Показания на темп. датчик за перката на клима?
Модератор: Технически модератори
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
ddddk написа:tsb_bg написа:3. При най-добрите прибори от този клас...
4. Този недостатък се избягва при приборите от висок клас...
Сега е редно да напишеш, че уредът, за който говори авторът на тази тема е в съответствие с т.3 и т.4 от твоя пост и всичко е ОК. В противен случай постът ти е чиста проба офтопик....
1. Не познавам прибора с който е мерено, да не говорим че има марка а няма модел ...
Ако ти знаеш нещо конкретно за техническата спецификация може да споделиш в противен случай "постът ти е чиста проба офтопик"
2. Коментирам температурните стойности измерени във връзка с конкретен проблем на колегата
Ако това че съм обяснил как работи прибора и какво може да се очаква от него като данни и точност е офтопик би трябвало да го изтрия и да съм много по-критичен към доста постове които се появяват в Е34. Да няма само въпроси ЗАЩО ....
3. Колкото до това на какво и до колко съответства уреда се опитах да обясня, че "... проблема в случая е, че точката в която мериш е със сравнително голям размер и включва различни температури (в някои случаи и различни материали с различна степен на чернота) и от там усреднената температура отчетена на дисплея макар и коректна сама по себе си не може да се каже точно за коя точка се отнася ..." а не какъв е класа на точност на прибора.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Само да допълня, че майстора не искаше да го вкара термометъра под колектора, защото струвал 300лв. Възможно е същия да е от скъпите и да мери горе долу прецизно. Ще го помоля понеделник да ми каже точно модела на термометъра и ще го пусна тук ако това ще помогне. Самото измерване е направено максимално близко до датчика и главата под колектора. Не съм бил там и не мога да гарантирам, че е направено така на 100%, но едва ли ме ментосват.
Ако на външната стена на главата е 85-87C има ли как да се сметне вътре течността колко е? Според майстора и отклонение от 10С да има пак не можем да стигнем темп. която е нужна за да се пуска перката. Отсъстват и симптомите за пукната глава, проблемна гарнитура, пукнат бренер или нещо подобно. Нямаме загряване, кипене на течността, надуване на самите маркучи и тн. симптоми. Ако ги имаше тази тема нямаше да се развива толкова дълго.
До zvetiko:
Хич не знам как да премеря въпросния датчик. Смисъл да му намеря кабелите към ДДЕ или към самата диагностична букса не разбрах? Иначе ще ги видя какви цветове са и ще ги премерим на датчика и после където ходят. Пак на самата букса.
Баси ще разпечатам чаршафа със схемите ако трябва на а2 лист и ще дойда с колата да мерим на място. Просто искам да се реши проблема, защото ми омръзна да треперя къде ще изтекат водите на колата и пак ще ме зареже точно когато не трябва.
Ако на външната стена на главата е 85-87C има ли как да се сметне вътре течността колко е? Според майстора и отклонение от 10С да има пак не можем да стигнем темп. която е нужна за да се пуска перката. Отсъстват и симптомите за пукната глава, проблемна гарнитура, пукнат бренер или нещо подобно. Нямаме загряване, кипене на течността, надуване на самите маркучи и тн. симптоми. Ако ги имаше тази тема нямаше да се развива толкова дълго.
До zvetiko:
Хич не знам как да премеря въпросния датчик. Смисъл да му намеря кабелите към ДДЕ или към самата диагностична букса не разбрах? Иначе ще ги видя какви цветове са и ще ги премерим на датчика и после където ходят. Пак на самата букса.
Баси ще разпечатам чаршафа със схемите ако трябва на а2 лист и ще дойда с колата да мерим на място. Просто искам да се реши проблема, защото ми омръзна да треперя къде ще изтекат водите на колата и пак ще ме зареже точно когато не трябва.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Lawmaker
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i '96
- Мечтае да кара: non-stop
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
вместо при 1500 об/мин на ДВГ помпта да трябва да прави 800 об/мин, а да всъшност да прави 790об/мин?
zvetiko написа:Не може помпата да прави два пъти по-малко обороти и да не грее колата....
Колеги , недейте така !! Шайбата на коляновия вал е по голяма от тази на водната помпа.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Lawmaker написа:вместо при 1500 об/мин на ДВГ помпта да трябва да прави 800 об/мин, а да всъшност да прави 790об/мин?zvetiko написа:Не може помпата да прави два пъти по-малко обороти и да не грее колата....
Колеги , недейте така !! Шайбата на коляновия вал е по голяма от тази на водната помпа.
Това каква връзка има с моя въпрос? Аз питах дали е възможно самия ремък да приплъзва на шайбата на водната помпа у вместо 800об (примерно) да прави 790 об/мин самата помпа. Примерни стойности са това.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Тия 10 оборота не карат влака не ги мисли хич пък за да ти превърти ремъка върху тая шайба трябва да ти е блокирал лагера. ега си мисля за друго нали си с автомат понеже и аз скоро се сдобих с такъв та по-старите години охлаждането маслото на кутията става през водния радиатор което допълнително загрява антифриза в него. Не знам ти с коя година ти е колата и дали не си с отделен радиатор за кутията , обслужвал ли си я масло и т.н.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Иво ,ето едно решение -поне аз бих направил така.Ясно е ,че колата ти не прегрява,а втора степен се включва по някаква прищявка ,която може да е почти неоткриваема и не си заслужава търсенето.Затова директно елиминираш включването на втора степен от датчика на главата.
1.Прекъсваш захранването на втора степен на вентилатора-на самият вентилатор или някъде по веригата.
2.Взимаш едно термореле от тези ,които се монтират на водният радиатор на Е34 при бензиновите версии
3.Монтираш го на метална част на водният радиатор механично или чрез залепване или комбинирано,може да му сложиш и някаква кутийка с цел да не се охлажда от околната среда.
4.Взимаш едно реле с нормално отворени контакти,кутия за бушон ,кабели и правиш ново елсистема за включване на втора степен -терморелето ще включва обикновеното,то ще задейства вентилатора.Включването ще е при малко по-висока температура ,но това едва ли ще е от някакво значение за охлаждане на двигателя.Направи това нещо,ще изхарчиш още максимум 20-на лв. и спри да се занимаваш повече. Ако решиш да продължаваш по пътя който си поел по-добре се замисли за един 2.8-около 2000 с монтажа.
1.Прекъсваш захранването на втора степен на вентилатора-на самият вентилатор или някъде по веригата.
2.Взимаш едно термореле от тези ,които се монтират на водният радиатор на Е34 при бензиновите версии
3.Монтираш го на метална част на водният радиатор механично или чрез залепване или комбинирано,може да му сложиш и някаква кутийка с цел да не се охлажда от околната среда.
4.Взимаш едно реле с нормално отворени контакти,кутия за бушон ,кабели и правиш ново елсистема за включване на втора степен -терморелето ще включва обикновеното,то ще задейства вентилатора.Включването ще е при малко по-висока температура ,но това едва ли ще е от някакво значение за охлаждане на двигателя.Направи това нещо,ще изхарчиш още максимум 20-на лв. и спри да се занимаваш повече. Ако решиш да продължаваш по пътя който си поел по-добре се замисли за един 2.8-около 2000 с монтажа.
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Тва с елиминирането на втората степен на вентилатора колега zvetiko дали ще го направиш на твойта колица и как да изреже кабелите ( май едната идея беше такава ) на ел. перката кат втората й степен се командва и от пресостата на климата ще се скопи цялата система май. А да слагаш краен изклщчвател на място дет не му е мястото пак ми се струва неразумно. И не видях досега доказателство че не му дига темп. колата само щот той си мисли че като не му мърда стрелката и всичко е наред . Е да ама не тя кат мръдне вече е почти повече от късно още повече мърда за 2 сек. до червеното . То в тая тема много се изговори и чоляка се побърка , но понякога се правят заклщчения не толкова верни като например когато фърляло добре содна струйка от мъркучлето в казанчето значи водната помпа била пушка е да ама не е баш така щото ако има позапушване в радиатора например пак ще фърка доволно че то налягането няма къде да се дене та така. Втората заблуда ( макар че крайния потребител в случая колегата Zubcho няма абсолютнио никакава вина ) е че като е нов радиатора е читав ( мое мнение ) че съм се парил толкоз много с квито и много пари напред да тръгна. Не знам в Софето как е , но във Филибето повечето част от официалния дилър на БМВ ми ги дават насипно без никви опаковки и лепенки и ( още повече неразпечатани от производителя ) тем подобни макар че на това не държа ама и каква ми е гаранцията че се изсипвам 67лв за термостат кат е едно към едно със стария ми ( на 6месеца ) БЕР даже и цифрички и буквички като шрифт и наклони че и дефекти кат близнаци само дет на тоя в Мкар му пишеше БМВ Та аз квото можах да помпгна ( предложих и чистак бърсак новичка оригинал помпа за проба , вече ми е налична ) , но съвета ми е да почне пак колегата с простичко почистване ПАК на охладителната система па може и някой и друг мъркуч да попомахне и провери ей така за всеки случай барабар с тръбата за малкия кръг, да махне тоя воден радиатор и да прочисти добре климатичния па после квото сабя покаже , че то сега положението е едва ли не всичко е ток и жици пък датчика отчита повишена темп. е няма как има си причина ( щото мали и той нов бил сменен ). Живи и здрави.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Тва с елиминирането на втората степен на вентилатора колега zvetiko дали ще го направиш на твойта колица и как да изреже кабелите ( май едната идея беше такава ) на ел. перката кат втората й степен се командва и от пресостата на климата ще се скопи цялата система май. А да слагаш краен изклщчвател на място дет не му е мястото пак ми се струва неразумно. И не видях досега доказателство че не му дига темп. колата само щот той си мисли че като не му мърда стрелката и всичко е наред .
А къде точно видя доказателство ,че му се вдига температурата,че да смени половината кола ,както всички го съветвате.
А на мойта кола 100% бих направил това ,което го съветвам отколкото да изхарча безсмисленно стотици левове,без да има резултат,наистина оргиналната верига трябва да се запази заради климатика,просто трябва да изключи оргиналният датчик За да те убедя имам тема преди 40000 км как съм сложил два датчика за температурата на антифриза ,с което вдигам до известна степен кондицията на двигателя,като единият от датчиците е монтиран умишленно външно на главата.
.Питам те и теб-а ако проблема е софтуерен тогава какво правиме и защо сменяме всичко наред по охладителната уредба-да не забравяме ,че нашите коли имат компютизирано управление и не са само механични системи,които до подменяме наред.Или ако връзката между датчика и DDE не е както трябва.
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Хайде, хайде. За да стигне за 2 секунди, трябва да отиде водната помпа или да хвърли водата някак. А тва стане ли, не на втора, ми и на трета степен да се включи, все тая. А и не съм съгласен, че с леко мърдане на стрелката и хоп, вече е прегряла и задължително е духнала гарнитура или е цепнала тиква...
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:Тва с елиминирането на втората степен на вентилатора колега zvetiko дали ще го направиш на твойта колица и как да изреже кабелите ( май едната идея беше такава ) на ел. перката кат втората й степен се командва и от пресостата на климата ще се скопи цялата система май. А да слагаш краен изклщчвател на място дет не му е мястото пак ми се струва неразумно. И не видях досега доказателство че не му дига темп. колата само щот той си мисли че като не му мърда стрелката и всичко е наред .
А къде точно видя доказателство ,че му се вдига температурата,че да смени половината кола ,както всички го съветвате.
А на мойта кола 100% бих направил това ,което го съветвам отколкото да изхарча безсмисленно стотици левове,без да има резултат,наистина оргиналната верига трябва да се запази заради климатика,просто трябва да изключи оргиналният датчик За да те убедя имам тема преди 40000 км как съм сложил два датчика за температурата на антифриза ,с което вдигам до известна степен кондицията на двигателя,като единият от датчиците е монтиран умишленно външно на главата.
.Питам те и теб-а ако проблема е софтуерен тогава какво правиме и защо сменяме всичко наред по охладителната уредба-да не забравяме ,че нашите коли имат компютизирано управление и не са само механични системи,които до подменяме наред.Или ако връзката между датчика и DDE не е както трябва.
Много ме съмнясва датчика на главата да дава само инфо , а компа да подава същинския сигнал на перката да включи втора степен ама това мисля лесно може да се провери. И какво софтуерно има в управлението на охлаждането на Е34 ТДС . И да нека си прав ама що не му предложи на колегата да му дадеш твоя комп за половин час и да му направиш услугата с доказателство как бил софтуерен проблема . Още повече никъде не съм писал да сменя квото и да е още повече да дава пари за преинсталиране на софт . Аз също съм с датчици командващи основната охлаждаща перка ама пак ми дига темп. в главата кат я сръчкам пък за градско каране на тръгни спри загаси и пак така повтарящи се цикли лятото за тоя ТДС е мор и виждам как в един момент ми се включват и двете перки със задействан датчик на 101 градуса . И не на последно място колко пъти си преживявал прегряване на ТДС , щото при мен всеки път беше различно и няма еднозначен отговор кога и как , много неизвестни особено с частите е най-голямата. ПС: А това за двете секунди беше от духнала гарнитура без грам пукнатина в главата само дето като караш със 160 по магистралата няма как да разбереш как му се услажда на мотора водицата дет няма какво да я задържи и не само за две секунди ами пийна 4 литра антифриз за 2 минути . Поздрави на всички и без излишни намеци за по-по-най ами повечко логика и естесвено колегата да си проверява сам нещата , а не ма тоя мастор не може да се е оакал, няма не може на всеки се случва друга тема е защо и как.
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Ми тя кат духне гарнитурата така за добро утро, кво и да е, те вкарва във филма, не можеш го хванеш...
Я да питам. На М50, датчика на 101 градуса, дето включва втора степен на перката, някъде по корпуса на радиатора ли е, или е на маркуча? Щото имам един датчик на маркуча и ми обясняват, че е слаган допълнително, на по-малко градуси от някакви пишман "майстори" да ме прекарат при покупката на колата, като незапознат с марката.
Я да питам. На М50, датчика на 101 градуса, дето включва втора степен на перката, някъде по корпуса на радиатора ли е, или е на маркуча? Щото имам един датчик на маркуча и ми обясняват, че е слаган допълнително, на по-малко градуси от някакви пишман "майстори" да ме прекарат при покупката на колата, като незапознат с марката.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
vladobate написа:Тия 10 оборота не карат влака не ги мисли хич пък за да ти превърти ремъка върху тая шайба трябва да ти е блокирал лагера. ега си мисля за друго нали си с автомат понеже и аз скоро се сдобих с такъв та по-старите години охлаждането маслото на кутията става през водния радиатор което допълнително загрява антифриза в него. Не знам ти с коя година ти е колата и дали не си с отделен радиатор за кутията , обслужвал ли си я масло и т.н.
Кутията я направиха още зимата, маслото й е чисто ново на 1500-1700км. Проблема за мен не е в радиатора отпред който е на 3000км.
Ще накарам въпросния майстор да я източи и да прегледа маркучите по охладителната система. Също и да замери след самия датчик какво се случва до компютъра или до където и да ходят тези кабели. Възможно е да има проблем по тях и просто при 93С да пуска перката щото получава сигнал, че са станали 101С. Ще погледне и водната помпа да не би случайно да е превъртяла.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
PornoMANo написа:Ми тя кат духне гарнитурата така за добро утро, кво и да е, те вкарва във филма, не можеш го хванеш...
Я да питам. На М50, датчика на 101 градуса, дето включва втора степен на перката, някъде по корпуса на радиатора ли е, или е на маркуча? Щото имам един датчик на маркуча и ми обясняват, че е слаган допълнително, на по-малко градуси от някакви пишман "майстори" да ме прекарат при покупката на колата, като незапознат с марката.
На радиатора трябва да е двоен ако се не лъжа и тоя на главата май за мензинките на 99градуса зацепва , ама това по спомен пък и е лесно проверимо. А към колегата Zubcho днес ми светна , че имам комп от ТДС работещ ако иска да пращам за проба за евентуална грешка в софта примерно. Ама е от ръчка , не знам има ли значение. И понеже и аз съм в подобна ситуация до три дена сменям водна помпа уж оригинал и ще пиша включва ли тая гад .
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
vladobate написа:PornoMANo написа:Ми тя кат духне гарнитурата така за добро утро, кво и да е, те вкарва във филма, не можеш го хванеш...
Я да питам. На М50, датчика на 101 градуса, дето включва втора степен на перката, някъде по корпуса на радиатора ли е, или е на маркуча? Щото имам един датчик на маркуча и ми обясняват, че е слаган допълнително, на по-малко градуси от някакви пишман "майстори" да ме прекарат при покупката на колата, като незапознат с марката.
На радиатора трябва да е двоен ако се не лъжа и тоя на главата май за мензинките на 99градуса зацепва , ама това по спомен пък и е лесно проверимо. А към колегата Zubcho днес ми светна , че имам комп от ТДС работещ ако иска да пращам за проба за евентуална грешка в софта примерно. Ама е от ръчка , не знам има ли значение. И понеже и аз съм в подобна ситуация до три дена сменям водна помпа уж оригинал и ще пиша включва ли тая гад .
Това с компютрите е много не сигурно. Смисъл трябва да са като 2 капки вода Я пусни снимки на твоя наличния и ще ги сравня по номерата.
Чакаме да кажеш за водната помпа.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Днес са мерили датчика в тенджерка с термометър Включва си коректно на 101C. Демек имаме температура в главата над 101C Най-вероятно е водната помпа. Скоро очаквайте развитие по темата.
Ако някой има работеща помпа, която е извадил от ТДС моля да ми драсне на ЛС да я взема за 1 ден и да я пробвам на моята кола. Просто искам да съм сигурен преди да поръчам нова оригинална помпа за 180лв.
Поздрави
Ако някой има работеща помпа, която е извадил от ТДС моля да ми драсне на ЛС да я взема за 1 ден и да я пробвам на моята кола. Просто искам да съм сигурен преди да поръчам нова оригинална помпа за 180лв.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани