Смяна тампони на задни макферсони

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Смяна тампони на задни макферсони

Мнение от KPETEH » 13 Фев 2012, 23:43

Здравейте,
бих искал да споделя една история която ме мъчи от петък насам, та...
Петък сутрин е. Карам комбито 2.5 бензин с нивомат към майка ми в Младост за да й оставя болното ми синче да го гледа докато аз съм на работа. На излизане решавам да взема едни чарколя от БМВ за да ги върна на техния собственик, който ми ги беше дал за проба при предходния проблем с дизеловото е30... Както и да е. Паля колата, давам назад от паркинга и чувам едно изпукване - доста силно, но пък какво ли може да е... незнам, нямам време отивам по работа. Минава 9:30 и потеглям към Горубляне. По пътя се появи едно потропване като от скъсан тампон на амортесьор, продължих без да искам да знам от какво е. След още 2 завоя комбито проговори "Nevauregelung", едновременно забелязах, явно колата се бе наклонила надясно. Обърнах се назад... Макферсона бе влязъл в багажника - точно където трябваше да бъде главата на детето. Стърчеше около 20-тина сантиметра. Спрях. Принципно го очаквах в някъв момент това да се случи, защото знаех, че бомбетата са тръгнали, но нямах възможност да отделя време за да ги позакърпя... Сега вече беше момента.
Обадих се на една колежка да дойде и да вземе нещата който карах по служба, започнах да разтоварвам, обадих се и на брат ми да вземе ненужните кори, детско столче, резервна гума, щора от багажника, чуждите чарколя и тнт., оголих бомбето. Реших да звънна на Вальо - момчето към което бях се запътил, да му кажа че няма да стигна. Попита ме какво се е случило и дали може да ми помогне - нямаше как. След разпределянето на тежестите по другите коли се зачудих какво да правя. Повдигнах колата на крик, прибутах бомбето колкото можах, до оригиналното му положение, подложих планка между бомбето и опората за колана, като едновременно прекарах въжето за теглене от шината която връзва черешката за моста, през дупката оставена от бомбето, през върха на амортесьора до теглича. Опънах го и затворих багажника. Трябваше да стигна до телоподаващо. Собствения ми вариант беше чак в Перник... твърде много път. С последни надежди набрах отново телефона на Вальо - знаех, че има гараж но не бях сигурен за телоподаващо. Отговори че няма, но имал приятел от Лозен, който имал такова. Доста по-близо от Перник... След едно телефонно обаждане решихме, че имаме възможност да отидем до там. След като излязох на околовръсното взех Вальо. ека полека с макс 40км/ч стигнахме в Лозен. Спряхме пред гаража. Николай излезе отвътре - обяснихме случката. Ще го оправим - каза, само да избутаме е30-то навън. Е30-то навън е34-то вътре. Заловихме се за работа. Има няма след 2 часа бомбето си беше на място. Решихме да оголим и другото за да видим как е оригиналното положение. За всеобща изненада се оказа, че и другото е презаварявано, дали усилено или и то е влизало в купето няма как да знаем. Около 4 часа бях на работа - в Бояна. Стоях на обекта само 5 минути, колкото да предам едни документи и се запътих обратнок ъм Младост за да взема детето и да идем на лекар. След лекаря се прибрахме в Надежда.
Събота:
10:20 часа. Трябваше да довърша работата, да дозаваря бомбето, да погледна и другото, да ги омажа, да сменя черешките които бях купил преди 4 месеца. Отидох в Перник. Започнах работа, трябваше да махна акумулатора и о изненада – вода. Повдигнах изолацията – дупката след обрушването на ръждата беше по голяма от длантта ми. Ръждата беше започнала от местата където влизат кабели и техните гумени уплътнения. Както и да е справих се с поставените задачи. Около 22:30 бях готов да си ходя. Естествено нямах време да възстановя всички пластмаси по интериора на багажника. Бях спокоен, пиех бира, слушах любим диск. Излязох на главния път, карах с не повече от 50 км/ч, явно бях разсеян или уморен тъй като не забелязах легналия полицай, нямаше време да намаля, всичко беше сняг, предницата подскочи, задницата също. В следващия момент – непознати звуци, скръц-скръц и дрън-дрън. Обърнах се посока на звука – същата посока от предния ден. Този път тампона – стержина се подаваше и скриваше в скърцайки в гумата, а шайбата отгоре подрънкваше. Бях съкрушен. Подкарах с 60-70 по магистралата, после околовръсното, после среща с пътна полиция, които са просто дебилни същества, но това е друга тема. Към 12:10 си бях в нас – легнах, спах.
Неделя:
Стана ясно, че ще нми трябват тампони. Да но не какви да е ами за нивомат. Дару не работи. Починах си.
Понеделник:
Работа, междувременно изпратих брат ми за тампони – разделих се с 165 лева и няколко стотинки и се запътих към детската градина. Много студено деа по тия трамвай и после пеш в кишата. Детето сополи,в тролея, трамвая и чак тогава в нас. Нямаше как това да се повтори. Приоритета е колата!! Трябва да сменя тампона.
Часът е 20:00, обличам си екипировката за сноуборд, вадим ток на 15 метра до тротоара – добре че сме на първия етаж, зимам си касетофона. Пускам диска – оптимист съм.
Естествено запецнах на долния край на амортесьора. Блъсках го отсекъде, и по носача ама не иска. Натисках и носача ама амортесьора не изпадна изпод тампона... Видях, че няма да стане – победен съм, оставих колата на трупче с скобите на пружините, събрах панаира и сега пиша у форума:
Няколко въпроса, ако мое некой ми отговори поне на първите два:
- Може ли някак да го свия тоя амортесьор без да го ръчкам от регулатора, примерно да източа течността от казанчето и да запаля колата, както е на трупчето?!
- Ако горното не се получи, кое да отрежа с флекс-а: Горе амортесьора до резбата, да го измъкна изпод тампона и да се мъча да сложа новия по обратния ред или втулката на тампона долу между носача и амортесьора?
- Защо продължавам да се занимавам с е30 и е34 въобще?! Болен ли съм?! Освен комфорта, сигурността, визията и удоволствието, което носи шестака и шпера, какво още ми дават?! Заслужава ли си? Коля друга кола без ръжди може да ми подсигури подобни благини?!

Лягам си. Посъветвайте ме нещо, иначе флекса по мое усмотрение и утре края на историята. Лека вечер.
Последна промяна KPETEH на 22 Фев 2012, 10:40, променена общо 1 път
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 931
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от MaxMeyer » 14 Фев 2012, 7:48

Не е задължително да е ръждясало Е34.Но цената на запазените екземпляри няма да ти хареса. :mhihi: Напръскай долния болт с http://akumulatori.elshop-bg.com/images ... %20005.jpg и изчакай 30-40 мин. да разкисне и после бой с чука... При мен и двата излязоха с едно чукване.А ме бяха наплашили че ще е голям филм и може би няма да стане...но явно имам късмет.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от cod-cdbp » 14 Фев 2012, 8:33

Мдааа долния захват на амортисьора яде много бой обичайно, но не е страшно.
Затова задължително с някакъв проникващ мъзгоч пръскаш първо. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от Пресиян Василев » 14 Фев 2012, 8:58

Да те посъветвам да не се ядосваш,и без друго живота е гаден.Ще се справиш. Успех.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от Zubcho » 15 Фев 2012, 11:09

Някакво развитие? Оправи ли комбито?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от KPETEH » 15 Фев 2012, 11:36

Не ми се пише хора. Купих спрея от картинката и пак блъсках между 22:30 и 00:15 и не иска и не иска... По-късно ще ходя да си взема една горелка, да отлепя тампона от втулката и един диск за флекса, че снощи стария беше твърде малък. Мамата й аз ще... :evil:

Ако източа течността на нивомата, дали ще умекне амортесьора?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от Zubcho » 15 Фев 2012, 15:25

KPETEH написа:Не ми се пише хора. Купих спрея от картинката и пак блъсках между 22:30 и 00:15 и не иска и не иска... По-късно ще ходя да си взема една горелка, да отлепя тампона от втулката и един диск за флекса, че снощи стария беше твърде малък. Мамата й аз ще... :evil:

Ако източа течността на нивомата, дали ще умекне амортесьора?


Мисля, че да. Развива се самата тръба която е към амортисьора и колкото изтече толкова. Внимание течността е под налягане и ще се изпръскаш. Препоръчвам носене на предпазни очила като разкачваш тръбите. Не развъртай тази тръба на запален мотор, че ще стане всичко в CHF 11S :)

Успех
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от KPETEH » 16 Фев 2012, 9:39

Купих си неква "горелка" тип запалка, грях ама не иска да излезе тампона. Тфа с тръбичките си го помислих, ама те не искаха да помагат и за да не ги счупя ги оставих. Запалих флекса и отрязах втулката на тампона между носача и амортесьора и се приключи с историята. Са се държи само на болта, но в предвид, че той е 16мм а стената на втулката около 2.5мм, не съм особенно притеснен за цялостната здравост на връзката. И другия тампон е за смяна - хич няма да го бавя него. Благодаря ви за съветите. Ако прецени модератор може да изтрие темата за да не си помисли някой, че това е начина за демонтирането на амортесьора...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от ddddk » 16 Фев 2012, 11:50

KPETEH написа:... отрязах втулката на тампона между носача и амортесьора и се приключи с историята. Са се държи само на болта, но в предвид, че той е 16мм а стената на втулката около 2.5мм, не съм особенно притеснен за цялостната здравост на връзката ...


Здравей колега,

Първо да напиша, че се радвам, че си се справил с неприятната задача :yes:

Относно начина, по който си го направил ми се иска да ти напиша няколко реда.

Има едно понятие "пасван болт". Какво е и що е и за какво е няма да изпадам в подробности, за да не стане като лекция. Накратко тази сглобка трябва да е с пасван болт.

Наличният болт е пасван по вътрешния диаметър на втулката, самата втулка играе ролята на пасван болт в сглобката към носача.

Сега твоята сглобка на практика не е с пасван болт.

Какви са опасностите от тук нататък и вероятностите за опасности и т.н. няма да пиша, но държа да те посъветвам от тук нататък да караш много внимателно и тази гума да не влиза в дупки по никой начин. Това последното е ясно, че е невъзможно на 100%, но все пак ще трябва да си много пъти по-внимателен от досега.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от Postman » 16 Фев 2012, 12:45

Колега, сменил си тампона, но си съсипал амортисьора като си му прерязал втулката, защото предвид написаното от Дамян, той може и да изкара няколко дена ... но може и да не изкара... На практика имаш само един вариант - да намериш друг амортисьор и да смениш този - ако караш с прерязана втулката, след като се разбие до няколко дни, ще се наложи да сменяш и носача, защото има голяма вероятност гнездото вече да не е цилиндрично за да поеме втулката на новия амортисьор.
Ако намериш начин да смениш втулката (с или без тампона), може би има шанс да спасиш този амортисьор, но аз не се сещам как може да стане това предвид че гумата е вулканизирана двустранно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от KPETEH » 16 Фев 2012, 14:48

Принципно сте прави и това беше нещо което не исках правя, но...
При е30 е точно по начина по който съм сега, но там пружините са на гредите, рабирам, че сега цялата тежест се понася от този болт, нека да видим колко време ,ще изкара. Просто ми трябваше колата, искренно се надявам да разбирате, че това беше отчаян ход. Не мисля, че съм съсипал амортесьора, нима този тампон е незаменим? При положение, че в момента може да се сваля, преправянето му е в пъти по лесно. Примерно да се направи полиуретанов тампон с нова втулка, останалото парче в носача да се разпробие и още други варианти, както и друг амортесьор. Има колега който ми предложи да ми даде, обаче това означава разправии с тръбите и течност и още другинеща които в момента на това време, не знам. Можете ли да ми кажете колко мм влиза тази втулка в носача?! Бих се радвал и на лекция...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от Postman » 16 Фев 2012, 15:41

Истинската лекция ще я изнесе животът, колега... няма да сме ние... Аз лично нито те съдя, нито ти търся сметка, най-малкото щото нямам никакво основание да го правя :), гледната ми точка е чисто техническа.
По спомен втулката влиза примерно около 10-12мм навътре (колкото стърчи навън от тампона) и през прецизната си сглобка предава всички вертикални усилия, а болта, който между другото е 14мм (не 16, кате стеблото дори е по-малко от 14мм), държи втулката аксиално в леглото й. Сега без втулката, този болт ще започне да се натоварва освен с опъна (силата от стягането), още и с огъването (вертикалните сили дето втулката предава) и е въпрос буквално на 1 влизане в сериозна дупка всичко това да приключи.
Може да приключи с крив болт или със скъсан (срязан) болт ако не вземеш мерки. Ако се скъса болта, дано се скъса навън от носача, че да можеш да го извадиш, но може и да се скъса на границата или вътре... Ако пък се скъса в движение (както обикновено се късат болтовете), има голям риск да среже маншона на карето на полуоската или не дай си Боже спирачен маркуч/тръбичка, подкалника ще увисне върху гумата и няма да може да се върти... пътна помощ... разправии... И не ми се вярва да изчака да се стопли времето, че на теб да ти е по-лесно с повторния ремонт... А дали ще сложиш полиуретанов тампон или друго нещо е съвсем отделен въпрос, но каквото и да сложиш ще отнеме време да се приспособи...
Сам прецени как да постъпиш, аз единствено бих могъл да кажа аз как бих постъпил, но то отстрани е лесно...
Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от KPETEH » 16 Фев 2012, 16:18

След предишните ви мнения, се замислих и доста се сдухах, щото не е като да не се мъчих, не е и като да не питах кво да правя. Ако ми видиш ръцете на кво приличат от петък насам ще си кажеш - "тоя живее в каналите". Разбирам за срязващите усилия и вероятно ще гледам още тия дни да измисля нещо...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 16 Фев 2012, 16:31

Намираш стар амортисор ,втулката с гумения тампон се вади много зор ама се вади и си я слагаш на твоя амортисор. почистваш добре леглоото на моста както и една шкурка на втулката моед ад удариш и да намажеш нещо грес , масло кво намериш и край. Принципно болта е доста корав аама това е временно решение.90%ще се изкриви.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от cod-cdbp » 17 Фев 2012, 3:44

Леле-леле колега, наистина Пощальона е много прав.
Сравнително наскоро го ядох същото дърво - долен болт на амортисьора се скъса, неизвестно как и кога, и колата я карах докато в една лека неравност около шахта не каза "ШАНГ" и не увисна задницата от едната страна.
Първата мисъл ми беше, скъсан нивоматем маркуч или прецакан тампон на амортисьора. все гадости, които пречат да я закарам до сервиза. И всичко това в 00:30 вечерта в Люлин. Съответно палнах едно фенерче да огледам - тампона си е на мястото, но амортисьора не. Пипах и усетих колко гадно се е скъсал болта.
Решението беше едно - вдигам на крик, набивам с чук ( в случая тесла) втулката, и леко газ към сервиза. С 45км/ч на темпомат даже, ме закара в почти противоположния край на София (в сервиза). След 2-3 дни и друг носач отново бях на пътя.
Мисълта ми е да ти опиша колко много работа върши всъщност въпросната втулка.
Успех ти желая в смяната й (или на амортисьора) :yes:

ПС Личния ми съвет е да си отделиш ако трябва 1-2 дни, по възможност, и да обърнеш необходимото внимание на колата. На тея години им се отразява много добре ;)
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook