За олиото и TDS-a
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
За олиото и TDS-a
Хайде тук да я нищим тази тема. Има форум само за този тип гориво (английски). Ето и адресът http://www.vegetableoildiesel.co.uk/forum/index.php . Който иска да чете. Аз лично доста почетох и по мненията на колегите там каращи ТДС са минали между 30 и 50К мили с олио, къде използвано къде не. Ето схема специално за м51 http://www.openhardware.de/mechatronics ... index.html
На кратко какво съм прочел. Дизелът може да си работи с олио (чисто или отработено). Чистото олио можем да си го налеем в резервоарът, като е препоръчително да се смеси с 5% бензин. Отработеното олио се нуждае от малко баене преди да иде в резервоарът. Предвид, че е пържено в него (най-вероятно доста пъти) се налага неговата филтрация и последващо загряване. Филтрацията е ясно защо е наложителна и не мисля, че е нужно да обяснявам
Филтрира се с плат, филтър за кафе или най-добре с филтър за течности поне 5 микрона (най-добре 1 микрон).
Сега за загряването. Прави се за да се разкара водата от използваното олио, която се е натрупала при пърженето. Наложително е тази вода да я няма понеже вода+олио+ДВГ=корозия в последното и скъпи срещи с майстори като Пресиян от Габрово
Към всички колеги които ще кажат "не се занимавай с глупости" и реплики от сорта, че ще си строша колата, ще ги помоля да не тровят темата. Идеята е да си помагаме, а не да се присмиваме. Рисковете за помпата съм си ги премерил и поемам лично аз.
Започнал съм да събирам съдове и смятам да изкупувам отработено олио (даже вече съм уговорил 2-3 места). Цената на литър е 30-40ст. и при късмет може и без пари
С разходите за ток, за подгряване и премахване на водата, смятам ще стигна в най-лошия случай 60-70ст. за литър крайна цена. На фона на 2.61 за литър нафта смятам, че това е много добра алтернатива. Подчертавам въпросното олио ще използвам като се затопли и само за дълъг път. Демек отивам, връщам се и наливам нафта в резервоара. Естествено може и сега да се кара на олио, но рискът от спечен резервоар е твърде голям.
Главният ми проблем за сега е филтрацията. По-точно искам да си намеря евтин филтър на 5 микрона. Гледах този сайт , но така и не разбирам на ролка ли се продава този плат или какво? Ако може малко помощ ще се радвам. Иначе може в последствие да се направи система за филтрация с помпа и т.н.
Това е накратко. Отново ще помоля да няма безумни коментари. Ако някой не е съгласен моля да подмине темата и да си замълчи.
П.П.
На някой ако му се намират бутилки от минерална вода 10л. и ще ги хвърля ще го отърва без болка, че и кафе ще го почерпя
Пък ако работи в заведение и се чуди какво да го прави това олио ще му го купя. За София говоря.
На кратко какво съм прочел. Дизелът може да си работи с олио (чисто или отработено). Чистото олио можем да си го налеем в резервоарът, като е препоръчително да се смеси с 5% бензин. Отработеното олио се нуждае от малко баене преди да иде в резервоарът. Предвид, че е пържено в него (най-вероятно доста пъти) се налага неговата филтрация и последващо загряване. Филтрацията е ясно защо е наложителна и не мисля, че е нужно да обяснявам

Сега за загряването. Прави се за да се разкара водата от използваното олио, която се е натрупала при пърженето. Наложително е тази вода да я няма понеже вода+олио+ДВГ=корозия в последното и скъпи срещи с майстори като Пресиян от Габрово

Към всички колеги които ще кажат "не се занимавай с глупости" и реплики от сорта, че ще си строша колата, ще ги помоля да не тровят темата. Идеята е да си помагаме, а не да се присмиваме. Рисковете за помпата съм си ги премерил и поемам лично аз.
Започнал съм да събирам съдове и смятам да изкупувам отработено олио (даже вече съм уговорил 2-3 места). Цената на литър е 30-40ст. и при късмет може и без пари

Главният ми проблем за сега е филтрацията. По-точно искам да си намеря евтин филтър на 5 микрона. Гледах този сайт , но така и не разбирам на ролка ли се продава този плат или какво? Ако може малко помощ ще се радвам. Иначе може в последствие да се направи система за филтрация с помпа и т.н.
Това е накратко. Отново ще помоля да няма безумни коментари. Ако някой не е съгласен моля да подмине темата и да си замълчи.
П.П.
На някой ако му се намират бутилки от минерална вода 10л. и ще ги хвърля ще го отърва без болка, че и кафе ще го почерпя

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- krustev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Варна/Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е34 - Сребриста стрела
- Мечтае да кара: BMW Е34
Re: За олиото и TDS-a
Колега, дано да се получи интересна тема!!!
За да не е офтопик, ще кажа че ако има желаещи мога да им продавам олио марка Добружанско злато и Добружанка в туби по 10 литра за цена на ТУБА 21.00-21.30 лв!!!
Ще следя темата с интерес!!!
За да не е офтопик, ще кажа че ако има желаещи мога да им продавам олио марка Добружанско злато и Добружанка в туби по 10 литра за цена на ТУБА 21.00-21.30 лв!!!
Ще следя темата с интерес!!!
BMW, не е марка или бранд, ТОВА Е НАЧИН НА ЖИВОТ!!!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За олиото и TDS-a
Колега ако си решил да го правиш това ще ти трябва доста подробна информация за начина на използване.Мнението ми е че в БГ има вече доста хора които карат с олио.Лесно можеш да разбереш щото след такива автомобили остава една много специфична миризма на пържени картофки или понички.За филтрирането мога да ти препоръчам да потърсиш готови промишлени филтри с този размер който търсиш.Мисля че можеш да ползваш и маслен филтър от голям двигател за фино почистване за да не се зъдръсти бързо.То квото и да пуснеш през 5 микрона филтър трябва да е грубо очистено преди това.За махането на водата си има начин да стане без загряване направо при самата филтрация.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: За олиото и TDS-a
Чупиш кинескопа на някой стар съветски телевизор и от решетката отпред е прекрасна за цедка 


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За олиото и TDS-a
Jordana написа:Колега ако си решил да го правиш това ще ти трябва доста подробна информация за начина на използване.Мнението ми е че в БГ има вече доста хора които карат с олио.Лесно можеш да разбереш щото след такива автомобили остава една много специфична миризма на пържени картофки или понички.За филтрирането мога да ти препоръчам да потърсиш готови промишлени филтри с този размер който търсиш.Мисля че можеш да ползваш и маслен филтър от голям двигател за фино почистване за да не се зъдръсти бързо.То квото и да пуснеш през 5 микрона филтър трябва да е грубо очистено преди това.За махането на водата си има начин да стане без загряване направо при самата филтрация.
Това е ясно за грубото почистване. Първо ще минава през цедка и след това чаршаф

http://www.amazon.co.uk/Cygnet-MFCT1030 ... 20-5682632
Ей го бойлерчето по-горе

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: За олиото и TDS-a
За филтриране взимаш едни стари дънки и им връзваш крачолите,после ги пълниш и ги оставяш да се цедят над някоя чиста кофа.
Отработеното масло става по същият начин, то е малко по скъпо но го има на варели.
За гнп няма какво да се притесняваш ,даже май ще и е по добре.По честата смяна на горивен филтър обаче е неизбежна.
За олиото някъде четох че има съставки от типа на захар или нещо от тоя сорт(може и глупост да написах ще потърся информацията и ще я постна тук),което не е добре за бутало-цилиндричната група
п.п и тъй като става въпрос за алтернативни горива на тдс,аз мисля че метана му се отразява много добре на тоя мотор.Може да се помисли и над това
Отработеното масло става по същият начин, то е малко по скъпо но го има на варели.
За гнп няма какво да се притесняваш ,даже май ще и е по добре.По честата смяна на горивен филтър обаче е неизбежна.
За олиото някъде четох че има съставки от типа на захар или нещо от тоя сорт(може и глупост да написах ще потърся информацията и ще я постна тук),което не е добре за бутало-цилиндричната група

п.п и тъй като става въпрос за алтернативни горива на тдс,аз мисля че метана му се отразява много добре на тоя мотор.Може да се помисли и над това
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: За олиото и TDS-a
Преди време работех в един магазин и един от доставчиците си караше буса на олио. Каза, че е доволен, нямал никакви проблеми, хем машината беше доста на годинки.
Аз също съм се замислял доста пъти да пробвам този вид гориво, но процеса по филтрацията ме притеснява доста, а и отстраняването на водата също.
По дискавъри гледах еднин филм и там дизеларката се представи доста добре с отработеното олио. Мисля, че разхода беше с около литър нагоре, ама това е незначително предвид цената му.
Поздравления за темата, много е добра. Смятам, че с поскъпването на горивата, тепърва все повече ще се разискват такива въпроси.
2.60 е безбожно вече
Аз също съм се замислял доста пъти да пробвам този вид гориво, но процеса по филтрацията ме притеснява доста, а и отстраняването на водата също.
По дискавъри гледах еднин филм и там дизеларката се представи доста добре с отработеното олио. Мисля, че разхода беше с около литър нагоре, ама това е незначително предвид цената му.
Поздравления за темата, много е добра. Смятам, че с поскъпването на горивата, тепърва все повече ще се разискват такива въпроси.
2.60 е безбожно вече

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: За олиото и TDS-a
Иво ,не се занимаваи с глупости,ще си счупиш помпата.То помпи колкот искаш под път и над път ,ама ще те хване неподготвен.
Питаи колегата tekagb и още няколко от форума са все ,дето караха по 500-1000 км тънкЪна и после с други ГНП-та ,както си трябва вече.
Това олио направо е отврат .За маслото незнам .
Питаи колегата tekagb и още няколко от форума са все ,дето караха по 500-1000 км тънкЪна и после с други ГНП-та ,както си трябва вече.
Това олио направо е отврат .За маслото незнам .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: За олиото и TDS-a
Маслото е ОК за помпата, лошо за филтрите и може би и дюзите.
Хубаво е да не се кара само с масло ,а нещо от типа 70/30.
За олиото и аз съм чел негативи,или по точно труден процес на ''рафиниране'',по спомен не ставаше дума само за това да се прецади хубаво и обезвлажни.
Хубаво е да не се кара само с масло ,а нещо от типа 70/30.
За олиото и аз съм чел негативи,или по точно труден процес на ''рафиниране'',по спомен не ставаше дума само за това да се прецади хубаво и обезвлажни.
Re: За олиото и TDS-a
Във "vwclub.bg" има потребител с ник "RABBIT TDI". Пича е от Карлово. Колата му е Голф 3. Преди 2-3 години ни беше на гости в Пловдив за една сбирка. Лично видях как автомобилът работи с олио перфектно. Единствено е правил някаква центровка. Поразпитайте за него. Разбран е и мисля, че ще сподели опит. Може дори да е писал по този въпрос във форума на "vw".
Не е точно по темата, но да споделя.
Старата ми кола беше Голф 2 бензин. Карал съм го в съотношение 3:1 бензин нафта 2 месеца без проблеми. Само първото запалване за деня беше по-трудно. 10 литра бензин, 1 литър двутактово масло-без проблеми. Сега BMW-то го подкарвам с 20 литра бензин, 1 литър първак, после съм на метан. Засега никакви проблеми. Метана го карам от половин година-никакви проблеми.
Не давам на никой никакви гаранции! Тези експерименти ги правя на своя глава.
Не е точно по темата, но да споделя.
Старата ми кола беше Голф 2 бензин. Карал съм го в съотношение 3:1 бензин нафта 2 месеца без проблеми. Само първото запалване за деня беше по-трудно. 10 литра бензин, 1 литър двутактово масло-без проблеми. Сега BMW-то го подкарвам с 20 литра бензин, 1 литър първак, после съм на метан. Засега никакви проблеми. Метана го карам от половин година-никакви проблеми.
Не давам на никой никакви гаранции! Тези експерименти ги правя на своя глава.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За олиото и TDS-a
Пресиян Василев написа:Иво ,не се занимаваи с глупости,ще си счупиш помпата.То помпи колкот искаш под път и над път ,ама ще те хване неподготвен.
Питаи колегата tekagb и още няколко от форума са все ,дето караха по 500-1000 км тънкЪна и после с други ГНП-та ,както си трябва вече.
Това олио направо е отврат .За маслото незнам .
Смятам, че за да строшиш помпата трябва да налееш олиото непрецедено и без да си го обезвлажнил (така да се каже). Мисля, че ако се сипе малко бензин ще си стане точния вискозитет и няма да има проблеми. Дай сега да не мислим за най-лошото ами да направим конструктивна тема. В английско ги сцепват омегите със същия мотор да ги карат на олио

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: За олиото и TDS-a
traba написа:Във "vwclub.bg" има потребител с ник "RABBIT TDI". Пича е от Карлово. Колата му е Голф 3. Преди 2-3 години ни беше на гости в Пловдив за една сбирка. Лично видях как автомобилът работи с олио перфектно. Единствено е правил някаква центровка. Поразпитайте за него. Разбран е и мисля, че ще сподели опит. Може дори да е писал по този въпрос във форума на "vw".
Не е точно по темата, но да споделя.
Старата ми кола беше Голф 2 бензин. Карал съм го в съотношение 3:1 бензин нафта 2 месеца без проблеми. Само първото запалване за деня беше по-трудно. 10 литра бензин, 1 литър двутактово масло-без проблеми. Сега BMW-то го подкарвам с 20 литра бензин, 1 литър първак, после съм на метан. Засега никакви проблеми. Метана го карам от половин година-никакви проблеми.
Не давам на никой никакви гаранции! Тези експерименти ги правя на своя глава.
от литър първак става 1.5 литра ракия на пазарна цена 10лв.
колега ние правим глупости за по тънкана,а твоите хем са глупости ,хем по скъпи



Re: За олиото и TDS-a
Преди да си правиш рафинерия защо не го пробваш как ще работи с ново олио първо, тъкмо сега в студовете... Ако му понесе, после вече си купувай каквото ти трябва... За пречистването може да помислиш за мини центрофуга, където ще се отделят почти всички механични включвания, както и голяма част от водата.
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
Re: За олиото и TDS-a
част от приятелите ми които имат дизели(единия кара лагуна дизел,другия кара ФВ ЛТ,ФВ транспортер,Форд транзит,сумати трактори)карат с такова гориво,никакви проблеми колата работи по тихо,върви като с нафта на бензиностанцията,(някой ако помни едновремешната нафта как мие ръцете и е мазна,а сегашната е суха и нищо не мие)и аз съм се замислил да минавам на олиуууу но ще правя цяла нова инсталация с отделна туба в багажника друг филтър,клапан който да обръща от бионафта на нафта
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: За олиото и TDS-a
вчера на лидл имаше олио на промоция - 2.25 литъра. рафинирано. отваряш и сипваш.
иначе по темата - моята последно я бях подкарал с нерафинирано олио. съотношение 70/30 с нафта. нямах проблеми с паленето сутрин при темп малко под 0 пали както и на нафта. стори ми се леко по-мудна на ускорение, но се преживява. само не можах да свикна с миризмата на пържено около колата. отвратителна е. а и филтъра за 100 км градско стана леш. лятото бях чистил цедката на помпата и за тия 100 км половината мрежичка беше пълна с гняс. Вярно че са малко километрите за каквито и да е изводи, но като цяло съм доволен.
ПС: защо ще правиш всичките тия сложнотии, като литър олио нерафинирано идва на 1-1.20 литъра?
иначе по темата - моята последно я бях подкарал с нерафинирано олио. съотношение 70/30 с нафта. нямах проблеми с паленето сутрин при темп малко под 0 пали както и на нафта. стори ми се леко по-мудна на ускорение, но се преживява. само не можах да свикна с миризмата на пържено около колата. отвратителна е. а и филтъра за 100 км градско стана леш. лятото бях чистил цедката на помпата и за тия 100 км половината мрежичка беше пълна с гняс. Вярно че са малко километрите за каквито и да е изводи, но като цяло съм доволен.
ПС: защо ще правиш всичките тия сложнотии, като литър олио нерафинирано идва на 1-1.20 литъра?


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани