага да правя излишни гимнастики... не от финансова гледна точка съм решил да ги рециклирам.
Странното беше че колата нямаше хлоп-троп чукане и блъскане... но ей тия пусти 80км/час като стигне и като се почне не мога да я увладея...единния път от тресенето ми се отвори капака, толкова сериозно блъскаше на ляво -на дясно!
Странното беше че колата нямаше хлоп-троп чукане и блъскане... но ей тия пусти 80км/час като стигне и като се почне не мога да я увладея...единния път от тресенето ми се отвори капака, толкова сериозно блъскаше на ляво -на дясно!
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
И на мен ми се е случвало да не се усеща нищо в движение, а окачването да е леж. Странна работа са тези колиkrustev написа:Странното беше че колата нямаше хлоп-троп чукане и блъскане... но ей тия пусти 80км/час като стигне и като се почне не мога да я увладея...единния път от тресенето ми се отвори капака, толкова сериозно блъскаше на ляво -на дясно!
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- krustev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Не странна, а вечна работа са тия коли ))
Ти представяш ли си да беше някоя френска сфирка!? Имаше да трака и лопа.... хахах
Ти представяш ли си да беше някоя френска сфирка!? Имаше да трака и лопа.... хахах
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
За кормилната щанга ваденето с "вилица" иначе си е мъка направо.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- krustev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Каква е тази вилица, колега!? Имаш ли снимка на този инструмент!?
Иначе пробвахме с преса за лагери, но не може да се заступори както трябва че да избие болта от леглото... единствения начин е бой с чука, отстрани.... няма начин да не освободи по този начин!!!
Иначе пробвахме с преса за лагери, но не може да се заступори както трябва че да избие болта от леглото... единствения начин е бой с чука, отстрани.... няма начин да не освободи по този начин!!!
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Колега, не че те разубеждавам, ама по-добре си купи нещо качествено, така и така даваш пари.krustev написа:Хмм.... тампоните мисля да ги купя от колегата ферарист от форума...уж все хубави мнения има за продаваните от него артикули.
и аз използвах услугите му за 2 носача и честно да ти кажа не съм очарован от работата му. Въпросното рециклиране всъщност е пробиване на дупка отдолу на шарнира и пълнене с PVC. Ако знаех как ги прави, щях да си купя 2 нови и да не се занимавам с глупости.krustev написа:Него ще го правя при един майстор от Варна на ул.Манош войвода 5, циганската махла е това. Имам двама познати които са доволни как работи...
В Добрич (кв. Балик) има един чичка, дето рециклира от рейки до шарнири и накрайници, 100% ще ги направи по-качествено.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
За ваденето на тия болтове си има скоби и най-добре става с тях. С вилицата да извадиш накрайник, който няма да се ползва. А колегата вади всичко наред, за да види кое е здраво и кое ще сменя.
- krustev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Dirty M5 driveR написа:За ваденето на тия болтове си има скоби и най-добре става с тях. С вилицата да извадиш накрайник, който няма да се ползва. А колегата вади всичко наред, за да види кое е здраво и кое ще сменя.
Именно!
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Ами то точно некоректни търговци ни накараха да рециклираме , а да ми мине живота в търсене на качетсвени части . Та нищо лошо аз често прибягвам до рециклаж на парнири. Тука не ги тъпчат с ПВЦ ( споделям за да е ясно кое и как става ) , а се сменят направо пластмасовите черупки , които тъй или иначе си ги има в заводските ябълковидни болтове. Та едно такова рециклирано абълковидно съединение струва от порядука на 40 пари ( качествено , дето държи по над 40000км ) , важен е материала на черупката , която се сменя и затварянето става с допълнително материал направен така , че да може да се притяга след известен пробег и зануляване на получените луфтове между болта-черупката и леглото на съединението. Аз не съм пробвал полиуретан , но за тампони ( на надлъжните носачи ) има достатъчно варианти , като плътни мисля са най-подходящи за пътищата ни ( такива ползвам от 15 пари , пак самоделки , мейд ин БГ ) и досега не съм повтарял , демек здрави са достатчтъчно . Минаване на полиуретан е добре ама качествен , но мисля не е нужно чак толкоз ако си намерите качествен заместител на заводските материали , които съм сигурен отдавна не са това което са били , айде да си кажем направо , няма начин да е обратното имайки предвид международната икономическа обстановка от няколко години насам. Ако може да се замени някой носач с такъв с унибали горещо препоръчвам , няма мърдане , повече от "железни" . Щастието да има такива на моята кола имам по "вина" на Митака , за което често го благославям съвсем искрено . Живи и здрави .
- krustev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: Колата тресе наляво-дясно между 85-98 км/ч защооо!?
Колеги, за да бъде цялостна темата и максимално полезна, добавям това мое мнение.
ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН, причините довели до проблема са разбити шарнири на крив горен носач, на прав долен носач и скъсани тампони на кривите носачи.
Препоръчвам, така и така се я разглобили да смените или рециклирате всички шарнири и да свалите и огледате тампоните за пукнато,скъсано и тн.
Тъкмо приключих с ремонта на моята кола на теста всичко мина нормално няма и помен от отвратителното тресене.
Колата сега се чувства много стегната,много подготвена за всяко трепване на волана!!!
ПП: Сложих тампони льомфедер, а не както бях запланувал полиуретанови!
ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН, причините довели до проблема са разбити шарнири на крив горен носач, на прав долен носач и скъсани тампони на кривите носачи.
Препоръчвам, така и така се я разглобили да смените или рециклирате всички шарнири и да свалите и огледате тампоните за пукнато,скъсано и тн.
Тъкмо приключих с ремонта на моята кола на теста всичко мина нормално няма и помен от отвратителното тресене.
Колата сега се чувства много стегната,много подготвена за всяко трепване на волана!!!
ПП: Сложих тампони льомфедер, а не както бях запланувал полиуретанови!
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани