Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 23 Фев 2011, 22:01

И тъй, що се стигна до това положение - щот имаше високи ниски обороти. След строй се, преброй се, сумати проверки, че се утепах от работа :mhihi: виновен беше стъпковия мотор.

какво съдържа степ. мотор и какво се прави:

1. Какво съдържа: корпус - черно боядисана здрава ламарина, букса от пластмаса, 3 пина - не пипате, щот после :banghead: , алуминиев корпус с въртящ се клапан.

2. Нужни инструменти за отваряне на животното:
- здрава отверка с нужната ширина, която да пасва на канала където е запресован корпуса;
- около 300 гр. чук
- нещо което него лови магнит - примерно месинг с 0,5 - 0,8 мм2 фи

Като отворете 8-те запресовани пластинки на ламаринения корпус внимателно го издърпвате от алуминиевия корпус на клапана.

Карантията съдържа: ротора на моторчето със алуминиевия корпус на клапана - повече не се разглобява :!: , О-пръстен, доста голям и черен на цвят. Ротора има на оста си един пластмасов конус, внимавайте да не го изгубите, щот няма събиране - служи за сглобяване :mhihi: .

3. Ремонтна дейност: поради непрестанната работа на моторчето напред-назад :kuku: , нормално е даде фира. Проблема е, че пластините които контактуват с колектора / 3 бр. /, съответно пиновете на буксата са 3 бр. се отдалечават от колектора и почват да искрят /нещо като заварка се е получило при мен/ та колектора, т.е. клапана на моторчето, малко трудно го бутнах първия път за раздвижване и реално съм скъсал заварката и като му подавам напрежение клапана отваря, като подам на другата бубина да затвори неще, щот задират пластините в колектора и задържа "заварката". Проблема се отстранява с водна шкурка за отрицателно време - колектора се почиства със шкурката. Сега идва ред на контакните пластини с колектора - вадите нещото което не го лови магнит и лекинко прибутвате пластините към оста на ротора, все пак внимавате.

4. Почиствате с кореселин или технически спирт или чистител за спирачки или квото имате. Ракия, бира, вино и др. производни - само за вътрешна употреба :!:

5. Сглобяване: хващате алуминиевия корпус с клапана в дясна или лява ръка с ротора нагоре - задължително, нанизвате О-пръстена /черния/, нанизвате пластмасовия конус на оста на ротора - в часта на колектора и лекинко нанизвате черния тенекиен корпус като мноо внимателно внимавате за притегателните сили на магнитите запресовани в корпуса - т.е. като сглобите детайлите не трябва да изкривите пластините, които контактуват с ротора.

6. Преди да затворите / запресовате моторчето: тествайте дали работи животното, ако не работи, отваряте, оправяте пластините и на ново затваряте. Имайте в предвид, че тази дейност е ограничена, пластините се чупят.

7. Затваряне/ пресоване - с каквото е удобно и задължително с чук, ако сте си вкъщи :mhihi: .

Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна NikiNikolov на 26 Фев 2011, 10:16, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 24 Фев 2011, 19:20

:arrow:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от ddddk » 24 Фев 2011, 20:55

ъпваш си темата ли бе, Баце ? :mhihi:

Страхотна е!
Аз лично ти благодаря. Записах си я в едно .тхт да не я търся из форума като му дойде времето.

Не писах веднага да не цапам, белкем някой се сети да я сложи дето и е мястото - там горе при темите с ( ! )...

Ако има такова желание с удоволствие си изтривам драсканиците.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от Alexch » 24 Фев 2011, 21:08

Браво за полезната тема! :yes:

Към модераторите - нека да ни изтрият мненията, да заключат темата и да я направят важна, за да не я търсим. Не познавам човек с Е34 (не от скоро), който да не стигал до почистване/ремонт/смяна на стъпково моторче. А първите две са за предпочитане.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от manos » 24 Фев 2011, 23:34

А случайно някакви снимки на описаните процедури?

Предполагам на по-незапознатите като мен колеги ще са от полза ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 25 Фев 2011, 8:23

има снимки, ще сложа довечара :!:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 26 Фев 2011, 10:18

вече със снимки,


Но който знае какво прави снимки не му трябват :smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от Zubcho » 27 Фев 2011, 11:13

Е що не си взе навремето още тдс. Сега нямаше да се занимаваш с тея бензини ами щяхме да си правим заедно тиквите. :mhihi:

Браво за темата нека да влезне във важни, защото масово имат пробелмации с това моторче тук във форума.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

русата мафия!
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 12.02.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от Ronka » 27 Фев 2011, 11:17

Zubcho написа:Е що не си взе навремето още тдс. Сега нямаше да се занимаваш с тея бензини ами щяхме да си правим заедно тиквите. :mhihi:

Браво за темата нека да влезне във важни, защото масово имат пробелмации с това моторче тук във форума.


Да влезе във важни, те не виждат и тая с бушоните :mhihi: А аз още помня на Ники една тема за ремонт на таблото ...която е супер :ok:
ИзображениеIs...

Много като тебе вече плакаха ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от cod-cdbp » 27 Фев 2011, 11:21

Ronka написа:
Zubcho написа:Е що не си взе навремето още тдс. Сега нямаше да се занимаваш с тея бензини ами щяхме да си правим заедно тиквите. :mhihi:

Браво за темата нека да влезне във важни, защото масово имат пробелмации с това моторче тук във форума.


Да влезе във важни, те не виждат и тая с бушоните :mhihi: А аз още помня на Ники една тема за ремонт на таблото ...която е супер :ok:


А да ви кажа ли кой реално даде информацията за кондензаторите на таблата, навремето, на Босев :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Още през далечната 2007-ма година 8)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от NikiNikolov » 27 Фев 2011, 23:25

То таблото на М40, М20, М50 са с малки но същесвени разлики, просто е нужно да хапнеш сламката малко, да разбираш от малко електроника и да действаш. Колко разбирам незнам, ам скоро ще се разбере - "Н НО" :mhihi:

Мерси за предложението Зъбе, но с дизелите за личен автомобил приключих през 2005, само бензин и газ за готвене :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от bat_gosho » 28 Юни 2011, 12:10

Здравейте,аз имам проблеми с оборотите при суден мотор и ми се ще да го почистя това моторче,но не знам от къде да бръкна и как да подхвана за да стигна до него. :conf: Четох някъде че се сваляли колектори,някакъв по лесен и директен начин няма ли? :dunno: Мотора е M50B20

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от dan-dam » 30 Юни 2011, 17:58

bat_gosho написа:Здравейте,аз имам проблеми с оборотите при суден мотор и ми се ще да го почистя това моторче,но не знам от къде да бръкна и как да подхвана за да стигна до него. :conf: Четох някъде че се сваляли колектори,някакъв по лесен и директен начин няма ли? :dunno: Мотора е M50B20


Търсачката ....
viewtopic.php?f=7&t=65090&hilit=%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair

Мнение от bat_gosho » 30 Юни 2011, 19:11


Мерси,колега,търсих,но явно не както трябва :yes:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook