Показания на темп. датчик за перката на клима?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vladobate » 06 Окт 2011, 22:36

Ама ти това не го доказа даже напротив с лазерния термометър никъде не даде близка до 101гр. темп затова и описах моя случай . Иначе хакни номер размени местата на номер 7 и 9 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... hed_parts/ и то ще си покаже най-добре пък и на таблото може да се види може би , ако наистина така дига градус.Само като го направиш да споделиш как аджеба се продухва глава откъм дачиците и къде отива издуханото щот аз лично не мога си го обясня ама знае ли човек. Успех.


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vinio » 07 Окт 2011, 12:52

Колко максимално качва температурата на маслото?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 07 Окт 2011, 13:13

vinio написа:Колко максимално качва температурата на маслото?


Това по принцип ли питаш или на моята кола колко?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 07 Окт 2011, 16:33

vladobate написа:Ама ти това не го доказа даже напротив с лазерния термометър никъде не даде близка до 101гр. темп затова и описах моя случай . Иначе хакни номер размени местата на номер 7 и 9 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... hed_parts/ и то ще си покаже най-добре пък и на таблото може да се види може би , ако наистина така дига градус.Само като го направиш да споделиш как аджеба се продухва глава откъм дачиците и къде отива издуханото щот аз лично не мога си го обясня ама знае ли човек. Успех.


Това не е добра идея защото обикновено двата термодатчика са с различно съпротивление при еднаква температура и от там ако ги размениш може да видиш нещо напълно невярно на прибора за температура.Да кажем при М20 В25 ако размениш двете букси стрелката за температурата отива почти до червеното,без реално да има прегряване.

Няма къде да се сложи датчик на радиатора на тдс иначе датчик имам на 101С.


Е винаги може да се намери място за нещо толкова малко. ;) Може да пробваш да го лепнеш и на главата и ако не се задейства при нормална работа на двигателя да го оставиш там. ;)
Ако промиваш системата мисля ,че няма смисъл да махаш датчика-вече си видял ,че няма отлагания точно пред него,ако са отстрани ,няма да пречи на промивката.Щом толкова си убеден ,че имаш повишена температура може да пробваш с промивка,но с нещо по продължително-с тия препарати за 10мин. мисля ,че нищо няма да стане ако имаш по-сериозно запушване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 07 Окт 2011, 17:48

За горния пост...

Идеята е да се прехвърли мястото на датчика заедно с буксата. Демек удължаване на кабела. Ще стане циганийка, но ще се разбере какво се случва - смисъл дали малко по-наляво ще се включи перката. Мисля да сменя за начало местата на датчика който праща към ЕКУ и този на перката и да видя дали нещо ще се побърка и дали ще пуска пак перката.

Все още търся сериозен колега с компютър да гледаме живи данни в движение, за жалост такъв май няма и да се намери.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 07 Окт 2011, 18:47

Zubcho написа:За горния пост...

Идеята е да се прехвърли мястото на датчика заедно с буксата. Демек удължаване на кабела. Ще стане циганийка, но ще се разбере какво се случва - смисъл дали малко по-наляво ще се включи перката. Мисля да сменя за начало местата на датчика който праща към ЕКУ и този на перката и да видя дали нещо ще се побърка и дали ще пуска пак перката.

Все още търся сериозен колега с компютър да гледаме живи данни в движение, за жалост такъв май няма и да се намери.


Чакай сега-нали единият е просто шалтер с биметална пластина ,която затваря захранването на релето на втора степен при определена температура,а другият е термосъпротивление ,което има различни стойности в зависимост от температурата.Мисля ,че кашата ще бъде пълна-релето просто няма да включи или котвата му ще се придърпва недостатъчно добре защото захранването му ще минава през някакво съпротивление,а към DDE като затвори биметалната пластина може да подадеш напрежение ,което да повреди нещо.Така ,че изобщо не опитвай тоя вариант.
А идеята е с друг датчик ,с по-голяма контактна повърхност,почти без пари ,който е предвиден да се монтира на радиатора,защото ако сложиш твоя на радиатора ,а той е предвиден за главата,може да включва доста некоректно,особено при външен монтаж и нова верига от съответният полюс до датчика и от датчика до релето да елиминираш някои от факторите ,които може би карат втора степен да работи некоректно.
И наистина ще ми бъде интересно ,какво ще стане ако блъснеш на съответният пин на DDE да кажем +14V ,а максимума при минимално съпротивление на датчика е +3V или пък ако на пина трябва да се подава - а ти му подадеш + ,но по-добре не задоволявай любопитството ми. ;)


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vinio » 07 Окт 2011, 19:36

Мисля ,че Иво има предвид да премести местата на датчите със техните си букси,а не да им размени само буксите :roll:
Слагай датчика за перката отпред на местото на датчика за жилюзите,удължи му буксата и пробвай

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 07 Окт 2011, 21:14

vinio написа:Мисля ,че Иво има предвид да премести местата на датчите със техните си букси,а не да им размени само буксите :roll:
Слагай датчика за перката отпред на местото на датчика за жилюзите,удължи му буксата и пробвай


Точно това мисля да се случи. :wave: Само, че след някакво време, че нещо забравих как изглежда тази кола. 2 седмици вися при майстора на 20км от нас :lol: Сега малко ще я покарам с изтръгнато реле, а майстора ще ходи до Китай на екскурзия (спечелил я моля ви се :mhihi: ) Ако започне мн. да грее ще му се обадя докато е там да донесе 1 мотор реплика на тдс :ok: Те онез всичко правят :mhihi:

Ясно е, че проблема ще се реши с друга глава, или друг блок, или друг мотор. Иска ми се обаче да разбера какъв е тъпия проблем, защото сега си мисля за цепки, а то може да се окаже нищо и никакво запушване (едва ли с моя кИсмет)

В неделя ако нещо изпръцна може да ида на е34 Софийската сбирка и там някой ако донесе лазИрен термометър да мерим пак главата. Едва ли някой има ама поне ще пием по количка и ще чуем как работи перката на 2-ра степен :bchug:

То как пък няма 1 колега с лаптоп и DIS да видим тоя кенеф на живи данни какви температури показва?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 6.05.2010
Местоположение: Варна,Кайсиева градина
Пол: Мъж
Кара: е34 525тдс
Мечтае да кара: NISSAN S13 coupe
Детайли за колата: Изгнил кошник с американски DRL "made by xose",

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от XosetoR » 16 Окт 2011, 21:25

Съжелявам ,че не съм в помощ по проблема.Само да отбележа ,че на радиатора има място за датчик което се намира в горния десен край отстрани,затапено с жълтеникава метална тапа с шестограм.
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от BaHka » 18 Окт 2011, 20:10

Зъбе, откри ли някакво решение на проблема? Бях ти споменал, че и аз имам същия като твоя проблем. Досега все си бях мислел, че е топло времето и затова пуска втората степен на перката след продължително каране извън града. Да обаче в неделя се прибирам от събора в Плевен, външната температура е 6 градуса, дъжд и сняг, скоростта с която съм карал е не повече от 130 км/ч при 2000 об/мин което означава че не съм тормозел машинката. И... перката пак се включи на 2-ра степен. И аз нямам загряване по стрелката на таблото, нямам надути маркучи, но за мен не е нормално това!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 18 Окт 2011, 21:23

Ми имам съмнения за пикаеща дюза/дюзи на 4,5 или 6-ти цилиндър и от там някакво локално загряване. Ще проверя и ще рапортувам, но не знам кога ще е това.

Просто вече нямам идеи от какво може да прави тези мизерии.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от BAI_DOBRI » 19 Окт 2011, 6:16

Ако проблема е в дюзите не би ли трябвало да имаш проблеми и при паленето сутрин? Да тресе мотора, да пуши синьо отзад?
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 19 Окт 2011, 20:00

BAI_DOBRI написа:Ако проблема е в дюзите не би ли трябвало да имаш проблеми и при паленето сутрин? Да тресе мотора, да пуши синьо отзад?


Нямам такива симптоми, но може на 5-ти цилиндър точно да пика и под него е датчика и воала. Естествено това е само и единствено някаква теория. Ще проверя всички дюзи др. месец и ще рапортувам кое как е било.

Днес карах колата и я гледахме на живи данни 90-95С измерени с ИНПА. Имаше пик от 97С на баир на 2-ра при 4500 об. При спряла кола и според ИНПА 93С в главата перката работи. Лично пробвах като сложих обратно релето. Всъщност докато мерихме температурата карах през цялото време на S и цедих на всяка скорост. За жалост имаше ужасен трафик и не можахме да се качим по България посока Бояна да видим още по-точно.

Мистерията е пълна. И понеже не вярваме на ИНПА (крадена е) ще чакам да качат DIS на лаптопа и пак ще мерим с него. Ако и тогава покаже същите стойности си карам с извадено реле й съм и е*ал мамата и на кенефа.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от BAI_DOBRI » 20 Окт 2011, 6:23

Zubcho написа:
BAI_DOBRI написа:Ако проблема е в дюзите не би ли трябвало да имаш проблеми и при паленето сутрин? Да тресе мотора, да пуши синьо отзад?


Нямам такива симптоми, но може на 5-ти цилиндър точно да пика и под него е датчика и воала. Естествено това е само и единствено някаква теория. Ще проверя всички дюзи др. месец и ще рапортувам кое как е било.

Днес карах колата и я гледахме на живи данни 90-95С измерени с ИНПА. Имаше пик от 97С на баир на 2-ра при 4500 об. При спряла кола и според ИНПА 93С в главата перката работи. Лично пробвах като сложих обратно релето. Всъщност докато мерихме температурата карах през цялото време на S и цедих на всяка скорост. За жалост имаше ужасен трафик и не можахме да се качим по България посока Бояна да видим още по-точно.

Мистерията е пълна. И понеже не вярваме на ИНПА (крадена е) ще чакам да качат DIS на лаптопа и пак ще мерим с него. Ако и тогава покаже същите стойности си карам с извадено реле й съм и е*ал мамата и на кенефа.


Това с дюзите наистина е интересна теория, така че като я провериш ще очакваме да споделиш резултата :)
Преди време имах подобен проблем с 2-рата степен, при мен се оказа,че термостата не отваря, а беше на 1г и на не повече от 10 000км марка Behr. И докато вклюваше перката си правех експерименти в момента, в който я усетех че се включва спирах отварях казанчето с антифриза и забождах един електронен термометър и температурата му беше 85-86гр а през това време перката си въртеше :dunno:
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vladobate » 06 Ное 2011, 0:39

Да споделя опит доста интересно и жално :mhihi: . Аз имах ( може би все още , но е прясно и нямам наблюдения ) такъв проблем. Сменях ангренаж и съответно се махна главата което беше добре за мен тъй като мислех ревизия напролет поради същия проблем с вдигане на темп. горе на датчика за 101гр. Та говоря за малкия ТДС ама същото ще важи и за големия , та като падна главата се позагледах в блока през пролуките на водните магистрали и случайно забелязах нещо като "чуждо тяло".Оказа се парче от водна помпа оригинал.Чудно ми беше щот съм правил профилактики две на брой с продухване с водна струя през горния маркуч дет влиза в кратуната и помпата е сменяна , беше напукана ама съвсем цяла. Та в крайна сметка с доста зор извадих над 15-на парчета от разтрошена водна помпа седяли там кой знае откога и не излезли с никви почиствания ( и препарат съм ползвал ) и продухвания на всичкото отгоре се събрали на последния цилиндър отзад и запушили всичко между него и задната ( последна ) стена на блока демек пиле не мое прехвръкне. Та ето ви го едно от много възможните обяснения на необяснимото загряване на ТДС-а и най-лошото е че няма махне по никъв друг начин освен чисто механично и то при махната глава и бъркане с пинсети -минсети и други приспособления и накрая взех и яко духалка с въздух от компресор та повечето парчета ( а мислех че вече няма ) така изхвръкнаха . Та всичкото това беше близо шепа и се вдига няй-вероятно като напъне помпата нагоре и запушва още по-малките дупчици на главата . Супер гадория , бях потресен и не можех да повярвам кво беше туй чудо , но е сигурно че разтрошена перка седи там прави мизерии само дет кат купим колата нищо не знаем по въпроса имайки предвид и как се махат тея парчотии кой да се е занимавал преди това. Та сега си мисля и може парченца да прескачат отвреме навреме и в новия ми радиатор което задълбочава проблема и после пишем теми с еднакви заглавия. Иди че слагай лонглайф антифриз , айде нема нужда кат ша го точим през два-три месеца :mhihi: . Та кофти новина , но пък е и светлина в тунела , дерзайте :mhihi: .ПС: Важно е да се отбележи че човърках в пространството между последния цилиндър и стената на блока най-отзад и всичко това оттам излезе , покрай другите цилиндри чисто и дори няма място да минават тези по-едрички парчета и да отидат до отвора на водната помпа ( махната ) и така да излязат при евентуално някакво промиване с вода или квото и да било друго, трябва си ръчичка на гол блок да пипне с инструменче някакво спешъл и така.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook