отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Здравейте,
дойде време и аз да питам от тъпите въпроси. Четох указаните теми, но не намерих отговор на един въпрос:
Амортисьорчетата на стъклото, след като ги освободя от захвата им към самото стъкло, просто трябва да могат да се изтеглят навън, или трябва и да сваля тапицерията и някъде отзад, в основата им, да ги освободя по някакъв начин?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=41&fg=60
Притеснява ме №23 на схемата къде стои. Днес освободих дясното откъм стъклото и доста се опитвах да го изтегля, но не стана. Или трябва още по-силно да тегля, или си има друг пиниз.
Благодаря предварително!
дойде време и аз да питам от тъпите въпроси. Четох указаните теми, но не намерих отговор на един въпрос:
Амортисьорчетата на стъклото, след като ги освободя от захвата им към самото стъкло, просто трябва да могат да се изтеглят навън, или трябва и да сваля тапицерията и някъде отзад, в основата им, да ги освободя по някакъв начин?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=41&fg=60
Притеснява ме №23 на схемата къде стои. Днес освободих дясното откъм стъклото и доста се опитвах да го изтегля, но не стана. Или трябва още по-силно да тегля, или си има друг пиниз.
Благодаря предварително!
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Виж тази тема, може да ти помогне
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=21954298
Гледам си е залепил рамо за амортисьорчето, май това е пиниза.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=21954298
Гледам си е залепил рамо за амортисьорчето, май това е пиниза.

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Сваля се тапицерията/тавана и развиваш номер 23 от схемата, която си пуснал.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Ето го начина:



Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Мдаааа....
Благодаря много за бързите и точни отговори. Сега ме чака разкачване на тапицерия или търсене на специален инструмент.
Ще го мисля тези дни.
Благодаря отново.
Благодаря много за бързите и точни отговори. Сега ме чака разкачване на тапицерия или търсене на специален инструмент.
Ще го мисля тези дни.
Благодаря отново.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Виж снимките от първия линк, човека си е направил приспособление, с него може и да се получи. Нищо не губиш, ако пробваш.BigMUZZY написа:Мдаааа....
Благодаря много за бързите и точни отговори. Сега ме чака разкачване на тапицерия или търсене на специален инструмент.
Ще го мисля тези дни.
Благодаря отново.


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Заебавай го пина
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... trut+glass
В тази тема е обсъдено, има и снимка на приспособлението за вадене.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... trut+glass
В тази тема е обсъдено, има и снимка на приспособлението за вадене.

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Нааайс!!!
Много благодарско на Чичо Митко!!! Хората наистина са си написали всичко. Тези дни ще го приложа.
Много благодарско на Чичо Митко!!! Хората наистина са си написали всичко. Тези дни ще го приложа.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
BigMUZZY написа:Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.
Здравей. Сега видях темата, търсейки амортесьорчета. Два пъти ги сменях и вече се считам специалист. Този номер 23 е болт със сферична глава. Вади се от тавана под тапицерията и захваща въпросните амортесьорчета, които имат съответната дупка във вътрешния си край. На 90 градуса е спрямо амортесьорчетата. Виж си захващането на амортесьорите на багажната врата - същото е. Но според мен хич не се захващай с тавана! С фенерче, дълга и тънка щанга и с повече сръчност и търпение можеш да ги откачиш и закачиш през дупката за пантите. Ако не си правил нищо, пиши и ще ти дам повече подробности. Имам въпрос - от къде намери амортесьорчета?
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
grik4 написа:BigMUZZY написа:Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.
Здравей. Сега видях темата, търсейки амортесьорчета. Два пъти ги сменях и вече се считам специалист. Този номер 23 е болт със сферична глава. Вади се от тавана под тапицерията и захваща въпросните амортесьорчета, които имат съответната дупка във вътрешния си край. На 90 градуса е спрямо амортесьорчетата. Виж си захващането на амортесьорите на багажната врата - същото е. Но според мен хич не се захващай с тавана! С фенерче, дълга и тънка щанга и с повече сръчност и търпение можеш да ги откачиш и закачиш през дупката за пантите. Ако не си правил нищо, пиши и ще ти дам повече подробности. Имам въпрос - от къде намери амортесьорчета?
EM Комплект 33 имат. Има и при колеги продаващи авточасти.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
grik4 написа:BigMUZZY написа:Така е, само дето първо трябва да хвана в ръка или поне на картинка да видя какво представлява този ПИН с №23 от схемата. А дори и чичко Гугъл не дава картинки, само схеми.
Здравей. Сега видях темата, търсейки амортесьорчета. Два пъти ги сменях и вече се считам специалист. Този номер 23 е болт със сферична глава. Вади се от тавана под тапицерията и захваща въпросните амортесьорчета, които имат съответната дупка във вътрешния си край. На 90 градуса е спрямо амортесьорчетата. Виж си захващането на амортесьорите на багажната врата - същото е. Но според мен хич не се захващай с тавана! С фенерче, дълга и тънка щанга и с повече сръчност и търпение можеш да ги откачиш и закачиш през дупката за пантите. Ако не си правил нищо, пиши и ще ти дам повече подробности. Имам въпрос - от къде намери амортесьорчета?
Здравей,
благодаря за отзивчивостта. Все още не съм се наканил да направя процедурата и да ги сменя, затова не съм и споделял. Амортисьорчета намерих от донор друго комби. Според моето инфо, такива предлага само Куинтом Хазел, или както се чете името им и оригинални.Когато сваля някое от старите, ще попрочета какво пише на него като показания и размери и евентуално ще се разтърся за заменяемост/пасване от друг автомобил и ще споделя.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
Благодаря, но от нищо друго не става. Имам три стари, знам данните.
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: отново за амортисьорите на стъклото на комбито
И така, процедурата все още е в ход. Бавно, защото се пазя и стъклото още не ми е разбило носа за втори път. Днес, най-сетне, свалих донорите. След като четох мненията от всички вас, за което съм благодарен, след четенето в линка от Чичо Митко, реших да пробвам с по-кратка процедура: да не свалям никакви тапицерии, а да ръчкам с подръчни средства. ( Навремето на учения Родопи един руски генерал бе казал: Только гуя подручное средство!)
Необходими начални инструменти: лекарски пинцети, тънка отвертка, гаечен ключ от Фолксваген и дебела отвертка или рамо.

Егаси и многоцелевия инструмент, при положение че на Фолксвагена няма такива амортисьорчета!

Отваря се капака на донора и се виждат краищата на амортисьорчетата. Нанизани са на пинчета и отвън имат по едни тънички, мънинички, гаднички осигурителни шайбички. Тези шайбички се свалят с много майки, тънките отвертки или пинцетите. С дебелата отвертка се промушва и напъва между ухото на амортисьорчето и рамото на стъклото, за да се извади.

Отворен капак в начално състояние.

Вижда се ухото и шайбичката.

Със свалена шайбичка и ухо.
Сега идва готиното: Ключът за гуми се обръща, нанизва се на амортисьорчето и се натиква навътре, докато опре в твърдо. Гарантирам, спира преди предното стъкло. Малко. Дебелата отвертка или желязо се използват като лост и се натиска надолу, за да се откачи главата на амортисьора. При изваждането на ключа, амортисьорчето е в него.

Дълбочина, на която влиза ключът.


Натискате надолу.
Вярно, малко е тясно пространството, но пък не се разкачат никакви кори и глупости.
Евентуални последствия: възможно е да се наранят или скъсат защитните маншончета.
Възможни трудности: да ви заяде някоя от осигурителните шайбички. След над 30 мин. борба, на моето комби все още не съм свалил едното амортисьорче.
Сигурни трудности: монтаж на донорите. След още 30 мин. борба реших, че за днес ми стига и придобиването на резервни части.
Борбата с монтажа предстои.
Необходими начални инструменти: лекарски пинцети, тънка отвертка, гаечен ключ от Фолксваген и дебела отвертка или рамо.

Егаси и многоцелевия инструмент, при положение че на Фолксвагена няма такива амортисьорчета!

Отваря се капака на донора и се виждат краищата на амортисьорчетата. Нанизани са на пинчета и отвън имат по едни тънички, мънинички, гаднички осигурителни шайбички. Тези шайбички се свалят с много майки, тънките отвертки или пинцетите. С дебелата отвертка се промушва и напъва между ухото на амортисьорчето и рамото на стъклото, за да се извади.

Отворен капак в начално състояние.

Вижда се ухото и шайбичката.

Със свалена шайбичка и ухо.
Сега идва готиното: Ключът за гуми се обръща, нанизва се на амортисьорчето и се натиква навътре, докато опре в твърдо. Гарантирам, спира преди предното стъкло. Малко. Дебелата отвертка или желязо се използват като лост и се натиска надолу, за да се откачи главата на амортисьора. При изваждането на ключа, амортисьорчето е в него.

Дълбочина, на която влиза ключът.


Натискате надолу.
Вярно, малко е тясно пространството, но пък не се разкачат никакви кори и глупости.
Евентуални последствия: възможно е да се наранят или скъсат защитните маншончета.
Възможни трудности: да ви заяде някоя от осигурителните шайбички. След над 30 мин. борба, на моето комби все още не съм свалил едното амортисьорче.
Сигурни трудности: монтаж на донорите. След още 30 мин. борба реших, че за днес ми стига и придобиването на резервни части.
Борбата с монтажа предстои.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани