съвет за покупка на Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 03 Юни 2003, 21:37

В България има доста хубави и пазени 5-ци.Ако я купиш отвън,може да те излъжат за километрите.Ти,ако не си карал преди БМВ,няма да повярваш,че колата е на 700000км.Пък и акциза.За мотора съм съгласен по-голям,ама мисли за бензина.А 535i изобщо не купувай,много е гладна.Най-добре вземи 520 24V.Турбодизел стар не взимай,много ядове ще имаш.Върви,ама пукат глави кат стой та гледай.524d,шестак, е много добър вариант,ако искаш икономия.Аз имах 324d и беше супер.Вървеше като дизел 3000 cc на Мерцедес.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 03 Юни 2003, 22:12

Една дребна корекция на колегата landikar - доколкото ми е известно няма петици с натурален дизел. 524d уви не е бил произвеждан, а и за това купе 87к.с. щяха да са убийствено малко. Само 524td е имало, който наистина има малък проблем с главата... :cry:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 03 Юни 2003, 22:31

Сигурно си прав за 524d.Ще проверя и ще видя.Аз карах 324d.А за турбодизелите съм убеден.Ти казваш,че проблемът е малък,ама за хора без опит си е гoлям.Аз лично колкото по-старички td и tds съм гледал,нямаше една,без да е пукала глава.Ако не е пукала,значи са сменяли целия двигател.Всеки дизел си има проблем,ама на БМВ това му е проблема.Преди не знаех,ама като смених разни дизели,разбира се немски,реших,че БМВ дизел изобщо не ми харесва.Иначе върви много.И е тихо.С една 525tds се гонихме доста един път с едно Мондео за майтап,вдигахме и над 200.И на другия ден гледаме,изтекла водата.Викаме гарнитура.Като отворихме двигателя.Главата.Добре,че не беше моя колата.Затова съветвам човека да не мисли за дизел.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 04 Юни 2003, 17:54

landikar написа:Сигурно си прав за 524d.Ще проверя и ще видя.


НЯМА! И никога не е имало!

landikar написа:Ти казваш,че проблемът е малък,ама за хора без опит си е гoлям.


Просто тази кола не е дурако-устойчива и изисква правилна поддръжка!

landikar написа:Аз лично колкото по-старички td и tds съм гледал,нямаше една,без да е пукала глава.Ако не е пукала,значи са сменяли целия двигател.


Главата предполагам неможе да се смени само?!

landikar написа:Всеки дизел си има проблем,ама на БМВ това му е проблема.Преди не знаех,ама като смених разни дизели,разбира се немски,реших,че БМВ дизел изобщо не ми харесва.Иначе върви много.И е тихо.С една 525tds се гонихме доста един път с едно Мондео за майтап,вдигахме и над 200.И на другия ден гледаме,изтекла водата.Викаме гарнитура.Като отворихме двигателя.Главата.Добре,че не беше моя колата.


Има няколко неща, които трябва да се поддържат правилно в един такъв автомобил и при положение, че това се върши като хората и задкормилното устройство е запознато с предкормилния агрегад - никога няма да се получи!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Юни 2003, 21:19

Добре!Много знаеш,ама не ми трий сол на главата,ами дай акъл на човека.Като ревне после от дизела.Проблемът е че двигателят е мощен,но не е издържлив.Много вероятно е да го гони яко,защото то си върви БМВ-то.А ти ми кажи колко струва глава на БМВ дизел и кажи че е малък проблем.Той не може да знае преди него кой как е карал колата.
Ти си карал 525tds.Това е съвсем различно от МБ 200 или 300.Карай 300TD и тогава ще видиш.
Аз твърдя че стар дизел БМВ не е добре да се взима,защото съм патил.А с турбо се купува само ако е МБ.
БМВ да е бензинов.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 04 Юни 2003, 22:16

Колега landikar, ще ме извиниш че отново се намесвам в спора, но все пам и аз мисля че за издражливоста специално на 525td(s) не си прав. Дори във фирмения сервиз на Дарукар си признават че прекалено често за да е нормално има проблеми с главите на 2.4 турбо дизела (това е първия дизелов мотор който БМВ е произвеждала в цялата си история), но пък за 2.5 дизелите твърдят че няма проблем, дотолкова доколкото собственика се грижи за колата. Това че и най-здравата кола попаднала в "подходящи" ръце може да й се разкаже играта!

Поне аз мисля, че специално за 2.5 дизелите няма какво да плашиш хората...

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 04 Юни 2003, 22:17

landikar написа:Добре!Много знаеш,ама не ми трий сол на главата,ами дай акъл на човека.


Мисля, че човека ако използва функцията Търсене на този форум, може да си набави достатъчно информация по въпроса, а мисля, че и моето мнение го е разбрал - ако не е - :bowdown: BMW Diesel Engines

landikar написа:Като ревне после от дизела.Проблемът е че двигателят е мощен,но не е издържлив.


Имам приятел, който караше BMW 324td E30 (то друго няма .., с най-проблемния двигател ) и на 320 000км го продаде ... Караше го душмански и проблем нямаше! Имам друг приятел с Е34 524td караше го душмански и го поддържаше добре - продаде го на 260 000км и си взе 525tds - кара го душмански и не го поддържа - свърши в един стълб на 400 000км! Pilota имаше 324d - скъсваше го от газ, дори в сектора на душманията и нямаше никакъв проблем с автомобила! Отделно имам наблюдения върху едно Е36 325td на доста километри е, немога да кажа на колко и проблем с автомобила е нямал - кара го кротко!
Това са автомобилите, които са ми минали пред очите.
landikar написа:Той не може да знае преди него кой как е карал колата.
Ти си карал 525tds.Това е съвсем различно от МБ 200 или 300.Карай 300TD и тогава ще видиш.


Карал съм автоматик такъв, смея да твърдя, че не е нищо особено ... Дори в предния постинг имах предвид под 300d - 300td (грешката е моя). 300d несъм карал..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Юни 2003, 23:09

Имам един приятел от Велинград,Турал Метков,автомобилен състезател беше,но вече не се състезава.На баща му купи 525tds ,мисля '94 или '95.Рева яко.Той лично кара бензин 318,'93г.Друг приятел си купи 525tds,'98,на малко километри беше,за 28000лв..Мотора блокира.
Ремонта струваше 8000лв.Той си купи за 10000 лв нов двигател от Германия. Възможно е в Германия такива работи да не стават,ама в България заради маслата маса коли се потрошиха.А за бензинов мотор на БМВ такова нещо не съм чул.
За километрите не говори,няма кола,нов внос на малко километри.Аз съм виждал БМВ като чисто новичко,ама се оказа на 500000км.Щяха да ме преметнат яко.
За МБ 300TD не говори с пренебрежение,защото това е най-добрият дизелов двигател в света в близкото минало,погледнато от чисто обективна гледна точка.Този който си карал,може да е бил и на 1000000км.
Последна промяна landikar на 11 Юли 2003, 22:05, променена общо 1 път

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 05 Юни 2003, 17:06

Като човек който има наблюдение върху един от дизеловите агрегати на БМВ,не може да не се обадя и аз :lol:
Ние имаме нашето 524тд от почти 2 години и половина.Досега да чукам на дърво не сме имали никакви проблеми с двигателя,но е факт и,че не го караме със скорости непригодни за него,просто преценяваме доколко е допустимо да го караме(не го караме душмански),разбира се че не може да не го изръчкаш,кола е все пак,но не е създадена да се ръчка като едно 520 примерно.Редовно сменяме всички консумативи,и мисля че това оказва своето влияние.Винаги щом човек знае че кара такъв автомобил трябва да си има едно наум :idea:
Преди да го вземем,щом разбрах че е този модел с неговите 115к.с. си викам-Е** си пръчката :x ,на тва сигурно платна ще трябва да му закачаме :shock: :!:
Но в интерес на истината изобщо не се оказа така.(ся сигурно ще си кажете-Тоа кво ни забаламосва тук,да си избива комплексите)
Предимството на модела е големият въртящ момент-227Нм(на 520-24 е 198 ако не греша)Автомобила спокойно на светофари излиза на най-предна позиция.А относно 300ТД-правили сме го за смях :wink:
Както каза Туртурело-С подобаващите грижи за мотора,спокойно може да кара дълги километри

Обаче имаме един приятел,който преди имаше 524тд,караше го зверски-всеки ден до морето и обратно,и на магистралата под 200 не падаше,кажете ми това каране подходящо ли е за тзи автомобил :!: :?: Не мина дълго време и му се пукна цилиндровата глава

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook