Смяна тампони на задни макферсони

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от KPETEH » 17 Фев 2012, 13:31

В твоя случай втулката е била цяла? Искаш да кажеш че болта се е скъсал, а втулката се е измъкнала? Защо си сменил носача?
Утре отивам да си взема два задни амортесьота от един ТДС - ако не можем да ги извадим втулките, даже и носачите ще взема. Само ще може би нема да са с като на 2.5 полуоските и дифа, ма знае ли се. У цеха все ще ги измъкнем тия втулки. Ще пиша кво става след неделя - трябва и другия тампон да сменя, че е тръгнал видимо. Явно тампоните не са били сменяни никога, защото не прилча на нищо тоя дет смених - половината железо по тях беще изчезнало, а другата половина - ръжда. Тоя път, ще бутна нивомата надолу на макс, за да поемат и пружините по малко... Карам бая бавно и само по гладкото.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от Postman » 17 Фев 2012, 14:57

По принцип най-лесното, не... всъщност най-евтиното решение, е което JIKI_RACER ти предложи - има шанс на хидравлична (или друга стабилна) преса от стар амортисьор да извадите гумено-металната втулка от ухото на амортисьора. Аз мислех че при нивоматните амортисьори няма да може, но разгледам снимки и ми се струва възможно. След това да свалиш твоя от хидравликата (може и заедно със сферата), да махнете неговата втулка и да набиете другата. Очевидно на място обаче няма как да стане... Всичко това поради факта, че тази втулка не се продава като резервна част. Има някаква вероятност на обикновен амортисьор и на нивоматен такъв да се различават по външния диаметър, но това може да се премери предварително и ако се окаже така, ще трябва да свалиш втулка от нивоматен...

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 25.04.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 13 тона с вратите напред
Мечтае да кара: самолет

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от e23 kashev » 17 Фев 2012, 17:01

Ако втулката си я отрязал право, купи си един болт с якост 12.9 и стягай наистина мъжки. Ще издържи ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от ddddk » 17 Фев 2012, 17:57

e23 kashev написа:Ако втулката си я отрязал право, купи си един болт с якост 12.9 и стягай наистина мъжки. Ще издържи ;)


Якост на какво?
Ще издържи на какво?
Дефинирай "наистина мъжки"?
Защо точно 12.9? А 13.1? Или 12.8?
:mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от cod-cdbp » 17 Фев 2012, 19:59

ddddk написа:
e23 kashev написа:Ако втулката си я отрязал право, купи си един болт с якост 12.9 и стягай наистина мъжки. Ще издържи ;)


Якост на какво?
Ще издържи на какво?
Дефинирай "наистина мъжки"?
Защо точно 12.9? А 13.1? Или 12.8?
:mhihi:


Няма да издържи, ще се строши гарантирам, а когато се строши отиваме на вариант - нов носач :smoke:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от VesoPesa » 18 Фев 2012, 20:19

Не знам защо, но малко късно виждам темата :roll:

Както и да е за ваденето на амортисьора от носача при запекла втулка е нужно да се напръска с онова дето са ти показали колегите, изчакване поне 3-4 часа, нагряване на ухото на носача до темперетура около 50-60 градуса и потдържане за 5 минути и след това няколко сериозни удара по ухото и после пак блъскане по амортисьора. Принципно след тая процедура трябва да излезне лесно.

И при следващото слагане трябва много хубаво да се почисти от окисления и ръжда и втулката и ухото на носача :!:
Може да се нанесе и съвсем тънък слой морска грес по втулката, така че да пази от следващи окисления и т.н. :idea:
Също болта се стряга с динамометричен ключ (за съжеление не знам до какви кг/нютони) и ако прецените че е необходимо може да капнете малко лепило за болтове ако се страхувате да не се развие. :idea:

Колкото до тампона на ухото на амортисьора - от полиуретан НЕ :!: Полиуретана е много твърд, а този тампон поема напречни и надлъжни натоварвания, които той не може да поеме :!:

Казвали са ми че този тампон със все втулката може да се закупи нов и го има като отделна част, но аз вече 2 години търся повече информация за производител и някакъв номенклатурен номер и такива не съм открил.

Все още обаче има хора които изработват тампони по поръчка, а втулката може да я направи всеки стругар и след това при първия да излее тампона върху нея, но всичко това само с предварително избития стар тампон.

За връзка с такива хора обаче не мога да помогна, казвали са ми че има някакъв във Пловдив, та може колегите от там да ударят едно рамо с информация ако имат. За София не съм разпитвал, но предполагам също има някъде, та пак ако някой знае да помага :)

Относно носачите - чисто конструктивно от е34 518 до е32 750 носачите са взаимно-заменяеми, НО! имат разлики които налагат други преправяния :idea:

В подробности няма да се впускам.

Съответно или взимаш носачи от кола като твоята или сменяш целия мост с все диф в някой случеи :idea:
Личен съвет е да не се пада надолу в моделната гама! Демек на 20-ка да не слагате мост от 18-ка, а от 25-ца.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от ddddk » 18 Фев 2012, 20:38

Ееее здрасти бе Весо,

Много си писал и хубо си писал.
Само ми позволи да напиша нещо за стругарите. Много са опасни тея индивиди.
Ще ти извърти една втулка от най-обикновената стомана, демек стомана 3 и ще ти заяви "бетон е", а тя е като халва.
За такива конструкции се използва от стомана 20 на горе, да не кажа, че Ханс сигурно слага стомана 45. Трудно се намира и само на едро.

Аз лично съм за варианта секънд хенд цял амортисьор, рециклаж и ей ти на нов нивомат на старата бангия :D

Позрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от VesoPesa » 18 Фев 2012, 21:41

За стругарите наистина е лоша работата, но за самата втулка не е толкова проблем - преспокойно може от някаъде да вземе за 2 бири 2 изпуснали амортисьора за да им вземе втулките на които да излеят тампона ;)

Колкото до втора ръка нивоматите и рециклирането им... първо тия тампони долу ако не ги смениш нищо не правиш, защото 99,9(9)% са аут, най-малкото омекнали, а видя какво съм писал за тях по-напред :idea:

А за самото рециклиране на нивоматите, дай да не отваряме тук - има си тема в която вече се коментираше ;) :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от KPETEH » 20 Фев 2012, 9:37

Развитието:
Благодарение на колегата Серго(ака skylord) се сдобих с нивоматен амортесьор с здрав долен тампон. Избихме го на винтова преса след като направихме на струг подходящата втулка. На останалото парче втулка в носача направихме стандартна резба М16 посредством първи, втори мечик и гаечен ключ. Навихме болт 16х100 с гайка, шайба и втулка и изкарахме останалото парче. Разпробих гумата на тампона на амортисьора с бургия 4мм на около 8-10 места. Посредством шпилка с гайки и втулка скъсах тампона. Извадих гумата с отвертка, прерязах с ножовка останалата в ухото на амортисьора външна метална част на тампона и я изкурубих. Набихме новия стар тампон с шпилката и втуклата с която го извадихме и готово. Бързо лесно.... :mhihi:
За отдругата страна само направихме резбата 16 във втулката, навихме болта и с няколко удара на чука по болта посока дифа и втулката излезе. Неприятното беше , че трябваше да свалим гърнетата на земята щото няма място за работа иначе. Смених и другия горен тампон, който също беше скъсан, но поради факта, че втулката на тампона беше запекла на стеблото и той не беше се появил в купето.
При монтажа зачистих втулките който влизат в носачите със шкурка, намазах с масло, почистих с въздух отворите в носачите и пръснах със онуй от първата страница. Втуклите влязоха без усилие.
Смених си задните дискове и накладки и съм предоволен. Цялото тва нещо ни отне - двама души - около 6 часа - без обяда.

Колкото до полиуретана - все пак мисля, че е вариант. Втулката е с размери 22/14/65мм, а диаметъра на ухото на амортисьора e 40мм и с дължина 45-48мм.
В Събота опитахме да свалим едни други амортисьори от друго е34 и там пак греда с тия втулки в носачите. Може да сменя заглавието и да иде в полезните теми таа цялата история.
Благодаря ви за съпорта.
Последна промяна KPETEH на 20 Фев 2012, 11:56, променена общо 1 път
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от skylord » 20 Фев 2012, 10:36

Екстра, радвам се, че свършихме работа и страхотната история има хепи енд! :D :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Re: Една страхотна история без край - засега.

Мнение от Maverik » 20 Фев 2012, 21:10

Ееее браво бе Ники,сега знам кой да викам като дойде време да свалям мойте :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Смяна тампони на задни макферсони

Мнение от KPETEH » 28 Фев 2012, 10:07

За да не пиша нова тема, само нека да попитам дали разсъжденията ми са правилни.
Нивоматното окачване отзад разпределя тежестта на купето между тампона и пружината, колкото повече натовариш колата толкова повече тампона понася товара. Не разбирам защо е направено по този начин?! След като смених тампоните, се загледах и просто тоя тампон беше супер издължен нагоре защото цялото купе се подпираше на него. За да го освободя от товара свалих задницата. Максималното надолу прави е34-то да изглежда клекнало, обаче така поне и пружините носят нещо. За да повдигна малко задницата и едновременно купето да лежи на пружините и тампоните следва тия пружини да са по-дълги, нали така. Нещо не ми го побира акъла... Тия тампони толко ли са здрави, освен че са скъпи?! Смятам да си направя подложки 8-13мм. Някой дали е правил подобно нещо, в смисъл мислил ли е над това?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Смяна тампони на задни макферсони

Мнение от Zubcho » 28 Фев 2012, 10:17

KPETEH написа:За да не пиша нова тема, само нека да попитам дали разсъжденията ми са правилни.
Нивоматното окачване отзад разпределя тежестта на купето между тампона и пружината, колкото повече натовариш колата толкова повече тампона понася товара. Не разбирам защо е направено по този начин?! След като смених тампоните, се загледах и просто тоя тампон беше супер издължен нагоре защото цялото купе се подпираше на него. За да го освободя от товара свалих задницата. Максималното надолу прави е34-то да изглежда клекнало, обаче така поне и пружините носят нещо. За да повдигна малко задницата и едновременно купето да лежи на пружините и тампоните следва тия пружини да са по-дълги, нали така. Нещо не ми го побира акъла... Тия тампони толко ли са здрави, освен че са скъпи?! Смятам да си направя подложки 8-13мм. Някой дали е правил подобно нещо, в смисъл мислил ли е над това?!


Да не би да си с някакви измислени пружини и за това да си мислиш така? Принципно мисля, че задната пружина на 34 комби беше 38см в разгънато състояние (оригиналната) и 32см е спортната. При седан мисля е 35см оригиналната или малко по-къса. Тези данни са по спомен от преди 2 години, но може да потърсиш темата за спортните пружини от седан за комби. Там е обсъждано това за дължините.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Смяна тампони на задни макферсони

Мнение от KPETEH » 28 Фев 2012, 12:24

Ами не знам с какви съм - ще трябва да ги замеря. Принципно знам, че пружините за нивомат и другите нямат нищо общо. Нивоматните били по-меки. Иначе са черни (ръждиви) с бял белег.
При смяната на тампона след като отрязах втулката не съм ползвал скоби при обратния монтаж. Тоест амортисьора е бил много изпънат, то затфа е избил тампона. След това я снижих. После като сменях другия тампон и възтанових втулката при монтажа ползвах скобите, но не ги натягах много. Тогава ми направи впечатление, че металната шайба над тампона е с около 1.5см над самия тампон - демек те се бяха напънали. Свалих я колата максимално от регулатора и шайбите легнаха на тампоните, ама разстоянието от джантата до калника е точно колкото трябва да е. Тоест тоя нивомат седи винаги в най-долно положение за да е регулиран... :confused:
Както и да е - ще направя едни подложки днес-утре и ще споделя кво става към петък.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Смяна тампони на задни макферсони

Мнение от KPETEH » 04 Мар 2012, 9:38

Направих си подложки, уж да ги слагам и гледам поредната греда. Шарнирната връзка между пръчката към регулатора и скобата на стабилизиращата щанга се разпаднала непоправимо. Колата си се вдига и сваля сама... Пффф немоъ
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook