HELP

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

HELP

Мнение от AGT » 29 Апр 2003, 12:24

На моето 520/24v под електоклапаните за парното има водна помпа за увеличаване дебита на вода към радиатора за парното.Проблема е, че до таза помпа не стига ток.Самата помпа върти като и подам отделно захранване.Пробвах всякакви варианти на настройка от панела за парното,но ток няма !!! :cry: Моля,ако някой знае нещо по въпроса да ме светне .Предварително Ви благодаря.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 28.11.2002

Парното....

Мнение от assens » 30 Апр 2003, 14:36

Здрасти,

аз имах доста ядове с моето парно, и по неволя станах експерт.
при мен проблема беше в двата ел.магнитни клапана, над допълнителната водна помпа - те бяха заминали, и парното ми духаше само топъл въздух..

та по твоя проблем - трябва да знаеш, че тази помпа е допълнителна, и тя не работи постоянно - т.е. включва се понякога, не си спомням точно кога, но може да потърся из интернет имаше пълно описание на това как работи системата за климатизация (парното) на БМВ-то.
компютъра включва тази помпа, когато колата е студена и работи само вътрешния кръг, така мисля, че беше но не съм сигурен.

А при теб какъв е ефекта точно? Защо си проверявал дали работи или не?

Асен.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 28.11.2002

БМВ Heating

Мнение от assens » 30 Апр 2003, 15:16

Здрасти,
порових се около 30 мин, да намеря онази страница, на която нещата са обяснени много добре според мен. Чети внимателно!
Дано инфото да ти е полезно, но все пак пиши по-подробно за твоя проблем, ще се радвам ако мога да ти помогна.

това е ценния линк:

http://silverstone.fortunecity.com/ferr ... eating.htm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 01 Май 2003, 0:33

Здравей assens.Благодаря за вниманието.Видях сайта принтирах го и сега ще ми го преведат,защото съм малко на ТИ с английският.Дано от там да разбера за какво става въпрос.Проблема ми е че парното ми е ужасно слабо,та си мисля че като не работи тази помпа от там е проблема.След помпата маркучите са по-студени.Не съм сигурен дали въобще от там е проблема.Имам още едно такова BMW но там няма такава помпа и парното му е перфектно.Не съм сигурен дали някоя клапа на парното в купето не ми прави номера.На таблото няма жила за клапите,всичко е с електромотори.Като пуснеш вентилатора на най бърза степен и веднага въздуха се охлажда.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 28.11.2002

Мнение от assens » 06 Май 2003, 19:46

AGT написа:... Проблема ми е че парното ми е ужасно слабо,та си мисля че като не работи тази помпа от там е проблема...


Здрасти пак,

Значи 99% проблемът е в ел.магнитните клапани. Най-вероятно са блокирали в почти затворена позиция, и не позволяват на топлия флиуд да циркулира през вътрешните топлообменници (радиатори).
Аз имах абсолютно същия проблем, но клапаните бяха изгорели в отворено положение.
Много лесно се диагностицират. - Сложи врътките на студено (19 град). Дай контакт, и издърпай кабела на клапаните, после го сложи - трябва да се чува ясно и отчетливо "цък". Също така замери с ом-метер клемите на клапаните - моите нямаха верига въобще. Важно е дали клапаните цъкат или не. Те са дискретни и имат само две положения - отворен/затворен. Управляват се от компютъра за контол на климата.

Този проблем с клапаните е често срещан, четох много за него в един Е34 форум. Аз мойте си ги купих 2-ра ръка за 50лв, и всичко се оправи.

Може да прочетеш какво съм писал в този форум за моя проблем, общо взето си скъсах нервите, но сега всичко е наред.

Успех,
Асен.
ПС пиши като намериш решение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 07 Май 2003, 9:17

Здравей assens.Това с ел.клапаните вече го проверих.Единият го пренавих и сега цъкат и двата.Пробвах ги а на сухо като им духаш с въздух.Отварят и затварят.След тях в монтирано положение маркучите са топли и влизат и излизат топли в радиатора на парното.Много странно!!! Уж радиатора на парното е топъл а парното е много слабо.В неделя ще разменя на двете ми BMW_та клапаните и ако и тогава не стане 100% не е от клапаните.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 07 Май 2003, 11:03

Да не ти е задръстен филтъра на парното и всичко да си работи, а да не пропуска въздух свободно ..?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 07 Май 2003, 12:13

Това за филтъра ще го проверя,защото и мой приятели ми казаха.Лошото е че ,филтъра е на много гадно място и трудно се сваля.Ще го сваля и като си разреша проблема ще пиша, та и вие да знаете за какво става въпрос.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 28.11.2002

Микрофилтър

Мнение от assens » 08 Май 2003, 14:34

AGT написа:Това за филтъра ще го проверя,защото и мой приятели ми казаха.Лошото е че ,филтъра е на много гадно място и трудно се сваля.Ще го сваля и като си разреша проблема ще пиша, та и вие да знаете за какво става въпрос.


Здрасти,

лесно ще смъкнеш микрофилтъра - просто свали жабката първо: От долу под жабката в задната и част има две щипки (от ляво и от дясно) - откачаш жабката от тях, после откачаш въженцата на които виси.
Като махнеш жабката, - трябва да махнеш и тапицерията от ляво на жабката, после ще видиш шиб-ния филтър ;)

Ти си първия човек, който чувам че си е ремонтирал клапаните ;)) хех, аз си пазя старите, да ти ги дам да ги пренавиеш и тях. лесно ли е?

Асен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 09 Май 2003, 9:16

Здравей assens.И аз не бях чувал някой да си е пренавивал клапанита ама и това става.Мойте ги пренави на мой приятел-баща му.Каза че не е чак толкова трудно.Ако искаш ми ги дай.Ако проблема е в намотките ще го оправим.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 16 Май 2003, 9:34

Размених ел.клапаните на двете коли и сега и в двете имам парно.Направо не мога да повярвам.Не съм имал време да сваля филтъра на климатика,но и него ще проверя като ми остане време.Сигурно е затлачен,защото нещо не духа много силно струята в купето.Проблемно остана единият въздуховод над касетофона(левият) -духа само студено(а има опция и двата да духат и топло и студено).
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 17.02.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от boizon » 28 Май 2003, 6:59

AGT написа:Здравей assens.И аз не бях чувал някой да си е пренавивал клапанита ама и това става.Мойте ги пренави на мой приятел-баща му.Каза че не е чак толкова трудно.Ако искаш ми ги дай.Ако проблема е в намотките ще го оправим.

Ами не си чувал, защото в повечето случай при проблем с клапаните не са изгоряли намотките на бобината, а е счупено стеблото (стержина) на клапана. А той е от някакъв вид текстолит и/или пластмаса и няма ремонт. Всъщност какво точно им е счупено се познава от положението в което са блокирали - духа само топло =99% стебло; духа студено =100% намотки.
Разбира се и при първи и при втория случай може намотките и клапаните да са здрави, а да е повредено нещо по управлението на клапаните.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook