S38B38 моделиране

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 17 Апр 2011, 14:14

Привет, колеги!

Чертая си аз на CATIA S38B38, обаче ударих на камък с разпределителните валове. Термините на български не са ми ясни, щото съм английски възпитаник. Пробвах в нета да намеря данни, но не ги разбирам разпределителните валове особено. До момента знам, че валовете на S38B38 имат 10.7 mm lift (което значи, че гърбицата на вала е толкова висока, щото той няма кобилици), и duration-a е 264/108 градуса. Което на мен ми говори 264 градуса (мерени на коляновия вал) е отворен входящия клапан, 108 е отворен изходящия (отново мерени на crankshaft-a). Или пък означават друго тея градуси? и се оказа, че не е така 264 градуса са отворени клапаните а LSA e 108.

Някой знае ли кога отварят клапаните на S38B38? На колко градуса преди/след TDC, BDC (ГМТ, ДМТ)?
А на някой друг мотор от да речем М50 серията?
Последна промяна Хаос на 08 Май 2011, 14:09, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 23.07.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е34
Мечтае да кара: М5 Е34 Touring

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Bavariqtamniska » 17 Апр 2011, 22:32

Тук има понаписано за разпределителните валове http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=50308
Вземи туй кръгово на вратиииииииии! Изображение
http://farm3.static.flickr.com/2722/442 ... 853709.jpg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Postman » 17 Апр 2011, 23:51



Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 18 Апр 2011, 13:00

благодаря за линковете колеги
свършиха ми доста работа по разбирането на техническите данни за разпределителните валове
значи 264/108 градуса са всъщност следното:

1. валовете за intake/exhaust са еднакви по парт номер, значи еднакви като геометрия
2. времето, през което клапаните са отворени (по стандарт на SAE 0.006 inch лифт на клапана от леглото му, се счита за старт/стоп) е 264 градуса, мерени по коляновия вал
3. 108 градуса е LSA (Lobe Separation Angle), което е ъгъла между челата на входящия и изходящия разпределителен вал, градусите се измерват по разпределителния


за М50Б20 с данни:
IntakeOpen/IntakeClose 24 BTDC/36 ABDC
ExhaustOpen/ExhaustClose 38 BBDC/10 ATDC

съответните числа ще са 240/80 за входящ вал и 228/80 за изходящ
което се потвърждава от http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _shaft/#01
където inlet /exhaust camshafts имат различни идентификационни номера

който вижда грешка в горните разсъждения, да ме поправи, моля : )

ако всичко до тук е вярно ми остава само да разбера поне едно число за това кога отваря/затваря някой клапан на S38B38, за да мога да наместя графиката и съответно чертежа
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 27 Апр 2011, 21:37

s38b38_cutaway__with_date.jpg

ето горе-долу докъде съм стигнал с моделирането на въпросния двигател
следва CFD анализ на потоците в главата при различни налягания (разбирайте компресор) в зависимост от разни FEA на карантиите

данните за стоковия М5 вал все още ми трябват, въпреки че намерих на HARTGE вала данните, щото искам да моделирам стоковицата, HARTGE-то е твърде рядко
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Postman » 27 Апр 2011, 22:07

А резултатът от CFD анализа ще се използва за...?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Nickelback » 27 Апр 2011, 22:12

Браво колега за ентусиама :clap: Много готина тема за ривърс инженеринг си избрал (S38) :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 27 Апр 2011, 22:22

Postman написа:А резултатът от CFD анализа ще се използва за...?!?

оптимизиране на геометрията на портовете на главата, доколкото това е възможно от невежа като мен
подбиране на подходящи клапани и вал за оптимизиране на пълненето
проекта ми е чисто теоритичен
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Zubcho » 28 Апр 2011, 6:14

Теоритичен, докато не се появи някой с дебелите пачки, и го осъществите :)

Успех!
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 29 Апр 2011, 21:15

ето малко радост глезотийки за окото:
pistons and valvetrain.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Nickelback » 29 Апр 2011, 21:42

Красота колега :yes: И фона си го бива, пасва на синьо-белия пропелер :mrgreen:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 07 Май 2011, 16:13

sneak peak от CFD анализа, dummy test на софтуера, нищо сложно, опростена геометрия, постоянен поток итн
kinetic turbulence energy1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.03.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E34 520i M20
Мечтае да кара: e28

Re: S38B38 моделиране

Мнение от shadowstrike » 15 Май 2011, 4:45

Интересна тема :) Дръж ни в течение как стоят нещата :)


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 17 Май 2011, 13:14

в момента съм ударил малко на камък със CFD софтуера, много капризен и сложен, брутално много
иначе успях да моделирам движението на буталото и клапаните във moving mesh, остават разни доизглаждания и се надявам скоро да имам разни цветни шарени анализи и анимации за показване
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: S38B38 моделиране

Мнение от Хаос » 18 Юли 2013, 21:41

Да повдигна малко темата от прахта. Самото моделиране на потоците удари на камък откъм време и енергия за развитие на проекта. А и откъм знания. Софтуера беше пълен с бъгове или поне аз не знаех как да го настроя, защото си беше адски сложен. Даже един професор (и член-кореспондент на БАН, бивш ректор на ТУ) като чу с какво се занимавам отсече "ти това не можеш да го направиш, те автомобилните производители не го правят, пък ти ли". Донякъде беше прав.
Както и да е. Развитие темата има, макар и някакви си 2 години по-късно.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Оттук нататък смятам в един добър и удобен момент да разглобя маторя (макар че за момента даже е противопоказно) и да занеса главата да я сканирам с ето това

Изображение

което сваля милиони точки за броени минути от произволна повърхност (използва се за изключително сложни гоеметрии като лопатки на турбини итн) с точност от 0,0025 милиметра, за да се получи ето това:
(извинявам се, че не е на фокус) броя точки тук е 9,9 милиона, сканирахме го около 15 минути
Изображение

след което ще сравня модела, който аз съм направил с реалния, ще се посмея над това колко далеч е той от реалността, ще си направя нов кад модел и ще ида при проф. Станков от ТУ да ми помогне малко с Fluent-а или д аме насочи към друг софтуер и ще доразвия темата, надявам се : )
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook