S38B38 моделиране
Модератор: Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
S38B38 моделиране
Привет, колеги!
Чертая си аз на CATIA S38B38, обаче ударих на камък с разпределителните валове. Термините на български не са ми ясни, щото съм английски възпитаник. Пробвах в нета да намеря данни, но не ги разбирам разпределителните валове особено. До момента знам, че валовете на S38B38 имат 10.7 mm lift (което значи, че гърбицата на вала е толкова висока, щото той няма кобилици), и duration-a е 264/108 градуса. Което на мен ми говори 264 градуса (мерени на коляновия вал) е отворен входящия клапан, 108 е отворен изходящия (отново мерени на crankshaft-a). Или пък означават друго тея градуси? и се оказа, че не е така 264 градуса са отворени клапаните а LSA e 108.
Някой знае ли кога отварят клапаните на S38B38? На колко градуса преди/след TDC, BDC (ГМТ, ДМТ)?
А на някой друг мотор от да речем М50 серията?
Чертая си аз на CATIA S38B38, обаче ударих на камък с разпределителните валове. Термините на български не са ми ясни, щото съм английски възпитаник. Пробвах в нета да намеря данни, но не ги разбирам разпределителните валове особено. До момента знам, че валовете на S38B38 имат 10.7 mm lift (което значи, че гърбицата на вала е толкова висока, щото той няма кобилици), и duration-a е 264/108 градуса. Което на мен ми говори 264 градуса (мерени на коляновия вал) е отворен входящия клапан, 108 е отворен изходящия (отново мерени на crankshaft-a). Или пък означават друго тея градуси? и се оказа, че не е така 264 градуса са отворени клапаните а LSA e 108.
Някой знае ли кога отварят клапаните на S38B38? На колко градуса преди/след TDC, BDC (ГМТ, ДМТ)?
А на някой друг мотор от да речем М50 серията?
Последна промяна Хаос на 08 Май 2011, 14:09, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Bavariqtamniska
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 23.07.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: М5 Е34 Touring
Re: S38B38 моделиране
Тук има понаписано за разпределителните валове http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=50308
Re: S38B38 моделиране
благодаря за линковете колеги
свършиха ми доста работа по разбирането на техническите данни за разпределителните валове
значи 264/108 градуса са всъщност следното:
1. валовете за intake/exhaust са еднакви по парт номер, значи еднакви като геометрия
2. времето, през което клапаните са отворени (по стандарт на SAE 0.006 inch лифт на клапана от леглото му, се счита за старт/стоп) е 264 градуса, мерени по коляновия вал
3. 108 градуса е LSA (Lobe Separation Angle), което е ъгъла между челата на входящия и изходящия разпределителен вал, градусите се измерват по разпределителния
за М50Б20 с данни:
IntakeOpen/IntakeClose 24 BTDC/36 ABDC
ExhaustOpen/ExhaustClose 38 BBDC/10 ATDC
съответните числа ще са 240/80 за входящ вал и 228/80 за изходящ
което се потвърждава от http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _shaft/#01
където inlet /exhaust camshafts имат различни идентификационни номера
който вижда грешка в горните разсъждения, да ме поправи, моля : )
ако всичко до тук е вярно ми остава само да разбера поне едно число за това кога отваря/затваря някой клапан на S38B38, за да мога да наместя графиката и съответно чертежа
свършиха ми доста работа по разбирането на техническите данни за разпределителните валове
значи 264/108 градуса са всъщност следното:
1. валовете за intake/exhaust са еднакви по парт номер, значи еднакви като геометрия
2. времето, през което клапаните са отворени (по стандарт на SAE 0.006 inch лифт на клапана от леглото му, се счита за старт/стоп) е 264 градуса, мерени по коляновия вал
3. 108 градуса е LSA (Lobe Separation Angle), което е ъгъла между челата на входящия и изходящия разпределителен вал, градусите се измерват по разпределителния
за М50Б20 с данни:
IntakeOpen/IntakeClose 24 BTDC/36 ABDC
ExhaustOpen/ExhaustClose 38 BBDC/10 ATDC
съответните числа ще са 240/80 за входящ вал и 228/80 за изходящ
което се потвърждава от http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _shaft/#01
където inlet /exhaust camshafts имат различни идентификационни номера
който вижда грешка в горните разсъждения, да ме поправи, моля : )
ако всичко до тук е вярно ми остава само да разбера поне едно число за това кога отваря/затваря някой клапан на S38B38, за да мога да наместя графиката и съответно чертежа
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: S38B38 моделиране
ето горе-долу докъде съм стигнал с моделирането на въпросния двигател
следва CFD анализ на потоците в главата при различни налягания (разбирайте компресор) в зависимост от разни FEA на карантиите
данните за стоковия М5 вал все още ми трябват, въпреки че намерих на HARTGE вала данните, щото искам да моделирам стоковицата, HARTGE-то е твърде рядко
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: S38B38 моделиране
Браво колега за ентусиама Много готина тема за ривърс инженеринг си избрал (S38)
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: S38B38 моделиране
Postman написа:А резултатът от CFD анализа ще се използва за...?!?
оптимизиране на геометрията на портовете на главата, доколкото това е възможно от невежа като мен
подбиране на подходящи клапани и вал за оптимизиране на пълненето
проекта ми е чисто теоритичен
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: S38B38 моделиране
Теоритичен, докато не се появи някой с дебелите пачки, и го осъществите
Успех!
Успех!
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: S38B38 моделиране
ето малко радост глезотийки за окото:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: S38B38 моделиране
Красота колега И фона си го бива, пасва на синьо-белия пропелер
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: S38B38 моделиране
sneak peak от CFD анализа, dummy test на софтуера, нищо сложно, опростена геометрия, постоянен поток итн
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- shadowstrike
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 28.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i M20
- Мечтае да кара: e28
Re: S38B38 моделиране
Интересна тема Дръж ни в течение как стоят нещата
Re: S38B38 моделиране
в момента съм ударил малко на камък със CFD софтуера, много капризен и сложен, брутално много
иначе успях да моделирам движението на буталото и клапаните във moving mesh, остават разни доизглаждания и се надявам скоро да имам разни цветни шарени анализи и анимации за показване
иначе успях да моделирам движението на буталото и клапаните във moving mesh, остават разни доизглаждания и се надявам скоро да имам разни цветни шарени анализи и анимации за показване
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: S38B38 моделиране
Да повдигна малко темата от прахта. Самото моделиране на потоците удари на камък откъм време и енергия за развитие на проекта. А и откъм знания. Софтуера беше пълен с бъгове или поне аз не знаех как да го настроя, защото си беше адски сложен. Даже един професор (и член-кореспондент на БАН, бивш ректор на ТУ) като чу с какво се занимавам отсече "ти това не можеш да го направиш, те автомобилните производители не го правят, пък ти ли". Донякъде беше прав.
Както и да е. Развитие темата има, макар и някакви си 2 години по-късно.
Оттук нататък смятам в един добър и удобен момент да разглобя маторя (макар че за момента даже е противопоказно) и да занеса главата да я сканирам с ето това
което сваля милиони точки за броени минути от произволна повърхност (използва се за изключително сложни гоеметрии като лопатки на турбини итн) с точност от 0,0025 милиметра, за да се получи ето това:
(извинявам се, че не е на фокус) броя точки тук е 9,9 милиона, сканирахме го около 15 минути
след което ще сравня модела, който аз съм направил с реалния, ще се посмея над това колко далеч е той от реалността, ще си направя нов кад модел и ще ида при проф. Станков от ТУ да ми помогне малко с Fluent-а или д аме насочи към друг софтуер и ще доразвия темата, надявам се : )
Както и да е. Развитие темата има, макар и някакви си 2 години по-късно.
Оттук нататък смятам в един добър и удобен момент да разглобя маторя (макар че за момента даже е противопоказно) и да занеса главата да я сканирам с ето това
което сваля милиони точки за броени минути от произволна повърхност (използва се за изключително сложни гоеметрии като лопатки на турбини итн) с точност от 0,0025 милиметра, за да се получи ето това:
(извинявам се, че не е на фокус) броя точки тук е 9,9 милиона, сканирахме го около 15 минути
след което ще сравня модела, който аз съм направил с реалния, ще се посмея над това колко далеч е той от реалността, ще си направя нов кад модел и ще ида при проф. Станков от ТУ да ми помогне малко с Fluent-а или д аме насочи към друг софтуер и ще доразвия темата, надявам се : )
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани