Показания на темп. датчик за перката на клима?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 30 Сеп 2011, 7:59

Малко раздвижване по темата...

Маркучите по охладителната система са продухани и почистени от майстора...

Снощи е свалена старата помпа колбеншмит. Преди това закупих друга долтц. Двете помпи са еднакви с разлика обаче. Новата била с една идея по дълга. Не знам това дали ще окаже влияние върху дебита?

Иначе се оказва, че има едни помпи Airtex или Airtech продаващи се в Косер и Евро07. Композитна турбинка (нито метал, нито пластмаса) и 10 лопатки на самата турбинка. За сравнение всички други марки лопатките са 7 и турбинката е лята или ламаринена. Лопатките също имат значение при въпросната еъртех формата на самите лопатки е близка като на оригиналната, докато на другите самите лопатки са по-къси.

Ето линк към темата в е36 където се обсъждат помпите за тдс...
viewtopic.php?f=8&t=238257&start=105

На показаната 8 страница има снимки, като същите продължават и на 9-та страница.

Искам да питам при положение, че не надува маркучите възможно ли е да се е пукнала главата, или пък бренер??? Въпроса се задава, защото не искам пак да се отваря мотора :cry:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 30 Сеп 2011, 13:40

проблема остава и след смяната на помпата. Вече не знам какво може да е :cry:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 30 Сеп 2011, 14:10

Много ме съмнясва датчика на главата да дава само инфо , а компа да подава същинския сигнал на перката да включи втора степен ама това мисля лесно може да се провери. И какво софтуерно има в управлението на охлаждането на Е34 ТДС . И да нека си прав ама що не му предложи на колегата да му дадеш твоя комп за половин час и да му направиш услугата с доказателство как бил софтуерен проблема .


Колега,при бензиновите Е34-ки-като моята е шалтер на радиатора,който командва реле на втора степен,при tds-са е датчик на главата,който не може да комендва реле,а подава информацията от датчика на DDE.Софтуерното е ,че информацията от датчика се сравнява със заложена в DDE и при еди каква си стойност се включва втора степен-ако там нещо е бъгнато е ясно какво става.
Последна промяна zvetiko на 30 Сеп 2011, 14:20, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 30 Сеп 2011, 14:11

Маркучите по охладителната система са продухани и почистени от майстора...

Снощи е свалена старата помпа колбеншмит. Преди това закупих друга долтц. Двете помпи са еднакви с разлика обаче. Новата била с една идея по дълга. Не знам това дали ще окаже влияние върху дебита?



Сега може да пробваш и с друга глава- твоята може да е с отлагания.Но главата обезателно да е нова,че не знаеш на каква може да попаднеш.
Ако не се получи,опитай и с нов блок на двигателя. ;)

А ако новата помпа е по-дълга как ще се запази съосието на ремъка-да не хвръкне някъде и да не останеш без помпа. :?:

И това съчетание-хем да прегрява,хем да не надува аз не го виждам.

Слагай шалтера от 520 и релето и не се занимавай повече. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 30 Сеп 2011, 17:53

Според мен грешиш относно сигнала. Самия датчик е с 1 биметална пластина, който действа като ключ. При достигане на 101C израща сигнала до реле и релето пуща перката (което се случва в моя случай, защото самия датчик го вариха с термометър и на 100С си прави контакт - демек има 100С в главата) Моля за ел. схема за да съм сигурен. Ако става въпрос за оголена жичка ще се гърмна.

Няма да остана без помпа. Вече имам 2 :P

Има съмнения за постъпващ въздух през датчиците навити на главата. Утре ще се сменят дифтунгите и ще се намотае тефлонова лента. Ще се направи и почистване на цялата система с добавка HOLTS за почистване на радиатори.

С това се изчерпваме с майстора и стигаме до сваляне на главата.

Още нещо майстора (и аз също) сме в недоумение. Според него (и мен) ако я имаше тази темп. в самата глава при загряването на самия антифриз нямаше ли да хвърля водите? Той казва, че при пускане на перката спира, отваря капака, отвива капачката и нищо. Само изсъсква и толкова.

Още нещо на самите тапи(болтове) навити в главата има ли дифтунги? Ако има да ги сменим и тях.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 30 Сеп 2011, 18:56

Изображение

Изображение

В24-ЕСТ сенсор
В4-сенсор за приборите
В26-на въздуха

Нещо го няма тоя датчик. ;) За да елиминираш лоши връзки между датчика и релето изтегли директно кабел между датчика и захранването на релето-да кажем някъде има жестоко окисляване или е останала една жичка от кабела поради прекъсване,тока който протича за релето е много малък и то се мотае с включването.

Щом си решил да миеш в никакъв случай не отваряй клапаните на парното,защото обикновено там гърми при промиване и те чака голямо разглобяване,а и там не ти трябва да пипаш.Може да опиташ и с Калгон-виждал съм страхотни запушвания по главата-сечението беше станало 2-3мм,но карай колата с него да кажем два дни да разтвори всичко хубаво,после промий няколко пъти и си върни антифриза.

И не знам защо забиваш в посока висока температура на антифриза-дори и с горният пример показваш ,че всичко е наред в това отношение,няма и други признаци за това ,а ти сменяш всичко наред в тази посока.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 30 Сеп 2011, 19:42

Забивам в посока висока темп. защото я има в главата и пуска датчика. И верно бях забравил за калгона. И да няма да пускам парното за нищо на света с тази промивка.

Някой има ли 1 таблетка калгон? Ще черпя кафенце :D
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 30 Сеп 2011, 20:01

Zubcho написа:Забивам в посока висока темп. защото я има в главата и пуска датчика. И верно бях забравил за калгона. И да няма да пускам парното за нищо на света с тази промивка.

Някой има ли 1 таблетка калгон? Ще черпя кафенце :D


Добре де -откъде знаеш ,че има висока температура-доколкото си спомням назад в темата описваш някакво мерене с дистанционен термометър и после добавяш по предположение някакви градуси,за друго не се сещам.Опитай все пак с нова верига за захранване на релето от датчика. ;)После може да смениш датчика с такъв от 520 ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 30 Сеп 2011, 20:08

zvetiko написа:
Zubcho написа:Забивам в посока висока темп. защото я има в главата и пуска датчика. И верно бях забравил за калгона. И да няма да пускам парното за нищо на света с тази промивка.

Някой има ли 1 таблетка калгон? Ще черпя кафенце :D


Добре де -откъде знаеш ,че има висока температура-доколкото си спомням назад в темата описваш някакво мерене с дистанционен термометър и после добавяш по предположение някакви градуси,за друго не се сещам.Опитай все пак с нова верига за захранване на релето от датчика. ;)После може да смениш датчика с такъв от 520 ;)


Ако искаш утре може да идем до колата и да видиш лично как пуска перката като я покараш малко. Мерене имаше, но явно при датчика си става толкова температурата за да го пуска. Според мен нямаше да се пуска ако нямаше температура там.

Искам да се извиня за чата и по-натам ще се изтрият всичките ми коментари.
Ако се разбере решението на проблема следващия след мен няма да смени всичко по охл. система. Даже някои неща по 2 пъти и са работещи старите.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 06 Окт 2011, 15:12

Само да споделя. Проблема остава. След известно време ще сменя главата и ще видим дали е от това. За сега ще карам с откачена букса на датчика и ще следя дали проблема ще се задълбочи или няма да има промяна.

Ако има промяна ще напиша.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 06 Окт 2011, 15:22

Абе стига се мъчи с тоя кош , не побеля ли вече ? да върти там , важно е да не грее :) !
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от zvetiko » 06 Окт 2011, 19:05

Zubcho написа:Само да споделя. Проблема остава. След известно време ще сменя главата и ще видим дали е от това. За сега ще карам с откачена букса на датчика и ще следя дали проблема ще се задълбочи или няма да има промяна.

Ако има промяна ще напиша.


Просто лепни един датчик за втора степен от 520 на водният си радиатор и го свържи със захранването на релето ти за втора степен при изключен твой датчик.По принцип не е хубаво да оставяш двигателя без допълнителното охлаждане,защото при голямо натоварване съм виждал на моя ,когато беше изгорял бушона, как стрелката отива рязко към червеното.Отгоре на всичко при преработката няма да изциганяваш колата и ще използваш само оргинални части-може и 2-та метра кабел също да са от BMW ;) Другият вариант ,който не ми харесва е изключен датчик и ЦК ключе в колата за да може да пуснеш бързо втора степен ако се наложи,но самата дума ЦК ключе не ми харесва :mhihi: и освен това може случайно да си се загледал на някъде и да пропуснеш момента. ;)А за друга глава-просто нямам думи,айде стига вече и съжалявам ,че не успях да те спра по-рано,но поне опитах. :cry:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 06 Окт 2011, 19:14

zvetiko написа:
Zubcho написа:Само да споделя. Проблема остава. След известно време ще сменя главата и ще видим дали е от това. За сега ще карам с откачена букса на датчика и ще следя дали проблема ще се задълбочи или няма да има промяна.

Ако има промяна ще напиша.


Просто лепни един датчик за втора степен от 520 на водният си радиатор и го свържи със захранването на релето ти за втора степен при изключен твой датчик.По принцип не е хубаво да оставяш двигателя без допълнителното охлаждане,защото при голямо натоварване съм виждал на моя ,когато беше изгорял бушона, как стрелката отива рязко към червеното.Отгоре на всичко при преработката няма да изциганяваш колата и ще използваш само оргинални части-може и 2-та метра кабел също да са от BMW ;) Другият вариант ,който не ми харесва е изключен датчик и ЦК ключе в колата за да може да пуснеш бързо втора степен ако се наложи,но самата дума ЦК ключе не ми харесва :mhihi: и освен това може случайно да си се загледал на някъде и да пропуснеш момента. ;)А за друга глава-просто нямам думи,айде стига вече и съжалявам ,че не успях да те спра по-рано,но поне опитах. :cry:


Няма къде да се сложи датчик на радиатора на тдс иначе датчик имам на 101С.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от vladobate » 06 Окт 2011, 21:55

Тя темп. на радиатора и в главата при 6-ти цилиндър нямат нищо общо та да се слага там термоключ. Малкия ми тдс кат го напъна много и първо включва датчика на 101гр на и после след някоясекунда един датчик преди входа на радиатора който е на 97гр. което ще рече че има големи разлики особено при съмнение за проблем с локално прегряване. А в това че не мърда стрелката няма нищо успокоително при условие ,че е регистрирана повишена темп. на 6-ти и то при нормални условия ( външни атмосферни и натоварване на двг). Стрелката ще мръдне доста след 100-те по Целзий и тогава не виждам вариант да се спре или отнеме повишената темп. за време достатъчно малко да не предизвика невъзвратими изменения в геометрията на някой важен елемент ( сещате се кой ) па ако щете 17 перки му включете. Охладителната система все още се справя с прегряването , затова нищо не виждаме на таблото ( притеснително ) , но това е въпрос на време когато ще се случи и не веднъж съм писал че стрелкатазабива в червеното за по-малко от 2 секунди е те тогава няма какво да се направи тъй че го разбирам колегата що е толкоз стреснат . Имах случай с предишния тдс когато стрелката забиваше в червеното , без видими признаци на прегряване ама това се оказа ( след смяна на датчика на 101гр. ) някаква грешка от таблото или някъде по кабеляците дано и тоя случай да е такъв . Единствения смисъл да се сложи термоклщч на радиатора или някъде по мъркучите е да се установи недвусмислено има ли го фактическото повишение на темп. или не обаче на каква темп. да задейства тоя датчик и къде да бъде поставен също така и как точно ( ще има ли досег с антифриза или допрян до мъркуч или до алуминия на радиатора ) това са все неизвестни на които надали колегат има ясен отговор. Иначе аз съм прекъснал водния мъркуч преди радиатора и съм монтирал термоклщч в пряк досег с охл. течност и наистина отчита повишената температура макар и на по-ниска стойност , но достатъчно ( 97гр. ) за да се потвърди че наистина има попрегряване горе в главицата където ще е по-жешко. Ама ако му се занимава с това да действа и тва е поне ще локализира проблем накъде бие и със сигурност е в пъти по-евтино от отваряне на глава.Това е моят съвет.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?

Мнение от Zubcho » 06 Окт 2011, 22:22

vladobate написа:Тя темп. на радиатора и в главата при 6-ти цилиндър нямат нищо общо та да се слага там термоключ. Малкия ми тдс кат го напъна много и първо включва датчика на 101гр на и после след някоясекунда един датчик преди входа на радиатора който е на 97гр. което ще рече че има големи разлики особено при съмнение за проблем с локално прегряване. А в това че не мърда стрелката няма нищо успокоително при условие ,че е регистрирана повишена темп. на 6-ти и то при нормални условия ( външни атмосферни и натоварване на двг). Стрелката ще мръдне доста след 100-те по Целзий и тогава не виждам вариант да се спре или отнеме повишената темп. за време достатъчно малко да не предизвика невъзвратими изменения в геометрията на някой важен елемент ( сещате се кой ) па ако щете 17 перки му включете. Охладителната система все още се справя с прегряването , затова нищо не виждаме на таблото ( притеснително ) , но това е въпрос на време когато ще се случи и не веднъж съм писал че стрелкатазабива в червеното за по-малко от 2 секунди е те тогава няма какво да се направи тъй че го разбирам колегата що е толкоз стреснат . Имах случай с предишния тдс когато стрелката забиваше в червеното , без видими признаци на прегряване ама това се оказа ( след смяна на датчика на 101гр. ) някаква грешка от таблото или някъде по кабеляците дано и тоя случай да е такъв . Единствения смисъл да се сложи термоклщч на радиатора или някъде по мъркучите е да се установи недвусмислено има ли го фактическото повишение на темп. или не обаче на каква темп. да задейства тоя датчик и къде да бъде поставен също така и как точно ( ще има ли досег с антифриза или допрян до мъркуч или до алуминия на радиатора ) това са все неизвестни на които надали колегат има ясен отговор. Иначе аз съм прекъснал водния мъркуч преди радиатора и съм монтирал термоклщч в пряк досег с охл. течност и наистина отчита повишената температура макар и на по-ниска стойност , но достатъчно ( 97гр. ) за да се потвърди че наистина има попрегряване горе в главицата където ще е по-жешко. Ама ако му се занимава с това да действа и тва е поне ще локализира проблем накъде бие и със сигурност е в пъти по-евтино от отваряне на глава.Това е моят съвет.


Е какво като сложа датчик и разбера, че има висока темп. това си го знам. Въпросът е защо я има. Сега ми казаха да сменя местата на датчиците и преди това да продухам главата на отвити датчици. Ако имало там запушване да се махне.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook