Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
И тъй, що се стигна до това положение - щот имаше високи ниски обороти. След строй се, преброй се, сумати проверки, че се утепах от работа виновен беше стъпковия мотор.
какво съдържа степ. мотор и какво се прави:
1. Какво съдържа: корпус - черно боядисана здрава ламарина, букса от пластмаса, 3 пина - не пипате, щот после , алуминиев корпус с въртящ се клапан.
2. Нужни инструменти за отваряне на животното:
- здрава отверка с нужната ширина, която да пасва на канала където е запресован корпуса;
- около 300 гр. чук
- нещо което него лови магнит - примерно месинг с 0,5 - 0,8 мм2 фи
Като отворете 8-те запресовани пластинки на ламаринения корпус внимателно го издърпвате от алуминиевия корпус на клапана.
Карантията съдържа: ротора на моторчето със алуминиевия корпус на клапана - повече не се разглобява , О-пръстен, доста голям и черен на цвят. Ротора има на оста си един пластмасов конус, внимавайте да не го изгубите, щот няма събиране - служи за сглобяване .
3. Ремонтна дейност: поради непрестанната работа на моторчето напред-назад , нормално е даде фира. Проблема е, че пластините които контактуват с колектора / 3 бр. /, съответно пиновете на буксата са 3 бр. се отдалечават от колектора и почват да искрят /нещо като заварка се е получило при мен/ та колектора, т.е. клапана на моторчето, малко трудно го бутнах първия път за раздвижване и реално съм скъсал заварката и като му подавам напрежение клапана отваря, като подам на другата бубина да затвори неще, щот задират пластините в колектора и задържа "заварката". Проблема се отстранява с водна шкурка за отрицателно време - колектора се почиства със шкурката. Сега идва ред на контакните пластини с колектора - вадите нещото което не го лови магнит и лекинко прибутвате пластините към оста на ротора, все пак внимавате.
4. Почиствате с кореселин или технически спирт или чистител за спирачки или квото имате. Ракия, бира, вино и др. производни - само за вътрешна употреба
5. Сглобяване: хващате алуминиевия корпус с клапана в дясна или лява ръка с ротора нагоре - задължително, нанизвате О-пръстена /черния/, нанизвате пластмасовия конус на оста на ротора - в часта на колектора и лекинко нанизвате черния тенекиен корпус като мноо внимателно внимавате за притегателните сили на магнитите запресовани в корпуса - т.е. като сглобите детайлите не трябва да изкривите пластините, които контактуват с ротора.
6. Преди да затворите / запресовате моторчето: тествайте дали работи животното, ако не работи, отваряте, оправяте пластините и на ново затваряте. Имайте в предвид, че тази дейност е ограничена, пластините се чупят.
7. Затваряне/ пресоване - с каквото е удобно и задължително с чук, ако сте си вкъщи .
какво съдържа степ. мотор и какво се прави:
1. Какво съдържа: корпус - черно боядисана здрава ламарина, букса от пластмаса, 3 пина - не пипате, щот после , алуминиев корпус с въртящ се клапан.
2. Нужни инструменти за отваряне на животното:
- здрава отверка с нужната ширина, която да пасва на канала където е запресован корпуса;
- около 300 гр. чук
- нещо което него лови магнит - примерно месинг с 0,5 - 0,8 мм2 фи
Като отворете 8-те запресовани пластинки на ламаринения корпус внимателно го издърпвате от алуминиевия корпус на клапана.
Карантията съдържа: ротора на моторчето със алуминиевия корпус на клапана - повече не се разглобява , О-пръстен, доста голям и черен на цвят. Ротора има на оста си един пластмасов конус, внимавайте да не го изгубите, щот няма събиране - служи за сглобяване .
3. Ремонтна дейност: поради непрестанната работа на моторчето напред-назад , нормално е даде фира. Проблема е, че пластините които контактуват с колектора / 3 бр. /, съответно пиновете на буксата са 3 бр. се отдалечават от колектора и почват да искрят /нещо като заварка се е получило при мен/ та колектора, т.е. клапана на моторчето, малко трудно го бутнах първия път за раздвижване и реално съм скъсал заварката и като му подавам напрежение клапана отваря, като подам на другата бубина да затвори неще, щот задират пластините в колектора и задържа "заварката". Проблема се отстранява с водна шкурка за отрицателно време - колектора се почиства със шкурката. Сега идва ред на контакните пластини с колектора - вадите нещото което не го лови магнит и лекинко прибутвате пластините към оста на ротора, все пак внимавате.
4. Почиствате с кореселин или технически спирт или чистител за спирачки или квото имате. Ракия, бира, вино и др. производни - само за вътрешна употреба
5. Сглобяване: хващате алуминиевия корпус с клапана в дясна или лява ръка с ротора нагоре - задължително, нанизвате О-пръстена /черния/, нанизвате пластмасовия конус на оста на ротора - в часта на колектора и лекинко нанизвате черния тенекиен корпус като мноо внимателно внимавате за притегателните сили на магнитите запресовани в корпуса - т.е. като сглобите детайлите не трябва да изкривите пластините, които контактуват с ротора.
6. Преди да затворите / запресовате моторчето: тествайте дали работи животното, ако не работи, отваряте, оправяте пластините и на ново затваряте. Имайте в предвид, че тази дейност е ограничена, пластините се чупят.
7. Затваряне/ пресоване - с каквото е удобно и задължително с чук, ако сте си вкъщи .
Последна промяна NikiNikolov на 26 Фев 2011, 10:16, променена общо 1 път
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
ъпваш си темата ли бе, Баце ?
Страхотна е!
Аз лично ти благодаря. Записах си я в едно .тхт да не я търся из форума като му дойде времето.
Не писах веднага да не цапам, белкем някой се сети да я сложи дето и е мястото - там горе при темите с ( ! )...
Ако има такова желание с удоволствие си изтривам драсканиците.
Страхотна е!
Аз лично ти благодаря. Записах си я в едно .тхт да не я търся из форума като му дойде времето.
Не писах веднага да не цапам, белкем някой се сети да я сложи дето и е мястото - там горе при темите с ( ! )...
Ако има такова желание с удоволствие си изтривам драсканиците.
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
Браво за полезната тема!
Към модераторите - нека да ни изтрият мненията, да заключат темата и да я направят важна, за да не я търсим. Не познавам човек с Е34 (не от скоро), който да не стигал до почистване/ремонт/смяна на стъпково моторче. А първите две са за предпочитане.
Към модераторите - нека да ни изтрият мненията, да заключат темата и да я направят важна, за да не я търсим. Не познавам човек с Е34 (не от скоро), който да не стигал до почистване/ремонт/смяна на стъпково моторче. А първите две са за предпочитане.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
А случайно някакви снимки на описаните процедури?
Предполагам на по-незапознатите като мен колеги ще са от полза
Предполагам на по-незапознатите като мен колеги ще са от полза
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
има снимки, ще сложа довечара
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
вече със снимки,
Но който знае какво прави снимки не му трябват
Но който знае какво прави снимки не му трябват
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
Е що не си взе навремето още тдс. Сега нямаше да се занимаваш с тея бензини ами щяхме да си правим заедно тиквите.
Браво за темата нека да влезне във важни, защото масово имат пробелмации с това моторче тук във форума.
Браво за темата нека да влезне във важни, защото масово имат пробелмации с това моторче тук във форума.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Ronka
- русата мафия!
- Мнения: 874
- Регистриран на: 12.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
Zubcho написа:Е що не си взе навремето още тдс. Сега нямаше да се занимаваш с тея бензини ами щяхме да си правим заедно тиквите.
Браво за темата нека да влезне във важни, защото масово имат пробелмации с това моторче тук във форума.
Да влезе във важни, те не виждат и тая с бушоните А аз още помня на Ники една тема за ремонт на таблото ...която е супер
Is...
Много като тебе вече плакаха ...
Много като тебе вече плакаха ...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
Ronka написа:Zubcho написа:Е що не си взе навремето още тдс. Сега нямаше да се занимаваш с тея бензини ами щяхме да си правим заедно тиквите.
Браво за темата нека да влезне във важни, защото масово имат пробелмации с това моторче тук във форума.
Да влезе във важни, те не виждат и тая с бушоните А аз още помня на Ники една тема за ремонт на таблото ...която е супер
А да ви кажа ли кой реално даде информацията за кондензаторите на таблата, навремето, на Босев
Още през далечната 2007-ма година
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
То таблото на М40, М20, М50 са с малки но същесвени разлики, просто е нужно да хапнеш сламката малко, да разбираш от малко електроника и да действаш. Колко разбирам незнам, ам скоро ще се разбере - "Н НО"
Мерси за предложението Зъбе, но с дизелите за личен автомобил приключих през 2005, само бензин и газ за готвене
Мерси за предложението Зъбе, но с дизелите за личен автомобил приключих през 2005, само бензин и газ за готвене
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
Здравейте,аз имам проблеми с оборотите при суден мотор и ми се ще да го почистя това моторче,но не знам от къде да бръкна и как да подхвана за да стигна до него. Четох някъде че се сваляли колектори,някакъв по лесен и директен начин няма ли? Мотора е M50B20
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
bat_gosho написа:Здравейте,аз имам проблеми с оборотите при суден мотор и ми се ще да го почистя това моторче,но не знам от къде да бръкна и как да подхвана за да стигна до него. Четох някъде че се сваляли колектори,някакъв по лесен и директен начин няма ли? Мотора е M50B20
Търсачката ....
viewtopic.php?f=7&t=65090&hilit=%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE
Re: Ремонт на стъпков мотор & idle regulating valve repair
daddy_ написа:Търсачката ....
viewtopic.php?f=7&t=65090&hilit=%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE
Мерси,колега,търсих,но явно не както трябва
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани